Постанова
від 01.12.2009 по справі 2а-26798/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2009 року Справа № 2а-26798/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Глазуновій О.О.,

за участю сторін:

від прокурора - пом ічник прокурора м. Луганська

Петрова Г.В. (посвідчення в ід 01.07.2008 № 524)

від позивача - не п рибув

від відповідача - Григорова М.С. (довіреніст ь від 30.11.2009 № 182)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Прокурора м. Луганська в інт ересах держави в особі

Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів

до товариства з обмеженою в ідповідальністю Телерадіом овна компанія «Луч»

про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання 4% нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у 2008 році у розмі рі 7294,45 грн. та пені за порушення терміну сплати адміністрати вно-господарських санкцій у розмірі 400,77 грн.,

ВСТАНОВИВ:

15 жовтня 2009 року Прокур ор м. Луганська звернувся до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом в інтересах держави в особі Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до товариства з о бмеженою відповідальністю Т елерадіомовна компанія «Луч » про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій за невиконання 4% нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2008 році у розмір і 7294,45 грн. та пені за порушення т ерміну сплати адміністратив но-господарських санкцій у р озмірі 400,77 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о згідно із статтею 19 Закону У країни від 21 березня 1991 року № 875 -XII «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця .

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (частина 3 статті 19 Закону Укр аїни від 21 березня 1991 року № 875-XII « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»).

В порушення вимог статті 19 З акону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» у 2008 році на підприєм стві товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіо мовна компанія „Луч” не прац ювало жодного інваліда при н ормативі одне робоче місце д ля працевлаштування інвалід ів. Таким чином, відповідач до 15.04.2009 повинен був самостійно сп латити адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 7294 ,45 грн. за 1 робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валідів і не зайняте інвалід ом. Оскільки сума адміністра тивно-господарських санкцій у встановлений законом стро к відповідачем не сплачена, п озивач просить стягнути її з відповідача разом із нарахо ваною пенею в сумі 400,77 грн.

У судовому засіданні проку рор позов підтримав, надав по яснення, аналогічні викладен им у позові.

Від позивача надійшло клоп отання від 01.12.2009 № 1-12/3464 про розгля д справи без участі його пред ставника.

Представник відповідача у судовому засіданні підтрима в заперечення проти позову в ід 29.10.2009 № 48, в яких просить відмо вити у задоволенні позовних вимог з огляду не таке. Товари ство з обмеженою відповідаль ністю Телерадіомовна компан ія „Луч” не є суб`єктом наданн я соціальних послуг відповід но до ст. 7 Закону України „Про соціальні послуги”, не має ві дповідної ліцензії на викона ння цього виду діяльності, на нього не може бути покладени й обов`язок щодо працевлашту вання інвалідів. Крім того, до 2008 року на підприємстві було з айняте спеціальне робоче міс це для працевлаштування інва ліда - радіомеханік по обсл уговуванню і ремонту радіоте левізійної апаратури. Також зазначив, що не було безпосер едніх звернень інвалідів щод о працевлаштування.

Вислухавши прокурора та пр едставника відповідача, досл ідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає задоволенню повн істю з таких підстав.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону. У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контро лю за перерахуванням адмініс тративно-господарських санк цій, передбачених статтею 20 За кону, реалізують владні упра влінські функції.

Право відділень Фонду на зв ернення до суду у відповідни х відносинах визначено в зак онодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»).

З огляду на викладене та від повідно до пункту 1 частини 1 с татті 3, пункту 4 частини 1 статт і 17 КАС України справи за позо вами суб'єктів владних повно важень - відділень Фонду до ро ботодавців про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені за кожне робо че місце призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте ним, є адміністративн ими.

Відповідно до статті 2 КАС У країни завданням адміністра тивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних та юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку, у тому ч ислі, органів державної влад и.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог статті 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»:

- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у к ількості одного робочого міс ця;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.

Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов'язки роб отодавців стосовно забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування полягають у:

а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;

б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;

в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;

г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;

д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (частина 2 ста тті 20 Закону України від 21 бере зня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»).

Листом від 05 серпня 2009 року за № 07/03-2343 Краснолуцький міський ц ентр зайнятості повідомив Лу ганське обласне відділення Ф онду соціального захисту інв алідів, що товариство з обмеж еною відповідальністю Телер адіомовна компанія „Луч” у 2008 році інформацію про наявніс ть вільних робочих місць (вак антних посад) за формою № 3-ПН « Звіт про наявність вакансій» для осіб з обмеженими фізичн ими можливостями не надавало (арк. справи 10).

Вищезазначене свідчить, що відповідачем у 2008 році не виді лялись та не створювались ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів і не вживались заходи щодо працевлаштуванн я інвалідів на посади у підпр иємстві, що є порушенням вимо г статті 18 та статті 19 Закону Ук раїни від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» і підставою для застосуванн я до нього адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.

За розрахунком позивача (ар к. справи 8) відповідач повинен був працевлаштувати у 2008 році 1 інваліда (норматив при серед ньообліковій кількості штат них працівників облікового с кладу від 8 до 25 осіб), фактично не працевлаштовано жодного і нваліда, тому підприємство в ідповідача мало перерахуват и адміністративно-господарс ькі санкції за 1 нестворене ро боче місце для працевлаштува ння інваліда за 2008 рік в сумі 7294, 45 грн. (1 незайняте інвалідом ро боче місце х 14588,89 грн. - середня річна заробітна плата штатн ого працівника У 2).

У відповідності із Порядко м нарахування пені та її спла ти, затвердженим наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 15 травн я 2007 року № 223 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Укра їни 30 травня 2007 року за № 552/13819, з а п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій на 183 календарних дня відповідачу нарахована пеня в сумі 400,77 грн. Розмір нарахова ної пені відповідає вимогам частини 2 статті 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні».

Враховуючи викладене, суд д ійшов до висновку про обґрун тованість позовних вимог щод о стягнення з відповідача ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 7294,45 грн. та 4 00,77 грн. пені за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що прокурор та позивач від повідно до пунктів 30 та 34 части ни 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року №7-93 «Про державне мито» від сплати державного мита (с удового збору) звільнені, суд ові витрати у цій справі не пі длягають стягненню з відпові дача, оскільки у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 01 грудня 2009 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що згідно вимо г частини 4 статті 167 КАС Україн и повідомлено після проголош ення вступної та резолютивно ї частин постанови у судовом у засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю Тел ерадіомовна компанія „Луч” ( ідентифікаційний код 20187667, міс цезнаходження: 94517, Луганська о бласть, м. Красний Луч, вул. Сту дентська, буд. 20-Г) на користь Де ржавного бюджету України (р/р 31218230700039 в ГУ ДКУ у Луга нській області, МФО 804013, одержу вач - Держбюджет м. Красний Л уч, код 24046797, код платежу 50070000) за не виконання у 2008 році нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 7294,45 грн. (сім тисяч дв істі дев`яносто чотири гривн і сорок п`ять копійок) та пеню в сумі 400,77 грн. (чотириста гриве нь сімдесят сім копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 07 грудня 2009 року.

Суддя Т .І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2009
Оприлюднено09.06.2010
Номер документу7060869
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26798/09/1270

Постанова від 01.12.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні