ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1860/17
30 листопада 2017 р.м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Тернопільській області до приватного підприємства "Оліївський цегельний завод" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Тернопільській області звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до приватного підприємства "Оліївський цегельний завод" (надалі - ПП "Оліївський цегельний завод"), в якій просить стягнути з відповідача податковий борг в сумі 6308,57 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за відповідачем числиться заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 6308,57 грн. У зв'язку з наявністю вищезгаданого податкового боргу Бучацькою ОДПІ Головного управління ДФС у Тернопільській області (Зборівське відділення) виставлено та направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкову вимогу форми "Ю" від 11.10.2016 року № 37898-19, з часу виставлення якої борг не переривався. З метою забезпечення надходжень до Державного бюджету позивач реалізував право контролюючого органу на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу з платника податків, що виникає через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Представник позивача у судове засідання не прибув, подавши через відділ документального забезпечення суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. (а.с.51)
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся своєчасно і належним чином у відповідності до вимог ст.ст.33,35 КАС України, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.(а.с.50)
Відтак, суд вважає, що ним вжито достатніх заходів для належного повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи з метою реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі і не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов'язані завчасно повідомити про це суд.
Як передбачено ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, судовий розгляд даної справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
ПП "Оліївський цегельний завод" (код ЄДРПОУ 37943512) зареєстроване органами державної реєстрації як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа та перебуває на обліку в Бучацькій ОДПІ Головного управління ДФС у Тернопільській області (Зборівське відділення) як платник податків, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 18.09.2017 року (а.с.13-15).
Відповідно до вимог ст.67 Конституції України та ст.36 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) на відповідача покладений обов'язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Пунктом 6.1. ст.6 ПК України визначено, що податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Виконанням податкового обов'язку згідно з п.38.1. ст.38 ПК України є сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
В порушення вищевказаних норм чинного законодавства України ПП "Оліївський цегельний завод" несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувало узгоджені суми грошових зобов'язань, внаслідок чого виник податковий борг, який згідно довідки Головного управління ДФС у Тернопільській області станом на 18.09.2017 року становить 6308,57 грн. (а.с.10), з них:
- 2021,31 грн. по земельному податку з юридичних осіб за період з жовтня 2016 року по серпень 2017 року. Дана сума заборгованості виникла внаслідок несплати узгодженого податкового зобов'язання, самостійно визначеного платником у податкових деклараціях від 22.02.2016 року та від 22.03.2017 року. (а.с.17-20);
- 2538,50 грн. по рентній платі за спеціальне використання води. Заборгованість виникла внаслідок несплати узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого згідно податкових декларацій з рентної плати від 07.11.2016 року, від 09.02.2017 року та уточнюючої податкової звітності від 28.11.2017 року. (а.с.21-22, 25-30);
- 1126,90 по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення. Заборгованість по даному платежу виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого згідно із розрахунками з рентної плати за користування надрами № 4 від 07.11.2016 року, № 8 від 09.02.2017 року та уточнюючого розрахунку № 7 від 12.12.2016 року. (а.с.23-24, 31-32, 53-54);
- 341,32 грн. по рентній платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення. Заборгованість по даному платежу виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого згідно із розрахунком з рентної плати за користування надрами № 4 від 09.02.2017 року. (а.с.33-34);
- 280,54 грн. надходження за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення. Заборгованість по даному платежу виникла внаслідок несплати узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого згідно податкових декларацій від 06.11.2016 року та від 09.02.2017 року. (а.с.36-39)
Заборгованість по кожному платежу підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.11) та відображена в інтегрованій картці платника. (а.с.40-46)
Як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом було виставлено та направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкову вимогу форми "Ю" від 11.10.2016 року № 37898-19 (а.с.47). Податкова вимога не була оскаржена, не скасована у встановленому законом порядку, а також не відкликалась позивачем.
На час розгляду справи судом, доказів погашення податкового боргу на суму 6308,57 грн. відповідачем не надано та судом не здобуто.
Відповідно до пп.14.1.217. п.14.1. ст.14 ПК України рентна плата - загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним ресурсом України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Згідно із пп.252.1.1. п.252.1. ст.252 ПК України платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.
За приписами п.255.1. ст.255 ПК України платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Як встановлено пп.250.2.1. п.250.2. ст.250 ПК України за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів - базовим податковим (звітним) період є календарний квартал.
Відповідно до п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно до п.286.2. ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПК України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3. ст. 287 ПК України).
Відповідно до п.п.14.1.156. п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п.14.1.175. п.14.1. ст.14 ПК України).
В силу приписів п.57.3. ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1. - 54.3.6. пункту 54.3. статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.54.1. ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п.57.1. ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1. ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За нормами п.41.1. ст.41 ПК України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до п.41.2. ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп.20.1.34. п.20.1. ст.20 ПК України).
Згідно п.87.1. ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
За приписами ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3. ст.95 ПК України).
Згідно з п.95.4. ст.95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За таких встановлених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення як обґрунтовано заявлені та підтверджені документально.
Керуючись ст.ст.2,6,11,86,128,158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства "Оліївський цегельний завод" (47226, Тернопільська область, Зборівський район, село Оліїв, вулиця Закорчма, будинок 1, код ЄДРПОУ 37943512) заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 6308 (шість тисяч триста вісім) гривень 57 (п'ятдесят сім) копійок шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують платника та за рахунок готівки, що належить приватному підприємству "Оліївський цегельний завод", а саме:
- 2021,31 грн. по платежу земельний податок з юридичних осіб на розрахунковий рахунок 33215811700265, код одержувача 37943418, МФО 838012, код бюджетної класифікації 18010500;
- 2538,50 грн. по платежу рентна плата за спеціальне використання води на розрахунковий рахунок 33116357700237, код одержувача 37943418, МФО 838012, код бюджетної класифікації 13020100;
- 1126,90 по платежу рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення на розрахунковий рахунок 31413507700265, код одержувача 37943418, МФО 838012, код бюджетної класифікації 13030200;
- 341,32 грн. по платежу рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин на розрахунковий рахунок 33118366700237, код одержувача 37943418, МФО 838012, код бюджетної класифікації 13030100;
- 280,54 грн. по платежу надходження за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на розрахунковий рахунок 33117362700265, код одержувача 37943418, МФО 838012, код бюджетної класифікації 19010100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2017 |
Оприлюднено | 05.12.2017 |
Номер документу | 70658719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні