2-3/9618-2006
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Постанова
Іменем України
9 серпня 2006 року
Справа № 2-3/9618-2006
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Гонтаря В.І.,
суддів Прокопанич Г.К.,
Щепанської О.А.,
за участю представників сторін:
прокурор - не з'явився - прокурор Київського району міста Сімферополя;
представник позивача - Носач Павло Анатолійович, довіреність № 186 від 17.04.2006 - Міністерство палива та енергетики України в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кримському регіоні;
представник відповідача - не з'явився - санаторій ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я;
розглянувши апеляційну скаргу санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України на рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Соколова І.О.) від 01.06.2006 у справі № 2-3/9618-2006,
за позовом Прокурора Київського району міста Сімферополя в інтересах держави в особі (вул. Сергеєва-Ценського, 26,Сімферополь,95000)
Міністерства палива та енергетики України (вул. Хрещатик 30,Київ 1,01001)
Державного підприємства Національної енергетичної компанії "Укренерго" в особі (вул. Комінтерна, 25,Київ 32,01032)
Відокремленого підрозділу Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кримському регіоні (вул. Набережна, 69,Сімферополь,95000)
до Санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України (вул. Халтуріна, 32,Ялта,98609)
про стягнення 8500,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор міста Сімферополя звернувся до господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України державного підприємства Національної енергетичної компанії "Укренерго" в особі Регіональної державної інспекції по енергетичному нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Кримському регіоні, до відповідача - санаторію ім.. Чехова Міністерства охорони здоров'я України, про стягнення 8500грн. - штрафу за порушення законодавства про електроенергетику на підставі Постанови № 86 - кр від 21.06.2005.
Прокурор просив суд врахувати, що прокурор міста Сімферополя обґрунтовано пред'явив даний позов в інтересах Міністерства палива і енергетики України, державного підприємства Національної енергетичної компанії "Укренерго" в особі Регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії і теплової енергії у Кримському регіоні, так як відповідно до Указу Президента України "Про зміну в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999 № 1573/99 з метою удосконалення структури органів виконавчої влади і підвищення ефективності державного керування внесені зміни в структуру центральних органів виконавчої влади і затверджена система їхньої реалізації, який визначено, щодо складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива й енергетики України.
Відповідач вимоги позивача не визнав, посилаючись на те, що чинним законодавством не передбачено право Міністерства палива і енергетики України контролювати і стягувати платежі до бюджету за кодом бюджетної класифікації доходів 23030300, а тому в даному випадку, у прокурора не має законних підстав для звернення до Господарського суду з даним позовом.
Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 01.06.2006 (суддя Соколова І.О.) позов задоволено.
З санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України у дохід державного бюджету України стягнуто 8500грн. - штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, 102 грн. - державного мита.
З санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України на користь державного підприємства "Судовий інформаційний центр" стягнуто 118грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Не погодившись з вказаним судовим рішенням, санаторій ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України звернувся до апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить рішення господарського суду скасувати.
Основний аргумент апеляційної скарги полягає в тому, що рішення господарського суду не відповідає обставинам справи, оскільки позовну заяву подано до господарського суду від імені особи, в повноваження якої не входить контроль та стягнення вказаних платежів за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідно до розпорядження голови Севастопольського апеляцій ного господарського суду від 03.08.2006, суддю Сотула В.В. було замінено на суддю Щепанську О.А.
Розглянувши повторно матеріали справи в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, суд встановив наступне.
Державне підприємство Національна енергетична компанія "Укренерго" підпорядковується Міністерству палива та енергетики України і засновано на власності держави.
Згідно статті 9 Закону України "Про електроенергетику" державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція по енергетичному нагляді за режимами споживання електричної і теплової енергії. Державні інспектори по енергетичному нагляді за режимами споживання електричної теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно - правових актів.
Згідно абзацу 2 частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" , суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, як випливає з приписів даної правової норми, відповідальність за правопорушення в електроенергетиці несуть саме суб'єкти господарської діяльності.
Відповідно до Положення про Кримську електроенергетичну систему, Кримська електрична мережа створена з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи Автономної Республіки Крим, як складової частини Об'єднаної енергосистеми України.
Регіональна державна інспекція по енергетичному нагляді за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кримському регіоні діє відповідно до "Положення про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", і здійснює свою діяльність у складі Кримської електроенергетичної системи державного підприємства Національна енергетична компанія "Укренерго".
Так, 25.11.2004 державним інспектором регіональної державної інспекції по енергетичному нагляді за режимами споживання електричної й теплової енергії в Кримському регіоні була проведена перевірка енергогосподарства відповідача, у ході якої були виявлені порушення, заходи щодо усунення яких зазначені в приписі № 62/86.
Строк для повідомлення держенергонагляду України про результати усунення порушень був установлений до 01.01.2005.
05.05.2005, у присутності представника відповідача була проведена перевірка виконання припису № 62/86 від 25.11.2004 про усунення порушень законодавства про електроенергетику і, з огляду на те, що не всі вимоги припису виконані, був складений Акт перевірки № 62/07.
21.06.2005, позивачем було винесено Постанову № 86-кр про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 8500грн. (арк. справи 8), яку було вручено представнику відповідача 02.07.2006, що підтверджується копією поштового повідомлення (а.с.5).
Відповідальність за відхилення від виконання або несвоєчасне виконання припису передбачене статтею 27 Закону України "Про електроенергетику".
Передбачена вказаною статтею санкція є господарсько-правовою відповідальністю за правопорушення у сфері господарювання і за своєю природою є штрафною санкцією.
Застосовуючи таку санкцію, суд повинен був врахувати, що згідно статті 233 Господарського кодексу України, у разі, якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно із збитками кредитора, суд має право зменшити розмір санкцій. При цьому повинно бути взято до уваги: ступінь виконання зобов'язання боржником, майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні, не лише майнові, але й інші інтереси сторін, що заслуговують на увагу.
Якщо ж порушення зобов'язання не завдало збитків іншим учасникам господарських відносин, суд може з урахуванням інтересів боржника зменшити розмір належних до сплати штрафних санкцій.
Враховуючи, що відповідач є бюджетною організацією, електроенергія сплачується несвоєчасно, оскільки вона проводиться за рахунок відшкодування пільг та субсидій бюджету.
А тому, постановляючи про стягнення штрафної санкції, судовою колегією встановлено, що збитки відсутні, порушення які виявлені позивачем під час перевірки 25.11.2004 встановлені позивачем без урахування потреб відповідача і дотримання порядку визначення граничних величин споживання електричної енергії споживачами, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2004 № 475, а тому з урахуванням цих обставин, майнового стану відповідача та характеру допущеного порушення, судова колегія вважає можливим змінити рішення, зменшивши розмір санкцій, що підлягають стягненню до 850грн.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 101, 103 (пункт 4), 104 (частина 1 пункти 3, 4), 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України задовольнити частково.
Рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Соколова І.О.) від 01.06.2006 у справі № 2-3/9618-2006 змінити.
Стягнути з санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України (вул. Халтуріна, 32,Ялта,98609, р/р 35210003000101 в УДК АРК, МФО 824026, ЗКПО 01995982) в дохід державного бюджету України (на рахунок № 31114106500039, 23030300 код ЕДРПОУ одержувача 24040636, банк - Управління Державного казначейству В Автономній Республіці Крим, місто Сімферополь, МФО 824026) штраф у розмірі 850грн.за порушення законодавства про електроенергетику.
Стягнути з санаторію ім. А.П.Чехова Міністерства охорони здоров'я України (вул. Халтуріна, 32,Ялта,98609, р/р 35210003000101 в УДК АРК, МФО 824026, ЗКПО 01995982) на користь державного бюджету України (р/р 31118095600002, банк - Управління Державного казначейству В Автономній Республіці Крим, місто Сімферополь, ЕДРПО 22301854) 85грн. - державного мита.
В решті частини рішення господарського суду Автономної Республіки Крим залишити без змін.
Головуючий суддя В.І. Гонтар
Судді Г.К. Прокопанич
О.А. Щепанська
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 70584 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Щепанська О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні