Постанова
від 23.11.2017 по справі 826/13803/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 листопада 2017 року № 826/13803/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Васильченко І.П., розглянув у скороченому провадженні адміністративну справу

за позовомГоловного управління ДСНС України у Київській області

доКиївського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання прозастосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДСНС України в Київській області звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Київського центру соціальної адаптації пристарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Київського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання (код ЄДРПОУ 19478709) за адресою: Київська область, Вишгородский район, с. Ясногородка шляхом зобов'язання відповідача зупинити експлуатацію вищезазначених будівель та приміщень до усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 13.10.2017 р. № 113.

Позовні вимоги мотивовані необхідністю вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень відповідача, оскільки остання здійснюється з порушенням правил та норм пожежної і техногенної небезпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 02.11.2017 р. відкрито скорочене провадження по справі та запропоновано відповідачу у строк до 13.11.2017 р. або у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

Відповідно до статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Враховуючи, що відповідачем у встановлений судом строк заперечень по суті заявлених вимог не надано суд приходить до висновку про можливість подальшого розгляду справи в порядку скороченого провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Головне управління ДСНС України у Київській області у відповідності до Кодексу цивільного захисту України та Положення про Головне управління ДСНС України у Київській області, що затверджене наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС від 21.09.2017 № 507), здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно - рятувальних служб.

Відповідно до ст. ст. 47, 65, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Плану перевірок установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (їх територіальних органів), місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, а також будівель, приміщень, споруд, що перебувають у власності (користуванні) цих установ або організацій на IV квартал 2017 року розташованих на території Вишгородського району, затвердженого тимчасово виконуючим обов'язки начальника Головного управління ДСНС України у Київській області від 01.09.2017 р. та наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 14.09.2017 р. № 559 було здійснено планову перевірку щодо додержання Київським центром соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання (код ЄДРПОУ 19478709), розташованого за адресою: Київська область, Вишгородський район, с. Ясногородка норм пожежної безпеки, будівельних норм та правил, про що зазначається в рапорті т.в.о. начальника Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковника служби цивільного захисту Веремеєва В.В.

14.09.2017 р. було видане посвідчення № 6048 на проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Київським центром соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання (код ЄДРПОУ 19478709), розташованого за адресою: Київська область, Вишгородський район, с. Ясногородка, заступнику начальника Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковнику служби цивільного захисту Веремеєву Володимиру Володимировичу та провідному інспектору Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області лейтенанту служби цивільного захисту Вовчуку Андрію Васильовичу.

21.09.2017 р. було направлено рекомендованим листом повідомлення про проведення планової перевірки від 19.09.2017 р. № 66/1/7726.

13.10.2017 р. за результатами планової перевірки Київського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання був складений акт № 113, в якому відображений перелік 68 порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме:

- пункту 1.1 глави 1 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - не виконаний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації;

- пункту 1.4 глави 1 розділу V НАПБ А.01.001- 2014, пункту 5.8 ДБН В.2.5-56:2014 - тривожне сповіщення від приймально - контрольного приладу не виведено на пульт пожежного спостерігання;

- пункту 1.4 глави 1 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - не укладений договір на технічне обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації;

- пункту 1.1 глави 1 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - ручні пожежні сповіщувачі системи автоматичної пожежної сигналізації в несправному стані;

- пункту 1.20 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - не проведено замір опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- пункту 1.21 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - не надані протоколи випробувань заземлюючого пристрою, від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, будівлі дитячого будинку відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";

- пункту 1.15 глави 1 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - в'їзд на територію об'єкта не забезпечений план-схемою території, в якій слід вказати розміщення будівель, водойм, гідрантів, під'їздів пожежних автомобілів до них;

- пункту 3.11 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - пожежні щити, які розташовані на території центру не укомплектовано засобами пожежогасіння та пожежним інвентарем згідно норм належності;

- пункту 3.12 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - на пожежних щитах не вказані їх порядкові номери та номери телефону виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- пункту 3.13 глава 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - пожежні щити, які розташовані на території центру не забезпечують захист вогнегасників від потрапляння прямих сонячних променів, а також захист змінних комплектуючих виробів від використання не за призначенням, зручність та оперативність зняття закріплених на щиті комплектуючих виробів;

- пункту 2.1, 11) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - водонапірна башта не забезпечена під'їздом з твердим покриттям. На корпусі водонапірної башти відсутнє позначення яке вказує на місце розташування пристрою для забирання води пожежно-рятувальною технікою;

- пункту 3.6 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - приміщення будівель не забезпечені первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі;

- пункту 3.17 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - первинні засоби пожежогасіння, в яких вийшов термін експлуатації, не направлені на технічне обслуговування;

- пункту 3.10 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - вогнегасники не встановлені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;

- пункту 3.16 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001 -2014- при розміщенні вогнегасників у пожежних шафах не забезпечується можливість маркувальних написів на корпусі;

- пункт 2.1, 10) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - біля місць розташування пожежних гідрантів не встановлені покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світло відбивних покриттів);

- пункту 3.17 глави 3 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - з метою обліку первинних засобів пожежогасіння та своєчасним здійсненням технічного огляду не проведена робота по веденню журналу обліку вогнегасників;

- пункту 2.1, 5) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - мережу системи зовнішнього протипожежного водопроводу не випробувано на тиск та витрату води з оформленням акту;

- пункту 2.2 10) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - не проведено технічне обслуговування та перевірку пожежних кранів шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- пункту 2.2, 11) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014- в шафах пожежних кран-комплектів відсутні вентилі для пуску води.

- пункту 1.6 глави 1 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - об'єкт не забезпечений телефонним зв'язком із найближчим пожежно-рятувальним підрозділом або з центром прийняття тривожних оповіщень населеного пункту;

- пункту 1.10 глави 1 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - територія не забезпечена освітленням зовнішніх пожежних драбин, протипожежного обладнання, входів до будинків та споруд;

- ст. 17 постанови КМУ Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від 30.10.2013 №841 - не розроблений план евакуації працівників та осіб, які перебувають у Київському центрі соціальної адаптації, у випадку виникнення надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;

- пункту 2.1 наказу МНС України від 15.08.2017 р. №557 Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях установах та на забезпечених територіях -не призначена відповідальна особа на яку покладено відповідні функції з організації виконання вимог техногенної безпеки;

- пункту 14 постанови КМУ від 26.06.2013 р. №444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях - особи, що залучаються до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, не пройшли спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності відповідно до вимог типового положення про них;

- пункту 13 постанови КМУ від 26.06.2013р. №444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях - на об'єкті не обладнано інформаційно довідковий куточок з питань цивільного захисту;

- пункту 9 наказу МНС України № 98 від 23.02.2006 Про затвердження Методики ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів - не проведена ідентифікація потенційно небезпечного об'єкту та не узгоджена згідно законодавства.

Щодо будівлі охорони:

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.7 глава 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - відкриті електророзподільчі коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу;

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - допускається застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ;

- пункту 1.6 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів освітлювальної мережі здійснено за допомогою скрутки.

Щодо адміністративного корпусу:

- пункту 2.16 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001- 2014 - допускається встановлення глухих ґрат на вікнах корпусу;

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.17 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - електророзетки, вимикачі встановлені на горючі основи.

Щодо Корпусу № 1:

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.7 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - відкриті електророзподільні коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу;

- пункту 2.32 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - на шляхах евакуації не встановлені світлові покажчики з написом ВИХІД робота яких здійснюється від незалежного джерела живлення;

- пункту 2.2, 9) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - на дверцятах ПК не вказаний порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно- рятувальних підрозділів;

- пункту 2.2, 7) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - шафи пожежних кран-комплектів не мають отворів для провітрювання та огляду;

- пункту 2.3 глави 2 розділу III пункт 8.6 НАПБ А.01.001- 2014 ДБНВ.1.1-7:2016 - вихід на горище в житловому корпусі не виконаний через протипожежний люк 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30, що мають сертифікат відповідності, розміром не менше 0,6м на 0,8м.

Щодо підвального приміщення корпусу № 1:

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 у підвальному приміщенні допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.7 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - відкриті електророзподільні коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу;

- пункту 1.6 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів освітлювальної мережі здійснено за допомогою скрутки;

- пункту 2.3 глави 2 розділу III пункту 6.15 НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.1.1-7:2016 - складські приміщення не відділені протипожежними дверима, що мають сертифікат відповідності;

- пункту 2.3 глави 2 розділу III пункт 6.15 НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.1.1-7:2016 - складські приміщення не відділені протипожежними дверима, що мають сертифікат відповідності;

- пункту 2.12 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - на дверях підвалу не вказане місце зберігання ключів;

- пункту 1.24 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.1.1-7:2016- не встановлені протипожежні двері, що мають сертифікат відповідності, в приміщення електрощитової.

Щодо Корпусу 2:

- пункту 2.3 глави 2 розділу III пункту 8.6 НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.1.1-7:2016 -вихід на горище в житловому корпусі не виконаний через протипожежний люк 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30 що мають сертифікат відповідності, розміром не менше 0,6м. на 0,8м;

- пункту 2.32 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - на шляхах евакуації невстановлені світлові покажчики з написом ВИХІД робота яких здійснюється від незалежного джерела живлення;

- пункту 2.2, 7) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014- шафи пожежних кран-комплектів не мають отворів для провітрювання та огляду;

- пункту 2.2, 9) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 -на дверцятах ПК не вказаний порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно- рятувальних підрозділів;

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.7 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - відкриті електророзподільчі коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу;

- пункту 1.6 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів освітлювальної мережі здійснено за допомогою скрутки;

- пункту 2.23 глави 2 розділу III пункту 7.2.4. НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.1.1-7:2016 - відсутні другі евакуаційні виходи з кожного поверху будівлі.

Щодо їдальні:

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.7 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - відкриті електророзподільчі коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу;

- пункту 2.2, 7) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - шафи пожежних кран-комплектів не мають отворів для провітрювання та огляду.

Щодо Котельні:

- пункту 1.18 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - в приміщеннях допускається використання світильників з лампами розжарювання без скляних плафонів закритого виконання;

- пункту 1.6 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів освітлювальної мережі здійснено за допомогою скрутки;

- пункту 2.2, 7) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001- 2014 - шафи пожежних кран-комплектів не мають отворів для провітрювання та огляду;

- пункту 1.17 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - електрощити та рубильники встановлені на горючі основи;

- пункту 4.4 глави 4 розділу IV НАПБ А.01.001- 2014 - НАПБ А.01.001- 2014 ДБН В.2.5-77-2014- вікна котельні, що застосовуються в якості легкоскидних конструкцій не обладнано пристроями для попередження розкидання скла;

- пункту 2.9 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001- 2014 - для котельні не визначена категорія вибухопожежної та пожежної небезпеки Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), та не позначено на вхідних дверях до приміщення а також у межах зон всередині приміщень та ззовні;

- пункту 9.2 2) глави 9 розділу VI НАПБ А.01.001 - 2014 - на території складу ПММ не поновлене обвалування.

Щодо пральні:

- пункту 1.6 глави розділу VI НАПБ А.01.001 - 2014- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил, проводів освітлювальної мережі здійснено за і допомогою скрутки;

- пункту 2.2, 9) глави 2 розділу V НАПБ А.01.001 - 2014- на дверцятах ПК не вказаний порядковий номер крану та номер телефону для виклику пожежно - рятувальних підрозділів.

Щодо гаража:

- пункту 1.18 глави 1 розділу VI НАПБ А.01.001 - 2014 - допускається застосування саморобних продовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред'являються до переносних (пересувних) електропроводок.

13.10.2017 р. був складений припис № 111 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, що був вручений під підпис т.в.о. директора Київського центру соціальної адаптації пристарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання ОСОБА_3

17.10.2017 р. провідним інспектором Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області лейтенантом служби цивільного захисту Вовчуком А. В. був складений протокол про адміністративне правопорушення КХ № 003386 відповідно до статті 175 КУпАП, зокрема, заступником начальника Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковником служби цивільного захисту Веремеєв В.В. складено постанову КХ 003386 про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_4, який відповідно до наказу від 01.08.2017 № 62 призначений відповідальним за пожежну безпеку Київського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання.

17.10.2017 р. провідним інспектором Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області лейтенантом служби цивільного захисту Вовчуком A.B. був складений протокол про адміністративне правопорушення КХ № 003385 відповідно до статті 188-8 КУпАП, зокрема, заступником начальника Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області підполковником служби цивільного захисту Веремеєвим В.В складено постанову КХ 003385 про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_3 щодо невиконання припису від 07.08.2015 № 53.

17.10.2017 р. провідним інспектором Вишгородського РВ ГУ ДСНС України у Київській області лейтенантом служби цивільного захисту Вовчуком A.B. був складений протокол про адміністративне правопорушення КХ № 003384 відповідно до статті 188-16 КУпАП.

Вирішуючи дану справу, суд виходить із наступного.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 5 квітня 2007 року N 877-V (надалі - Закон N 877-V).

Частиною четвертою ст. 4 названого Закону передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.

Згідно з абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону N 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною сьомою ст. 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року №20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з п. 6 вказаного Положення ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Так, відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДСНС України в Київській області, затвердженого наказом ДСНС 04.02.2013 р. № 3 (у редакції наказу ДСНС 21.09.2017 № 507) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу приписів ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

При цьому, відповідно до п. 3 ст. 3 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 3 листопада 2016 року N 1728-VIII (надалі - Закон N 1728-VIII) до 31 грудня 2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю) за рішенням суду.

В ході розгляду справи суд встановив, що позапланова перевірка приміщень відповідача на предмет дотримання останнім правил і норм пожежної і техногенної безпеки була проведена позивачем відповідно до вказаних вимог закону.

Частина перша ст. 67 Кодексу цивільного захисту України передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно визначення ДСТУ 2272-06 Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опіків, отруєння легкими продуктами згоряння або піролізу, травмування чи загибелі людей та (або) заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 68 цього ж Кодексу посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як визначено нормами ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Відповідно до ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналіз виявлених правопорушень, на переконання суду, свідчить про існування ризику загрози життю та здоров'ю людей, які знаходяться в приміщенні.

Суд вважає, що вказані порушення не можна вважати формальними, оскільки вони стосуються відсутності у відповідача необхідної системи заходів для уникнення пожежі, а також засобів для швидкого реагування у разі її виникнення.

Таким чином, слід дійти висновку, що у випадку наявності порушення підприємством вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, останні мають бути усунені.

Згідно ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд звертає увагу, що доказів, які б підтверджували усунення відповідачем виявлених в акті перевірки порушень, які можуть створити загрозу життю та здоров'ю людей, станом на день вирішення спору, матеріали справи не містять.

За таких підстав, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Київського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання (код ЄДРПОУ 19478709) за адресою: Київська область, Вишгородский район, с. Ясногородка шляхом зобов'язання відповідача зупинити експлуатацію вищезазначених будівель та приміщень до усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 13.10.2017 р. № 113, є необхідним засобом реагування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Зважаючи на взаємний та достатній зв'язок фактичних обставин справи та норм чинного законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та відповідно наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Разом з тим, суд звертає увагу відповідача, що відповідно до ч. 12 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України він не позбавлений права подати до Окружного адміністративного суду міста Києва заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Керуючись статтями 69 -71, 94, 160-163, 167, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Головного управління ДСНС України у Київській області задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Київського центру соціальної адаптації престарілих, інвалідів та інших осіб, що не мають постійного місця проживання (код ЄДРПОУ 19478709) за адресою: Київська область, Вишгородский район, с. Ясногородка шляхом зобов'язання відповідача зупинити експлуатацію вищезазначених будівель та приміщень до усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 13.10.2017 р. № 113.

Обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління ДСНС України у Київській області.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.11.2017
Оприлюднено03.12.2017
Номер документу70659060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13803/17

Постанова від 23.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні