ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 листопада 2017 року № 826/11761/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолія І.В., суддів Григоровича П.О., Каракашьяна С.К., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід доДержавна фіскальна служба України про визнання протиправними та скасування рішень, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід (далі по тексту - позивач, ТОВ Профнастіл-Захід ) звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державна фіскальна служба України (далі по тексту - відповідач, ДФС України) в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 06 вересня 2017 року № 141370/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25 липня 2017 року № 60; визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 06 вересня 2017 року № 141374/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21 червня 2017 року № 44; визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 06 вересня 2017 року № 141375/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27 червня 2017 року № 60 та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21 червня 2017 року № 44, податкову накладну від 27 червня 2017 року № 60 та податкову накладну від 25 липня 2017 року № 60.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.09.2017 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду на 10.10.2017 року.
Судове засідання, призначене на 10.10.2017 року, судом відкладалось на 02.11.2017 року та на 08.11.2017 року.
В судовому засіданні 08.11.2017 року представник позивача та відповідача не заперечували проти переходу у письмове провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України суд Ухвалою від 08 листопада 2017 року перейшов в письмове провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріалів справи між Товариством з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід та Публічним акціонерним товариством ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЦЕМЕНТ укладено договір поставки № 1-07-10/16 від 10.10.2016 року, предметом якого є поставка Товару в асортименті, кількості і за цінами, які вказуються у відповідних рахунках-фактурах на окрему партію товару та у видаткових накладних на кожну окрему партію товару. На виконання умов зазначеного договору позивачем був виставлений рахунок на оплату № 563 від 12 36.2017 року на загальну суму 2 294 414,52 грн., у т.ч. ПДВ - 382 402,42 грн. В подальшому з метою виконання умов договору поставки № 1-07-10/16 від 10.10.2016 року позивачем протягом червня-липня 2017 року була здійснена поставка товару (профілі сталеві листові), що підтверджується видатковими накладними № 334 від 07.07.2017р., № 346 від 17.07.2017р., № 378 від 25.07.2017р. Також факт поставки позивачем товару за вказаним договором підтверджується товарно-транспортною накладною № Р346 від 17.07.2017 року (автомобіль НОМЕР_1. напівпричіп д.н.з. НОМЕР_2, водій ОСОБА_1). Факт оплати товару ПАТ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЦЕМЕНТ підтверджується платіжними дорученнями № 1308 від 11,07.2017р., № 1551 від 25.07.2017р.
Позивачем під час здійснення операцій з постачання вищезгаданих товарів (профілі сталеві листові) було оформлено податкову накладну від 25.07.2017р. № 60 на суму 500 000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 83 333 грн. 33 коп.
14.08.2017 року направив для реєстрації податкову накладну від 25.07.2017р. № 60 на суму 500 000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 83 333 грн. 33 коп., реєстраційний номер документа 9162613186.
Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 1 від 14.08.2017р., направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.15.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ЛК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі додаткових накладних та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів .
29 серпня 2017 року Позивачем направлено до Державної фіскальної служби України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.13 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК № 1, до якого долучені первинні документи, що посвідчують реальність здійснених господарських операцій (договори поставки, купівлі-продажу, видаткові накладні, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення тощо), а також надані письмові пояснення з приводу описаних господарських операцій.
Згідно квитанції № 1 від 29.08.2017 року реєстраційний номер Л312601 повідомлення доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 29.08.2017 року в 14:54:48.
Податкова накладна від 25.07.2017р. № 60 на суму 500 000 грн. 00 грн. є продовженням господарської операції з ПАТ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЦЕМЕНТ , початок якої відбувся червні 2017 року. Також 19.06.2017 року була виписана податкова накладна за номером 39 на суму 1 194 416, 52 грн. , яка зареєстрована на підставі рішення Комісії ,ФС № 111292/39778339 від 22.08.2017 року. Також була виписана податкова накладна за номером 23 від 1.07.2017 року на суму 327 637, 95 грн., яка теж була зареєстрована на підставі рушення Комісії ДФС без зауважень.
Окремо позивач зазначив, що товар (профілі сталеві листові), який постачається замовнику, в цьому випадку ПАТ ІВАНО-ФРАНКІВСЬЩЕМЕНТ , та операції по якому відображені в податковій накладній від 25.07.2017р. № 60, отримується внаслідок виготовлення продукції з сировини, яка була придбана у ТОВ Азовбудвентиляція (код ЄДРПОУ 33244305) з кодом УКТЗЕД 7210. У свою чергу виготовлена продукція ТОВ Завод Профнастил (код ЄДРПОУ 40631517), про що свідчить рахунок на оплату послуг прокату та платіжні доручення про оплату послуг.
Проте, незважаючи на надані позивачем первинні документи та письмові пояснення, згідно формації зазначеної у Квитанції № 2 від 06.09.2017 року, Комісією державної фіскальної служби України прийнято Рішення № 141370/39778339 від 06.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної № 60 від 25.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без означення підстав такої відмови.
Крім того, між Товариством з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід та Селянським (фермерським) господарством Козаччина укладено договір поставки № 200516-01 від 20.05.2017 року, предметом якого є поставка Товару в асортименті, кількості і за цінами, які вказуються у відповідних рахунках-фактурах на окрему партію товару та у видаткових накладних на кожну окрему партію товару. На виконання умов зазначеного договору позивачем був виставлений рахунок на оплату № 605 від 21.06.2017 року на загальну суму 121 312, 04 грн., у т.ч. ПДВ - 20 218, 67 грн. В подальшому з метою виконання умов договору поставки № 200516-01 від 20.05.2017 року позивачем в червні 2017 року була здійснена поставка товару (профнастил), що підтверджується видатковою накладною № 318 від 27.06.2017р. Крім того, факт поставки позивачем товару за вказаним договором підтверджується зокрема й товарно-транспортною накладною № Р318 від 27.06.2017 року (автомобіль НОМЕР_4, НОМЕР_5, водій ОСОБА_2).
Факт часткової оплати (попередньої оплати) товару Селянським (фермерським) господарством Козаччина у сумі 15 000, 00 грн. підтверджується банківської випискою з рахунку позивача за 21.06.2017р. Позивачем під час здійснення операцій з постачання вищезгаданих товарів (профнастил) було оформлено податкову накладну від 21.06.2017р. № 44 на суму 15 000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 2 500 грн. 00 коп.
Позивач 04.07.2017 року направив для реєстрації податкову накладну від 21.06.2017р. № 44 на суму 15 000 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 2 500 грн. 00 коп., реєстраційний номер документа 9126725929.
Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 1 від 04.07.2017р., направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.1 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів .
31 серпня 2017 року Позивачем направлено до Державної фіскальної служби України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.13 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій повідмовленим ПН/РК № 3, до якого долучені первинні документи, що посвідчують реальність здійснених господарських операцій (договори поставки, купівлі-продажу. видаткові накладні, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення тощо), а також надані письмові пояснення з приводу описаних господарських операцій.
Згідно квитанції № 1 від 31.08.2017 року повідомлення доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 31.08.2017 року в 20:12:57.
Податкова накладна від 21.06.2017р. № 44 на суму 15 000 грн. 00 коп. виписана на суму передоплати, яка відбулась 21.06.2017 року, про що свідчать копії оборотно-сальдової відомості, а також банківські виписки. Реалізація товару відбулась 27.06.2017 року. Постачальниками товару, ТОВ Вейп Трейд (код ЄДРПОУ 33951561) та ТОВ СМК ДІРЕКТ СІСТЕМ (код ЄДРПОУ40212649).
Проте, незважаючи на надані позивачем первинні документи та письмові пояснення, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 2 від 06.09.2017 року. Комісією Державної фіскальної служби України прийнято Рішення № 141374/39778339 від 06.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної № 44 від 21.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без зазначення підстав такої відмови.
Крім того, між Товариством з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід та Селянським (фермерським) господарством Козаччина укладено договір поставки № 200516-01 від 20.05.2017 року, предметом якого є поставка Товару в асортименті, кількості і за цінами, які вказуються у відповідних рахунках-фактурах на окрему партію товару та у видаткових накладних на кожну окрему партію товару. На виконання умов зазначеного договору позивачем був виставлений рахунок на оплату № 605 від 21.06.2017 року на загальну суму 121 312, 04 грн., у т.ч. ПДВ -20 218, 67 грн. В подальшому з метою виконання умов договору поставки № 200516-01 від 20.05.2017 року позивачем в червні 2017 року була здійснена поставка товару (профнастил), що підтверджується видатковою закладною № 318 від 27.06.2017р.
Крім того, факт поставки позивачем товару за вказаним договором підтверджується зокрема й товарно-транспортною накладною № Р318 від 27.06.2017 року (автомобіль НОМЕР_4, причіп д.н.з. НОМЕР_6, водій ОСОБА_2).
Факт остаточного розрахунку за придбаний Селянським (фермерським) господарством Козаччина товар у сумі 106 112, 25 грн. підтверджується банківської випискою з рахунку позивача за 04.07.2017р. Позивачем під час здійснення операцій з постачання вищезгаданих товарів (профнастил) було оформлено податкову накладну від 27.06.2017р. № 60 на суму 108 112 грн. 25 коп., в тому числі ПДВ 18 018 грн. 71 коп.
04.07.2017 року направив для реєстрації податкову накладну від 27.06.2017р. № 60 на суму 108 112 грн. 25 коп., в тому числі ПДВ 18 018 грн. 71 коп., реєстраційний номер документа 9126748339.
Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 1 від 04.07.2017р., направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.13 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів .
31 серпня 2017 року Позивачем направлено до Державної фіскальної служби України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.13 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК № 4, до якого долучені первинні документи, що посвідчують реальність здійснених господарських операцій (договори поставки, купівлі-продажу, видаткові накладні, рахунки-фактури, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення тощо), а також надані письмові пояснення з приводу описаних господарських операцій.
Зокрема позивачем зазначено, що податкова накладна від 27.06.2017р. № 60 на суму 108 112 грн. 25 коп. виписана на суму залишку боргу, після відвантаження товару клієнту, про що свідчать копії оборотно-сальдової відомості, а також банківські виписки. Реалізація товару відбулась 27.06.2017 року. Постачальниками товару є ТОВ Вейп Трейд (код ЄДРПОУ 33951561) та ТОВ СМК ДІРЕКТ СІСТЕМ (код ЄДРПОУ40212649). Остаточний розрахунок за поставлений товар відбувся 04.07.2017 року. Про що свідчить банківська виписка з рахунку позивача.
Проте, незважаючи на надані позивачем первинні документи та письмові пояснення, згідно інформації зазначеної у Квитанції № 2 від 06.09.2017 року, Комісією Державної фіскальної служби України прийнято Рішення № 141375/39778339 від 06.09.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної № 60 від 27.06.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без зазначення підстав такої відмови.
Позивач не погоджується з прийнятими вищезазначеними рішеннями звернувся до суду.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог виходячи з наступних міркувань.
Відповідно до положень п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами п. 201.7. ст. 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням п. 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до положень п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
В свою чергу, за приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень п. 201.16.1. ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі- Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі Критерії оцінки ступня ризиків).
Згідно пункту 6 Критеріїв містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Суд зазначає, що критерій який визначений відповідачем у квитанціях , як невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД у п. 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків не передбачений.
Відповідно до положень п. 201.16.2 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог п. 201.16.1.- 201.16.2. ст.201 ПК України та пропозиціях викладених у квитанціях ТОВ Профнастіл-Захід були надані документи, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовленим ПН). Перелік наданих документів відповідає вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року № 567.
Проте, відповідачем всупереч вимогам п.п. в п. 201.16.1. ст. 201 ПК України, не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.
Крім того, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу ТОВ Профнастіл-Захід жодних запитів щодо недостатності документів для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надавав.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п.п. в п. 201.16.1. ст. 201 ПК України).
При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти ПН до реєстрації.
З рішень встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідачем в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що Державною фіскальною службою України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, у зв'язку з чим рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України від 06 вересня 2017 року № 141370/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 25 липня 2017 року № 60; визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 06 вересня 2017 року № 141374/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21 червня 2017 року № 44; визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 06 вересня 2017 року № 141375/39778339 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27 червня 2017 року № 60.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21 червня 2017 року № 44, податкову накладну від 27 червня 2017 року № 60 та податкову накладну від 25 липня 2017 року № 60.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід (код ЄДРПОУ 39778339) понесені ними витрати по сплаті судового збору у розмірі 6 400,00 грн. (шість тисяч чотириста грн. 00 коп.) за рахунок асигнувань Державної фіскальної служби України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий суддя Смолій І.В.
Судді Григорович П.О.
Каракашьян С.К.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2017 |
Оприлюднено | 29.11.2017 |
Номер документу | 70546544 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні