Постанова
від 23.11.2017 по справі 805/3193/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 листопада 2017 р. Справа №805/3193/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

15:00

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Аляб'єва І.Г., суддів Тарасенка І.М., Голошивця І.О. при секретарі судового засідання Филиппенко М.С.,

за участі представника відповідача - ОСОБА_1;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТРЕЙД-КОМ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

У вересні 2017 року ТОВ ТРЕЙД-КОМ (далі - Товариство) звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення ДФС від 09 серпня 2017 року № 54394/39083970, № 54447/39083970 та № 54448/39083970 про відмову в реєстрації податкових накладних;

- зобов'язати Відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні № 15 від 16 червня 2017 року, № 34 від 16 червня 2017 року та № 31 від 19 червня 2017 року.

Позов обґрунтований тим, що ДФС у своїх рішеннях не зазначило конкретної підстави для зупинення реєстрації податкових накладних, що унеможливлює подання необхідних документів для доведення реальності господарської операції. Самі ж рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не містять інформації про конкретні недоліки у додатково поданих Товариством документах.

Відповідач надав суду заперечення на позов та просить у його задоволенні відмовити. Посилається на те, що Товариством не надано достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

До судового засідання представник Позивач не з'явився, надіславши клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник Відповідача до судового засідання з'явився, проти задоволення позову заперечив, пославшись на те, що ДФС діяла у спосіб та в межах повноважень, встановлених законодавством.

Дослідивши обставини справи, судом встановлено наступне.

13 липня 2017 року засобами електронного зв'язку до центрального рівня ДФС доставлено податкову накладну від 16 червня 2017 року № 15, виписану ТОВ ТРЕЙД-КОМ . За змістом накладної ТОВ ТРЕЙД-КОМ продає ТОВ ДАНКОМ щебінь фракції 10-20 мм у кількості 320 тонн, щебінь фракції 5-10 мм у кількості 280 тонн, пісок з відсівів у кількості 600 тонн.

14 липня 2017 року засобами електронного зв'язку до центрального рівня ДФС доставлено податкову накладну від 19 червня 2017 року № 31, виписану ТОВ ТРЕЙД-КОМ . За змістом накладної ТОВ ТРЕЙД-КОМ продає ТОВ ДАНКОМ відсів гранітний у кількості 250 тонн.

15 липня 2017 року засобами електронного зв'язку до центрального рівня ДФС доставлено податкову накладну від 16 червня 2017 року № 34, виписану ТОВ ТРЕЙД-КОМ . За змістом накладної ТОВ ТРЕЙД-КОМ продає ТОВ ДАНКОМ щебінь фракції 5-20 мм у кількості 88,5 тонн.

Згідно з квитанціями № 1 реєстрація перелічених податкових накладних зупинена на підставі пункту 6 Критеріїв оцінки ступенів ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії ризиків). Зокрема, виявлено невідповідність обсягів постачання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517.

Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, передбачених вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567.

09 серпня 2017 року ДФС прийняті рішення № 54394/39083970, № 54447/39083970 та № 54448/39083970 про відмову в реєстрації податкових накладних № 15, № 31 та № 34, відповідно, з посиланням на те, що платником надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Здійснивши оцінку обставин справи, надавши їм юридичної кваліфікації, суд прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з такого.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10. статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За правилами підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з підпунктом 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до підпункту 201.16.3. пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Підпунктом 1 пункту 6 Критеріїв оцінки передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за таким критерієм: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567.

Згідно з пунктом 1 цього Переліку, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв оцінки це такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Предметом доказування у цій справі є наявність або відсутність невідповідності обсягів постачання проданих Позивачем товарів згідно УКТ ЗЕД: 2517.

Це, зокрема, такі товари: щебінь фракції 10-20 мм у кількості 320 тонн, щебінь фракції 5-10 мм у кількості 280 тонн, пісок з відсівів у кількості 600 тонн, відсів гранітний у кількості 250 тонн, щебінь фракції 5-20 мм у кількості 88,5 тонн.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не доведено наявності такої невідповідності.

Водночас, документи, надані Товариством, дають змогу встановити, що останнім придбавалися товари в об'ємі, достатньому для здійснення постачання за накладними, які є предметом дослідження у цій справі.

Зокрема, згідно з податковою накладною від 16 грудня 2016 року № 56, виписаною ПАТ Янцівський гранітний кар'єр , останнім здійснено постачання Позивачу щебеню гранітного фракції 5-20 мм в кількості 1550 тонн та відсіву гранітного в кількості 2000 тонн.

Вказана податкова накладна, згідно з квитанцією № 1, прийнята та зареєстрована ДФС 26 грудня 2016 року.

Згідно з податковою накладною від 12 жовтня 2016 року № 64, виписаною ПАТ Янцівський гранітний кар'єр , останнім здійснено постачання Позивачу щебеню гранітного фракції 5-20 мм в кількості 500 тонн.

Вказана податкова накладна, згідно з квитанцією № 1, прийнята та зареєстрована ДФС 26 жовтня 2016 року.

Згідно з податковою накладною від 07 жовтня 2016 року № 11, виписаною ТОВ Мокрянський кам'яний кар'єр №3 , останнім здійснено постачання Позивачу щебеню гранітного фракції 5-20 мм в кількості 800 тонн.

Вказана податкова накладна, згідно з квитанцією № 1, прийнята та зареєстрована ДФС 20 жовтня 2016 року.

Згідно з податковою накладною від 26 грудня 2016 року № 1175, виписаною ПрАТ Кальчицький кар'єр , останнім здійснено постачання Позивачу щебеню гранітного фракції 5-10 мм в кількості 2000 тонн та відсіву в кількості 2000 тонн.

Згідно з податковою накладною від 16 грудня 2016 року № 56, виписаною ПАТ Янцівський гранітний кар'єр , останнім здійснено постачання Позивачу щебеню гранітного фракції 5-20 мм в кількості 1550 тонн та відсіву гранітного в кількості 2000 тонн.

Вказана податкова накладна, згідно з квитанцією № 1, прийнята та зареєстрована ДФС 26 грудня 2016 року.

Згідно з документами, що надані Позивачем до суду, ним здійснюється розсів щебеню , що дозволяє з придбаного щебеню фракції 5-20 мм відсортувати щебінь фракції 5-10 або 10-20 мм.

Зокрема, Позивачем орендується установка для замішування асфальту ДС-168-7 (договір від 01 лютого 2017 року, укладений з ТОВ Данком ), яка дозволяє здійснювати розсів щебеню. Таким чином з придбаного щебеню фракції 5-20 мм відсортувується щебінь фракції 5-10 або 10-20 мм.

До суду також надана калькуляція та протокол розсіву щебеню фракції 5-20 мм, з яких вбачається утворення в процесі розсіву щебеню фракції 10-20 мм, 5-10 мм та відсіву.

Таким чином, Позивач довів придбання товарів, які постачалися у спірному випадку.

Оскільки ДФС не надала доказів невідповідності обсягів постачання відповідного товару обсягам його придбання, суд приходить до висновку про незаконність відмови в реєстрації відповідних податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, суд вбачає за необхідне зобов'язати ДФС зареєструвати податкові накладні № 15 від 16 червня 2017 року, № 34 від 16 червня 2017 року та № 31 від 19 червня 2017 року з моменту набрання законної сили цим рішенням суду.

Виходячи з викладеного, та керуючись статтями 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 158-163, 185-186, 254, КАС України Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТРЕЙД-КОМ задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Державної фіскальної служби від 09 серпня 2017 року № 54394/39083970, № 54447/39083970 та № 54448/39083970 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, виписані Товариством з обмеженою відповідальністю ТРЕЙД-КОМ , від 16 червня 2017 року № 15, від 16 червня 2017 року № 34 та від 19 червня 2017 року № 31 з моменту набрання цією постановою законної сили.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТРЕЙД-КОМ (код ЄДРПОУ 39083970) судовий збір у розмірі 6 400 (шість тисяч чотириста) грн..

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 23 листопада 2017 року.

Постанова у повному обсязі виготовлена та підписана 28 листопада 2017 року.

Головуючий суддя Аляб'єв І.Г.

Судді Голошивець І.О.

ОСОБА_2

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70593110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3193/17-а

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 23.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні