ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А про відмову щодо вжиття заходів забезпечення позову 28 листопада 2017 року м. Київ № 826/14839/17 за позовом Приватного акціонерного товариства "Київресурспостач" до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії Суддя О.В.Головань Обставини справи: Позовні вимоги заявлені про визнання дій Головного управління ДФС у м. Києві щодо винесення податкової вимоги №90816-17 від 07.11.17 р. та рішення №90816017 від 07.11.17 р. про опис майна у податкову заставу протиправними, їх скасування. Ухвалою суду від 27.11.17 р. відкрито провадження у справі та призначено її розгляду судовому засіданні на 16.01.18 р. Одночасно з позовом позивачем подано клопотання про вжиття заходів до забезпечення позову у вигляді зупинення дії оскаржуваних рішень. Клопотання обґрунтоване тим, що у разі несплати суми, визначеної у податковій вимозі №90816-17 від 07.11.17 р., та ненадання переліку майна для опису у податкову заставу, контролюючий орган може зупинити видаткові операції по рахунках та прийняти рішення про заборону відчуження майна, що зупинить господарську діяльність позивача. Ознайомившись з клопотанням, суд зазначає наступне. Згідно ч. 1 ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Згідно ч. 1 ст. 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі. В даному випадку щодо позивача контролюючим органом винесено податкову вимогу №90816-17 від 07.11.17 р. та прийнято рішення №90816017 від 07.11.17 р. про опис майна у податкову заставу в порядку ст. 89 ПК України. Згідно чинного законодавства зупинення видаткових операцій по рахунках та рішення про відчуження майна в рахунок погашення податкового боргу здійснюється виключно за судовим рішенням, а саме. Згідно п. 89.4 ст. 89 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Згідно п. 95.2, 95.3, 95.4 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Судовий розгляд вказаних звернень здійснюється згідно ст. 183-3 КАС України. Згідно ч. 5 ст. 183-3 КАС України наявність спору про право виключає можливість розгляду відповідного подання і зумовлює відмову у його прийнятті. З врахуванням викладеного, винесення контролюючим органом податкової вимоги та прийняття рішення про опис майна у податкову заставу самі по собі не призводять до можливості зупинення видаткових операцій позивача та звернення стягнення на майно, тоді як для вчинення таких дій необхідно отримати окреме судове рішення. За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або про те, що захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів. На підставі вищевикладеного, ст. 117, 118, 186 КАС України, суд, - У Х В А Л И В: 1. В задоволенні клопотання відмовити. 2. Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. Суддя О.В. Головань
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2017 |
Оприлюднено | 01.12.2017 |
Номер документу | 70546262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні