Постанова
від 22.11.2017 по справі 813/3616/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 листопада 2017 року справа № 813/3616/17

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Карп'як О.О.,

секретар судового засідання Єрмакова Х.Р.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Резорт ОСОБА_4» про застосування заходів реагування,-

в с т а н о в и в:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява позову ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Резорт ОСОБА_4» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме заборонити експлуатацію електрообладнання ЗТП-10/0,4 кВ №298 ТзОВ "Резорт ОСОБА_4", що експлуатується за адресою Львівська область, Сколівський район, смт.Славське, вул.І.Франка,93 б та заборонити виконання робіт в електроустановках до 1000 В до усунення зазначених порушень.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що уповноваженою особою ГУ Держпраці у Львівській області проведено перевірку ТзОВ "Резорт ОСОБА_4" щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, якою встановлено факти порушення, які створюють загрозу життю працюючих. Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням умов, за яких подальша експлуатація об'єкта несе ризик загрози життю працівників, з метою недопущення спричинення шкоди здоров'ю працюючих в ТзОВ "Резорт ОСОБА_4" позивач звернувся до суду із позовом.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримала повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у запереченнях, які мотивовані тим, що порушення встановлені перевіркою ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області та зафіксовані в актах перевірки суб'єкта господарювання за №13/01/087/2235 від 27.09.2017 року та за №13/01/040/2234 від 28.09.2017 року усунуто. Таким чином, не має підстав для застосування заходів реагування. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши думку представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Суд встановив, що на підставі наказу ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області від 22.09.2017 №1432-П та направлення на проведення перевірки від 22.09.2017 №1404, позивачем проведено планову перевірку ТзОВ "Резорт ОСОБА_4" щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини.

За результатами перевірки відповідача ОСОБА_3 управлінням Держпраці у Львівській області складено акт від 28.09.2017 №13/01/040/2234.

Перевіркою встановлено наступні порушення:

1) Не отримано дозвіл Держпраці на експлуатацію трансформаторної підстанцій ЗТП-298 10/0,4 кВ, що є порушенням п.6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 р (далі Порядок) та статті 21 Закону України Про охорону праці , яка містить вимогу, що - роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Пункт 6 Порядку, передбачає, що дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.

2) Керівник підприємства не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не призначив відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства, не забезпечив проведення протиаварійних, приймально-здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами ПТЕ, що є порушенням п.1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 09.01.1998 р. №4 (далі -Правила). Пункт 1.3.1 Правил містить вимогу, що керівник підприємства зобов'язаний забезпечити утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів.

3) Електроустановки товариства не укомплектовані засобами захисту згідно норм (діелектричні рукавиці - 2 пари, вказівник напруги до 1000 В -2шт.,інструмент з одношаровою ізоляцією - 1 комплект), що є порушенням п.4.2.9 додаток 2 Правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1.-1.07-01, які затверджені наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06,2001 р. № 253 (далі - Правила експлуатації електрозахисних засобів). Пункт 4.2.9 Правил експлуатації електрозахисних засобів містить вимогу, що інвентарні засоби захисту необхідно розподіляти між об'єктами, оперативно- виїздними та іншими бригадами, відповідно до системи організації експлуатації, місцевих умов і норм комплектування згідно з додатком 2 до цих Правил. Такий розподіл засобів захисту з визначенням місць зберігання необхідно зафіксувати в списках, які затверджує роботодавець підприємства або працівник, який відповідає за електрогосподарство.

Позивач вважає, що вказані порушення можуть призвести до виникнення аварійної ситуації і створюють небезпеку для життя і здоров'я працівників та інших людей, що можуть там перебувати.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , Законом України «Про охорону праці» , Положенням про ОСОБА_3 управління України з питань праці, затвердженого постановою КМУ від 11.02.2015 року № 96, Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107, Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Держнаглядохоронпраці від 09.01.1998 року №4, Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, робіт, надання послуг суб'єктам господарювання можуть бути зупиненні повністю або частково виключно за рішення суду.

Згідно ч. 7 ст. 7 цього ж Закону, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідними позовом до адміністративного суду.

Згідно ч. 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Згідно пп. 1 п. 3 Положення про ОСОБА_3 управління України з питань праці, затвердженого постановою КМУ від 11.02.2015 року № 96, основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пп. 15 п. 4 цього ж Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у сфері гігієни праці, у тому числі нагляд (контроль) за:

факторами виробничого середовища та виробничих операцій, наявність яких може шкодити здоров'ю працівників;

виконанням заходів щодо запобігання виникненню професійних захворювань;

дотриманням вимог санітарних норм та правил;

своєчасним здійсненням профілактичних заходів, спрямованих на попередження шкідливої дії факторів виробничого середовища і трудового процесу, збереження здоров'я працівників;

наявністю обов'язкових медичних оглядів працівників.

Згідно п.1.1.6 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Держнаглядохоронпраці від 09.01.1998 року №4 машини, механізми, пристосування і інструмент, що застосовуються в електроустановках, повинні бути справні і випробувані відповідно до чинних нормативних документів і строків.

Судом враховується обґрунтування позовних вимог позивача, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт порушення відповідачем нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працівників, що є порушенням вимог чинного законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки при експлуатації електрообладнання.

Вказані обставини є підставами застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме - заборонити експлуатацію електрообладнання ЗТП-10/0,4 кВ №298 ТзОВ "Резорт ОСОБА_4", що експлуатується за адресою Львівська область, Сколівський район, смт.Славське, вул.І.Франка, 93 б та заборонити виконання робіт в електроустановках до 1000 В до усунення зазначених порушень.

Щодо заперечень відповідача про усунення порушень встановлених в актах.

Судом не враховуються заперечення відповідача щодо усунення ним порушень, оскільки перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю) здійснюється Управлінням Держпраці.

Як вбачається з акту усунення порушень від 13.10.2017 порушення встановлені перевіркою ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області та зафіксовані в актах перевірки за №13/01/087/2235 від 27.09.2017 року та за №13/01/040/2234 від 28.09.2017 року усунуто. (а.с.18).

Однак, такі акти судом не беруться до уваги, оскільки складені працівниками відповідача, а не працівниками Управління Держпраці.

Також, жодних конкретних доказів на підтвердження факту усунення недоліків відповідачем не долучено.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_3 управління Держпраці у Львівській області про застосування до відповідача заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю), підлягають задоволенню повністю.

У відповідності до вимог ст.94 КАС України судові витрати на користь позивача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167, 183-2 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задоволити повністю.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТзОВ "Резорт ОСОБА_4" (м.Львів, вул.Шота Руставеллі,7, ЄДРПОУ 25237714), а саме зобов`язати відповідача заборонити експлуатацію електрообладнання ЗТП-10/0,4 кВ №298 ТзОВ "Резорт ОСОБА_4", що експлуатується за адресою: Львівська область, Сколівський район, смт. Славське, вул.І.Франка,93б та виконання робіт в електроустановках до 1000 В до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

3. Постанову допустити до негайного виконання.

Роз'яснити відповідачу, що згідно ч.12 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування , перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений та підписаний 27.11.2017 року.

Суддя Карп`як О.О.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2017
Оприлюднено27.11.2017
Номер документу70507212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3616/17

Постанова від 22.11.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні