ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"20" листопада 2017 р.Справа № 916/2381/17
Господарський суд Одеської області суддя Смелянець Г.Є
при секретарі судового засідання Орлова О.О.
розглянувши справу №916/2381/17
за позовом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Югмедконтракт"
до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Медастра"
про стягнення 34031,34 грн.,-
за участю представників:
від позивача: не з'явився
від відповідача: не з'явився
Суть спору: ТОВ "Югмедконтракт" звернулось до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з ТОВ "Медастра" 34031,34 грн. боргу.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором поставки №030417-002 від 03.04.2017р. в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.
Відповідач у судові засідання не з'явився, про причини свого нез'явлення суд не повідомив, відзив на позов і всі документи, що підтверджують заперечення проти позову до суду не надав.
При цьому, ухвала суду про порушення провадження у справі від 05.10.2017р., яка надіслана відповідачу на адресу, що зазначена у позові та у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернута до суду органами зв'язку з повідомленням "за закінченням встановленого строку зберігання". Тому, із врахуванням роз'яснень, що містяться у пп.3.9.1. п.3.9. постанови пленуму ВГСУ від 26.12.2011р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", господарський суд визнав за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача у судових засіданнях та в силу вимог ст.75 ГПК України за наявними у справі матеріалами.
На підставі ст. 85 ГПК України у судовому засіданні 20.11.2017р. оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд встановив:
03.04.2017р. між ТОВ "Югмедконтракт" (Постачальник, позивач) та ТОВ "Медастра" (Покупець, відповідач) укладений договір поставки №030417-002, згідно з яким Постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - Покупцеві товар (товари), а Покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з п.п.1.2,1.3 договору загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією, яка укладається одночасно з укладанням цього договору і після укладання сторонами є невід'ємним додатком до цього договору. Кількість товару, яка підлягає поставці за цим договором, встановлюється в одиницях вимірювання та/або у грошовому виразі. Загальна кількість товару та асортимент (номенклатура), що вказана у Специфікації є попередньою та не зобов'язує Покупця, викупити саме таку кількість товару.
Відповідно до п.2.1. договору поставка товарів здійснюється на умовах EXW (Інкотермс 2000 р.), місце поставки - склад Постачальника, розташований у м. Києві.
Згідно з п.3.1. договору Покупець здійснює вибірку товару з асортименту, наявного на складі Постачальника, та направляє Постачальнику замовлення на поставку товару, користуючись відповідною електронною формою, доступною для Покупця на сайті Постачальника або по електронній пошті. Замовлення може надаватись Постачальнику не менше, ніж за 10 (десять) робочих днів до запланованої дати поставки товару. Надіслання замовлення здійснюється у електронній формі для чого Постачальник надає Покупцю доступ на сайт Постачальника або по електронній пошті, або факсом. Підтвердження замовлення Постачальником (часткове підтвердження, не підтвердження) здійснюється по факсу або по електронній пошті, що сторони вважають письмовою формою відповідно до ч.2 ст.207 Цивільного кодексу України та ст.181 Господарського кодексу України та визнають належним доказом у разі виникнення спору. Підтвердження замовлення Постачальником може також здійснюватись шляхом прийняття його до виконання. Протягом 3 (трьох) робочих днів з дати отримання замовлення Покупця Постачальник зобов'язаний надати Покупцеві факсове, електронне повідомлення про готовність товару до вивозу, що є підтвердженням погодження замовлення Покупця, або повідомлення про неможливість поставки . Після погодження замовлення Постачальник оформлює товарні документи для відвантаження товару Покупцю. Постачальник повинен поставляти товар згідно з замовленням Покупця, погодженого Постачальником, вчасно, у кількості, вказаній у такому замовленні, належної якості, а також у відповідності до інших вимог замовлення, цього договору та законодавства України.
Відповідно до п.3.3. договору найменування, ціна за одиницю товару та кількість товару, що входить у партію поставки, визначаються у накладних на товар. Дата, вказана у накладній про прийняття товару Покупцем, є датою поставки товару Постачальником та фактичним виконанням замовлення.
Згідно з п.6.1. договору ціни на товари, що постачаються Постачальником, є вільними відпускними і вказуються у прайс-листку Постачальника. Сторони визначають, що ціни на товари, вказані у прайс-листку, який є дійсним на дату укладання цього договору, погоджені сторонами і є попередніми і можуть змінюватися Постачальником в залежності від показників, які обумовлюють ціну товару. Перегляд цін на товари, які пропонуються Постачальником до поставки за цим договором, здійснюється Постачальником шляхом видання нового прайс-листка з зміненими цінами, які діятимуть протягом зазначеного у прайс-листку часі, і який доводиться до Покупця на його вимогу засобами електронного зв'язку на електронну адресу, вказану Покупцем у реквізитах договору, або шляхом факсимільного зв'язку за номером факсу, вказаним у реквізитах Покупця в цьому договорі.
Відповідно до п.7.1. договору Покупець повинен сплатити поставлений товар не пізніше 60 (шістдесят) календарних днів з дати поставки товару Постачальником. Оплата, за згодою сторін, може бути здійснена шляхом 100% попередньої оплати або часткової попередньої оплати.
Згідно з п.7.2. договору оплата здійснюється у розмірі повної вартості поставленої партії товару шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок Постачальника, вказаний у реквізитах Постачальника в цьому договорі.
Відповідно до п.7.5. договору в разі прострочення оплати товару, то з моменту прострочення оплати, товар вважається таким, що проданий в кредит, та Постачальнику належить на такий товар право застави, при цьому поставка наступних партій товару призупиняється Постачальником і не здійснюється до повного погашення заборгованості Покупця по поставлених партіях товару. В такому випадку Постачальник не відповідає за прострочення в поставці товарів.
Згідно з п.11.1. договору договір поставки вступає в дію з дати його укладання (підписання) та скріплення печатками і діє протягом одного року. Дата підписання зазначена на 1 сторінці у верхньому лівому куті даного договору. Дострокове розірвання договору можливе лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
У Специфікації, що є Додатком №1 до договору сторонами погоджений асортимент, який є попереднім та остаточно узгоджується накладній на поставку партії товару, а також встановлено, що загальна кількість товару що постачається визначається у грошовому виразі та дорівнює 480 000 грн.
Також господарським судом встановлено, що на виконання умов договору позивач у квітні-червні 2017р. поставив відповідачу товар на загальну суму 64206,57 грн., що підтверджується підписаними сторонами накладними: №200443 від 20.04.2017р. на суму 11975,33 грн., №250403 від 25.04.2017р. на суму 4060,07 грн., №270401 від 27.04.2017р. на суму 2999,96 грн., №110534 від 11.05.2017р. на суму 419,98 грн., №110533 від 11.05.2017р. на суму 4749,99 грн., №020604 від 02.06.2017р. на суму м 30885,28 грн., №080601 від 08.06.2017р. на суму 5345,02 грн., №130656 від 13.06.2017р. на суму 3770,94 грн.
В свою чергу відповідач повернув позивачу поставлений товар на суму 6805,23 грн., що підтверджується накладною №1 від 22.08.2017р. Також відповідачем здійснено часткову оплату поставленого позивачем товару на суму 23370 грн., що підтверджується виписками по рахунку у ПАТ „ОСОБА_2 Аваль» .
Поставлений позивачем товар в сумі 34031,34 грн. залишився неоплаченим відповідачем.
В подальшому між сторонами проведено звірку розрахунків та складений відповідний акт звірки, згідно з яким заборгованість ТОВ "Медастра" перед ТОВ "Югмедконтракт" станом на 30.08.2017р. становить 34031,34 грн.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з наступних мотивів.
Відповідно до вимог ч.1 ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитор) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, платити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Як вище встановлено господарським судом між сторонами у справі укладений договір поставки №030417-002 від 03.04.2017р., згідно з яким позивач зобов'язався поставити товар відповідачу, а відповідач зобов'язався здійснити оплату поставленого товару не пізніше 60 календарних днів з дати поставки товару.
Відповідно до вимог ч.1 ст.526 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. В силу вимог ч.1 ст.525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічні вимоги щодо виконання зобов'язань містяться і у ч.ч.1,7 ст.193 ГК України.
Між тим, як вище встановлено господарським судом, товар, який позивач поставив відповідачу у квітні-червні 2017р. оплачений останнім не в повному обсязі, внаслідок чого у відповідача виник борг в сумі 34031,34 грн.
При цьому, всупереч вимог ст.33 ГПК України, жодних заперечень щодо наявного боргу, а тим більш доказів, які спростовують наявність цього боргу відповідач до суду не надав.
З огляду на вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог ТОВ "Югмедконтракт", а отже і їх задоволення.
На підставі ст.44,49 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,
В И Р І Ш И В:
1.Позов ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Югмедконтракт" задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Медастра" (6500, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 41196602, р/р №26009455036699) на користь ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Югмедконтракт" (04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 1, код ЄДРПОУ 33946551, р/р №26003441891 в КРД ПАТ "ОСОБА_2 банк Аваль" в м. Києві, МФО 380805) основний борг в сумі 34031 (тринадцять чотири тисячі тридцять одна) грн. 34 коп., витрати по сплаті судового збору в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено у встановленому законом порядку.
Повне рішення складено 27 листопада 2017 р.
Суддя Г.Є. Смелянець
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2017 |
Оприлюднено | 28.11.2017 |
Номер документу | 70517053 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Смелянець Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні