Постанова
від 24.11.2017 по справі 219/9341/17
АРТЕМІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 219/9341/17

Провадження № 2-а/219/904/2017

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2017 року Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі: головуючого - судді Дубовика Р.Є., при секретарі Азямові Є.М., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Бахмуті справу адміністративної юрисдикції за позовом ОСОБА_2 до виконавчого комітету Костянтинівської міської ради, третя особа відділ архітектури та містобудування Костянтинівської міської ради про визнання протиправними та скасування дій суб'єкта владних повноважень, -

В С Т А Н О В И В:

Звернувшись до суду з адміністративним позовом, ОСОБА_2 просить: визнати протиправними дії заступника міського голови Костянтинівської міської ради ОСОБА_3 та начальника відділу архітектури і містобудування Костянтинівської міської ради ОСОБА_4 в наданні відмови у погодженні відповідності намірів щодо місця розташування групи ТС, викладену в листі ОСОБА_5. №2111/44 від 14.08.2017 року; скасувати лист виконавчого комітету Костянтинівської міської ради ОСОБА_5. № 2111/44 від 14.08.2017 року; зобов'язати виконавчий комітет Костянтинівської міської ради розглянути належним чином заяву про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, 103-В.

В обґрунтування пред'явлених вимог позивач посилається на те, що він звернувся до виконавчого комітету Костянтинівської міської ради з заявою про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, 103-В, яка була зареєстрована відповідачем 02.08.2017 року, відповідно до ОСОБА_6 розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011р. Відповідно до ОСОБА_6 до поданої заяви ним було додано всі необхідні документи для отримання погодження місця розташування, а саме: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування групи ТС на основі М 1:500 та реквізити замовника.

За результатом розгляду вказаної заяви він отримав лист ОСОБА_5. № 2111/44 від 14.08.2017 року, в якому було повідомлено про неможливість задовольнити звернення щодо погодження місця розташування групи ТС по вказаній адресі у зв'язку з тим, що площа планованих споруд для встановлення становить 86 кв.м., а площа орендованої земельної ділянки складає 48 кв.м.

Вважає, що така відмова у погодженні відповідності намірів щодо місця розташування групи ТС є протиправною, не відповідає чинному законодавству, вимогам містобудівної документації та землеустрою, а також завдає перепони у реалізації ним своїх законних прав і інтересів.

Так, він має у користуванні земельні ділянки, які знаходяться поруч із бажаним місцем розташування групи ТС. Право на користування зазначеними земельними ділянками зареєстровано у порядку, встановленому чинним законодавством України. Земельна ділянка кадастровий номер 1412600000:00:020:0971 має площу 0,0091 га, а земельна ділянка кадастровий номер 1412600000:00:020:1069 має площу 0,0048 га, цільове призначення вказаних земельних ділянок згідно договорів суборенди - для будівництва і обслуговування торгового павільйону.

Він скористався наданим йому правом забудови отриманої у користування земельної ділянки та отримав у встановленому чинним законодавством дозвіл на виконання будівельних робіт шляхом реєстрації декларації про початок будівельних робіт в Інспекції ДАБК України. Так, земельна ділянка виділена саме для будівництва торгового павільйону, а саме - капітальної споруди, що за державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 має код 1230.2 Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків .

Здійснення капітального будівництва нової будівлі не має відношення до правовідносин, які регулюють порядок встановлення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, що не є очевидним для Відповідача.

Не зважаючи на те, що має в користуванні земельну ділянку для забудови і право на виконання будівельних робіт, він вирішив скористатися наданим йому правом на встановлення групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, розмістивши їх на вільній земельній ділянці, поруч з вже оформленою земельною ділянкою. ОСОБА_6, що регулює процес встановлення тимчасових споруд, на відміну від процедури оформлення дозволу на виконання будівельних робіт, не передбачено необхідності оформлення у власність або користування земельної ділянки, на якій планується встановлення тимчасових споруд.

З аналізу листа відповідача ОСОБА_5. № 2111/44 від 14.08.2017 року з відмовою у погодженні місця розташування групи ТС, вбачається, що Відповідач неправомірно застосовує норми законодавства щодо обов'язку отримання земельної ділянки у власність або користування для отримання дозволу на розміщення тимчасових споруд, помилково застосовуючи норми, які регулюють принципи отримання права на виконання будівельних робіт.

Таку позицію Відповідач пояснює тим, що у Додатку 1 ОСОБА_6 наведено форму Паспорту прив'язки тимчасової споруди, яка містить зразок оформлення складової Паспорту прив'язки - Схему розміщення ТС, в якій внизу схеми є наступна строчка: Площа земельної ділянки згідно з документами на землекористування ___ га . Тобто, така приписка, на думку Відповідача, надає йому право відмовляти у погодженні місця розташування тимчасових споруд, що є протиправним.

Право на встановлення ТС надає оформлений згідно ОСОБА_6 паспорт прив'язки, процес отримання якого включає два етапи. Перший етап - подання заяви і отримання погодження місця розташування ТС, згідно п. 2.2. - 2.5. ОСОБА_6. Другий етап, після отримання погодження місця розташування ТС, включає оформлення паспорта прив'язки, відповідно до п. 2.7. - 2.12. ОСОБА_6. При чому посилання Відповідача на Схему розміщення ТС, яка є складовою Паспорту прив'язки і оформлюється на другій стадії, не є коректним під час проходження першого етапу погодження місця розташування ТС, коли такі схеми не передбачені ОСОБА_6.

Щодо приписки про землекористування у схемі розміщення, то таке пояснюється наступним. Так, ОСОБА_6 містить Додаток № 1, яким затверджено форму і зміст паспорту прив'язки. Паспорт прив'язки згідно цього Додатку № 1, в свою чергу надається органом з питань містобудування та архітектури (п.2.7, 2.10 ОСОБА_6). Отже, можна зробити висновок, що орган з питань містобудування та архітектури, під час оформлення паспорта прив'язки, може заповнити інформацію про площу земельної ділянки, на якій планується розміщення ТС, у разі наявності у заявника оформленої земельної ділянки та необхідної інформації. Однак із цього не випливає зворотного обов'язку замовника оформляти земельну ділянку для отримання права на встановлення ТС, оскільки ОСОБА_6 встановлено вичерпний перелік документів, необхідних для отримання Паспорту прив'язки (п.2.11 ОСОБА_6), серед яких відсутні будь-які документи на землекористування, і ОСОБА_6 забороняє вимагати від замовника додаткові документи та погодження (п.2.13 ОСОБА_6).

Чинним законодавством не передбачено необхідності оформлення земельних правовідносин для отримання права на встановлення ТС, а навпаки, лише після встановлення ТС її власник має право, а не обов'язок, вимагати від власника земельної ділянки встановлення земельного сервітуту на ділянку, на якій розміщена його ТС.

Представник позивача за довіреністю ОСОБА_7 у судовому засіданні підтримав пред'явлені позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради за довіреністю ОСОБА_8Н-огли в судове засідання не з'явився, подав заперечення у письмовий формі, в яких просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що 30 січня 2017 року позивач звернувся з заявою про надання дозволу на встановлення групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, пр.-т Ломоносова, 103-в. Відділом архітектури та містобудування Костянтинівської міської ради було надано позивачеві дозвіл на їх встановлення шляхом оформлення паспорта прив'язки групи тимчасових споруд за вказаною адресою площею 45,10 квадратних метрів. Листом від 8 червня 2017 року № 19 за підписом начальника відділу архітектури та містобудування Костянтинівської міської ради ОСОБА_4 повідомлено позивача про перевірку дотримання вимог паспорту прив'язки розміщення тимчасових споруд за вказаною адресою від 07.06.2017 року, роз'яснено, що за результатами перевірки виявлено порушення стосовно невідповідності тимчасових споруд паспорту прив'язки (згідно паспорту прив'язки - 45,10 м.кв., фактично - 67,46 м.кв.) та, відповідно до пункту 2.27 Правил дія паспорту прив'язки групи тимчасових споруд за адресою: м. Костянтинівка, пр-т Ломоносова. 103-в від 30.01.2017 року анулюється з 08.06.2017 року. Однак, постановою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 04.09.2017 року по справі № 219/7274/17 дії та рішення відділу архітектури та містобудування Костянтинівської міської ради щодо анулювання паспорту прив'язки № 1 від 30.01.2017 року групи тимчасових споруд по пр. Ломоносова. 103-В у м. Костянтинівка було визнано противоправними та скасовано. 02.08.2017 року позивач звернувся до виконавчого комітету Костянтинівської міської ради з заявою про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, пр-т Ломоносова, 103-в.

Листом від 14.08.2017 року № 2111/44 позивачу було повідомлено про неможливість задоволення звернення щодо погодження місця розташування групи тимчасових споруд за вказаною адресою, також повідомлено, що площа планованих споруд для встановлення становить 86 м.кв., а площа орендованої земельної ділянки складає 48 м.кв.

Право на встановлення тимчасових споруд оформлений згідно паспорту прив'язки, процес отримання якої включає два етапи. Перший етап - подання заяви і отримання погодження місця розташування тимчасових споруд згідно пунктів 2.2 - 2.12 ОСОБА_6. Другий етап, після отримання погодження місця розташування тимчасових споруд, включає повідомлення про виконання паспорту прив'язки відповідно до пунктів 2.23 - 2.27 ОСОБА_6.

Позивач, звернувшись в перший раз (30.01.2017 року), отримавши дозвіл на встановлення групи тимчасових споруд за адресою: м. Костянтинівка. пр. Ломоносова, 103-в, не виконавши другий етап, тобто не подавши заяву про виконання паспорту прив'язки за вказаною адресою (п. 2.23 ОСОБА_6), 02 серпня 2017 року звертається повторно щодо погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за цією ж адресою.

Відповідно до пунктів 2.20, 2.21 ОСОБА_6, відхилення від паспорта прив'язки тимчасової споруди не допускається. Відновлення благоустрою замовником є обов'язковим.

Відповідно до пункту 2.23 ОСОБА_6, після розміщення тимчасової споруди замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього ОСОБА_6, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки. Відповідно до пункту 2.27 ОСОБА_6, дія паспорта прив'язки тимчасової споруди анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні; не встановлення тимчасової споруди протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього ОСОБА_6, під час підготовки паспорта прив'язки ТС. До того ж, у звернені від 02.08.2017 року про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, пр-т Ломоносова, 103-в позивач просить надати дозвіл на встановлення тимчасових споруд загальна площа яких становить 86,0 м.кв., але право користування на земельну ділянку під тимчасовими спорудами (кадастровий номер 1412600000:00:020:1069) складає 48,0 м.кв. Згідно із Додатком 1 ОСОБА_6 наведено форму паспорту прив'язки тимчасової споруди, яка містить зразок оформлення складової Паспорту прив'язки - схему розміщення тимчасової споруди, в який зазначено, що невід'ємною частиною паспорту прив'язки є схема розміщення площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Листом від 14.08.2017 року № 2111/44, де було роз'яснено позивачеві про неможливість погодження паспорту прив'язки, права позивача жодним чином не були порушені.

Третя особа - відділ архітектури та містобудування Костянтинівської міської ради, який знаходиться за однією і тією ж юридичною адресою, що і відповідач - виконавчий комітет Костянтинівської міської ради, був належним чином повідомленим про дату, час і місце судового розгляду, участь представника у судовому засіданні не забезпечив, заперечень проти позову не надав.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав:

Судом встановлено, що 02 серпня 2017 року позивач звернуся з заявою до Костянтинівської міської ради, в якій просив розглянути відповідність намірів місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, проспект Ломоносова, 103-В.

На письмове звернення позивача листом від 14.08.2017 року № 2111/44 виконавчий комітет Костянтинівської міської ради зазначив, що площа орендованої земельної ділянки за адресою пр. Ломоносова, 103-в (згідно договору суборенди землі від 28.02.2014 року та додаткової угоди № 1 від 26.02.2015 року) складає 48,00 кв. м. Згідно зі схемою розміщення тимчасових споруд, загальна площа тимчасових споруд становить 86,00 кв. м.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначено ОСОБА_6 розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвиту, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068 (далі - ОСОБА_6 № 244)

Відповідно до п. 2.1 ОСОБА_6 № 244, підставою для розміщення тимчасової споруди (ТС) є паспорт прив'язки ТС (додаток 1).

Відповідно до визначених в пп. 20 п. 4 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом президента України від 31.05.2011р. № 633/2011, повноважень Мінрегіоном України виданий лист-роз'яснення № 7/14-2737 від 21 лютого 2012 року стосовно додатка 1 ОСОБА_6 № 244 Надання інформації щодо площі земельної ділянки згідно з документами землекористування . Згідно вказаних роз'яснень така інформація наводиться у випадках, коли заявник вже є власником земельної ділянки і має намір розмістити тимчасову споруду саме на цій земельній ділянці, у інших випадках надання такої інформації не є обов'язковим.

Таким чином, обов'язок щодо зазначення площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування стосується лише тих суб'єктів, які є власником земельної ділянки.

До того ж, ОСОБА_6 № 244 не містить жодних положень щодо правових підстав набуття суб'єктами господарювання будь-яких прав на земельні ділянки та їх реєстрацію.

Звертаючись до відповідача 02.08.2017 року з заявою про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, 103-В, позивачем до заяви були додані всі необхідні документи, вичерпний перелік яких встановлений п.2.3 ОСОБА_6 № 244.

Таким чином, відмовляючи позивачу у задоволенні його заяви від 02.08.2017 року з викладенням такої відмови в листі від 14.08.2017р. за вих. № 2111/44 за підписом заступника міського голови ОСОБА_3, виконавцем якого є ОСОБА_4, відповідач - виконавчий комітет Костянтинівської міської ради, пославшись на те, що площа належної позивачу згідно договору суборенди землі від 28.02.2014 року та додаткової угоди № 1 від 26.02.2015 року земельної ділянки складає 48,00 кв.м., тоді як загальна площа тимчасових споруд становить 86,00 кв.м., діяв всупереч вимог діючого законодавства, зокрема ОСОБА_6 № 244, та вийшов за межі наданих йому повноважень. Такі дії відповідача не можуть бути визнані правомірними, оскільки чинним законодавством України не передбачено надання документів про відведення земельних ділянок під розміщення тимчасових споруд.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13.10.2015 року (справа № 821/2045/14).

За таких обставин, вирішуючи спір в межах пред'явлених позовних вимог, суд приходить до висновку про визнання протиправними дій виконавчого комітету Костянтинівської міської ради щодо відмови ОСОБА_2 у погодженні відповідності намірів щодо місця розташування групи ТС, викладеної у листі від 14.08.2017р. за вих. № 2111/44 за підписом заступника міського голови ОСОБА_3, виконавцем якого є ОСОБА_4, та зобов'язання відповідача розглянути належним чином заяву позивача від 02.08.2017 року про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, 103-В, у відповідності з вимогами діючого законодавства.

Позовні вимоги в частині скасування листа виконавчого комітету Костянтинівської міської ради ОСОБА_5. № 2111/44 від 14.08.2017 суд вважає безпідставними, оскільки вказаний лист не є рішенням суб'єкта владних повноважень, відповідне рішення з цього питання виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради не приймалось і заява позивача від 02.08.2017 року відповідачем належним чином, у відповідності з вимогами діючого законодавства, не розглядалась.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України суд стягує з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір в розмірі 640,00 грн.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_2 задовольнити частково.

Визнати протиправними дії виконавчого комітету Костянтинівської міської ради щодо відмови ОСОБА_2 у погодженні відповідності намірів щодо місця розташування групи ТС, викладеної у листі від 14.08.2017р. за вих. № 2111/44 за підписом заступника міського голови ОСОБА_3, виконавцем якого є ОСОБА_4

Зобов'язати виконавчий комітет Костянтинівської міської ради розглянути належним чином заяву ОСОБА_2 від 02 серпня 2017 року про погодження відповідності намірів щодо місця розташування групи тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: м. Костянтинівка, просп. Ломоносова, 103-В, у відповідності з вимогами діючого законодавства.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з виконавчого комітету Костянтинівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 640 (шістсот сорок) грн.00 коп.

На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області може бути подана апеляційна скарга протягом 10 днів з отримання копії постанови.

Суддя Р.Є . Дубовик

СудАртемівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення24.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70606438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —219/9341/17

Постанова від 14.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 24.11.2017

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Ухвала від 06.10.2017

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні