Ухвала
від 30.11.2017 по справі 813/3202/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2017 рокуЛьвів№ 876/10745/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Кухтея Р. В., Яворського І. О.;

за участю секретаря судового засідання - Торкот Д. О.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства Свемон-Захід на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року в справі за позовом Головного управління ДФС в Чернівецькій області до публічного акціонерного товариства Свемон-Захід в інтересах Чернівецької філії публічного акціонерного товариства Свемон-Захід про стягнення коштів з рахунків у банках,-

ВСТАНОВИВ:

18 вересня 2017 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Головного управління ДФС в Чернівецькій області до публічного акціонерного товариства Свемон-Захід в інтересах Чернівецької філії публічного акціонерного товариства Свемон-Захід про стягнення коштів з банківських рахунків публічного акціонерного товариства Свемон-Захід в інтересах Чернівецької філії ПАТ Свемон-Захід на загальну суму 45301,88 грн.

В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України і на даний час має податковий борг перед бюджетом, який складається з податкового зобов'язання по земельному податку на суму 45301,88 грн., проте відповідачем не вживаються заходи щодо погашення вказаного боргу.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року позов задоволено. Постановлено стягнути на користь бюджету з публічного акціонерного товариства Свемон-Захід (код ЄДРПОУ -23884450) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, кошти в сумі 45301,88 грн.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - публічним акціонерним товариством Свемон-Захід , подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права. Також вказано, що в порушення вимог п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України податковим органом не було зараховано в рахунок погашення податкових зобов'язань зі сплати податку на землю згідно платіжних доручень № 9, № 13 та № 14 від 19 липня 2017 року.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому, суд апеляційної інстанції, відповідно до ч. 1 ст. 41 та ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

28 листопада 2017 року Львівським апеляційним адміністративним судом зареєстровано за Вх. № К-20760/17 клопотання Головного управління ДФС в Чернівецькій області про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції, проте таке клопотання суд залишає без вирішення та без розгляду, оскільки відповідно до ч. 2, 3 ст. 122-1 КАС України клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції може бути подано не пізніш як за сім днів до дня проведення судового засідання, в якому відбуватиметься така участь, а питання про участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції вирішується судом за наявності відповідного клопотання або за власною ініціативою не пізніш як за п'ять днів до дня проведення такого судового засідання.

Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Встановлено, що публічне акціонерне товариство Свемон-Захід зареєстровано як юридична особа організаційно-правової форми акціонерне товариство та взято на облік як платник податків в Личаківській ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПАТ Свемон-Захід має відокремлений підрозділ юридичної особи Чернівецьку філію ПАТ Свемон-Захід (адреса 58003, м. Чернівці, вул. Жасминна, 5А, ЄДРПОУ 01190528) - перебуває на обліку у Чернівецькій ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.

03 травня 2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Чернівецькій області на підставі наказу Головного управління ДФС у Чернівецькій області № 58 від 06 лютого 2017 року проведено камеральну перевірку Чернівецької філії ПАТ Свемон-Захід щодо несвоєчасної сплати податкового зобов'язання по платі за землю, якою встановлено порушення платником п.287.3 ст.287 розділу ХІІ Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання визначених у податковій декларації по платі за землю на 2016 рік.

За результатами даної перевірки складено акт 1132/24-13-12-02/01190528 від 03 травня 2017 та винесено податкові повідомлення-рішення за платежем - земельний податок з юридичних осіб: № 0008101203 (форма Ш ) від 14 червня 2017 року та № 0008091203 (форма Ш ) від 14 червня 2017 року.

Колегія суддів звертає увагу на те, що загальна сума податкового боргу є узгодженою та становить 45301,88 грн., яка виникла по земельному податку з юридичних осіб, а саме: податкові зобов'язання нараховано згідно розрахунку земельного податку № 9001415576 від 18.01.2017 на суму 12306,81 грн. (термін сплати 30.07.2017); податкові зобов'язання нараховано згідно ППР № 0008101203 (форма "Ш") від 14.06.2017 на суму 131,30 грн. - штрафні санкції; податкові зобов'язання нараховано згідно ППР №0008091203 (форма "Ш") від 14.06.2017 на суму 14,38 грн. - штрафні санкції; податкові зобов'язання нараховано згідно ППР №0008091203 (форма "Ш") від 14.06.2017 на суму 2172,46 грн. - штрафні санкції.; податкові зобов'язання нараховано згідно ППР №0008091203 (форма "Ш") від 14.06.2017 на суму 2413,64 грн. - штрафні санкції; податкові зобов'язання нараховано згідно ППР №0008091203 (форма "Ш") від 14.06.2017 на суму 2428,02 грн. - штрафні санкції; податкові зобов'язання нараховано згідно розрахунку земельного податку №9001415576 від 18.01.2017 на суму 12868,51 (термін сплати 30.07.2017); податкові зобов'язання нараховано згідно розрахунку земельного податку №9001415576 від 18.01.2017 на суму 12868,51. (термін сплати 30.08.2017).

На адресу Чернівецької філії ПАТ Свемон-Захід було скеровано податкову вимогу від 08 листопада 2016 року № 1694-17 на суму 10862,30 грн.

Отже, станом на день розгляду справи, загальна сума податкового боргу є узгодженою та становить 45301,88 грн.

Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Як вбачається з положень пп. 41.1, 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень є органами стягнення.

Відповідно до ст. 54 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої декларації, а податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 вказаного Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкову вимогу.

Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідач не надав суду доказів погашення вказаної вище суми податкового боргу, оскільки в податковий розрахунок від 31 липня 2017 року податкового боргу по земельному податку з юридичних осіб Чернівецької філії ПАТ Свемон-Захід на загальну суму 45301,88 грн. були включені суми, які були сплачені відповідачем за платіжними дорученнями № 9, № 13, № 19 від 19 липня 2017 року.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з рахунків відповідача у банках, що обслуговують платника податків, коштів в сумі 45301,88 грн.

Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав задоволення позову.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 41, 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства Свемон-Захід - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року в справі № 813/3202/17 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей І. О. Яворський

Повний текст судового рішення виготовлено 04 грудня 2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70674039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3202/17

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Постанова від 04.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні