Ухвала
від 28.11.2017 по справі 813/2158/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2017 рокуЛьвів№ 876/9844/17

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Ніколіна В.В.,

суддів Гінди О.М., Качмара В.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04.09.2017 року у справі за заявою Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова про заміну сторони виконавчого провадження за позовом Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Львова до Кредитної спілки Турбота при Львівському відділенні міжнародної організації Жіноча громада про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИЛА :

Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова 22.08.2017 року звернулося до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження, в якому просить замінити стягувача у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа №813/2158/13-а, виданого 16.04.2013 року Львівським окружним адміністративним судом, з управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області. Заява обґрунтована тим, що з 11.08.2013 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.

Оскаржуваною ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04.09.2017 року в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження - відмовлено.

У поданій апеляційній скарзі позивач просить зазначену ухвалу скасувати та прийняти нову, якою задоволити заяву про заміну сторони виконавчого провадження в повному обсязі, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Вимоги за апеляційною скаргою обґрунтовує тим, що 11.08.2013 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.

Сторони по справі належним чином судом були повідомлені, однак з невідомих для суду причин не з'явилися в зал судового засідання, а тому відповідно до ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Відмовляючи в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження суд першої інстанції виходив з того, що Залізничне ОУПФУ є органом, який відповідно до Закону №406-VII закінчує процедуру по стягненню заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з Кредитної спілки Турбота при Львівському відділенні міжнародної організації Жіноча громада .

Згідно з частиною 1 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма міститься у Законі України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII (далі Закон №1404-VIII), у відповідності до частини 5 статті 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 15 Закону №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Таким чином, повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом №406-VII зберігаються у територіального органу Пенсійного фонду України, яким є Залізничне ОУПФУ як правонаступник управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова, а не у Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області. З урахуванням викладеного, заява про заміну сторони виконавчого провадження є необґрунтованою, тому задоволенню не підлягає.

Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права.

Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова 22.08.2017 року звернулося до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження, в якому просить замінити стягувача у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа №813/2158/13-а, виданого 16.04.2013 року Львівським окружним адміністративним судом, з управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області. Заява обґрунтована тим, що з 11.08.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі №813/2158/13-а від 16.04.2013 року задоволено позов управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова та стягнуто з Кредитної спілки Турбота при Львівському відділенні міжнародної організації Жіноча громада 3 985,30 грн заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Постанова сторонами в апеляційному порядку не оскаржена і набрала законної сили.

16.04.2013 року Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 813/2158/13-а про стягнення в користь управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова 3 985,30 грн, боржником у якому вказано Кредитну спілку Турбота при Львівському відділенні міжнародної організації Жіноча громада .

Державним виконавцем Франківського відділу державної виконавчої служби міста Львів Головного територіального управління юстиції у Львівській області 24.07.2016 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №51618715 про примусове виконання судового рішення на підставі виконавчого листа № 813/2158/13-а від 16.04.2013.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 988 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова, управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова реорганізовані шляхом злиття та утворення нового територіального органу Пенсійного фонду України - Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова.

Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова є правонаступником управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова.

Згідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Реєстрі містяться записи від 31.03.2017 за №1415 134 0000 041414 про реєстрацію юридичної особи Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова (ідентифікаційний код юридичної особи 41250271) та від 19.04.2017 за №1415 112 0005 025128 про державну реєстрацію припинення юридичної особи Управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова (код ЄДРПОУ 20847402).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (далі Закон - № 2464-VI).

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 №406-VII (далі - Закон №406-VII) внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Залізничне ОУПФУ посилається на Закон №406-VII як на підставу звернення до суду з даною заявою.

Згідно з частиною 4 статті 8 Закону № 2464-VI (в редакції Закону №406-VII) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону № 2464-VI (в редакції Закону №406-VII) органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.

Відповідно до частини 3 Прикінцевих положень Закону №406-VII заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" від 04.07.2013 №404-VII (далі - Закон №404-VII) у зв'язку з проведенням адміністративної реформи.

Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Закон №404-VII набрав чинності 11.08.2013.

Відповідно до підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції Закону №404-VII) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Частиною 5 Прикінцевих положень Закону № 406-VII встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

Зважаючи на викладене, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом №406-VII процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.

Тобто, Залізничне ОУПФУ є органом, який відповідно до Закону №406-VII закінчує процедуру по стягненню заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з Кредитної спілки Турбота при Львівському відділенні міжнародної організації Жіноча громада .

Згідно з частиною 1 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма міститься у Законі України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII (далі Закон № 1404-VIII), у відповідності до частини 5 статті 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 15 Закону №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Таким чином, повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом №406-VII зберігаються у територіального органу Пенсійного фонду України, яким є Залізничне ОУПФУ як правонаступник управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова, а не у Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області.

З урахуванням викладеного, заява про заміну сторони виконавчого провадження є необґрунтованою, тому задоволенню не підлягає.

А тому висновки суду першої інстанції відповідають нормам матеріального та процесуального права.

На підставі наведеного колегія судів прийшла до висновку, що судом першої інстанції, при винесені оскаржуваної постанови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що згідно ст. 200 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 199, 205, 206, 254 КАС України суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м.Львова - залишити без задоволення.

Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 04.09.2017 року у справі №813/2158/13-а - залишити без змін.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду у порядку адміністративного судочинства протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. В. Ніколін судді О. М. Гінда В. Я. Качмар

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70581368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2158/13-а

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Постанова від 16.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні