ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.11.2017 Справа № 904/8563/17
За позовом Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Дніпрообленерго", м. Дніпро
до Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради, м. Дніпро
про стягнення 49 273,19 грн.
Суддя Кеся Н.Б.
При секретарі судового засідання Хавіна О.С.
Представники:
Від Позивача: представник ОСОБА_1, довіреність № 319 від 11.07.2017 р.
Від Відповідача: представник ОСОБА_2, довіреність № б/н від 09.10.2017 р.
СУТЬ СПОРУ:
Публічне акціонерне товариство "ДТЕК Дніпрообленерго" (далі-Позивач) звернулось з позовом до Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради (далі-Відповідач), в якому просить господарський суд стягнути з Відповідача на свою користь суму боргу за недовраховану активну електроенергію 49273,19 гривень та суму сплаченого судового збору 1600, 00 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Позивач виявив у Відповідача самовільне підключення струмоприймачів до електричної мережі, що не належить енергопостачальній організації, без порушення схеми обліку. При контрольному огляді приладу обліку даний вид порушення виявити було неможливо. При ввімкненні навантаження лічильний механізм не враховує спожиту електричну енергію.
Відповідач позов не визнав, оскільки не погоджується з періодом нарахування спірних платежів. Так, у відзиві на позов (арк.с. 52-54) вказує про те, що Позивачем не доведено того, що виявлення порушення під час контрольного огляду є неможливим, оскільки застосування пункту 2.7 формули 2.9 Методики, обраховуючи кількість днів у періоді, за який здійснюється перерахунок за формулою 2.6 Методики, де Д пор - кількість робочих днів Споживача від дня останнього контрольного огляду приладу або технічної перевірки (у разі коли технічна перевірка проводилась після останнього контрольного огляду приладу обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у 6 календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення. Таким чином, оскільки порушення виявлене 17.08.2016 року, то Д пор складає загальну кількість робочих днів, але не більше кількості робочих днів у 6 календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення, тобто розрахунок мав здійснюватись за період з 17.02.2016 року по 17.08.2016 року.
21.11.17р. Позивач подав додаткові пояснення по справі (арк.с. 59-60), в яких вказує про те, що порядок виявлення та встановлення факту порушення, порядок застосування оперативно-господарської санкції, передбачено чинним законодавством України, порушення, про яке зазначено в ОСОБА_2, є порушенням законодавства в галузі електроенергетики, за яке передбачена відповідальність відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення Споживачами правил користування електричною енергією, що є підставою для задоволення позовних вимог.
У судовому засіданні оголошувалася перерва з 14.11.17р. по 21.11.17р. в порядку ст. 77 ГПК України.
В судовому засіданні 21.11.2017р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 85 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд -
ВСТАНОВИВ:
Між Публічним акціонерним товариством "ДТЕК Дніпрообленерго" (далі-Постачальник) та Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради (далі-Споживач) 04.03.2015 року укладено договір про постачання електричної енергії (далі-Договір), відповідно до умов якого Постачальник продає електричну енергію Споживачу у точці (точках) продажу електричної енергії для забезпечення потреб електроустановок Споживач.
Відповідно до п. 4.2.3 Договору Споживач сплачує Постачальнику вартість недоврахованої електроенергії, розраховану відповідно до Методики обчислення обсягу електричної енергії, недоврахованої внаслідок порушення споживачем - юридичною особою ПКЕЕ, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням, у разі таких дій або бездіяльності відповідача:
самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії;
пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, пошкодження та (або) зняття пломб з засобів обліку;
споживання електроенергії поза засобами обліку;
інших умов, визначених Методикою.
Так, 17.08.2016 року при перевірці дотримання Відповідачем ПКЕЕ представниками ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго" було виявлено порушення ст.ст. 26, 27 Закону України "Про електроенергетику", п.п. 1.3, 5.1 ПКЕЕ у вигляді самовільного підключення струмоприймачів до електричної мережі, що не належить енергопостачальній організації, без без порушення схеми обліку, з метою безоблікового споживання електричної енергії.
За порушення умов Договору та ПКЕЕ за участю представника Відповідача складений ОСОБА_2 про порушення ПКЕЕ №102960 від 17.08.2016р. (арк.с. 23-24), в якому зазначено, що Відповідач порушив ст. 27 Закону України Про електроенергетику , що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, п. 6.40 ПКЕЕ - самовільне підключення струмоприймачів до електричної мережі, що не належить енергопостачальній організації, без порушення схеми обліку. При контрольному огляді приладу обліку даний вид порушення виявити було неможливо. При ввімкненні навантаження лічильний механізм не враховує спожиту електричну енергію.
За результатом розгляду ОСОБА_2 про порушення на комісії ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго" було прийнято протокольне рішення, що оформлене протоколом № 08-42 від 30.08.2016р. (арк.с. 27) по розгляду акту про порушення №102960 від 17.08.2016 вирішено нарахувати кількість недорахованої електроенергії згідно п. 2.9 по формулі 2.7 Методики. Період нарахування - від дня останнього контрольного огляду приладу обліку або технічної перевірки (30.09.2015) до дати виявлення та усунення порушення (17.08.2016) на суму 49273,19 грн.
КП "Жилсервіс-9" ДМР виставлений рахунок за недовраховану активну електроенергію, та направлений на адресу Споживача супровідним листом №2470/6074 від 02.09.2016р. (арк.с. 29) з протоколами комісії енергопостачальника та розрахунками сум недоврахованої електричної енергії.
У відповідності до підпункту 27 п. 10.2 ПКЕЕ Споживач електричної енергії зобов'язаний не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані постачальнику електричної енергії (електропередавальній організації), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж: споживача.
Відповідач не скористався правом на оскарження рішення комісії в суді, передбаченого п.6.42 Правил користування електричною енергією та ст. 237 ГК України.
Відповідач має оплатити розрахункові документи за недовраховану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (пункт 6.43 Правил користування електричною енергією).
Відповідач рахунок Позивача не оплатив, що призвело до звернення останнього до суду.
Дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.27 Закону України "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку.
Відповідно до підпункту 3.34 пункту 3 Правил користування електричної енергії, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 №28, будь-які роботи, пов'язані з порушенням або зміною схеми розрахункового обліку електричної енергії, заміною типу розрахункового засобу обліку електричної енергії, проводяться за погодженням з електропередавальною організацією (постачальником електричної енергії) у присутності представників заінтересованих сторін та оформляються актом.
Відповідно до п. 6.40 ПКЕЕ у разі виявлення представниками електропередавальної організації або представниками постачальника електричної енергії пошкоджень чи зриву пломб, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів обліку, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів (систем) обліку з метою зміни їх показів перерахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами ПКЕЕ.
Згідно з п. 6.41 ПКЕЕ у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником постачальника електричної енергії, від якого споживач одержує електричну енергію, або електропередавальної організації порушень цих Правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача оформляється акт порушень.
Акт складається в двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.
Акт підписується представником постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) та представником споживача.
У разі відмови споживача підписати акт в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо він підписаний не менше ніж трьома уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації).
Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта, які зазначаються в акті, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
Акт підписують тільки особи, які брали участь в контрольному огляді або технічній перевірці.
Підпунктом 6.42 зазначених Правил встановлено, що на підставі акта порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недоврахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.
Згідно з п.1 2 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої наказом НКРЕ від 04.05.2006 №562, Методика застосовується постачальником електричної енергії за регульованим тарифом (електропередавальною організацією) (далі - енергопостачальник) при визначенні обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об'єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.
Відповідно до підпункту 7 пункту 2.1 Методики вона застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі виявлення таких порушень ПКЕЕ як, зокрема, підключення до електричної мережі, що не є власністю енергопостачальника, електроустановок, струмоприймачів або електропроводки поза розрахунковими приладами обліку електричної енергії без порушення схеми обліку.
У разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпункті 7 пункту 2.1 цієї Методики, розрахунковий добовий обсяг споживання електричної енергії через проводи (кабелі), якими здійснене самовільне підключення, розраховується за формулою (2.7) Методики.
У разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 5-7 пункту 2.1 цієї глави, Методика застосовується за умови виявлення місця (точки) підключення до відповідних мереж, про що зазначається в акті про порушення та позначається на схемі.
За вказаною формулою використовується сила струму, визначена виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до мережі, та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 Правил улаштування електроустановок. Поперечна площа перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення, визначається на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології. Для розрахунку загального обсягу самовільно спожитої електричної енергії береться сумарна кількість днів у період від дня набуття споживачем права власності на електроустановку (але не більше сумарної кількості днів у дванадцяти календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення) до дня усунення порушення.
Враховуючи наведені положення чинного законодавства та матеріали справи, суд дійшов висновку, що факт споживання Відповідачем електричної енергії без приладів обліку доводиться матеріалами справи, Позивач належним чином оформив акт про порушення, правильно застосував формулу розрахунку вартості недорахованої електроенергії відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої наказом НКРЕ від 04.05.2006 № 562.
Заперечення Відповідача про те, що Позивачем неправильно визначено період нарахування платежів (має бути 6 місяців відповідно до пункту 2.7 формули 2.9 Методики ), оскільки Відповідач вважає, що Позивач повинен був встановити зазначене порушення під час контрольної перевірки, суд визнає недоведеним. Так, відповідно до п.1.2 вищезазначених Правил, контрольний огляд засобу обліку - це виконання комплексу робіт з метою візуального обстеження цілісності засобу обліку (корпусу, скла, кріплення тощо), цілісності встановлених згідно з актом про пломбування пломб та наявності відбитків їх тавр, зняття показів засобів обліку, а також з метою виявлення без використання спеціальних технічних засобів та/або часткового демонтажу будівельних конструкцій або оздоблювальних матеріалів самовільних підключень. Згідно з п.3.33 Правил, електропередавальна організація (постачальник електричної енергії за регульованим тарифом) не рідше одного разу на шість місяців має здійснювати контрольний огляд засобу обліку. Технічна перевірка здійснюється електропередавальною організацією (постачальником електричної енергії за регульованим тарифом) не рідше одного разу на три роки.
Отже, дослідивши обставини виявлення Позивачем спірного факту порушення, судом встановлено неможливість його виявлення без розпломбування шафи обліку, без відключення напруги та без застосування спеціальних технічних засобів - інструментів (кліщів електровимірювальних РК120), що дозволяє Позивачеві перевірити наявність електроспоживання після ввімкнення струму в мережі облікованого електрозабезпечення Споживача.
Суд вважає обґрунтованим застосування Позивачем формули 2.6 Методики щодо періоду нарахування, в той час як пункт 2.7 формули 2.9 Методики, на який посилається Відповідач, застосуванню не підлягає, оскільки доказів проведення контрольних перевірок із можливістю встановлення спірного порушення Відповідачем не надано.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами і тому підлягають задоволенню.
Судові витрати у справі покладаються на Відповідача в порядку ст. 49 ГПК України.
Також, суд враховує те, що Позивачем в позовній заяві зазначено у якості Відповідача ОСОБА_3 підприємство "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради, в той час, як вбачається з виписки Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, найменування Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради, змінено на ОСОБА_3 підприємство "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпровської міської ради, у зв'язку із перейменуванням міста Дніпропетровськ Дніпропетровської області на місто Дніпро.
Керуючись ст. ст. 4, 32-33, 36, 43, 49, 75, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
ВИРІШИВ :
Змінити назву Відповідача ОСОБА_3 підприємство "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпропетровської міської ради на ОСОБА_3 підприємство "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпровської міської ради.
Позов задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "ЖИЛСЕРВІС-9" Дніпровської міської ради (49087, м.Дніпро, вул.Кадинова, буд. 83, код ЄДРПОУ 39034938) на користь Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Дніпрообленерго" (49107, м.Дніпро, Запорізьке шосе, 22, код ЄДРПОУ 23359034) суму боргу за недовраховану активну електроенергію 49273,19 (сорок дев'ять тисяч двісті сімдесят три грн. 19 коп.) грн. та суму сплаченого судового збору 1600, 00 (одна тисяча шістсот грн. 00 коп.) грн.
Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання його повного тексту і може бути оскаржено протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено 27.11.2017
Суддя ОСОБА_4
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2017 |
Оприлюднено | 28.11.2017 |
Номер документу | 70516025 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кощеєв Ігор Михайлович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кощеєв Ігор Михайлович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні