Постанова
від 30.11.2017 по справі п/811/1788/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2017 року Справа № П/811/1788/17

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Пасічника Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом у якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 21 червня 2017 року;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1, від 21 червня 2017 року, щодо внесення виправлень у відомості до Державного земельного кадастру в частині виправлення у "Загальних відомостях про земельну ділянку" з кадастровим номером 3522582800:02:000:1840 площі земельної ділянки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що є власником земельної ділянки №829 площею 1,96 га на підставі Свідоцтва про право на спадщину за законом від 24 жовтня 2007 року №3-1343, ВКА №6115677 з кадастровим номером 3522582800:02:000:0829, яка розташована на території Грузьківської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.

Позивач в ході перевірки інформації щодо відповідності наявних даних про земельну ділянку встановив, що відомості про розмір земельної ділянки, місце розташування та цільове призначення не відповідають відомостям зазначеним у свідоцтві про право на спадщину, а саме, по технічним причинам відомості про земельну ділянку належну позивачеві не були внесені до земельного кадастру, а тому під час оформлення гр. ОСОБА_2 документів на право власності на земельну ділянку, державним реєстратором був присвоєний кадастровий номер 3522582800:02:000:0829, тобто той, який рахується за земельною ділянкою належною позивачеві на підставі свідоцтва про право на спадщину.

Після звернення позивача до Центру надання адміністративних послуг, відповідачем внесено зміни до земельного кадастру, а саме кадастровий номер земельній ділянці належній позивачеві був змінений на 3522582800:02:000:1840 і при цьому було змінено площу земельної ділянки з 1,96 га на 1,9599 га.

З метою усунення розбіжностей у відомостях про площу земельної ділянки, позивач 21.06.2017р. звернувся до відповідача із заявою про виправлення помилки у площі земельної ділянки.

У листі-відповіді датованим 02.08.2017р. №Т-260/145-17 позивача було повідомлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом, а тому площа земельної ділянки 1,9599 га є дійсною.

Вказані обставини стали підставою для звернення до суду з даним позовом.

Позивач в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання відповідно до якого просив суд розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами справи (а.с.46)

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, правом подати заперечення чи заяву про визнання позову не скористався.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Крім того, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (частина шоста статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відтак, суд вважає за можливе розглянути дану справу у письмовому провадженні за наявними у справі доказами.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011р. №3613-VI (надалі - Закон №3613-VI) державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Згідно ст. 3 Закон №3613-VI одним з принципів на яких базується Державний земельний кадастр є об'єктивність, достовірність та повнота відомостей у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до ст. 5 Закону №3613-VI ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом, в т.ч., внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.

Згідно ст. 10 Закону №3613-VI об'єктами Державного земельного кадастру є земельна ділянка.

Статтею 15 Закону №3613-VI передбачено, що до Державного земельного кадастру включаються, в т.ч. відомості про площу земельної ділянки.

Згідно ч. 1 ст. 37 Закону №3613-VI у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.

Постановою Кабінету міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 затверджено ПОРЯДОК ведення Державного земельного кадастру (надалі - Порядок 1051).

Пунктом 146 Порядку 1051 передбачено, що виправлення технічної помилки здійснюється Державним кадастровим реєстратором у Державному земельному кадастрі, витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру та всіх документах, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру (в електронній та паперовій формі) та містять відповідні відомості, шляхом повторного виготовлення (в електронній та паперовій формі) відповідних документів (їх аркушів).

В ході розгляду справи судом встановлено, що позивач успадкувала за законом земельну ділянку №829, кадастровий номер 3522582800:02:000:0829, площею 1,96 га на території Грузьківської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (а.с. 12).

Право власності позивача на вищевказану земельну ділянку підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку, в якому також зазначено площу ділянки 1,96 га (а.с. 10).

Позивач в ході перевірки інформації щодо відповідності наявних даних про земельну ділянку встановив, що відомості про розмір земельної ділянки, місце розташування та цільове призначення не відповідають відомостям зазначеним у свідоцтві про право на спадщину, а саме, по технічним причинам відомості про земельну ділянку належну позивачеві не були внесені до земельного кадастру, а тому під час оформлення гр. ОСОБА_2 документів на право власності на земельну ділянку, державним реєстратором був присвоєний кадастровий номер 3522582800:02:000:0829, тобто той, який рахується за земельною ділянкою належною позивачеві на підставі свідоцтва про право на спадщину.

Про причини виникнення розбіжностей позивача було повідомлено листом відповідача від 14.03.2017р. (а.с. 18).

Після звернення позивача до Центру надання адміністративних послуг, відповідачем внесено зміни до земельного кадастру, а саме кадастровий номер земельній ділянці належній позивачеві був змінений на 3522582800:02:000:1840 і при цьому було змінено площу земельної ділянки з 1,96 га на 1,9599 га, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (а.с. 15).

З метою усунення розбіжностей у відомостях про площу земельної ділянки, позивач 21.06.2017р. звернувся до відповідача із заявою про виправлення помилки у площі земельної ділянки (а.с. 19, 20).

У листі-відповіді датованим 02.08.2017р. №Т-260/145-17 позивача було повідомлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом, а тому площа земельної ділянки 1,9599 га є дійсною (а.с. 21).

Суд зазначає, що вказаний лист за своїм змістом є фактично відмовою у виправленні технічної помилки (арифметична), що суперечить вимогам п. 149 Порядку 1051 яким передбачено наступне: якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв'язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.

Таким чином, судом встановлено, що відомості з Державного земельного кадастру щодо площі земельної ділянки належної позивачеві відрізняються від площі зазначеної у правовстановлюючих документа, а саме замість 1,96 га вказано 1,9599 га, а тому відмова відповідача у виправленні технічної помилки є протиправною та такою, що суперечить змісту п. 149 Порядку 1051.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити.

Згідно ч.1 статті 94 КАС України суд присуджує на користь позивача всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 640,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 21 червня 2017 року.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1, від 21 червня 2017 року, щодо внесення виправлень у відомості до Державного земельного кадастру в частині виправлення у "Загальних відомостях про земельну ділянку" з кадастровим номером 3522582800:02Я:000:1840 площі земельної ділянки.

Присудити на користь ОСОБА_1 (код - НОМЕР_1) понесені нею витрати по сплаті судового збору у розмірі 640,00 грн. (шістсот сорок гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636).

Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її отримання.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2017
Оприлюднено03.12.2017
Номер документу70658167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1788/17

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 30.11.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні