Постанова
від 21.11.2017 по справі 820/4142/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2017 р. № 820/4142/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бідонько А.В.

при секретарі судового засідання - Кульчій А.М.,

за участю:

представника відповідача - Колесника Б.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Індустріального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Приватного акціонерного товариства "Інститут автоматизованих систем" про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Індустріальне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "Інститут автоматизованих систем", в якому просить суд стягнути з Приватного акціонерного товариства "Інститут автоматизованих систем " (вул. Багратіона, 6, м. Харків, 61046, р/р 26007031213 в АВУБ "Грант" філія № 2 м. Харкова, МФО 351630, код ЄДРПОУ 05393406) на користь Індустріального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова (пр. Московський, 198/3, м. Харків, 61082, р/р 25600301672331 в Харківське обласне управління AT "Ощадбанк", МФО 351823, код ЄДРПОУ 41248021) заборгованість по відшкодуванню суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за квітень, травень, червень липень місяців 2017 року у сумі 8862,83 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача перед Пенсійним фондом склалась заборгованість з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної на підставі Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за квітень-липень 2017 року у сумі 8862,83 грн. Не виконання відповідачем встановленого законом обов'язку щодо відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної на підставі Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, слугувало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача в судове засідання прибув, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову, оскільки Пенсійним фондом, надсилались повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в порушення вимог Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", в яких вимагалось відшкодувати 100% різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, хоча відповідно до вище зазначеного закону підприємство має відшкодовувати 50% різниці між сумами. Також представник відповідача зазначив, що в деяких повідомленнях довільно вилучена колонка № 9, де нормована виплата 50% різниці між пенсіями для державних підприємств.

Суд, заслухавши представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне.

Колишнім працівникам Акціонерного товариства закритого типу "Інститут автоматизованих систем", правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство "Інститут автоматизованих систем": ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 призначена пенсія згідно Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", що підтверджується наявними в матеріалах справи довідками про їх науково-технічну діяльність в період роботи на підприємстві (а.с. 33-37).

Згідно з ч. 9 ст. 24 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" № 1977-XII від 13.12.1991 в редакції після внесення змін Законом України № 1646-III від 06.04.2000 (який набув чинності з 16.05.2000), вперше було запроваджено механізм відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів. Так, вказаною нормою було передбачено, що різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується наступним чином : для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам сплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

В подальшому, 26.11.2015 був прийнятий новий Закон України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 848-VIII, який також врегулював питання фінансування різниці між сумами пенсій.

Так, відповідно до п. 5 Розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 848-VIII до 1 січня 2017 року різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної згідно з цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

В редакції, чинній з 01.01.2017, частина 6 ст. 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 848-VIII передбачає, що різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних, комунальних наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів, а також інших наукових установ, які згідно із статтею 12 цього Закону включені до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, - за рахунок коштів державного бюджету з урахуванням надходжень від сплати єдиного внеску у розмірі, встановленому частиною дев'ятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для цієї категорії працівників; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій, підприємств та закладів.

Ця норма закону кореспондується з ч. 2 п. 13 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідно до якої у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується відповідно до умов, передбачених Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність.

Постановою Кабінету Міністрів від 24.03.2004 за №372 затверджено Порядок фінансування та виплати різниці між сумою пенсії призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств і організацій згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, який є діючим на момент виникнення спірних правовідносин.

Постановою КМУ від 27 липня 2016 р. № 472 "Про реалізацію пункту 5 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" установлено, що до 1 січня 2017 р. різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України від 26 листопада 2015 р. № 848-VIII "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372 "Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи" (далі - Порядок № 372).

Відповідно до п. 10 Розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 848-VIII до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Таким чином, з 01.01.2017 року приписи Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372, діють та мають застосовуватися в частині, що не суперечить приписам ст. 37 нового Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" № 848-VIII від 26.11.2015 року.

Судом встановлено, що позивачем на адресу відповідача направлялись повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, для відшкодування за період квітень-липень 2017 року. Зазначені вище повідомлення були отримані відповідачем (а.с. 10,13,15,91).

Станом на час звернення з позовом до суду заборгованість з відшкодуванням різниці між сумою пенсії, призначеної на підставі Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на які мають наукові працівники за період квітень-липень 2017 рок у розмірі 8862,83 грн. відповідачем не сплачена.

Матеріалами справи встановлено, що відповідач не є бюджетною установою, а тому, на нього розповсюджуються положення частини 6 ст. 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", згідно якої різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників інших наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій, підприємств та закладів.

Стосовно пояснень представника відповідача, що Пенсійним фондом, надсилались повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в порушення вимог Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", в яких вимагалось відшкодувати 100% різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, хоча відповідно до вище зазначеного закону підприємство має відшкодовувати 50% різниці між сумами та те, що в деяких повідомленнях довільно вилучена колонка № 9, де нормована виплата 50% різниці між пенсіями для державних підприємств, суд зазначає, що відповідачем повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за квітень-липень 2017 року в судовому порядку не оскаржувались, а тому вони є узгодженими.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості з відшкодуванням різниці між сумою пенсії, призначеної на підставі Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на які мають наукові працівники у розмірі 8862,83 грн. суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Індустріального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Приватного акціонерного товариства "Інститут автоматизованих систем" про стягнення заборгованості- задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Інститут автоматизованих систем" (код ЄДРПОУ 05393406, адреса: вул. Багратіона, буд. 6, м. Харків, 61046, р/р 26007031213 в АВУБ "Грант" філія № 2 м. Харкова, МФО 351630) на користь Індустріального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова (код ЄДРПОУ 41248021, адреса: просп. Московський, буд. 198/3, м. Харків, 61082, р/р 25600301672331 в Харківське обласне управління AT "Ощадбанк", МФО 351823 ) заборгованість по відшкодуванню суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за квітень-липень 2017 року у сумі 8862,83 грн. (вісім тисяч вісімсот шістдесят дві гривень 83 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлений 27 листопада 2017 року.

Суддя Бідонько А.В.

Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено27.11.2017
Номер документу70507646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4142/17

Постанова від 21.11.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні