ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/6140/17
Категорія: 1.3 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Лук'янчук О.В.
- ОСОБА_1
при секретарі - Лавришині А.С.
з участю: представника кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 та кандидата на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 - ОСОБА_4; ОСОБА_5 та її представника - ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_4 адміністративну справу за апеляційною скаргою кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 та кандидата на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3, а також за апеляційною скаргою секретаря Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_5 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року у справі за позовом кандидата на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 до Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, секретаря Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_5, ОСОБА_7 районної виборчої комісії Одеської області про визнання дій протиправними, сесії такою, що не відбулась та визнання бездіяльності незаконною,
В С Т А Н О В И Л А :
27 листопада 2017 року кандидат на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидат на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 звернулися до суду з позовом до Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (далі Цебриківська СТВК), секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5, ОСОБА_7 районної виборчої комісії Одеської області (далі ОСОБА_7 РВК) про:
· визнання протиправними дій секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині скликання першої сесії новообраної Цебриківської селищної ради (далі Цебриківської СР) Цебриківської об'єднаної територіальної громади (далі ОТГ) Великомихайлівського району Одеської області 22 листопада 2017 року;
· визнання протиправними дій секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині відкриття першої сесії новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області 22 листопада 2017 року;
· визнання протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області, щодо оголошення про підсумки виборів Цебриківського селищного голови;
· визнання першої сесії новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області від 22 листопада 2017 року такою, що не відбулась;
· визнання незаконною бездіяльності ОСОБА_7 РВК Одеської області в частині незабезпечення реагування та нездійснення належного контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори.
Обґрунтовуючи свої вимоги, представник позивачів зазначив, що 22 листопада 2017 року з невідомих обставин і причин, секретарем Цебриківської СТВК - ОСОБА_5 було скликано першу сесію новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області. Представник позивачів зазначив, що імперативна норма ч.2 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачає, що перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова територіальної виборчої комісії, а не головуючий, заступник голови чи секретар, які таких повноважень не мають, що, на думку позивачів, свідчить про те, що дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 не передбачені законом та вчиненні з грубим його порушенням.
Водночас, представник позивачів зазначив, що згідно відомостей з ЄДРПОУ, керівником Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області є ОСОБА_8 та відповідно до постанови ОСОБА_7 районної виборчої комісії Одеської області №6 від 21 листопада 2017 року було припинено повноваження ОСОБА_8 в якості голови та одночасно головою призначено ОСОБА_9
Представник позивачів зазначив, що ні ОСОБА_8 ні ОСОБА_9 не вчиняли відповідних дій щодо офіційного скликання першої сесії новообраної Цебриківської СР та у голови Цебриківської СТВК є заступник голови, яка також не вчиняла жодних дій щодо скликання першої сесії зазначеної селищної ради. Разом з тим, на думку представника позивачів, ОСОБА_7 РВК Одеської області, всупереч вимогам п.п. 3,4 ч.2 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори", не здійснила жодних дій з усунення зазначених порушень зі сторони підпорядкованих йому Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області, секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5, що, на думку представника позивачів, є незаконною бездіяльністю.
Відповідач, секретар Цебриківської СТВК ОСОБА_5 позов не визнала та заперечувала, посилаючись на те, що оскаржені ними її дії були обумовлені бажанням дотримання строків виборчого процесу, встановлених діючим законодавством.
У судове засідання з'явилась ОСОБА_9, яка постановою ОСОБА_7 РВК №6 від 21 листопада 2017 року була включена до складу Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області та призначена її головою. У судовому засіданні ОСОБА_9 зазначила, що вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню та повідомила, що отримавши постанову ОСОБА_7 РВК №6 від 21 листопада 2017 року про призначення головою Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області вона з'явилась до Цебриківської СТВК та повідомила про те, що вона призначена головою комісії, однак її протиправно не було допущено до виконання обов'язків голови.
Відповідач ОСОБА_7 РВК була повідомлена про дату та час судового розгляду справи, однак її представник у судове засідання не з'явився, заперечень на адміністративний позов не подав.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року адміністративний позов кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 в частині позовних вимог про визнання протиправними дій секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 щодо скликання першої сесії новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області 22 листопада 2017 року залишено без розгляду.
Вказана ухвала не була оскаржена в апеляційному порядку і набрала законної сили.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року адміністративний позов кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3, кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 задоволений частково.
Визнано протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГВ Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_5 щодо відкриття першої сесії новообраної Цебриківської селищної ради Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської селищної ради Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області і Цебриківського селищного голови.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
29 листопада 2017 року Одеським окружним адміністративним судом прийнята окрема ухвала, якою повідомлено ОСОБА_7 РВК Одеської області про виявлені порушення Закону України "Про місцеві вибори" в діях секретаря Цебрівської СТВК ОСОБА_5; зобов'язано ОСОБА_7 РВК Одеської області вжити заходи, щодо виявлених порушень секретарем Цебрівської СТВК ОСОБА_5 для усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Окрема ухвала не була оскаржена в апеляційному порядку і набрала законної сили.
На постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року представником кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 - ОСОБА_4 була подана апеляційна скарга, в якій ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з неповним з'ясуванням обставин справи судом першої інстанції.
На постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року секретарем Цебриківської СТВК ОСОБА_5 подана апеляційна скарга, в якій ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 та кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3, а також доводи апеляційної скарги секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, судова колегія приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
Позивач - ОСОБА_2 є кандидатом на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області, що підтверджується копією посвідчення № 18 від 05 жовтня 2017 року.
Позивач - ОСОБА_3 є кандидатом на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області, що підтверджується копією постанови Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області №10 від 05 жовтня 2017 року.
Формування складу Цебриківської СР виборчої комісії Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів затверджено Додатком 1 до постанови № 1 ОСОБА_7 РВК від 14 вересня 2017 року, згідно якої голова комісії - ОСОБА_8, заступник голови комісії - ОСОБА_10, секретар комісії - ОСОБА_5, член ТВК - ОСОБА_11, член ТВК - ОСОБА_12, член ТВК - ОСОБА_13, член ТВК - ОСОБА_14, член ТВК - ОСОБА_15, член ТВК - ОСОБА_16, член ТВК - ОСОБА_17, член ТВК - ОСОБА_18, член ТВК - ОСОБА_19, член ТВК - ОСОБА_20, член ТВК - ОСОБА_21, член ТВК - ОСОБА_22 (а.с.40-41)
Під час судового розгляду справи секретарем комісії ОСОБА_5 повідомлено, що 03 листопада 2017 року за рішенням ОСОБА_7 РВК Одеської області заступник голови комісії ОСОБА_10В та член ТВК ОСОБА_11 були замінені на інших членів (ОСОБА_23 та ОСОБА_24 - заступник голови), однак, доказів зазначеного до суду надано не було.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань головою Цебриківської СТВК ОСОБА_8
Разом з тим, судом встановлено, що постановою ОСОБА_7 РВК №6 від 21 листопада 2017 року припинено повноваження голови Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ ОСОБА_8, включено до складу виборчої комісії ОСОБА_9 та призначено її головою Цебриківської СТВК Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області (а.с.29).
Як свідчать матеріали справи постановою Цебриківської СТВК №54 від 21 листопада 2017 року, за підписом ОСОБА_5 як голови (головуючої) Цебриківської СТВК було призначено перше пленарне засідання Цебриківської СР на 22 листопада 2017 року на 11:00 год. та постановлено повідомити новообраних депутатів Цебриківської СР про перше пленарне засідання (а.с.42).
Також, судом встановлено, що 22 листопада 2017 року на засідання Цебриківської СТВК, яке відбувалось до початку першого пленарного засідання Цебриківської СР у залі для засідань Цебриківської СР, прибула ОСОБА_9, яка постановою ОСОБА_7 РВК №6 від 21 листопада 2017 року була призначена головою Цебриківської СТВК та повідомила секретаря та членів Цебриківської СТВК про те, що її призначено головою Цебриківської СТВК постановою ОСОБА_7 РВК №6 від 21 листопада 2017 року, яку вона може надати на огляд. При цьому, секретар Цебриківської СТВК ОСОБА_5 та члени комісії відмовили ОСОБА_25 в ознайомленні із вказаною постановою ОСОБА_7 РВК та з'ясуванні вказаних обставин і зазначили їй про необхідність покинути приміщення. Зазначені обставини у судовому засіданні не заперечувала секретар Цебриківської СТВК Цебриківської ОСОБА_5
ОСОБА_25 у судовому засіданні суду першої інстанції повідомила, що у зв'язку із не допуском її 22 листопада 2017 року до виконання повноважень голови Цебриківської СТВК, нею було викликано працівників поліції та повідомлено про вказані обставини, на підтвердження зазначеного ОСОБА_25 надано копію письмових пояснень, прийнятих від неї 22 листопада 2017 року слідчим СВ Великомихайлівського ВП Роздільнянського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_26 (а.с.61).
Також, судом першої інстанції встановлено, що секретарем Цебриківської СТВК ОСОБА_5 22 листопада 2017 року було відкрито першу сесію новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області та оголошено на ній підсумки виборів депутатів Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області та виборів Цебриківського селищного голови.
Зазначене у судовому засіданні підтвердила ОСОБА_5 та надала на підтвердження зазначеного текст її промови на вказаному засіданні Цебриківської СР підписаний нею як головуючої Цебриківської СТВК (а.с.62-63).
Вирішуючи справу, в частині відмови позивачам в задоволені частини позовних вимог про визнання незаконною бездіяльності ОСОБА_7 РВК Одеської області в частині незабезпечення реагування та нездійснення належного контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори, суд першої інстанції виходив з того, що вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають, оскільки жодних доказів звернень до ОСОБА_7 РВК Одеської області з приводу вищезазначених обставин до суду надано не було.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, п.8 ч.1 ст. 3, ч.1 ст. 6, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, пп.3,4 ч.2 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори".
В апеляційній скарзі кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 вказується, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2017 року по справі №815/5746/17 було встановлено та зафіксовано одразу декілька грубих порушень з боку Цебриківської СТВК та секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5, зокрема не ведення протоколу безперервного засідання, порушення порядку прийняття протоколів ДВК, тощо. Однак, жодним чином ОСОБА_7 РВК Одеської області на ці порушення не відреагувала, хоча був про них обізнана.
Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянтів кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори" територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.
Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна територіальна виборча комісія: здійснює в межах Автономної Республіки Крим, відповідної області, району контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної ради, виборцями, виборчими комісіями, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, підприємствами, установами та організаціями (незалежно від форм власності), їх посадовими особами, місцевими організаціями партій, їх представниками та уповноваженими особами, кандидатами у депутати відповідної ради, їх довіреними особами, офіційними спостерігачами; надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу виборчим комісіям в частині їх діяльності, що стосується виборів відповідної ради, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу (пп. 3,4 ч.2 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори").
Визнати протиправною бездіяльність суб'єкта владних повноважень можна лише у разі, якщо такий суб'єкт повинен був вчинити відповідні дії (або прийняти певне рішення) згідно з законодавством, і не вчинення таких дій (неприйняття рішення) порушує права позивача.
Крім цього, відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Враховуючи вимоги п.8 ч.1 ст. 3, ч.1 ст. 6 КАС України позивач особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Таким чином, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, причому захист прав, свобод та інтересів є похідним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.
Тобто, адміністративний суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб'єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод позивача.
Однак, як до суду першої, так і до суду апеляційної інстанцій, апелянтами кандидатом на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидатом на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 не надано доказів порушення ОСОБА_7 РВК Одеської області їх прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин, та обставин, які б свідчили про протиправність бездіяльності районної комісії, зокрема щодо наявності фактів звернень до ОСОБА_7 РВК Одеської області з приводу недодержання та неоднакового застосування Цебриківською СТВК та секретарем Цебриківської СТВК ОСОБА_5 законодавства про місцеві вибори.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позовних вимог щодо визнання незаконною бездіяльності ОСОБА_7 РВК Одеської області в частині незабезпечення реагування та нездійснення належного контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори.
Відповідно, на думку судової колегії, відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги ОСОБА_3 та ОСОБА_2
Щодо доводів апеляційної скарги секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5, судова колегія зазначає наступне.
Вирішуючи справу, в частині визнання протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 щодо відкриття першої сесії новообраної Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області і Цебриківського селищного голови, суд першої інстанції виходив з того, що вказана вимога є обґрунтованою та підлягає задоволенню, оскільки жодних доказів відсутності заступника голови Цебриківської СТВК на час відкриття секретарем Цебриківської СТВК ОСОБА_5 22 листопада 2017 року першої сесії новообраної селищної ради Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР і Цебриківського селищного голови до суду не надано.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ч.2 ст. 27 Закону України "Про місцеві вибори".
В апеляційній скарзі секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 вказується, що висновок суду першої інстанції про задоволення позовних вимог в частині відкриття першої сесії новообраної Цебриківської СР 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР Цебриківської ОТГ Великомихайлівського району Одеської області, щодо оголошення про підсумки виборів Цебриківського селищного голови є неправомірним, оскільки відповідно до ч.7 ст. 27 Закону України "Про місцеві вибори" засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі їх відсутності на засіданні комісії або невиконання ними цієї функції комісія визначає зі свого складу головуючого на засіданні. Таким чином, за відсутністю голови та секретаря ТВК, комісією було визначено у відповідності до вказаної норми Закону України, а саме ОСОБА_5В, яка за наявності підстав, зазначених ст. 46 Закону "Про місцеве врядування" скликала першу сесію ОТГ на якій було оголошено підсумки виборів депутатів Цебриківської СР та селищного голови.
Крім того, новопризначений голова Цебриківської СТВК ОСОБА_9 та її заступник ОСОБА_24 по-перше, взагалі були відсутні на засіданні комісії 22 листопада 2017 року, по-друге, головою ОСОБА_9 взагалі не було складено присягу члена комісії.
З огляду на норму ст. 28 Закону України "Про місцеві вибори" - голова, а він є також і членом комісії, на котрого покладені функції голови комісії, присягу не склала та посвідчення, за підписом голови комісії, що утворила (сформувала) селищну ТВК. Тобто, за підписом голови ОСОБА_7 РВК Одеської області не отримувала, що свідчить про те, що новопризначена голова селищної ТВК ОСОБА_9 фактично відмовилась бути членом комісії, як зазначається останнім абзацом ч.2 ст. 28 Закону України "Про місцеві вибори".
Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог ч.2 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" - перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до ст. 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова.
Згідно із ч.2 ст. 27 Закону України "Про місцеві вибори" основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Цебриківської СТВК №54 від 21 листопада 2017 року, за підписом ОСОБА_5 як голови (головуючої) Цебриківської СТВК було призначено перше пленарне засідання Цебриківської СР на 22 листопада 2017 року на 11:00 год. та постановлено повідомити новообраних депутатів Цебриківської СР про перше пленарне засідання (а.с.80).
Разом з тим постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 01 грудня 2017 року у справі №815/6125/17:
· визнано протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині скликання і проведення зборів членів Цебриківської СТВК від 21.11.2017 року;
· визнано протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині складання протоколу засідання Цебриківської СТВК № 20 від 21.11.2017 року;
· визнано протиправними дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 в частині складання та підписання постанови № 54 від 21.11.2017 року "Про інформування Цебриківської селищної ради про результати виборів", а також постанов Цебриківської СТВК №№ 38-53 "Про реєстрацію обраних депутатів Цебриківської селищної ради Великомихайлівсього району Одеської області" від 21.11.2017 року;
· визнано протиправною та скасовано постанову Цебриківської СТВК № 54 від 21.11.2017 року "Про інформування Цебриківської селищної ради про результати виборів", постанови Цебриківської СТВК №№ 38-53 "Про реєстрацію обраних депутатів Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області" від 21.11.2017 року.
Таким чином (судовим рішенням, яке набрало законної сили) визнані протиправними всі дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5, які передували, і стали підставою для її подальших дій щодо відкриття першої сесії новообраної Цебриківської СР 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР і Цебриківського селищного голови протиправними, а протокол засідання № 20 та постанова Цебриківської СТВК № 54 від 21.11.2017 року скасовані.
В ході апеляційного провадження суду не було надано документів, які б підтверджували право секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 вчинити дії щодо відкриття першої сесії новообраної Цебриківської СР 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської СР і Цебриківського селищного голови
Відповідно, дії секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5 щодо відкриття першої сесії новообраної Цебриківської селищної ради 22 листопада 2017 року та оголошення підсумків виборів депутатів Цебриківської селищної ради і Цебриківського селищного голови є протиправними.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційні скарги задоволенню не підлягають.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 94 КАС України.
Враховуючи те, що за подання апеляційних скарг не було сплачено судовий збір, судовий збір підлягає стягненню з кандидата на посаду депутата Цебриківської СР Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3, кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 та з секретаря Цебриківської СТВК ОСОБА_5
Керуючись ст.ст. 172, 177, 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2, кандидата на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу секретаря Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_5 залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року залишити без змін.
Стягнути з кандидата на посаду депутата Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_3 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) та кандидата на посаду Цебриківського селищного голови Великомихайлівського району Одеської області ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_2) на користь Державного бюджету України за кодом класифікації доходів бюджету 22030106 "Судовий збір (стягувач Державна судова адміністрація України): отримувач коштів: ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31215256700001; код класифікації доходів бюджету: 22030106" солідарно судовий збір в розмірі 704 (сімсот чотири) грн.
Стягнути з секретаря Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади ОСОБА_5 (ідентифікаційний код НОМЕР_3) на користь Державного бюджету України за кодом класифікації доходів бюджету 22030106 "Судовий збір (стягувач Державна судова адміністрація України): отримувач коштів: ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31215256700001; код класифікації доходів бюджету: 22030106" судовий збір в розмірі 1 408 (одна тисяча вісім) грн.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, є остаточної і оскарженню в касаційному порядку не підлягає
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Лук'янчук О.В.
Суддя: Градовський Ю.М.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2017 |
Оприлюднено | 03.12.2017 |
Номер документу | 70662907 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні