Ухвала
від 05.12.2017 по справі 504/4224/17
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 504/4224/17

Провадження № 2-а/504/178/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.12.2017 смт. Доброслав

Суддя Комінтернівського районного суду Одеської області Барвенко В.К., розглянувши адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 до суб'єкта владних повноважень - депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, треті особи - Громадська організація Рада з захисту законності та правопорядку код ЄДРПОУ 40131345, Головне управління Державного казначейської служби України в Одеській області, Новобілярська селищна рада Лиманського району Одеської області, про визнання протиправними дій депутата ОСОБА_2 в частині позбавлення особистої свободи та недоторканості; про визнання рішення депутата ОСОБА_2 протиправним в частині позбавлення особистої свободи та недоторканості; визнання дії та рішення депутата ОСОБА_2 в частині перешкоджання законній діяльності Громадській організації Рада з захисту законності та правопорядку ; стягнення матеріальних збитків, моральної шкоди, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом до відповідачів.

В ході попереднього розгляду матеріалів суддя дійшов до висновку, що даний адміністративний позов не може розглядатись в порядку адміністративного судочинства виходячи з наступного:

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 2 КАС України - завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи Законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч.1, п.1 ч.2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 ст. 3 КАС України надано визначення суб'єкта владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих.

Суддя звертає увагу, що суб'єктами владних повноважень є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи, інші суб'єкти при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, які наділені сукупністю прав і обов'язків державних органів, а також посадових та інших осіб, закріплених за ними у встановленому законодавством порядку для здійснення покладених на них функцій.

Таким чином, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, при цьому ці функції повинні здійснюватись суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

У випадку, якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює зазначених владних управлінських функцій (щодо іншого суб'єкта, який є учасником спору), то такий суб'єкт не знаходиться при здійсненні управлінських функцій , та не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства України необхідних ознак суб'єкта владних повноважень.

Системний аналіз Закону України Про статус депутатів місцевих рад та вищенаведених положень КАС України дозволяє судді дійти висновку про те, що депутат місцевої ради не наділений владними управлінськими функціями, а тому не може бути відповідачем (як депутат місцевої ради).

Отже, зазначений позов не може розглядатись в порядку адміністративного судочинства, оскільки права, свободи чи інтереси позивача у сфері публічно-правових відносин не порушено.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 108 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі наведеного, керуючись ч.1, п.1 ч.2 ст. 17, п. 1 ч.1 ст. 108, 183-2, 186 КАС України, суддя,-

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкриття провадження за адміністративним позовом ОСОБА_1 до суб'єкта владних повноважень - депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, треті особи- Громадська організація Рада з захисту законності та правопорядку код ЄДРПОУ 40131345 , Головне управління Державного казначейської служби України в Одеській області, Новобілярська селищна рада Лиманського району Одеської області, про визнання протиправними дій депутата ОСОБА_2 в частині позбавлення особистої свободи та недоторканості; про визнання рішення депутата ОСОБА_2 протиправним в частині позбавлення особистої свободи та недоторканості; визнання дії та рішення депутата ОСОБА_2 в частині перешкоджання законній діяльності Громадській організації Рада з захисту законності та правопорядку ; стягнення матеріальних збитків, моральної шкоди.

Роз'яснити, що справа за зазначеними у позові правовідносинами може розглядатись за правилами цивільного судочинства.

Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти діб з моменту отримання її копії шляхом подання апеляційної скарги через Комінтернівський районний суд Одеської області.

Суддя В.К. Барвенко

СудКомінтернівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення05.12.2017
Оприлюднено05.12.2017
Номер документу70692393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —504/4224/17

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Барвенко В. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні