Ухвала
від 27.11.2017 по справі 369/13147/17
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/13147/17

Провадження №1-кс/369/3677/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.11.2017 м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчог ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві клопотання майора поліції ОСОБА_3 про арешт кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42017111200000344 від 16.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчий слідчої групи СВ Києво-Святошинського ВП ГУ ОСОБА_3 звернувся до Києво-Святошинського районног НП в Київсько суду Київської області з клопотанням про арешт майна.

Дане клопотання надійшло до Києво-Святошинського районного суду Київської області 27.11.2017 року та відповідно дост. 35 КПК Україниавтоматизованою системою документообігу суду, з урахуванням положень ст. ст.75,76 КПК України, було визначено головуючого слідчого суддю по даному клопотанні та передано його 27.11.2017 року.

Свої вимоги мотивував тим, що Слідчим відділом Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області здійснюється розслідування кримінального провадження № 42017111200000344 від 16.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.

Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що не встановлені особи, всупереч установленому порядку, здійснюють будівництво багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 на земельних ділянках, які не відведені для цієї мети без отримання відповідної документації (містобудівні умови та обмеження), розроблення у встановленому законом порядку проектної документації та без документів, що надають право на виконання будівельних робіт (декларації про початок виконання будівельних робіт) чим порушено вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Земельного кодексу України.

Встановлено, що 18.03.2016 року Житлово-Будівельний Кооператив «Десна» придбав у власність земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 (кадастрові номери 3222485901:01:003:0150 та 3222485901:01:003:0163). Цільове призначення вказаних земельних ділянок: 0201 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

29.05.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якого встановлено, що вищевказані земельні ділянки мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Під час перевірки замовником будівництва не було надано та пред`явлено документів, що надають право на виконання будівельних робіт декларація про початок виконання будівельних робіт; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки; документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою за вказаним місцезнаходженням об`єкту будівництва; копія правовстановлюючих документів підприємства; затверджена проектна документація (стадія «П» в повному обсязі); проект організації будівництва (ПОБ); завдання на проектування; наказ про затвердження проектної документації; акт приймання-передачі проектної документації; проект виконання робіт (ПВР); виконавча документація (загальний журнал робіт; акти на закриття прихованих робіт; наказ/накази на авторський та технічний нагляд); інженерно-геодезичні вишукування; копії договорів; здійснення проектних робіт (проектант); здійснення авторського та технічного нагляду; технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва.

У зв`язку з вищевикладеним та враховуючи той факт, що перевіркою виявлено факт самочинного будівництва, відповідно до п. 7 Порядку віднесення об`єктів будівництва до IV та V категорій складності затвердженим постановою КМУ № 557 від 27 квітня 2011 року під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) та на об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, категорія складності таких об`єктів визначається органами державного архітектурно-будівельного контролю, зазначеними в ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно вимог ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 «Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва» (далі-ДСТУ), за критеріями таблиці 1, ДСТУ вищевказаний об`єкт будівництва відноситься: до класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки), та відповідно до таблиці А.1, ДСТУ належить до ІІ категорії складності.

Таким чином, за результатами встановлено, що ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва будівлі невстановленого призначення, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу, що надає право на виконання будівельних робіт, чим порушено ст. 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Замовником будівництва ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Також 29.05.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2905/5 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 28.07.2017 року та винесено припис № С-2905/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Але обидва приписи забудовником не виконуються. До того ж складено відповідні протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме протокол № 1-Л-З-2905/1 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/2 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/3 від 29.05.17; протокол № 1-Л-З-2905/4 від 29.05.17; № 1-Л-З-2905/5 від 29.05.2017 року.

31.08.2017 року Департаментом ДАБІ складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (Т-3108/1).

Також 31.08.2017 року Департаментом ДАБІ винесено припис № С-3108/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою усунути порушення до 31.10.2017 року та привести земельну ділянку до попереднього стану.

Крім того, у 2015 році на земельній ділянці за адресою: Київська область, Києво-Святошинський р-н, с. Петропавлівська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0132), що належать Житлово-будівельному кооперативу «Десна», розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 року (надалі Класифікація), Генерального плану села Петропавлівська-Борщагівка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.03.2015 року № КС 083150650354 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів (по факту збудовано вісім).

За результатами перевірок, Департаментом ДАБІ у Київській області 16.02.2017 року видано наказ № 68 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт», скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 06.07.2015 № КС 083150650354, зі змінами до неї від 09.07.2015 № КС 103151900477, від 12.06.2015 № 10/10-1206/3, від 06.07.2015 № 10/10-0607/35 на об`єкт будівництва «Житловий будинок», що розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлвська-Борщагівка, вул. Черкаська, 14. Замовник будівництва Житлово-будівельний кооператив «Десна». Не зважаючи на скасування Декларації ЖБК «Десна» продовжило виконання робіт на об`єкті.

Після скасування Декларації на офіційному сайті ЖБК «Десна» з`явилась нова назва ЖК, а саме ЖК «Петропавлівська мрія» та на цьому ж сайті http://pbmriya.com.ua/ розміщено документи на будівництво. Але замовник будівництва вводить в оману покупців, так як документи, а саме Декларація про початок будівельних робіт скасовано Департаментом ДАБІ у Київській області. А отже, жодних підстав для розміщення Декларації на сайті та продажу квартир не існує.

25.04.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким встановлено, що земельна ділянка за вищевказаною адресою має цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

За результатами перевірки та враховуючи надані та пред`явлені документи встановлено, що замовник ЖБК «ДЕСНА» виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку, на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, без отримання вихідних даних (містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування), без розробленої в установленому порядку проектної документації та без документу що надає право на виконання будівельних робіт (декларація про початок виконання будівельних робіт), чим порушено ст. 24, 29, 30, 31, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Замовником будівництва не забезпечено ЖБК «ДЕСНА» не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність».

Крім того на об`єкті будівництва відсутній проект виконання робіт (ПВР), чим порушено п. 5.3.3 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва». Також, за результатами виконання будівельних робіт ЖБК «ДЕСНА» не оформлена виконавча документація. Перелік необхідної виконавчої документації, визначений відповідно до вимог нормативних документів щодо виконання відповідного виду робіт на конкретному об`єкті будівництва, має бути наведений у ПВР, чим порушено п. 4.8. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація Будівельного Виробництва».

25.04.2017 року Департаментом ДАБІ за результатами позапланової перевірки винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-2504/5 з вимогою усунути порушення до 31.08.2017 року.

25.04.2017 Департаментом ДАБІ винесено припис № С-2504/6 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт з вимогою усунути порушення до 11.05.2017 року.

25.04.2017 року Департаментом ДАБІ стосовно ЖБК «ДЕСНА» складені протоколи 1-Л-З-2504/17 за порушення п.8, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/18 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/19 за порушення абз. 4, п. 4 ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/20 за порушення п.8, ч. 3 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»; 1-Л-З-2504/21 за порушення п.7, ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;

Крім того, 19.09.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт № Т-1909/1 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

За результатами перевірки 19.09.2017 року видано припис № С-1909/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, зокрема щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 25.04.2017 № С-2504/5 ЖБК «ДЕСНА» не виконано, чим порушено вимоги ст. 41 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» з вимогою до 19.11.2017 усунути допущені порушення шляхом приведення земельної ділянки до попереднього стану.

Крім того, у 2017 році на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 (кадастровий номер 3222485901:01:003:0123), що належать ОСОБА_4 , розпочато будівництво багатоквартирного будинку, яка має цільове призначення 02.01 (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

11.04.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Встановлено, що цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3222485901:01:003:0123 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Будівництво вказаного будинку здійснювалось на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 року № КС 083132910781 (надалі Декларація), але у даній декларації вказано, що здійснюється будівництво будинку з трьох поверхів + мансарда.

Так, на час перевірки на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_4 виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку (влаштовано залізобетонний фундамент, зовнішні, внутрішні стіни та перекриття п`яти поверхів, виконуються будівельні роботи по влаштуванню шостого поверху) на земельній ділянці яка не відведена для цієї мети, з порушенням вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, чим порушено ст. 24, 29, 36 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».

На підстав вищевикладеного, наказом Департаменту ДАБІ в Київській області від 16.02.2017 № 67 скасовано зареєстровану декларацію про початок виконання будівельних робіт від 18.10.2013 № КС 083132910781.

02.06.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. За результатами перевірки встановлено, що серед вищевказаних порушень замовником будівництва не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду під час виконання будівельних робіт на вищевказаному об`єкті будівництва, чим порушено ст. 11 ЗУ «Про архітектурну діяльність».

02.06.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-0206/1 про усунення порушення норм законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 10.07.2017 року усунути допущені порушення.

02.06.2017 року іншим приписом виданим Департаментом ДАБІ у Київській області № С-0206/2 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, зобов`язано замовника будівництва з 14.06.2017 року зупинити виконання будівельних робіт.

20.07.2017 року Департаментом ДАБІ в Київській області складено Акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт № Т-2007/2.

20.07.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області видано припис № С-2007/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою до 20.09.2017 року усунути допущені порушення.

Відповідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що власниками земельних ділянок, з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132 площею 0,1081 га є Житлово-будівельний кооператив «ДЕСНА», 3222485901:01:003:0150 площею 0,1 га, та 3222485901:01:003:0163 площею 0,1 га є обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив «Дрімхаус», 3222485901:01:003:0123 площею 0,1008 га є ОСОБА_4 .

Враховуючи те, що в діях невстановлених осіб а також осіб ЖБК «ДЕСНА» вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України, у органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вказані земельні ділянки (п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України).

Тому просили накласти арешт наземельну ділянку площею 0,1081 га, з кадастровим номером 3222485901:01:003:0132, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 та належить Житлово-Будівельний кооператив «ДЕСНА» (код ЄДРПОУ: 37395905) шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування, а також будівництва на ній об`єктів нерухомості (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна (555833732224).

1)Накласти арешт наземельну ділянку площею 0,1 га, з кадастровим номером 3222485901:01:003:0150, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 та належить Обслуговуючий кооператив «Житлово-Будівельний кооператив «ДРІМХАУС» (код ЄДРПОУ: 41402326) шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування, а також будівництва на ній об`єктів нерухомості (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна (880975532224).

2)Накласти арешт наземельну ділянку площею 0,1 га, з кадастровим номером 3222485901:01:003:0163, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 та належить Обслуговуючий кооператив «Житлово-Будівельний кооператив «ДРІМХАУС» (код ЄДРПОУ: 41402326) шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування, а також будівництва на ній об`єктів нерухомості (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна (880984832224).

3)Накласти арешт наземельну ділянку площею 0,1008 га, з кадастровим номером 3222485901:01:003:0123, яка розташована за адресою: АДРЕСА_4 та належить ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування, а також будівництва на ній об`єктів нерухомості (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна (1321472232224).

4)Заборонити відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації вчиняти дії по видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132, 3222485901:01:003:0150 3222485901:01:003:0163, 3222485901:01:003:0123, які розташовані за адресою: Київська область Києво-Святошинський район с. Петропавлівська Борщагівка вул. Черкаська, 5, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .

5)Заборонити Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області вчиняти дії по реєстрації дозвільних документів на забудову земельної ділянки з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132, 3222485901:01:003:0150 3222485901:01:003:0163, 3222485901:01:003:0123, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .

6)Заборонити державним органам та органам нотаріату здійснювати реєстрацію (перереєстрацію), пов`язану з відчуженням, зміною, поділом, заставою або іншого виду зміни власників земельних ділянок, а також будь-якого майна, яке знаходиться на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222485901:01:003:0132, 3222485901:01:003:0150 3222485901:01:003:0163, 3222485901:01:003:0123, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, оглянувши матеріали кримінального провадження, заслухавши думку учасників процесу, дійшов висновку про відмову у задоволенні клопотання, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно з положеннямиКонституції УкраїнитаЗакону України «Про міжнародні договори і угоди»чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.

До основних стандартів у сфері правового регулювання відносин власності належить Загальна декларація прав людини (1948р.) та Європейська конвенція про захист прав людини та основних свобод (1950р.) (далі Конвенція) учасником яких є Україна. Стаття 17 Загальної декларації прав людини проголошує право приватної власності як основне і невідчужуване право людини. Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод є міжнародним договором, який закріплює певний перелік найбільш важливих для людини суб`єктивних прав. Складовою цієї Конвенції є окремі протоколи, які доповнюють та розвивають її положення.

Статтею 1 Протоколу №1 (1952 р.) до Конвенції встановлено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном, ніхто не може бути позбавлений свого майна, інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Як свідчить практика Європейського суду з прав людини найчастіше втручання у право власності фізичних та юридичних осіб відбувається з боку державних органів, зокрема, органів виконавчої влади, іноді органів законодавчої й судової влади, шляхом прийняття законодавчих актів чи при винесенні незаконного рішення суду, тоді як ст. 1 Першого Протоколу до Конвенції забороняє будь-яке невиправдане втручання державних органів.

Втручання має бути законним, тобто здійснене на підставі закону. При цьому під «законом» Конвенція розуміє нормативний акт, що має бути «доступним» (accessible) та «передбачуваним» (foreseeable). Також закон має відповідати всім вимогам нормативного акта. «Доступність закону» означає наявність доступу та знань щодо цьогозаконув суспільстві та в окремих осіб. «Передбачуваність» означає можливість передбачити певні дії або наслідки, що можуть виникнути в зв`язку із застосуванням закону.

Практика ЄСПЛ визначає, що стаття 1 Протоколу, яка спрямована на захист особи (юридичної особи) від будь-якого посягання держави на право володіти своїм майном, також зобов`язує державу вживати необхідні заходи, спрямовані на захист права власності(рішенняпосправі«Броньовський проти Польщі» від 22.06.2004).

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п.2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «Амюр проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).

Відповідно до ст. 8 Конвенції кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Судом встановлено, що Слідчим відділом Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області здійснюється розслідування кримінального провадження № 42017111200000344 від 16.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.

Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що не встановлені особи, всупереч установленому порядку, здійснюють будівництво багатоквартирних житлових будинків по АДРЕСА_1 , 7, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 на земельних ділянках, які не відведені для цієї мети без отримання відповідної документації (містобудівні умови та обмеження), розроблення у встановленому законом порядку проектної документації та без документів, що надають право на виконання будівельних робіт (декларації про початок виконання будівельних робіт) чим порушено вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Земельного кодексу України.

Встановлено, що 18.03.2016 року Житлово-Будівельний Кооператив «Десна» придбав у власність земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 та 7 (кадастрові номери 3222485901:01:003:0150 та 3222485901:01:003:0163). Цільове призначення вказаних земельних ділянок: 0201 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

29.05.2017 року Департаментом ДАБІ у Київській області складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якого встановлено, що вищевказані земельні ділянки мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Під час перевірки замовником будівництва не було надано та пред`явлено документів, що надають право на виконання будівельних робіт декларація про початок виконання будівельних робіт; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки; документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою за вказаним місцезнаходженням об`єкту будівництва; копія правовстановлюючих документів підприємства; затверджена проектна документація (стадія «П» в повному обсязі); проект організації будівництва (ПОБ); завдання на проектування; наказ про затвердження проектної документації; акт приймання-передачі проектної документації; проект виконання робіт (ПВР); виконавча документація (загальний журнал робіт; акти на закриття прихованих робіт; наказ/накази на авторський та технічний нагляд); інженерно-геодезичні вишукування; копії договорів; здійснення проектних робіт (проектант); здійснення авторського та технічного нагляду; технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва.

У зв`язку з вищевикладеним та враховуючи той факт, що перевіркою виявлено факт самочинного будівництва, відповідно до п. 7 Порядку віднесення об`єктів будівництва до IV та V категорій складності затвердженим постановою КМУ № 557 від 27 квітня 2011 року під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) та на об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, категорія складності таких об`єктів визначається органами державного архітектурно-будівельного контролю, зазначеними в ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Однак, клопотання про накладення арешту не містить належного обґрунтування та доказів того, що незастосування такого заходу забезпечення кримінального провадження може призвести до втрати майна, настання наслідків, які можуть перешкоджати кримінальному провадженню.

Окрім того слідчий не обґрунтував, яким саме чином існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що арештоване майно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

З урахуванням викладеного, а саме того, що за матеріалами клопотання неможливо чітко встановити тих обставин, яке відношення вказане майно має до розслідування вчинених злочинів, вважаю що у даному провадженні заявник не довів необхідності у накладенні арешту на майно, а тому відповідно до ч. 1ст. 173 КПК Українице є підставою для відмови у задоволенні клопотання.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 170-174, 309 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання майора поліції ОСОБА_3 про арешт кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42017111200000344 від 16.06.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України- відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду Київської області протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.11.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу70665874
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —369/13147/17

Ухвала від 27.11.2017

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні