ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.12. 2009 року Справа № 2а - 5667/09/0870
(14 год. 40хв.) м. Запоріжжя
Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого - судді Садов ого І.В.,
при секретарі судового зас ідання Марченко І.В.,
за участю представників:
від позивача - Сердюч енко В.В.
від відповідача - Вагіс Т.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою: Приват ного підприємства «Дентал Холл Євгенія»
до: Управління у справах захисту прав спожи вачів у Запорізькій області
про: скасування рішення про накладення штра фу за порушення
законодавст ва про рекламу № 000060 від 28.09.2009
12.10.2009 Приватне підприємство «Дентал Холл Євгенія» зв ернулось до Запорізького окр ужного адміністративного су ду із позовною заявою до Запо різького обласного управлін ня у справах захисту прав спо живачів про скасування рішен ня про накладення штрафу за п орушення законодавства про р екламу № 000060 від 28.09.2009.
Ухвалою суду від 13.10.2009 відкри то провадження в адміністрат ивній справі №2а-5667/09/0870, закінчен о підготовче провадження та призначено справу до судовог о розгляду на 11.10.2009. У судовому засіданні оголошувалась пер ерва до 19.11.2009 та 02.12.2009.
Представником позивача 19.11.20 09 заявлено клопотання про зді йснення процесуального прав онаступництва відповідача у зв' язку з тим, що Запорізьке обласне управління у справа х захисту прав споживачів бу ло перейменоване шляхом пере творення в Управління у спра вах захисту прав споживачів в Запорізькій області. У зв' язку з невідповідністю клопо тання положенням ст. 55 КАС Укр аїни позивачем клопотання ві дкликане та уточнено відпові дача у зв' язку з його перейм енуванням.
Позовні вимоги обґрунтову є Законом України «Про рекла му» від 03.07.1996 № 270/96-ВР, Указом През идента України «Про деякі за ходи з дерегулювання підприє мницької діяльності» від 23.07.199 8 № 817198, Законом України «Про осн овні засади державного нагля ду (контролю) у сфері господар ської діяльності» від 05.04.2007 № 877, Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої по літики від 14.03.2003 № 42 «Про підвище ння ефективності роботи держ авних органів у справах захи сту прав споживачів при здій сненні перевірок суб' єктів господарської діяльності» т а «Порядком накладення штраф ів за порушення законодавств а про рекламу», затвердженог о постановою Кабінета Мініст рів України від 26.05.2004 № 693.
Зокрема зазначив, що рішенн я про накладення штрафу від 2 8.09.2009 № 000060 є незаконним і прийнят о в порушення приписів Закон у України «Про рекламу» від 03. 07.1996 № 270/96-ВР та інших законодавчи х актів. Просить позов задово льнити.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, прос ить відмовити в задоволені а дміністративного позову, оск ільки рішення про накладення штрафу за порушення законод авства про рекламу від 28.09.2009 при йняте в межах компетенції та порядку встановленому Закон ом України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР. Крім того зазначив , що заходи Держспоживстанда рту та його територіальних о рганів із державного контрол ю за дотриманням законодавст ва про рекламу не підпадають під поняття планових чи поза планових заходів державного нагляду (контролю) у розумінн і Закону України «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності».
У судовому засіданні 02.12.2009, на підставі ст. 160 КАС України, суд ом проголошено вступну та ре золютивну частину постанови . Судом оголошено про час виго товлення постанови у повному обсязі.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адмін істративної справи, дослідив ши інші наявні у справі доказ и у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
Працівником Управління у справах захисту прав спожива чів в Запорізькій області Вагісом Т.В. 30.03.2009 було встано влено що Приватним підприємс твом «Дентал Холл Євгенія » (код ЄДРПОУ 36065282) по вул. Півні чнокільцева, 25/21 розміщена зов нішня реклама без дозволу о рганів місцевого самоврядув ання про що був складений про токол № 000030.
На підставі протоколу про п орушення законодавства про р екламу від 30.03.2009 № 000030 позивачем 02.04.2009 розпочата справа про пору шення законодавства про рекл аму відносно ПП «Дентал Хол л Євгенія».
За результатами розгляду с прави відповідачем прийняте рішення від 28.09.2009 № 000060 про накла дення на позивача штрафу за п орушення законодавства про р екламу в розмірі 1 033 грн. 35 коп.
Оцінивши надані документи та матеріали, вважаю, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з огляду на наступне.
Засади рекламної діяльнос ті в Україні, відносини, що вин икають у процесі виробництва , розповсюдження та споживан ня реклами, визначаються та р егулюються Законом України « Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР.
Положення про управління у справах захисту прав спожив ачів в Автономній Республіки Крим областях, містах, Києві та Севастополі, яке затвердж ене наказом Державного коміт ету України з питань технічн ого регулювання та споживчої політики від 23.06.2009 № 229 та зареєс троване в Міністерстві юстиц ії України від 15.07.2009 за № 636/16652 вста новлює, що управління у справ ах захисту прав споживачів з дійснюють контроль за додерж анням рекламодавцями, вироб никами та розповсюджувачами реклами законодавства про р екламу.
Відповідно до ст. 26 Закону Ук раїни «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР контроль за дотримання м законодавства України про рекламу здійснює у межах сво їх повноважень спеціально уп овноважений центральний орг ан виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів.
Указом Президента України від 23.07.1998р. N 817/98 «Про деякі заходи з дерегулювання підприємниц ької діяльності» передбачен о, що органи виконавчої влади , уповноважені від імені держ ави здійснювати перевірку фі нансово-господарської діяль ності суб'єктів підприємниць кої діяльності, проводять пл анові та позапланові виїзні перевірки.
Згідно із Наказом Державно го комітету України з питань технічного регулювання та с поживчої політики від 14.03.2003 № 42 « Про підвищення ефективності роботи державних органів у с правах захисту прав споживач ів при здійсненні перевірок суб' єктів господарської ді яльності» державні органи у справах захисту прав спожив ачів проводять планові перев ірки додержання суб'єктами г осподарської діяльності сфе ри торгівлі, громадського ха рчування і послуг якості тов арів (робіт, послуг), додержанн я обов'язкових вимог щодо без пеки товарів (робіт, послуг), а також додержання правил тор гівлі та надання послуг на пі дставі затвердженого началь никам управління щокварталь ного плану про ведення перев ірок; позапланові перевірки діяльності суб'єктів господа рської діяльності, які здійс нюються виключно на підставі отриманих від споживачів ск арг про порушення такими суб 'єктами вимоги законодавства про захист прав споживачів.
Пунктом 2 Указу Президента України від 23.07.1998р. N 817/98 «Про деяк і за ходи з дерегулювання під приємницької діяльності» вс тановлено, що право на провед ення планової виїзної переві рки суб'єкта підприємницької діяльності надається лише у тому разі, коли йому не пізніш е ніж за десять календарних д нів до дня проведення зазнач еної перевірки надіслано пис ьмове повідомлення з зазначе нням дати її проведення.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контрол ю) у сфері господарської діял ьності» від 05.04.2007 № 877, органи дер жавного нагляду (контролю) зд ійснюють планові заходи з де ржавного нагляду (контролю) з а умови письмового повідомле ння суб'єкта господарювання про проведення планового зах оду не пізніш як за десять дні в до дня здійснення цього зах оду.
Пункт 10 Указу Президента У країни від 23.07.1998р. N 817/98 «Про деякі заходи з дерегулювання підп риємницької діяльності» вст ановлює, що державні органи у справах захисту прав спожив ачів здійснюють позапланову перевірку діяльності суб'єк тів підприємницької діяльно сті виключно на підставі отр иманих від споживачів скарг про порушення такими суб'єкт ами вимог законодавства про захист прав споживачів.
Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни «Про основні засади де ржавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльно сті» від 05.04.2007 № 877 для здійснення планового або позапланового заходу орган державного наг ляду (контролю) видає наказ, як ий має містити найменування суб'єкта господарювання, щод о якого буде здійснюватися з ахід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформля ється посвідчення (направлен ня) на проведення заходу, яке п ідписується керівником або з аступником керівника органу державного нагляду (контрол ю) (із зазначенням прізвища, ім 'я та по батькові) і засвідчуєт ься печаткою.
Будь-яких доказів, які б сві дчили про належне повідомлен ня позивача про проведення 30.0 3.2009 перевірки з питань дотрима ння законодавства про реклам у відповідач суду не надав. Та кож у відповідача відсутній наказ на проведення перевірк и, посвідчення (направлення) н а проведення перевірки, скар ги споживачів, які надходили до відповідача, про порушенн я позивачем вимог законодавс тва про захист прав споживач ів.
Порядок накладення штрафі в за порушення законодавства про рекламу регулюється пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 26.05.2004 № 693 «Про затверд ження Порядку накладення штр афів за порушення законодавс тва про рекламу» ( далі - Поря док).
Відповідно до п. 9 Порядку пі дставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний пр отокол, складений уповноваже ною посадовою особою Антимон опольного комітету, Націонал ьної ради з питань телебачен ня і радіомовлення або Держс поживстандарту і його терито ріальних органів.
Пункт 10 Порядку встановлює, що протокол про порушення за конодавства про рекламу розг лядається у місячний строк.
Відповідно п. 11 Порядку за на явності ознак порушення зако нодавства про рекламу прийма ється рішення про початок ро згляду справи.
Згідно п. 12 Порядку справа ро зглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про п очаток її розгляду. Строк роз гляду справи може бути продо вжений Головою Держспоживст андарту, його заступниками, н ачальниками територіальних органів Комітету, їх заступн иками не більше ніж на три міс яці.
Відповідно до п. 18 Порядку за результатами розгляду справ и приймається рішення, що офо рмляється у двох примірниках , один з яких залишається у Дер жспоживстандарті або його те риторіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилаєтьс я особі, стосовно якої було пр ийнято рішення, або видаєтьс я її представникові під розп иску.
Відповідно до матеріалів с прави відповідачем були пору шені строки розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, оскільки проток ол про порушення законодавст ва відносно ПП «Дентал Холл Євгенія» був складений 30.03.2 009, рішення про початок розгля ду справи було прийнятне 02.04.2009, а рішення про накладення штр афу за порушення законодавст ва про рекламу № 000060 прийняте 28.0 9.2009.
Крім того, ст. 1 Закону Украї ни «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-В Р визначено, що:
Реклама - інформація п ро особу чи товар, розповсюдж ена в будь-якій формі та в будь -який спосіб і призначена сфо рмувати або підтримати обізн аність споживачів реклами та їх інтересів щодо таких особ и чи товар.
Зовнішня реклама - рекла ма, що розміщується на спеціа льних тимчасових і стаціонар них конструкціях, розташован их на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхня х будинків, споруд, на елемент ах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Відповідно ст. 16 Закону Укра їни «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96 -ВР розміщення зовнішньої ре клами у населених пунктах пр овадиться на підставі дозвол ів, що надаються виконавчими органами сільських, селищни х, міських рад, та в порядку, вс тановленому цими органами на підставі типових правил, що з атверджуються Кабінетом Мін істрів України. При видачі до зволів на розміщення зовнішн ьої реклами втручання у форм у та зміст зовнішньої реклам и забороняється.
Згідно із ч. 7 ст. 8 Закону Укра їни «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96 -ВР розміщення інформації пр о виробника товару та/або тов ар у місцях, де цей товар реалі зується чи надається спожива чеві, у тому числі на елемента х обладнання та/або оформлен ня місць торгівлі, а також без посередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважа ється рекламою.
Відповідно до ч. 6 ст. 9 Закону України «Про рекламу» від 03.07 .1996 № 270/96-ВР вивіска чи табличка з інформацією про зареєстрова не найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належ ать цій особі, вид її діяльнос ті (якщо це не випливає із заре єстрованого найменування ос оби), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власн ого чи наданого у користуван ня особі приміщення, на зовні шній поверхні будинку чи спо руди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходитьс я власне чи надане у користув ання особі приміщення, біля в ходу в таке приміщення, не вва жається рекламою.
Як вбачається з матеріалам и справи штендер, який був роз ташований на вулиці біля при міщення позивача не є спеціа льно тимчасовою і стаціонарн ою конструкцією. До того ж, вка заний штендер не містить буд ь-якої інформації, яку можлив о було б ідентифікувати як ре клама.
Таким, чином суд приходить до висновку, що позовні вимог и Приватного підприємства «Д ентал Холл Євгенія» до Уп равління у справах захисту п рав споживачів у Запорізькій області про накладення штра фу за порушення законодавств а про рекламу № 000060 від 28.09.2009 підля гають задоволенню.
Відповідно до п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинс тва України у справах, в яких п озивачем є суб' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
Керуючись ст.ст. 161, 162, 163, 167 КАС У країни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Приватного підприєм ства «Дентал Холл Євгенія » до Управління у справах зах исту прав споживачів у Запор ізькій області про скасуван ня рішення про накладення шт рафу за порушення законодавс тва про рекламу № 000060 від 28.09.2009 зад овольнити.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Управління у справах захисту прав спожив ачів у Запорізькій області п ро накладення штрафу за пору шення законодавства про рекл аму № 000060 від 28.09.2009.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного підприємства «Дентал Холл Євгенія» (вул. Мохова , 13,м. Запоріжжя, 69060,ЄДРПОУ 36065282) 3 гр н. 40 коп. судового збору.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляц ійної скарги, якщо вони не бул и подані у встановлені строк и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подання в 10-денний строк з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови не у повном у обсязі відповідно до статт і 160 КАС України - з дня складенн я її в повному обсязі, заяви пр о апеляційне оскарження і по дання після цього протягом 20 д нів апеляційної скарги, з под ачею її копії відповідно до к ількості осіб, які беруть уча сть у справі.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя /підпис/ І. В.Садовий
Постанова у повному обсязі складена 07 грудня 2009 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2009 |
Оприлюднено | 07.06.2010 |
Номер документу | 7057069 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні