Постанова
від 30.11.2009 по справі 2а-27734/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.5

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2009 року Справа № 2а-27734/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Глазуновій О.О.,

за участю сторін:

від позивача - держав ний податковий інспектор юри дичного відділу

Коваленко В.О. (довіреніст ь від 08.01.2009 № 11/10-025)

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Краснодонської об`єднаної державної податкової інспек ції Луганської області

до відділу державної викон авчої служби Краснодонськог о міськрайонного управління юстиції

про скасування постанови п ро відмову у відкритті викон авчого провадження від 26.10.2009 ВП № 15576425,

ВСТАНОВИВ:

12 листопада 2009 року до Л уганського окружного адміні стративного суду надійшов ад міністративний позов Красно донської об' єднаної держав ної податкової інспекції Луг анської області до відділу д ержавної виконавчої служби К раснодонського міськрайонн ого управління юстиції про с касування постанови про відм ову у відкритті виконавчого провадження від 26.10.2009 ВП № 15576425.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

На виконання постанови Луг анського окружного адмініст ративного суду від 27.01.2009 по спра ві № 2а-141/09/1270 за позовом Краснодо нської об`єднаної державної податкової інспекції до Крас нодонської міської благодій ної організації „Фонд допомо ги правоохоронним органам” п ро стягнення податкового бор гу шляхом звернення стягненн я на активи боржника до відді лу державної виконавчої служ би Краснодонського міськрай онного управління юстиції бу ло направлено виконавчий лис т. В резолютивній частині вик онавчого листа від 15.09.2009 по спра ві № 2а-141/09/1270 зазначено: стягнути з Краснодонської міської бл агодійної організації „Фонд допомоги правоохоронним орг анам” (вул. Рахманін ова, буд. 5, м. Суходільськ, рахун ок № 2600030720809 ПІБ у м. Краснодоні МФ О 304234 код ЄДРПОУ 24206864) податковий борг у сумі - 3431,05 грн. шляхом з вернення стягнення на активи .

Постановою відділу держав ної виконавчої служби Красно донського міськрайонного уп равління юстиції від 26.10.2009 ВП № 15576425 було відмовлено у відкрит ті виконавчого провадження з а зазначеним виконавчим доку ментом на підставі ст. 26 Закон у України „Про виконавче про вадження” на підставі того, щ о у резолютивній частині вик онавчого документа не вказан о на користь кого необхідно с тягнути грошові кошти.

Постанову відділу державн ої виконавчої служби Краснод онського міськрайонного упр авління юстиції від 26.10.2009 ВП № 1557 6425 позивач вважає незаконною, оскільки виконавчий лист ві д 15.09.2009 по справі № 2а-141/09/1270 відпові дає вимогам ст. 19 Закону Украї ни „Про виконавче провадженн я”. Крім того, у постанові відд ілу державної виконавчої слу жби Краснодонського міськра йонного управління юстиції в ід 26.10.2009 ВП № 15576425 не зазначено на п ідставі якої саме частини ст . 26 Закону України „Про викона вче провадження” державним в иконавцем відмовлено у відкр итті виконавчого провадженн я, тобто постанова не містить нормативного обґрунтування відмови у відкритті виконав чого провадження.

На підставі вищевикладено го позивач просить скасувати постанову відділу державної виконавчої служби Краснодон ського міськрайонного управ ління юстиції від 26.10.2009 ВП № 15576425 п ро відмову у відкритті викон авчого провадження.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з огляду на таке .

Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

У справах щодо оскарження р ішень, дій або бездіяльності суб' єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та Зако нами України.

У відповідності із ст. 181 КАС України учасники виконавчог о провадження та особи, які за лучаються до проведення вико навчих дій, мають право зверн утися до адміністративного с уду із позовною заявою, якщо в важають, що рішенням, дією, або бездіяльністю державного ви конавця чи іншої посадової о соби державної виконавчої сл ужби порушено їхні права, сво боди чи інтереси, а також, якщо законом не встановлено інши й порядок судового оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і таких осіб.

Судом встановлено, що на ви конання постанови Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 27.01.2009 по справі № 2а-1 41/09/1270 за позовом Краснодонсько ї об`єднаної державної подат кової інспекції до Краснодон ської міської благодійної ор ганізації „Фонд допомоги пра воохоронним органам” про стя гнення податкового боргу шля хом звернення стягнення на а ктиви боржника видано викона вчий лист від 15.09.2009 по справі № 2а -141/09. Заявою від 21.10.2009 № 19928/10-006 про при мусове виконання до відділу державної виконавчої служби Краснодонського міськрайон ного управління юстиції пози вачем було направлено викона вчий лист від 15.09.2009 по справі № 2а -141/09/1270. Відділ державної викона вчої служби Краснодонського міськрайонного управління ю стиції постановою від 26.10.2009 ВП № 15576425 відмовив позивачу у прийнятті до провадження ви конавчого листа від 15.09.2009 по спр аві № 2а-141/09/1270.

Відповідно до ст. 259 КАС Укра їни виконавчий лист має відп овідати вимогам до виконавчо го документа, встановленим З аконом України „Про виконавч е провадження”.

Умови і порядок виконання р ішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідн о до закону підлягають приму совому виконанню у разі неви конання їх у добровільному п орядку, врегульовані Законо м України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадже ння» .

Статтею 10 Закону України ві д 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про вик онавче провадження» передб ачено, що учасниками виконав чого провадження є державний виконавець, сторони, предста вники сторін, експерти, спеці алісти, перекладачі, суб' єк ти оціночної діяльності - с уб' єкти господарювання.

Згідно із ст. 11 Закону Украї ни від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «П ро виконавче провадження» с торонами у виконавчому прова дженні є стягувач і боржник. С тягувачем є фізична або юрид ична особа, на користь чи в інт ересах якої видано виконавчи й документ. Боржником є фізич на або юридична особа, яка зоб ов' язана за рішенням вчинит и певні дії (передати майно, ви конати інші обов' язки, пере дбачені рішенням) або утрима тися від їх вчинення.

У виконавчих провадженнях про стягнення сум у доход Дер жавного бюджету України стяг увачем є орган, за позовом яко го судом винесено відповідне рішення, або орган, який відпо відно до закону прийняв таке рішення. У виконавчих провад женнях про стягнення у доход Державного бюджету України судового збору (державного м ита) стягувачем є орган держа вної податкової служби.

Підставою для відкриття ви конавчого провадження на під ставі виконавчого документа є заява стягувача або його пр едставника про примусове вик онання рішення.

Відповідно до ст. 19 Закону У країни від 21 квітня 1999 року № 606-Х ІV «Про виконавче провадженн я» у виконавчому документі п овинні бути зазначені:

1) назва документа, дата вида чі та найменування органу, по садової особи, що видали доку мент;

2) дата і номер рішення, за яки м видано виконавчий документ ;

3) найменування (для юридичн их осіб) або ім' я (прізвище, і м' я та по батькові за його на явності для фізичних осіб) ст ягувача і боржника, їх місцез находження (для юридичних ос іб) або місце проживання (для ф ізичних осіб), ідентифікацій ний код суб' єкта господарсь кої діяльності стягувача та боржника за його наявності (д ля юридичних осіб), індивідуа льний ідентифікаційний номе р стягувача та боржника за йо го наявності (для фізичних ос іб - платників податків), а т акож інші відомості, якщо вон и відомі суду чи іншому орган у, що видав виконавчий докуме нт, які ідентифікують стягув ача та боржника чи можуть спр ияти примусовому виконанню, такі як дата і місце народжен ня боржника та його місце роб оти (для фізичних осіб), місцез находження майна боржника то що;

4) резолютивна частина рішен ня;

5) дата набрання чинності рі шенням;

6) строк пред' явлення викон авчого документа до виконанн я.

Виконавчий документ має бу ти підписаний уповноваженою посадовою особою і скріплен ий печаткою.

Законом можуть бути встано влені також інші додаткові в имоги до виконавчих документ ів.

Судом встановлено, що у вико навчому листі Луганського ок ружного адміністративного с уду від 15.09.2009 по справі № 2а-141/09/1270 за значені всі вимоги, які пред`я вляються до виконавчого доку мента статтею 19 Закону Україн и від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження», а то му відмова у відкритті викон авчого провадження за вказан им виконавчим документом є б езпідставною та такою, що суп еречить вимогам Закону Украї ни «Про виконавче провадженн я»

Згідно вимог ч. 1 ст. 11 КАС Укра їни розгляд і вирішення спра в в адміністративних судах з дійснюється на засадах змага льності сторін та свободи в н аданні ними суду своїх доказ ів і у доведенні перед судом ї х переконливості, а ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.

Таким чином, на основі систе много аналізу положень чинно го законодавства України та матеріалів справи, суд дійшо в висновку, що викладені в поз овній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, щ о підлягають задоволенню пов ністю.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 30 лист опада 2009 року проголошено вст упну та резолютивну частини постанови. Складення постано ви у повному обсязі відкладе но, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено післ я проголошення вступної та р езолютивної частин постанов и у судовому засіданні.

Керуючись ст. 19 Закону Украї ни від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Пр о виконавче провадження», ст . ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 259 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Скасувати постанову відді лу державної виконавчої служ би Краснодонського міськрай онного управління юстиції ві д 26 жовтня 2009 року ВП № 15576425 про від мову у відкритті виконавчого провадження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному об сязі. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 07 грудня 2009 року.

Суддя Т.І . Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2009
Оприлюднено09.06.2010
Номер документу7060985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27734/09/1270

Постанова від 30.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Пляшкова Катерина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні