ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИ Й СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2009 року Спра ва №2-а-5447/08/0970
м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Басай О.В
при секретарі Короташ О.Б.
за участю:
представника позивача - Луковкіна У.Ю.;
представника відповідача - Гуменюк Б.С.;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом: ТзОВ «Серін »
до відповідача: Державн ої податкової інспекції у На двірнянському районі Івано-Ф ранківської області
про визнання нечинним податкового повідомлення-рі шення №0000432301/0 від 19.09.2008 року, -
ВСТАНОВИВ:
ТзОВ «Серін» звернулося в суд із адміністративним поз овом до Державної податково ї інспекції у Надвірнянськом у районі Івано-Франківської області про визнання нечинни м податкового повідомлення р ішення №0000432301/0 від 19.09.2008 року
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві та пояснив, що відп овідачем прийнято податков е повідомлення-рішення №0000432301/0 від 19.09.2008 року , яким зменшено бю джетне відшкодування податк у на додану вартість за: жовте нь 2006 року на суму 52508, 80 грн.; листо пад 2006 року на суму 26667, 00 грн., груд ень 2006 року на суму 20204, 14 грн., січе нь 2007 року на суму 19795, 86 грн. Зазна чив, що дане рішення суперечи ть закону, воно є наслідком по милкового висновку відповід ача про те, що позивач не мав п равових підстав відносити до податкового кредиту суми за податковими накладними, вид аними ПП «Галтехекспо» за ре зультатами господарських оп ерацій, оскільки постачальни ки ПП «Галтехекспо» по ланцю гу поставок лісопродукції, п окупцем якої був позивач, виз нані судом банкрутом та щодо них відкрито ліквідаційну п роцедуру. Також зазначив, що ч инне законодавство не зобов' язує і не наділяє юридичних о сіб правами перевіряти дотри мання контрагентами правил з дійснення господарської дія льності та обов' язку сплати податків. Таким чином, видані позивачу належно оформлені податкові накладні суб' єкт ом підприємницької діяльнос ті, що знаходився в Єдиному де ржавному реєстрі, з урахуван ням господарських операцій, факт здійснення яких відпові дачем не спростовано, не дава ли підстав для висновку про з авищення суми бюджетного від шкодування з податку на дода ну вартість. Просить позов за довольнити повністю.
Представник відповідача п роти позову заперечив та поя снив, що документальною пере віркою встановлено, що позив ач не мав правових підстав ві дносити до податкового креди ту суми за податковими накла дними, виданими ПП «Галтехек спо» за результатами господа рських операцій, оскільки по стачальники ПП «Галтехекспо » по ланцюгу поставок лісопр одукції, покупцем якої був по зивач, визнані судом банкрут ом та щодо них відкрито лікві даційну процедуру. В ході ві дслідкування постачальникі в позивача по ланцюгу продаж у до виробника не підтвердже но факт сплати постачальника ми до бюджету податку на дода ну вартість. Таким чином, Зако н України «Про податок на дод ану вартість» чітко передбач ає, що однією з обов' язкових підстав включення сум до под аткового кредиту з податку н а додану вартість є сплата ци х сум до Державного бюджету У країни. Тобто вищенаведеним Законом встановлений прямий взаємозв' язок між сплатою, надходженням до бюджету под атку на додану вартість та ві дшкодування його. При цьому з азначені етапи нерозривно по в' язані між собою - сплата податку, а потім - включення відповідних сум до податков ого кредиту з податку на дода ну вартість за рахунок кошті в, що були сплачені у вигляді п одатку. Крім того, згадані арг ументи підтверджуються само ю суттю поняття податку. Тако ж, відповідно до Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість», право платника подат ку на відшкодування виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вар тість, а не з самого факту існу вання зобов' язання по сплат і податку на додану вартість в ціні товару. Таким чином, по постачальниках позивача не підтверджено сплату податку на додану вартість. Просить в задоволенні позову відмовит и повністю.
Розглянувши позовну заяву , вислухавши пояснення предс тавників сторін, дослідивши письмові докази, судом встан овлено, що відповідачем пров едена невиїзна документальн а перевірка правильності виз начення сум податку на додан у вартість задекларованих до відшкодування ТзОВ «Серін» за жовтень-грудень 2006 року та с ічень 2007 року з врахуванням ма теріалів зустрічних перевір ок постачальників по ланцюгу до виробника продукції. За ре зультатами даної перевірки с кладений акт №995/23-32472639 від 18.09.2008 рок у (а. с. 7-14). На підставі даного ак та відповідачем прийнято под аткове повідомлення-рішення №0000432301/0 від 19.09.2008 року , яким зменш ено бюджетне відшкодування п одатку на додану вартість за : жовтень 2006 року на суму 52508, 80 грн .; листопад 2006 року на суму 26667, 00 гр н., грудень 2006 року на суму 20204, 14 гр н., січень 2007 року на суму 19795, 86 грн ., всього на суму 119175, 80 (а. с. 6).
З вищенаведеного акта вбач ається, що перевіркою встано влено такі порушення: п.п.7.4.1 п.7.4 , п.7.7 ст.7 Закону України «Про по даток на додану вартість» №168/ 97-ВР від 03.04.1997 року та у відповідн ості до п.1.8 ст.1 Закону України «Про податок на додану варті сть» №168/97-ВР від 03.04.1997 року у ТзОВ «Серін» відсутні підстави дл я отримання бюджетного відшк одування.
Крім того, з акта перевірки вбачається, що за матеріалам и перевірки встановлено, що п остачальником по першому лан цюгу для ТзОВ «Серін» в окрем их податкових періодах були:
у вересні 2006 року: ТзОВ «С ерін» включено до складу под аткового кредиту податок на додану вартість по отриманій від ПП «Галтехекспо» продук ції на суму ПДВ 52508, 80 грн. згідно податкових накладних №2 від 31 .08.2006 року на суму ПДВ 12451, 10 грн., №1 в ід 07.09.2006 року на суму ПДВ 12166, 92 грн., №2 від 09.09.2006 року на суму ПДВ 10952, 79 г рн., №3 від 16.09.2006 року на суму ПДВ 169 37, 99 грн. ДПІ в Надвірнянському районі з метою вирішення пит ання щодо обґрунтованості ві дшкодування ПДВ з бюджету на правляла запит щодо проведен ня зустрічної перевірки ПП « Галтехекспо» по взаєморозра хунках з ТзОВ «Серін» за вере сень 2006 року відповідно вищев казаних податкових накладни х. Згідно отриманої відповід і від 04.06.2007 року ПП «Галтехекспо » є посередником, постачальн иком продукції є ТОВ «Промел ектромонтаж» (327003995), яке відпові дно до отриманої відповіді Д ПІ в Жовківському районі при дбало продукцію у ПП «Святос лав Люкс» (код 32052992). ДПІ в Галиць кому районі м. Львова надісла ла відповідь від 10.04.2008 року про те, що ПП «Святослав Люкс» виз нано банкрутом та 07.05.2007 року ска совано державну реєстрацію. Податкове зобов' язання за в ересень 2006 року склало 96, 8 тис. г рн.
у жовтні 2006 року: ТзОВ «Се рін» включено до складу пода ткового кредиту податок на д одану вартість по отриманій від ПП «Галтехекспо» продукц ії на суму ПДВ 26667 грн. згідно по даткових накладних №1 від 09.10.2006 року на суму ПДВ 17359, 29 грн., №4 від 28.10.2006 року на суму ПДВ 10443, 65 грн., №2 в ід 16.10.2006 року на суму ПДВ 19067, 87 грн. ДПІ в Надвірнянському районі з метою вирішення питання що до обґрунтованості відшкоду вання ПДВ з бюджету направля ла запит щодо проведення зус трічної перевірки ПП «Галтех експо» по взаєморозрахунках з ТзОВ «Серін» за жовтень 2006 ро ку відповідно вищевказаних п одаткових накладних. Згідно отриманої відповіді від 25.06.2007 р оку ПП «Галтехекспо» є посер едником, постачальником прод укції є ТОВ «Промелектромонт аж» (327003995). ДПІ в Жовківському ра йоні направила відповідь, що ТОВ «Промелектромонтаж» не є виробником, а придбало прод укцію у ПП «Приватспецсервіс » (код 33533257). Державна податкова інспекція у Личаківському ра йоні м. Львова повідомила, що з гідно з Постановою Господарс ького суду Львівської област і від 27.11.2007 року справа №8/296 ПП «Пр иватспецсервіс» (ЄДРПОУ 33533257) в изнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Згі дно бази даних податкове зоб ов' язання по ПДВ (р.9 декларац ії по ПДВ) ПП «Приватспецсерв іс» становить за жовтень 2006 ро ку - 0, 00 грн.
у листопаді 2006 року: ТзОВ «Серін» включено до складу п одаткового кредиту податок н а додану вартість по отриман ій від ПП «Галтехекспо» прод укції на суму ПДВ 20204, 14 грн. згід но податкових накладних №1 ві д 09.10.2006 року на суму ПДВ 17359, 29 грн., № 4 від 28.10.2006 року на суму ПДВ 10443, 65 гр н., №2 від 16.10.2006 року на суму ПДВ 19067, 87 грн. ДПІ в Надвірнянському р айоні з метою вирішення пита ння щодо обґрунтованості від шкодування ПДВ з бюджету нап равляла запит щодо проведенн я зустрічної перевірки ПП «Г алтехекспо» по взаєморозрах унках ПДВ з ТзОВ «Серін» за жо втень 2006 року відповідно вище вказаних податкових накладн их. Згідно отриманої відпові ді від 25.06.2007 року ПП «Галтехексп о» є посередником, постачаль ником продукції є ТОВ «Проме лектромонтаж» (327003995). ДПІ в Жовк івському районі направила ві дповідь, що ТОВ «Промелектро монтаж» не є виробником, а при дбало продукцію у ПП «Приват спецсервіс» (код 33533257). Державна податкова інспекція у Личак івському районі м. Львова пов ідомила, що згідно Постанови Господарського суду Львівсь кої області від 27.11.2007 року, спра ва №8/296 ПП «Приватспецсервіс» (ЄДРПОУ 33533257) визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну пр оцедуру. Згідно бази даних по даткове зобов' язання по ПДВ (р.9 декларації по ПДВ) ПП «Прив атспецсервіс» становить за ж овтень 2006 року - 0, 00 грн.
у грудні 2006 року ТзОВ «Сер ін» включено до складу подат кового кредиту податок на до дану вартість по отриманій в ід ПП «Галтехекспо» продукці ї на суму ПДВ 19795, 86 грн. згідно по даткових накладних №4 від 23.09.2006 року на суму ПДВ 14446, 43 грн., №5 від 30.09.2006 року на суму ПДВ 5349, 43 грн. ДПІ в Надвірнянському районі з м етою вирішення питання щодо обґрунтованості відшкодува ння ПДВ з бюджету направляла запит щодо проведення зустр ічної перевірки ПП «Галтехек спо» по взаєморозрахунках з ТзОВ «Серін» за вересень 2006 ро ку відповідно вищевказаних п одаткових накладних. Згідно отриманої відповіді від 04.06.2007 р оку ПП «Галтехекспо» є посер едником, постачальником прод укції є ТОВ «Промелектромонт аж» (327003995), яке відповідно отрим аної відповіді ДПІ в Жовківс ькому районі придбало продук цію у ПП «Святослав Люкс» (код 32052992). ДПІ у Галицькому районі м . Львів надіслала відповідь в ід 10.04.2008 року про те, що ПП «Свято слав Люкс» визнано банкрутом та 07.05.2007 року скасовано державн у реєстрацію. Податкове зобо в' язання за вересень 2006 року склало 96, 8 тис. грн.
Отже, наведені факти свідча ть про те, що до бюджету подато к на додану вартість підприє мствами постачальниками не с плачувався, а звідси - подат кові накладні виписувались в супереч Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями). Таким чином , враховуючи вищевикладені п орушення податкового законо давства ТзОВ «Серін» зайво з адекларовано до відшкодуван ня податок на додану вартіст ь в сумі 119175, 80 грн. в тому числі: ж овтень 2006 року - 52508, 80 грн., листо пад 2006 року - 26667, 00 грн., грудень 20 06 року - 20204, 14 грн., січень 2007 року - 19795, 86 грн. (а. с. 11-13).
Суд не погоджується з таким висновком податкового орган у виходячи з наступного.
Відповідно до п.1.1. Статуту Тз ОВ «Серін» Товариство з обме женою відповідальністю «Сер ін» створено шляхом припинен ня діяльності дочірнього під приємства «Серін» товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Серін ЮКей Лімітед» т а перетворення його зі зміно ю організаційно-правової фор ми на Товариство з обмеженою відповідальністю «Серін» на підставі рішення товариства з обмеженою відповідальніст ю «Серін ЮКей Лімітед» ві д 21.07.2006 року та 31.10.2006 року. Згідно п .2.1. вищенаведеного Статуту ві дповідно до рішення товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Серін ЮКей Лімітед» від 31.10.2006 року про перетворення дочірнього підприємства «Се рін» товариства з обмеженою відповідальністю «Серін Ю Кей Лімітед», Товариство ст ає правонаступником всіх пра в і обов' язків, які випливаю ть з отриманих від дочірньог о підприємства «Серін» товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Серін ЮКей Ліміт ед» валових активів та зобов ' язань за передавальним акт ом (балансом) станом на 31.10.2006 рок у (а. с. 146-147).
Також судом встановлено, що згідно Договору №Сс-9 від 18.08.2006 р оку (а. с. 162-163) приватне підприєм ство «Галтехекспо» (надалі п родавець) та дочірнє підприє мство «Серін» ТзОВ «Сері н ЮКей Лімітед» (надалі пок упець) уклали договір про нас тупне: продавець зобов' язує ться систематично партіями п оставляти покупцю лісопроду кцію згідно специфікації (до даток №1 до Договору), а покупе ць зобов' язується приймати її та здійснювати оплату на у мовах даного Договору.
На виконання умов вищенаве деного договору у вересні пр иватним підприємством «Галт ехекспо» виписано податкові накладні: №2 від 31.08.2006 року на заг альну суму 74706, 62 грн. в тому числ і ПДВ на суму 12451, 10 грн., №1 від 07.09.2006 р оку на загальну суму 73001, 51 грн. в тому числі ПДВ на суму 12166, 92 грн ., №2 від 09.09.2006 року на загальну су му 65716, 73 грн. в тому числі ПДВ на с уму 10952, 79 грн., №3 від 16.09.2006 року на за гальну суму 101627, 94 грн. в тому чис лі ПДВ на суму 16937, 99 грн. (а. с. 18-21). За гальна сума ПДВ, що підлягає в ідшкодуванню за даний період становить - 52508, 80 грн.
У жовтні приватним підприє мством «Галтехекспо» виписа но податкові накладні: №1 від 0 9.10.2006 року на загальну суму 104155, 76 г рн. в тому числі ПДВ на суму 17359, 2 9 грн., №4 від 28.10.2006 року на загальн у суму 55844, 28 грн. в тому числі ПДВ на суму 9307, 38 грн.(а. с. 22-23). Загальна сума ПДВ, що підлягає відшкод уванню за даний період стано вить - 26667, 00 грн.
У листопаді 2006 року приватни м підприємством «Галтехексп о» виписано податкові наклад ні: №2 від 16.10.2006 року на загальну с уму 114407, 22 грн. в тому числі ПДВ на суму 19067, 87 грн., №4 від 28.10.2006 року на з агальну суму 6817, 62 грн. в тому чис лі ПДВ на суму 1136, 27 грн.(а. с. 24-25). Заг альна сума ПДВ, що підлягає ві дшкодуванню за даний період становить - 20204, 14 грн.
У грудні 2006 року приватним пі дприємством «Галтехекспо» в иписано податкові накладні: №4 від 23.09.2006 року на загальну сум у 86678, 56 грн. в тому числі ПДВ на су му 14446, 43 грн., №5 від 30.09.2006 року на заг альну суму 32096, 58 грн. в тому числ і ПДВ на суму 5349, 43 грн. (а. с. 26-27). Заг альна сума ПДВ, що підлягає ві дшкодуванню за даний період становить - 19795, 86 грн.
Вищенаведені обставини та кож підтверджуються дослідж еними в судовому засіданні р еєстрами отриманих та видани х податкових накладних по ДП «Серін» ТзОВ «Серін Юкей Лімітед» за період з 01.09.2006 року по 30.09.2006 року та з 01.10.2006 року по 31.10.2006 року, а також реєстрами отрим аних та виданих податкових н акладних по ТзОВ «Серін» за п еріод з 01.11.2006 року по 30.11.2006 року та з 01.12.2006 року по 31.12.2006 року (а. с. 78-116).
Також судом встановлено, що позивачем за одержану лісоп родукцію від приватного підп риємства «Галтехекспо» були сплачені кошти, що підтвердж ується банківськими виписка ми (а. с. 28-43).
Крім цього, фактична постав ка лісопродукції від «Галтех експо» підтверджується звіт ами про прихід сировини від п остачальників за період з 01.10.20 06 року по 31.10.2006 року, з 01.11.2006 року по 30.11.2006 року, з 01.12.2006 року по 31.12.2006 року т а з 01.01.2007 року по 31. 01.2007 року (а. с. 165-168).
Відповідно до пункту 7.1 ст.7 З акону України «Про податок н а додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 року (надалі - Закону) пос тавка товарів (робіт, послуг) з дійснюється за договірними ( контрактними) цінами з додат ковим нарахуванням податку н а додану вартість.
Згідно з підпунктом 7.2.1 пункт 7 ст.7 Закону платник податку з обов'язаний надати покупцю п одаткову накладну, що має міс тити зазначені окремими рядк ами: порядковий номер податк ової накладної; дату виписув ання податкової накладної; п овну або скорочену назву, заз начену у статутних документа х юридичної особи або прізви ще, ім'я та по батькові фізично ї особи, зареєстрованої як пл атник податку на додану варт ість; податковий номер платн ика податку (продавця та поку пця); місце розташування юрид ичної особи або місце податк ової адреси фізичної особи, з ареєстрованої як платник под атку на додану вартість; опис (номенклатуру) товарів (робіт , послуг) та їх кількість (обся г, об'єм); повну або скорочену н азву, зазначену у статутних д окументах отримувача; ціну п оставки без врахування подат ку; ставку податку та відпові дну суму податку у цифровому значенні; загальну суму кошт ів, що підлягають сплаті з ура хуванням податку.
Абзацом 1 та 4 підпункт 7.2.3. пун кт 7.2 ст.7 Закону визначено, що п одаткова накладна складаєть ся у момент виникнення подат кових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал п одаткової накладної надаєть ся покупцю, копія залишаєтьс я у продавця товарів (робіт, по слуг). Податкова накладна вип исується на кожну повну або ч асткову поставку товарів (ро біт, послуг). У разі коли частк а товару (робіт, послуг) не міс тить відокремленої вартості , перелік (номенклатура) частк ово поставлених товарів зазн ачається в додатку до податк ової накладної у порядку, вст ановленому центральним орга ном державної податкової слу жби України, та враховується у визначенні загальних пода ткових зобов'язань.
В абзаці 1 підпункт 7.2.6. пункт 7 .2. ст.7 Закону зазначено, що пода ткова накладна видається пла тником податку, який поставл яє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього пр авила, підставою для нарахув ання податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за г отівку чи з розрахунками кар тками платіжних систем, банк івськими або персональними ч еками у межах граничної суми , встановленої Національним банком України для готівкови х розрахунків, є належним чин ом оформлений товарний чек, і нший платіжний чи розрахунко вий документ, що підтверджує прийняття платежу постачаль ником від отримувача таких т оварів (послуг), з визначенням загальної суми такого плате жу, суми податку та податково го номера постачальника.
Відповідно до підпункт 7.3.1. п ункт 7.3 ст.7 Закону датою виникн ення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, пос луг) вважається дата, яка прип адає на податковий період, пр отягом якого відбувається бу дь-яка з подій, що сталася рані ше: або дата зарахування кошт ів від покупця (замовника) на б анківський рахунок платника податку як оплата товарів (ро біт, послуг), що підлягають пос тавці, а в разі поставки товар ів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбу ткування в касі платника под атку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових к оштів у банківській установі , що обслуговує платника пода тку; або дата відвантаження т оварів, а для робіт (послуг) - да та оформлення документа, що з асвідчує факт виконання робі т (послуг) платником податку.
Абзацом 1 та 2 підпункту 7.4.1 пун кту 7.4 ст. 7 Закону визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом тако го звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку; придбан ням (будівництвом, споруджен ням) основних фондів (основни х засобів, у тому числі інших н еоборотних матеріальних акт ивів та незавершених капітал ьних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому чис лі при їх імпорті, з метою пода льшого використання у виробн ицтві та/або поставці товарі в (послуг) для оподатковувани х операцій у межах господарс ької діяльності платника под атку. Право на нарахування по даткового кредиту виникає не залежно від того, чи такі това ри (послуги) та основні фонди п очали використовуватися в оп одатковуваних операціях у ме жах господарської діяльност і платника податку протягом звітного податкового період у, а також від того, чи здійсню вав платник податку оподатко вувані операції протягом так ого звітного податкового пер іоду.
Згідно з підпунктом 7.5.1 пункт у 7.5. ст.7 Закону датою виникненн я права платника податку на п одатковий кредит вважається дата здійснення першої з под ій: або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків; або дата отримання под аткової накладної, що засвід чує факт придбання платником податку товарів (робіт, послу г).
Підпунктом 7.7.1. пункту 7.7 ст.7 За кону визначено, що сума подат ку, що підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету або бюдже тному відшкодуванню, визнача ється як різниця між сумою по даткового зобов'язання звітн ого податкового періоду та с умою податкового кредиту так ого звітного податкового пер іоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п ідпунктом 7.7.1 цього пункту, так а сума враховується у зменше ння суми податкового боргу з цього податку, що виник за поп ередні податкові періоди (у т ому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутност і - зараховується до складу по даткового кредиту наступног о податкового періоду.
В підпункті 7.7.2. пункту 7.7 ст.7 За кону зазначено, якщо у наступ ному податковому періоді сум а, розрахована згідно з підпу нктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значення, то: бюджетному відшкодуванню підлягає част ина такого від'ємного значен ня, яка дорівнює сумі податку , фактично сплаченій отримув ачем товарів (послуг) у попере дніх податкових періодах пос тачальникам таких товарів (п ослуг); залишок від'ємного зн ачення після бюджетного відш кодування включається до скл аду податкового кредиту наст упного податкового періоду.
Відповідно до підпункту 7.7.4. пункту 7.7 ст.7 Закону платник по датку, який має право на одерж ання бюджетного відшкодуван ня та прийняв рішення про пов ернення повної суми бюджетно го відшкодування, подає відп овідному податковому органу податкову декларацію та зая ву про повернення такої повн ої суми бюджетного відшкодув ання, яка відображається у по датковій декларації. При цьо му платник податку в п'ятиден ний термін після подання дек ларації податковому органу п одає органу Державного казна чейства України копію деклар ації, з відміткою податковог о органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платник ів.
Аналіз наведених норм дає п ідстави зробити висновок, що у Законі №168/97-ВР передбачено є дину підставу для формування податкового кредиту, а саме н аявність у платника податку - покупця належно оформлено ї податкової накладної.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач сформував по датковий кредит на підставі належно оформлених податков их накладних №2 від 31.08.2006 року, №1 від 07.09.2006 року, №2 від 09.09.2006 року, №3 в ід 16.09.2006 року, №1 від 09.10.2006 року, №4 ві д 28.10.2006 року, №2 від 16.10.2006 року, №4 від 28.10.2006 року, №4 від 23.09.2006 року, №5 від 30. 09.2006 року (а. с. 18-27).
Із зазначеного випливає, що суму податкового кредиту та відповідно суму бюджетного відшкодування позивач сформ ував правомірно, оскільки ПД В входить до складу договірн ої суми, сплаченої продавцев і.
Судом встановлено, що факти чною підставою для зменшення позивачу задекларованих до відшкодування сум ПДВ за жов тень 2006 року на 52508, 80 грн.; листопа д 2006 року на 26667, 00 грн., грудень 2006 ро ку на 20204, 14 грн., січень 2007 року на 1 9795, 86 грн. відповідно слугував в исновок контролюючого орган у, викладений в акті №995/23-32472639 від 18.09.2008 року, про те, що постачальн ики ПП «Галтехекспо» по ланц югу поставок лісопродукції, покупцем якої був позивач, ви знані судом банкрутом та щод о них відкрито ліквідаційну процедуру.
Суд вважає, що обставини, як і слугували фактичною підста вою для зменшення задекларов аної позивачем суми бюджетно го відшкодування згідно спір ного податкового повідомлен ня-рішення, знаходяться поза межами вимог підпункту 7.4.5 пун кту 7.5 ст.7 Закону України «Про п одаток на додану вартість». І нші статті цього Закону, так с амо як і інших законів не став лять в залежність виникнення у платника податку на додану вартість права на податкови й кредит від дотримання вимо г податкового законодавства іншим суб' єктом господарюв ання.
Вимоги пункту 1.8 ст.1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» щодо надмірної с плати податку на додану варт ість як необхідної умови пов ернення з бюджету сум цього п одатку його платникові, стос ується саме цього платника і сплати ним податку у ціні при дбання товарів (послуг) їх пос тачальникам.
Будь-яких доводів стосовно відсутності зазначеної умов и, як підстави для зменшення с уми бюджетного відшкодуванн я, задекларованого позивачем , Державною податковою інспе кцією у Надвірнянському райо ні Івано-Франківської област і не наведено.
Надані позивачем розрахун кові документи підтверджуют ь факт сплати сум податку по ц іні придбання лісопродукції вище вказаними постачальник ами (а. с. 28-43).
Згідно ч.2 ст.71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб' єкта вл адних повноважень обов' язо к щодо доказування правомірн ості свого рішення, дії чи без діяльності покладається на в ідповідача, якщо він не запер ечує проти адміністративног о позову.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що податкове пові домлення-рішення №0000432301/0 від 19.09.20 08 року слід скасувати.
На підставі ст.124 Конституці ї України, керуючись ст.ст.158-163, с т.167, 258 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити пов ністю.
Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Надвірн янському районі Івано-Франкі вської області №0000432301/0 від 19.09.2008 р оку.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ТзОВ « Серін», 78444, вул. 16 Липня, 11, смт. Дел ятин, Надвірнянський район, І вано-Франківська область, р/р 26006351078841 в ІФФ АКБ «Укрсоцбанк» м . Івано-Франківськ, МФО 336019, код Є ДРПОУ 32472639 - 3, 40 грн. судового зб ору
Постанова набирає законно ї сили в порядку встановлено му ст.254 КАС України та може бут и оскаржена до Львівського а пеляційного адміністративн ого суду в порядку і строки, пе редбачені ст.186 КАС України.
Виконавчий лист видати піс ля набрання постановою закон ної сили за заявою сторони на користь якої задоволено поз ов.
Суддя /підпис / О.В. Басай
Постанова в повному обся зі складена 03.11.2009 року
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2009 |
Оприлюднено | 07.06.2010 |
Номер документу | 7058107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Басай Олег Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні