Постанова
від 01.12.2009 по справі 2-а-6727-2009
АРТЕМІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-672 7-2009

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2009 р. Артемівський міськрайонн ий суд Донецької області у ск ладі: головуючого судді Мальованого Ю.М.,

при секретарі Великородній М .О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Артемі вську справу за адміністрати вним позовом ОСОБА_1 до Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Артемівському районі Донецької області про визна ння бездіяльності по невипла ті соціальної надбавки як ди тині війни противоправною та стягнення невиплаченої соці альної надбавки як дитині ві йни за період з 01.01.06. по 01.01.08., -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до су ду з адміністративним позово м до Управління Пенсійного ф онду України в Артемівському районі, в якому просить ви знати бездіяльність відпові дача щодо невиплати соціальн ої надбавки як дитині війни противоправною та стягнути з останнього невиплачену соц іальну надбавку як дитині ві йни за вказаний період у розм ірі 2733 гривні 30 коп.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що вона, як дитина війни, ві дповідно до ст.6 Закону Україн и „Про соціальний захист діт ей війни” з 01 січня 2006 року має п раво на отримання щомісячної допомоги у розмірі 30 % мінімал ьної пенсії за віком, однак, ця допомога відповідачем їй не виплачувалась. Пунктом 17 стат ті 77 Закону України „Про Держа вний бюджет України на 2006 рік” від 20.12.05. № 3235 - IV, дію ст.6 Закону Укр аїни „Про соціальний захист дітей війни” на 2006 рік було зуп инено. Пунктом 12 ст. 71 Закону Ук раїни „Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.06. № 489 - V, д ію ст. 6 Закону України “Про со ціальний захист дітей війни” також зупинено на 2007 рік. Рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 09.07.07. № 6-рп/2007 визнано не конституційним п.12 ст.71 Закону України „Про державний бюдж ет на 2007 рік”, яким зупинено дію ст.6 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни”.

У зв' язку з викладеним, про сила суд визнати неправомірн ою бездіяльність відповідач а, яка полягає у невиплаті їй с оціальної надбавки як дитині війни за період з 01.01.06. по 01.01.08. та с тягнути заборгованість по ви платі даної надбавки за вказ аний період у розмірі 2733 грн. 30 к оп.

Від позивачки надійш ла заява, в якій вона підтрима ла свої позовні вимоги, та про сила суд розглянути справу б ез її участі.

Представник відповідача, був належним чином повідомл ений про дату, час і місце судо вого розгляду, в судове засід ання не з' явився, надавши пи сьмові заперечення.

В обґрунтування заперечен ь представник відповідача по силається на те, що у 2006 році ур ядом не впроваджувався поряд ок надання пільг, передбачен их ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» . Ст. 111 ЗУ "Про держаний бюджет У країни на 2007 р." передбачено під вищення до пенсії "дітям війн и" в розмірі 50% від розміру надб авки, встановленої для учасн иків війни. Рішенням Констит уційного Суду України від 09.07.07 . у справі № 1-29/2007 ухвалено рішен ня, відповідно до якого визна ні такими, що не відповідають Конституції України, (є неко нституційними) положення, зо крема п.12 ст. 71 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Одна к, оскільки ст. 7 ЗУ "Про соціаль ний захист дітей війни" перед бачено, що фінансове забезпе чення державних соціальних г арантій, передбачених цим За коном, здійснюється за рахун ок коштів Державного бюджету України, а ЗУ про Держбюджет н а 2007 р. видатки на підвищення ді тям війни не передбачено, то і після рішення Конституційно го суду України вказане підв ищення цій категорії громадя н не виплачувалося. Також відповідач наполягає на зас тосуванні строку звернення д о адміністративного суду, як ий передбачено ст. 99 КАС Украї ни, та який був пропущений поз ивачем без поважних причин, п росить в задоволенні позовни х вимог позивачу відмовити.

Суд, ознайомившись з позовн ою заявою, дослідивши запере чення відповідача і письмові докази, дійшов висновку, що по зовні вимоги підлягають част ковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни ”Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.04. № 2195-IV, дити ною війни визнається особа, я ка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вере сня 1945 року) Другої світової в ійни було менше 18 років.

Позивачка ОСОБА_1ІНФОРМ АЦІЯ_1 народження, відносит ься до категорії осіб із стат усом дитина війни. Таким чино м, на позивача повністю розпо всюджуються всі пільги та со ціальні гарантії, передбачен і Законом України ”Про соціа льний захист дітей війни”.

Судом встановлено, що позив ач перебуває на обліку в упра влінні Пенсійного фонду Укра їни в Артемівському районі, щ о підтверджується пенсійним посвідченням та довідкою ві дповідача . Згідно довідки ві дповідача у 2006-2007 роках позива чу надбавка по категорії "Ді ти війни" не виплачувалась.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни” № 2195-IV дітям війни пенсії або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачується замість пенсії, п ідвищуються на 30 відсотків мі німальної пенсії за віком.

Згідно зі ст. 7 Закону Україн и ”Про соціальний захист діт ей війни” фінансове забезпеч ення державних соціальних га рантій, передбачених цим Зак оном, здійснюється за рахуно к коштів Державного бюджету України.

Пунктом 17 статті 77 Закону Укр аїни „Про Державний бюджет У країни на 2006 рік” від 20.12.05. № 3235 - IV, ді ю ст. 6 Закону України „Про соц іальний захист дітей війни” зупинено на 2006 рік.

Законом України „Про внесе ння змін до Закону України „П ро Державний бюджет України на 2006 рік” від 19.01.06. № 3367 - IV п. 17 ст. 77 вк азаного Закону виключено, а с т.110 цього ж Закону викладено в новій редакції, згідно якої п ільги дітям війни, передбаче ні ст. 6 Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” запроваджуються у 2006 році пое тапно, за результатами викон ання бюджету у першому піврі ччі, у порядку, визначеному Ка бінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Вер ховної Ради України з питань бюджету. Протягом 2006 року Верх овною Радою України та Кабін етом Міністрів відповідних н ормативно-правових актів не видавалось і положення ст. 110 З акону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” в заз наченій частині не реалізова ні. Положення Закону України „Про Державний бюджет Украї ни на 2006 рік” рішеннями Консти туційного Суду України неко нституційними не визнавалис ь, тому, у позивача не було пра ва на отримання зазначеної в позові доплати до пенсії в пе ріод за 2006 рік і тому в задовол енні вимог в цій частині слід відмовити .

Відповідно до п. 12 ст. 71 та ст. 1 11 Закону України „Про Державн ий бюджет України на 2007 рік” ві д 19.12.06. № 489 - V, дію ст. 6 Закону Украї ни „Про соціальний захист ді тей війни” зупинено на 2007 рік. Р ішенням Конституційного Суд у України від 09.07.07. № 6-рп/07 у справ і № 1-29/2007 положення Закону Украї ни „Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік” щодо призупине ння дії положення статті 6 Зак ону України ”Про соціальний захист дітей війни” визнані неконституційними. Відповід но до п. 5 резолютивної частини вказаного рішення Конституц ійного Суду України, зазначе не рішення має преюдиціальне значення для судів загально ї юрисдикції при розгляді ни ми позовів у зв'язку з правові дносинами, які виникли внасл ідок дії положень статей зак онів, що визнані неконституц ійними.

Таким чином, враховуючи нор ми ч. 2 ст. 152 Конституції Україн и, відповідно до якої закони, і нші правові акти або їх окрем і положення, що визнані некон ституційними, втрачають чинн ість з дня ухвалення Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність, рішення Конституційного Суд у України N 6-рп/2007 від 09.07.07. зворотн ої дії в часі не має, і на періо д до 09 липня 2007 року не поширюєт ься.

В період з 09.07.07. до 31.12.07. позива ч мав право на отримання підв ищення до пенсії на підставі ст. 6 ЗУ " Про соціальний захист дітей війни" у розмірі 30 % міні мальної пенсії за віком.

Згідно ч. 2 ст. 99 КАС У країни, для звернення до адмі ністративного суду за захист ом прав, свобод та інтересів о соби встановлено річний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтере сів. Згідно ч. 1 ст. 100 КАС України , пропущення строку зверненн я до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьом у наполягає одна із сторін.

Відповідно до ст. 57 К онституції України, всі зако нодавчі акти, які стосуються прав та обов' язків громадя н, обов' язково підлягають о прилюдненню. Рішення Консти туційного Суду України від 09 .07.07. № 6-рп/2007 було офіційно оприлю днене. Зміни в законодавс тві є загально відомими, осві тлюються і публікуються не т ільки в друкованих засобах масової інформації, а тому м ожливі посилання на незнання діючого законодавства не є п оважною причиною. Таким ч ином, позивач повинен був ді знатися, що право на отриманн я щомісячної державної доп омоги у 2007 році порушено саме з моменту оприлюднення зазнач еного рішення Конституційно го Суду України.

Позивач звернувся д о суду за захистом своїх пору шених прав лише 13.11 .08 ., надавши клопотання про пон овлення пропущеного строку. Відповідач при цьому наполяг ає на застосуванні строку, пе редбаченого ст. 99 КАС України. З огляду на викладене, суд вва жає за необхідне відмовити п озивачу у поновленні пропуще ного строку та задовольнити його вимоги в частині, що прип адають на термін з 13.11.07. по 31.12.07.

За приписами аб зацу 1 частини 5, частини 3 статт і 62 Закону України «Про держав ний бюджет України на 2007 рік» № 489-V від 19.12.06. (у редакції Закону У країни від 15.03.07. N 749-V, який набрав ч инності 28.03.07.) для визначення мі німального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу п ершого частини першої статті 28 Закону України "Про загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування" для осіб, які в тратили працездатність затв ерджений прожитковий мініму м на одну особу в розрахунку н а місяць: з 1 січня 2007 року - 380 грн. , з 1 квітня 2007 року - 410 грн. 06 коп., з 1 жовтня 2007 року - 415 грн. 11 коп.

Виходячи з цього, підвищен ня до пенсії в розмірі 30 % мінім альної пенсії за віком за ста ттею 6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни" з 01 .10.07. складає - 124 грн. 53 коп.

Таким чином, розмір не виплаченої відповідачем сум и доплати до пенсії за період з 13.11.07. по 31.12.07. складає: 199 г рн. 25 коп. (листопад 2007 року - 124 грн . 53 коп.: 30 день х 18 днів = 74 грн. 72 коп. ; грудень 2007 року - 124 грн.53 коп.)

У зв' язку з викладен им, суд вважає, що підлягають з адоволенню позовні вимоги ОСОБА_1. в частині: - визнання неправомірною бездіяльност і Пенсійного Фонду України в Артемівському районі Донець кої області щодо невиплати ї й соціальної надбавки як дит ині війни за період з 13.11.07. по 31.12.07 . та стягнення з УПФУ в Артемі вському районі Донецької обл асті на її користь підвищенн я до пенсії у розмірі 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком як дитині війни за вказан ий період у розмірі 199 грн. 25 коп .

Статтею 7 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" передбачено, що фінансо ве забезпечення державних со ціальних гарантій, передбаче них цим Законом, здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України. Тому суд н е приймає посилання відповід ача на відсутність бюджетног о фінансування в обсязі пере дбаченому Законом України "П ро соціальний захист дітей в ійни" для здійснення соціаль них виплат, з огляду на припи си статті 88 Закону України „Пр о Державний бюджет на 2007 рік” т а статті 113 Закону України „Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни” в яких визначено, що в разі недостатності виділен их з Державного бюджету Укра їни коштів по бюджетних прог рамах, пов'язаних з розмежува нням джерел виплати пенсій м іж Державним бюджетом Украї ни та Пенсійним фондом Украї ни, пенсії, визначені законод авством для відповідних кате горій громадян, виплачуються у повному обсязі за рахунок власних надходжень Пенсійно го фонду України.

Судові рішення ухвалюютьс я в межах норм діючого законо давства в незалежності від п ричин ненадходження коштів з Державного бюджету України на виплату допомоги, відпові дно до вимог частини 2 статті 3 Конституції України, за якою права і свободи людини та їх г арантії визначають зміст і с прямованість діяльності дер жави, держава відповідає пер ед людиною за свою діяльніст ь, утвердження і забезпеченн я прав і свобод людини є голов ним обов'язком держави.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюдже тних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовід носин нормативно-правових а ктів національного законода вства, не може бути поставлен а у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як на при чину невиконання своїх зобов 'язань судом не приймається д о уваги.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Зважаючи на викладене, поси лання відповідача на неврегу льованість питання обч ислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством , не приймається судом до ува ги, оскільки ст. 6 Закону Украї ни ”Про соціальний захист ді тей війни” визначено, що дітя м війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомог а, що виплачується замість пе нсії, підвищуються на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком. З огляду на викладене, дан е питання цілком врегульован е чинним законодавством Укра їни.

Відповідно до статті 64 Конс титуції України конституцій ні права і свободи людини і гр омадянина не можуть бути обм ежені, крім випадків, передба чених Конституцією України.

Згідно ч. ч. 3, 4 ст. 8 КАС України звернення до адміністративн ого суду для захисту прав і св обод людини і громадянина бе зпосередньо на підставі Конс титуції України гарантуєтьс я. Забороняється відмова в ро згляді та вирішенні адмініст ративної справи з мотивів не повноти, неясності, суперечл ивості чи відсутності законо давства, яке регулює спірні п равовідносини.

Таким чином, доводи відпові дача в частині неврегульован ості на законодавчому рівні порядку здійснення доплат ос обам, які мають статус дітей в ійни не може бути підставою д ля нездійснення таких виплат або відмови в задоволенні по зову.

Керуючись ст. ст. 2, 8, 9, 10, 17- 20, 69-72, 86, 94, 159-163, 167, 185, 186, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенс ійного Фонду України в Артем івському районі Донецької об ласті про визнання бездіяльн ості протиправною та стягнен ня невиплаченої суми соціаль ної щомісячної доплати до пе нсії як дитині війни - задовол ьнити частково.

Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Артемів ському районі Донецької обла сті по не нарахуванню щоміся чної доплати до пенсії ОСОБ А_1, як дитині війни, за періо д з 13.11.07. по 31.12.07., виходячи з розмір у 30 % мінімальної пенсії за вік ом, встановленої ч. 1 ст. 28 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування», з урахуванням вст ановленого законодавством п рожиткового мінімуму для осі б, які втратили працездатніс ть.

Зобов' язати Управ ління Пенсійного Фонду Украї ни в Артемівському районі До нецької області здійснити пе рерахунок та виплатити ОСО БА_1 підвищення до пенсії, як дитині війни за період з 13.11.07. п о 31.12.07., виходячи з розміру 30 % мін імальної пенсії за віком, вст ановленої ч. 1 ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння», з урахуванням встановл еного законодавством прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, у р озмірі 199 грн. 25 коп., стягнувши ц ю суму з розрахункового раху нку Управління Пенсійного фо нду України в Артемівському районі Донецької області на користь позивачки за рахунок коштів Державного бюджету У країни.

У задоволенні іншої част ини позовних вимог відмовити .

Постанова постановлена у нарадчій кімнаті і проголош ена в повному обсязі в судово му засіданні 18.11.09.

На постанову може бути подана заява про оскарження до Донецького апеляційного а дміністративного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області протя гом 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі - з дня ск ладенні в повному обсязі. Апе ляційна скарга на постанову суду може бути подана протяг ом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо її подано у строк, встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження.

Суддя Артемівськог о

міськрайонного суду Ю.М. Мальовани й

СудАртемівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення01.12.2009
Оприлюднено17.12.2009
Номер документу7050352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6727-2009

Постанова від 01.12.2009

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Мальований Юрій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні