Рішення
від 28.11.2017 по справі 904/8659/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23.11.2017 Справа № 904/8659/17

За позовом Фізичної особи-підприємця Бущенко Валентини Леонідівни, м. Дніпро

до Приватного підприємства "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант", м. Дніпро

про виселення з нежитлового приміщення

Суддя Рудь І.А.

Представники:

від позивача: Бущенко Н.О., дов .№205 від 13.03.2014 року;

від відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Фізична особа-підприємець Бущенко Валентина Леонідівна звернулася до господарського суду з позовом, в якому просить виселити Приватне підприємства "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант" із займаного нежитлового приміщення - з офісу №314, площею 10,0 (десять) кв.м., розташованого на третьому поверсі адміністративно - торгівельного комплексу "MERLIN-центр" за адресою: м. Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; а також стягнути з відповідача понесені позивачем витрати зі сплати судового збору в сумі 1600 грн. 00 коп. та на надання правової допомоги в розмірі 10 000 грн. 00 коп.

Позовні вимоги мотивовані закінченням строку дії договору суборенди від 02.11.2016р. № 314, в редакції додаткової угоди від 29.07.2017р. № 7, на підставі якого відповідач орендував спірне нежитлове приміщення та відмовою відповідача добровільно звільнити орендоване приміщення на письмову вимогу орендодавця.

Відповідач явку повноважного представника у призначені судові засідання не забезпечив та не надав витребувані судом документи.

На адресу господарського суду повернулись конверти з ухвалами, що направлялись на адресу відповідача, з відміткою відділення поштового зв'язку: За данным адресом не находится .

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача, оскільки позовна заява з доданими до неї документами й ухвали суду направлялися за юридичною адресою відповідача, яка значаться у витязі з ЄДРЮОФОПГФ від 28.09.2017р. № 1003071543, наданому за електронним запитом суду.

Відповідно до п.3.9.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 Господарського процесуального кодексу України.

За змістом зазначеної статті 64 Господарського процесуального кодексу України, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

За вказаних вище підстав, відповідач вважається повідомленим про час та місце судового розгляду справи належним чином.

Відповідно до ст.75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

В порядку ст.85 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

01.08.2014р. між Товариством з обмеженою відповідальністю Інтарарт (орендодавець) та Фізичною особою-підприємцем Бущенко Валентиною Леонідівною (орендар) укладено договір оренди № 5/3 (далі - договір оренди 1), відповідно до умов якого орендодавець зобов'язується передати орендареві в тимчасове користування, а орендар зобов'язується прийняти у тимчасове користування площі в приміщеннях нежитлового призначення, розташованих за адресою: 49100 м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7 (далі по тексту - приміщення) (п. 1.1. договору оренди 1).

За цим договором орендодавець передає в користування орендарю наступні приміщення: адресу місцезнаходження приміщення: м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; площа приміщення: 84,0 кв.м.; оціночна (відновна) вартість площі приміщення: 4 200 000 грн.; інші характеристики розміщення (крило, рівень, поверх): частина торгового залу, приміщення на 3-му поверсі; наявність в приміщенні тепло, енергомереж: є (п. 1.2. договору оренди 1).

Стан приміщень фіксується під час підписання сторонами акту прийому-передачі приміщення в оренду (п. 1.3. договору оренди 1).

Оціночна вартість приміщень в цьому договорі вказується станом відновної вартості Приміщень на дату укладення цього договору і індексується пропорційно зростанню цін на товари, роботи, послуги, придбані або виконуються при створенні об'єктів нерухомості, подібних за функціональним призначенням з приміщеннями (п. 1.5. договору оренди 1).

Приміщення передається орендодавцем для здійснення діяльності в сфері надання послуг та торгівлі (п. 2.1. договору оренди 1).

Орендар має право передавати приміщення, будь-які частини приміщень в суборенду для використання приміщень суборендарями з метою, зазначеною в п.2.1. цього договору, повідомивши орендодавця про всі договори суборенди укладені щодо приміщень (п. 2.5. договору оренди 1).

Факт прийому-передачі приміщень здійснюється на підставі акта прийому-передачі приміщення в оренду, який складається і підписується представниками сторін і є невід'ємною частиною цього договору (п. 3.1. договору оренди 1).

Приміщення вважаються переданими в оренду орендареві з моменту підписання акту прийому передачі приміщень в оренду. Орендар гарантує належний стан приміщень і недопущення погіршення якісних і експлуатаційних характеристик приміщення протягом всього терміну оренди (п. 3.4. договору оренди 1).

Приміщення передаються орендареві в оренду на наступний термін - з моменту підписання сторонами акта приймання-передачі приміщень в оренду і по 30.06.2017 року (п. 4.1. договору оренди 1).

Орендна плата сплачується орендарем щомісячно, за кожен календарний місяць, авансом шляхом передачі орендодавцеві готівкових коштів - у термін, не пізніше 20 числа місяця попереднього кожному місяцю користування приміщеннями за цим договором. Орендна плата починає нараховуватися з дня фактичного початку роботи орендаря, згідно Акту прийому-передачі (п. 5.1. договору оренди 1).

Орендна плата за користування переданих в оренду приміщень (з урахуванням індексації) протягом строку дії договору встановлюється в сумі 1 848 (одна тисяча вісімсот сорок вісім) гривень 00 копійок (з урахуванням вартості всіх комунальних платежів) за кожен календарний місяць строку користування приміщеннями по справжньому договором (п. 5.2. договору оренди 1).

Повернення приміщень орендодавцеві здійснюється на наступний календарний день після закінчення терміну оренди, зазначеного в цьому договорі. Факт повернення приміщень оформляється актом прийому-передачі приміщень, який підписується представниками сторін після закінчення терміну дії оренди. У разі ухилення орендаря від підписання акта повернення площі приміщень, приміщення вважається повернутим орендодавцю з моменту направлення орендарю вимоги орендодавця про повернення приміщень з оренди (п. 8.1. договору оренди 1).

Даний договір діє з моменту його підписання сторонами і по 30.06.2017 року. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від виконання взятих на себе зобов'язань (п. 11.1. договору оренди 1).

Позивач стверджує, що на виконання умов договору оренди-1 орендодавець передав приміщення у строкове платне користування орендаря.

Відповідно до Акту повернення приміщення від 31.01.2017р. (а.с. 13), орендар повернув орендодавцю приміщення: частина торгового залу, приміщення на 2-му та 3-му поверсі, площею 84,0 кв.м., що розташоване за адресою м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7, (відновна) вартість площі приміщення: 4 350 000 грн.

31.12.2016р. між Товариством з обмеженою відповідальністю Інтарарт (орендодавець) та Фізичною особою-підприємцем Бущенко Валентиною Леонідівною (орендар) укладено договір оренди № 5/2,3 (далі - договір оренди 2), відповідно до умов якого орендодавець зобов'язується передати орендареві в тимчасове користування, а орендар зобов'язується прийняти у тимчасове користування площі в приміщеннях нежитлового призначення, розташованих за адресою: 49100 м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7 (далі по тексту - приміщення) (п. 1.1. договору оренди 2).

За цим договором орендодавець передає в користування орендарю наступні приміщення: адресу місцезнаходження приміщення: м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; площа приміщення: 86,0 кв.м.; оціночна (відновна) вартість площі приміщення: 4 300 000 грн.; інші характеристики розміщення (крило, рівень, поверх): частина торгового залу, на 2-му і 3-му поверхах; наявність в приміщенні тепло, енергомереж: є (п. 1.2. договору оренди 2).

Стан приміщень фіксується під час підписання сторонами акту прийому-передачі приміщення в оренду. У момент підписання сторонами Акту прийому-передачі об'єкт оренди повинен перебувати в готовому стані, придатному для використання за цільовим призначенням, зазначеному в п. 2.1. справжньої угоди (п. 1.3. договору оренди 2).

Оціночна вартість приміщень в цьому договорі вказується станом відновної вартості Приміщень на дату укладення цього Договору і індексується пропорційно зростанню цін на товари, роботи, послуги, придбані або виконуються при створенні об'єктів нерухомості, подібних за функціональним призначенням з приміщеннями (п. 1.5. договору оренди 2).

Приміщення передається орендодавцем для здійснення його комерційної діяльності (п. 2.1. договору оренди 2).

Орендар має право передавати приміщення, будь-які частини приміщень в суборенду для використання приміщень суборендарями з метою, зазначеною в п.2.1. цього договору, повідомивши орендодавця про всі договори суборенди укладені щодо приміщень (п. 2.5. договору оренди 2).

Факт прийому-передачі приміщень здійснюється на підставі акта прийому-передачі приміщення в оренду, який складається і підписується представниками сторін і є невід'ємною частиною цього договору (п. 3.1. договору оренди 2).

Приміщення вважаються переданими в оренду орендареві з моменту підписання акту прийому передачі приміщень в оренду. Орендар гарантує належний стан приміщень і недопущення погіршення якісних і експлуатаційних характеристик приміщення протягом всього терміну оренди (п. 3.4. договору оренди 2).

Приміщення передаються орендареві в оренду на наступний термін - з моменту підписання Сторонами акта приймання-передачі Приміщень в оренду і по 30.11.2019 року (п. 4.1. договору оренди 2).

Орендна плата за цим договором складається з двох частин. Розрахунок загальної суми щомісячного орендного платежу за цим договором здійснюється орендарем шляхом складання суми, зазначеної в п.5.2. цього договору, з сумою, яка визначається на умовах п.5.3. цього договору (п. 5.1. договору оренди 2).

Орендна плата сплачується орендарем щомісяця, за кожен календарний місяць, авансом шляхом перерахування грошових коштів, відповідно до банківськими реквізитами орендатора зазначеними в цьому договорі - в термін, не пізніше 15-го числа місяця, що передує кожному місяцю користування приміщеннями за цим договором. Орендна плата починає нараховуватися з дня фактичного початку роботи орендаря, згідно Акту прийому-передачі (п. 5.1.1. договору оренди 2).

Оплата 1-ї частини орендної плати за користування переданих в оренду приміщень (з урахуванням індексації) протягом строку дії договору встановлюється в сумі 5 098 гривні 00 копійок, в тому числі ПДВ, за кожен календарний місяць строку користування приміщеннями за цим договором (п. 5.2. договору оренди 2).

2-а частина щомісячної орендної плати за цим договором становить компенсація комуни послуг, оплата якої здійснюється орендарем орендодавцю протягом 10 календарних днів після закінчення кожного звітного місяця оренди на підставі рахунку, виставленого орендодавцем. Сума 2-ї частини щомісячної орендної плати визначається власником приміщень після закінчення кожного звітного місяця користування приміщеннями за цим договором на підставі рахунків, виставлених відповідними організаціями. Комунальні платежі по використанню приміщень протягом терміну дії оренди за цим договором виплачуються на користь постачальників і виконавців комунальних послуг орендодавцем самостійно (п. 5.3. договору оренди 2).

Повернення приміщень орендодавцеві здійснюється на наступний робочий день після закінчення строку оренди, зазначеного в цьому договорі. Факт повернення приміщень оформляється актом повернення приміщень, який підписується представниками сторін після закінчення терміну дії оренди. У разі ухилення орендаря від підписання акта повернення площі приміщень, орендодавець, з моменту направлення орендареві вимоги орендодавця про повернення приміщень з оренди, має право вимагати звільнення приміщень від користування орендарем і суборендарями, а також звільнення приміщень від майна і персоналу орендаря та суборендар (п. 8.1. договору оренди 2).

Даний договір діє з моменту його підписання сторонами і по 30.11.2019 року. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від виконання взятих на себе зобов'язань (п. 11.1. договору оренди 2).

Актом приймання-передачі приміщення в оренду від 01.02.2017р. (а.с. 16), орендодавець передав в оренду частину торгового залу, на 2-му і 3-му поверхах, площею 86,0 кв.м., що розташована за адресою м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; оціночна (відновна) вартість площі приміщення: 4 300 000 грн.

Як вказано вище, відповідно до п. 2.5. договору оренди 1 та договору оренди 2 орендар має право передавати приміщення, будь-які частини приміщень в суборенду для використання приміщень суборендарями з метою, зазначеною в п.2.1. цього договору, повідомивши орендодавця про всі договори суборенди укладені щодо приміщень.

02.11.2016р. між Приватним підприємством "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант" (суборендар) та Фізичною особою-підприємцем Бущенко Валентиною Леонідівною (орендар) укладено договір суборенди приміщень № 314 (далі - договір суборенди), відповідно до умов якого орендар зобов'язується передати суборендарю у тимчасове користування, а суборендар зобов'язується прийняти у тимчасове користування площі в приміщеннях нежитлового призначення, розташованих за адресою: 49000, м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7 (далі по тексту - приміщення) (п. 1.1. договору суборенди).

За цим договором орендар передає в користування суборендар наступні приміщення: адресу місцезнаходження приміщення м. Дніпро вул. Володимира Мономаха, 7, площа приміщення 10,0 кв.м.; оціночна вартість площі приміщення 1 000 000 грн.; інші характеристики розміщення (крило, рівень, поверх) кабінет № 314 на 3-му поверсі; наявність в приміщеннях тепло, енергомереж є (п. 1.2. договору суборенди).

Стан приміщень фіксується під час підписання сторонами акту прийому-передачі приміщень в суборенду (п. 1.3. договору суборенди).

Приміщення передається орендарем суборендарем для здійснення господарської діяльності, пов'язаної з основним видом діяльності, а саме - консультування з питань комерційної діяльності та керівництва. суборендар гарантує, що має повне право і законні підстави займатися діяльністю, зазначеної в цьому пункті і здійснюваної на площах приміщень (п. 2.1. договору суборенди).

Факт прийому-передачі приміщень здійснюється на підставі акта прийому-передачі приміщення в суборенду, який складається и підписується представниками сторін и є невід'ємною частина цього договору (п. 3.1. договору суборенди).

Орендар зобов'язаний передати приміщення суборендар, а суборендар прийняти до 09 листопада 2016 року приміщення в стані придатному для його подальшого використання суборендарем, що відповідає вимогам санітарної, пожежної безпеки і не допускає ризику виникнення пожежонебезпечних і аварійних ситуацій (п. 3.2. договору суборенди).

Приміщення вважаються переданими в суборенду суборендар з моменту підписання акту прийому-передачі приміщень в суборенду. Суборендар гарантує належний стан приміщень і недопущення погіршення якісних і експлуатаційних характеристик приміщень протягом усього терміну суборенди (п. 3.3. договору суборенди).

Приміщення передаються суборендар в суборенду на наступний термін - з моменту підписання сторонами акту прийому-передачі приміщень в суборенду і по 31 жовтня 2017 року (п. 4.1. договору суборенди).

Термін суборенди може бути скорочений на підставі письмового повідомлення сторін, зробленої кожної зі сторін за 60 (шістдесят) днів або в разі дострокового припинення договору оренди приміщень між орендарем і власником приміщень (п. 4.2. договору суборенди).

Орендна плата сплачується суборендарем щомісяця, за кожен календарний місяць, авансом, в строк не пізніше 15-го числа місяця, що передує оплачуваної місяця. Оплата здійснюється шляхом передачі грошових коштів орендарю. Орендна плата починає нараховуватися з дня фактичного початку роботи суборендаря, згідно Акту прийому-передачі (п. 5.1. договору суборенди).

Орендна плата за цим договором складається з двох частин. Розрахунок загальної суми щомісячного орендного платежу за цим договором здійснюється суборендарем шляхом складання суми, зазначеної в п.5.3. цього договору, з сумою, яка визначається на умовах п. 5.4. цього договору (п. 5.2. договору суборенди).

Орендна плата за користування переданих в суборенду приміщень (з урахуванням індексації) за період з листопада 2016 року по січень місяць 2017 року становитиме суму 2 450 (дві тисячі чотириста п'ятдесят) грн.. 00 копійок без ПДВ за кожен календарний місяць строку користування приміщеннями за цим договором. У разі користування приміщенням неповний календарний місяць орендна плата за користування переданих в суборенду приміщень визначається пропорційно кількості календарних днів у відповідному місяці, протягом яких суборендар фактично користувався приміщенням. У разі неузгодження сторонами орендної плати з 01 лютого 2017 року договір суборенди вважається розірваним, а приміщення має бути повернуто до 01 лютого 2017 року (п. 5.3. договору суборенди).

Другу частину орендної плати за цим договором становить сума компенсації комунальних послуг, спожитих суборендарем при використанні приміщень. Оплата такої компенсації здійснюється суборендарем орендареві протягом 10 днів після закінчення кожного місяця строку користування приміщеннями. Сума компенсації визначається за індивідуальним лічильником суборендаря на електроенергію, а також по електроенергії, спожитої для спільних потреб орендарів 3-го поверху - пропорційність займаної суборендарем площі на 3-му поверсі, а за послугою, по якій неможливо вести облік за індивідуальним лічильником - опалення, пропорційно займаній суборендарем площі в будівлі. Невиконання суборендарем зобов'язань по компенсації вартості комунальних послуг тягне за собою відповідальність за цим договором, передбачену для невиконання зобов'язань зі сплати орендних платежів (п. 5.4. договору суборенди).

Даний договір діє з моменту його підписання сторонами і до 31 жовтня 2017 року. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від виконання взятих на себе зобов'язань (п. 11.1. договору суборенди).

Актом приймання-передачі приміщення в суборенду від 09.11.2016р. (а.с. 21), орендар передав в оренду суборендарю приміщення: кабінет № 314 на 3-му поверсі, площею 10,0 кв.м., що розташована за адресою м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; оціночна (відновна) вартість площі приміщення: 1 000 000 грн.

29.07.2017р. сторони підписали додаткову угоду № 7 до договору суборенди (а.с. 22), відповідно до якої дійшли згоди змінити зміст пункту 4.1. та 11.1. договору суборенди, виклавши їх в такій редакції:

4.1.Помещенія передаються суборендарю в суборенду на наступний термін - з моменту підписання сторонами Акту прийому-передачі приміщень в суборенду і по 31.08.2017 року .

11.1.Данний договір діє з моменту його підписання сторонами і по 31.08.2017 року. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від виконання взятих на себе зобов'язань .

Відповідно до п. 8.1. договору суборенди повернення приміщень орендарю здійснюється на наступний календарний день після закінчення терміну суборенди, зазначеного в цьому договорі або на наступний календарний день після виникнення зобов'язань суборендаря щодо повернення приміщень у випадках припинення цього договору, передбачених цим договором. Факт повернення приміщень оформляється Актом повернення приміщень, який підписується представниками сторін після закінчення терміну дії суборенди. У разі ухилення суборендаря від підписання Акту повернення площі приміщень, приміщення вважається повернутим орендарю з моменту направлення суборендарю вимоги орендаря про повернення приміщень з суборенди, припинення цього договору в односторонньому порядку і повернення приміщень орендарю раніше терміну суборенди, зазначеного в цьому договорі може бути як після письмового повідомлення , зробленого кожної зі сторін за 60 (шістдесят) днів, так і в разі дострокового припинення договору оренди приміщень між орендарем і власником приміщень.

Однак, як стверджує позивач, відповідач в порушення умов договору суборенди, в редакції додаткової угоди від 29.07.2017р., у встановлений строк приміщення кабінет № 314 на 3-му поверсі, площею 10,0 кв.м., що розташована за адресою м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7; оціночна (відновна) вартість площі приміщення: 1 000 000 грн. не повернув, що і стало причиною звернення до суду.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Частиною 2 цієї статті встановлено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст.174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення , зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відповідно до ч.1 ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

За приписами частини 1 статті 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. Аналогічні положення містяться в статті 759 Цивільного кодексу України та статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна".

За змістом ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ) (ч. 1 ст. 760 Цивільного кодексу України).

За користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором (ст. 762 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 763 Цивільного кодексу України договір найму укладається на строк, встановлений договором.

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення .Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Стаття 526 Цивільного кодексу України передбачає, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст. 530 Цивільного кодексу України).

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з ч.3 ст. 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Як вказано вище, 29.07.2017р. сторони підписали додаткову угоду № 7 до договору суборенди (а.с. 22), відповідно до якої, зокрема, визначили строк дії договору суборенди - до 31.08.2017р.

Отже, в силу приписів ст. 653 Цивільного кодексу України договір оренди припинив свою дію з 01.09.2017р.

Відповідно до п. 8.1. договору суборенди повернення приміщень орендарю здійснюється на наступний календарний день після закінчення терміну суборенди, зазначеного в цьому договорі або на наступний календарний день після виникнення зобов'язань суборендаря щодо повернення приміщень у випадках припинення цього договору, передбачених цим договором. Факт повернення приміщень оформляється Актом повернення приміщень, який підписується представниками сторін після закінчення терміну дії суборенди. У разі ухилення суборендаря від підписання Акту повернення площі приміщень, приміщення вважається повернутим орендарю з моменту направлення суборендарю вимоги орендаря про повернення приміщень з суборенди, припинення цього договору в односторонньому порядку і повернення приміщень орендарю раніше терміну суборенди, зазначеного в цьому договорі може бути як після письмового повідомлення , зробленого кожної зі сторін за 60 (шістдесят) днів, так і в разі дострокового припинення договору оренди приміщень між орендарем і власником приміщень.

Як зазначає позивач, 29.08.2017р. на фактичну та юридичну адресу відповідача кур'єрською поштою були направлені повідомлення про звільнення приміщення від 29.08.2017р., в якому орендодавець повідомив суборендаря про закінчення строку дії договору суборенди 31.08.2017р., необхідність звільнення орендованого приміщення до 21:00 години 31.08.2017р. та підписання акту повернення приміщення (а.с. 24, 25, 26).

Проте, як стверджує позивач, станом на 27.09.2017р. відповідач категорично відмовляється звільнити спірне приміщення та повернути ключі орендодавцю.

Частиною 1 статті 785 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі припинення договору найму наймач зобов'язаний негайно повернути наймодавцеві річ у стані, в якому вона була одержана, з урахуванням нормального зносу, або у стані, який було обумовлено у договорі.

Відповідно до ч.2 ст.833 Цивільного кодексу України користувач зобов'язаний повернути річ після закінчення строку договору в такому самому стані, в якому вона була на момент її передання.

Частиною 2 ст. 795 Цивільного кодексу України встановлено, що повернення наймачем предмета договору найму оформляється відповідним документом (актом), який підписується сторонами договору. З цього моменту договір найму припиняється.

Якщо після припинення договору користувач не повертає річ, позичкодавець має право вимагати її примусового повернення, а також відшкодування завданих збитків (ст. 836 Цивільного кодексу України).

Згідно зі ст. ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За приписами ст. 34 Господарського процесуального кодексу господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування

Господарський суд зазначає, що підписаного сторонами акту приймання-передачі приміщення з суборенди сторонами до суду не надано; відповідач належними доказами твердження позивача не спростував.

За таких обставин, правомірною та такою, що підлягає задоволенню є вимога позивача щодо виселення Приватного підприємства "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант" із займаного нежитлового приміщення - з офісу №314, площею 10,0 (десять) кв.м., розташованого на третьому поверсі адміністративно - торгівельного комплексу "MERLIN-центр" за адресою: м. Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7.

Щодо витрат позивача на адвокатські послуги у розмірі 10 000 грн. 00 коп. суд зазначає наступне.

Статтею 44 ГПК України передбачено, що до складу судових витрат входить оплата послуг адвоката. В контексті цієї норми судові витрати за участь адвоката при розгляді справи підлягають сплаті лише в тому випадку, якщо вони сплачені адвокату стороною, котрій такі послуги надавались, та їх сплата підтверджується відповідними фінансовими документами .

Відповідно до ч. 3 ст. 48 ГПК України витрати, що підлягають сплаті за послуги адвоката, визначаються у порядку, встановленому Законом України "Про адвокатуру". Дія вказаного закону поширюється тільки на осіб, які є адвокатами.

Пунктом 6.3. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України", витрати позивачів та відповідачів, третіх осіб, пов'язані з оплатою ними послуг адвокатів, адвокатських бюро, колегій, фірм, контор та інших адвокатських об'єднань з надання правової допомоги щодо ведення справи в господарському суді, розподіляються між сторонами на загальних підставах, визначених частиною п'ятою статті 49 ГПК.

Відшкодування цих витрат здійснюється господарським судом шляхом зазначення про це у рішенні, ухвалі, постанові за наявності документального підтвердження витрат, як-от угоди про надання послуг щодо ведення справи у суді та/або належно оформленої довіреності, виданої стороною представникові її інтересів у суді, платіжного доручення або іншого документа, який підтверджує сплату відповідних послуг , а також копії свідоцтва адвоката, який представляв інтереси відповідної сторони, або оригінала ордеру адвоката, виданого відповідним адвокатським об'єднанням, з доданням до нього витягу з договору, в якому зазначаються повноваження адвоката як представника або обмеження його прав на вчинення окремих процесуальних дій.

На підтвердження понесення зазначених витрат позивачем до матеріалів справи надані договір про надання правової допомоги від 14.08.2017р. № б/н, укладений між позивачем та адвокатом Микитчук Т.Ю. (а.с. 37-39), акт приймання-передачі послуг за договором про надання правової допомоги від 14.08.2017р., відповідно до якого 25.09.2017р. адвокатом надано правову допомогу клієнту щодо ознайомлення та проведення аналізу наданих клієнтом документів та інформації, пов'язаних зі справою про виселення з нежитлового приміщення № 314, площею 10,0 кв.м., розташованого на третьому поверсі адміністративно-торгівельного комплексу "MERLIN-центр" за адресою: м. Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7, суборендаря ПП Адвокатська компанія Принціпал-Гарант , а також зафіксовано передачу грошових коштів за надані послуги в сумі 10 000 грн. 00 коп. (а.с. 41); копію свідоцтва на право зайняття адвокатською діяльністю № 1783 від 17.12.2007р. (а.с. 40).

Проте, в порушення вищевказаних вимог позивачем до матеріалів справи не надано відповідних фінансових документів, як-то платіжне доручення, банківська виписка, прибутковий касовий ордер тощо, на підтвердження оплати ФОП Бущенко В.Л. вартості послуг адвоката у сумі 10 000 грн. 00 коп.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про недоведеність понесення позивачем витрат на адвокатські послуги, у зв'язку із чим відмовляє у задоволенні цих вимог.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

На підставі вищезазначеного, керуючись ст. ст. 4, 32-34, 43, 49, 75, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Виселити Приватне підприємство "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант" (49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 44, корп. 4, кв. 2, код ЄДРПОУ 36207177) із займаного нежитлового приміщення - з кабінету № 314, площею 10,0 (десять) кв.м., що розташований на 3-му поверсі адміністративно-торгівельного комплексу "MERLIN-центр" за адресою м Дніпро, вул. Володимира Мономаха, 7.

Стягнути з Приватного підприємства "Адвокатська компанія "Принціпал-гарант" (49000, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 44, корп. 4, кв. 2, код ЄДРПОУ 36207177) на користь Фізичної особи-підприємця Бущенко Валентини Леонідівни (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_2) 1 600 грн. 00 коп. (одну тисячу шістсот грн.. 00 коп.) витрат по сплаті судового збору.

Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Суддя І.А. Рудь

Повне рішення складено 28.11.2017

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.11.2017
Оприлюднено29.11.2017
Номер документу70554280
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/8659/17

Ухвала від 06.12.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Рішення від 28.11.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.10.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні