Постанова
від 04.12.2017 по справі 815/5145/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5145/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2017 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Іщенко С.О.,

за участі представника позивача ОСОБА_1. (за довіреністю),

за участі представників відповідача:

ОСОБА_2, ОСОБА_3 (згідно довіреностей),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одеса справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності шляхом зобов'язання зупинити виконання робіт з експлуатації ліфтів

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра , за результатом розгляду якого позивач просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра (код за ЄДРПОУ: 36612308, адреса: вул.. Генуезька, буд. 5, м. Одеса, 65009), шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра (код за ЄДРПОУ: 36612308) повністю зупинити виконання робіт з експлуатації: десяти ліфтів облік. №№ 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032, розташованих за адресою: вул. Генуезька, буд. 5, м. Одеса, 65009, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначив, що відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.08.2017 № 1036 у період з 08.09.2017 року по 14.09.2017 року посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку ОСББ Пальміра (код за ЄДРПОУ: 36612308, адреса: вул. Генуезька, буд. 5, м. Одеса, 65009) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки ОСББ Пальміра було виявлено всього 50 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 9 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладене у рядках №№; 39-43 розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 14 вересня 2017 року № 15/14.3/06-980 у зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, на думку представника позивача, є підстави для негайного зупинення робіт з експлуатації: десяти ліфтів облік. №№ 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032 розташованих у будинку № 5 по вул. Генуезька у м. Одеса.

Представник позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові.

Представники відповідача заперечували проти задоволення адміністративного позову з підстав, викладених у письмових запереченнях, згідно з якими, ГУ Держпраці в Одеській області в період з 08 вересня 2017 року по 14 вересня 2017 року була проведена планова перевірка в ОСББ Пальміра та надано припис, в якому вказано термін усунення порушень, за погодженням із суб'єктом господарювання - 3 місяці, термін якого, на момент розгляду справи триває.

Крім того, представники відповідача повідомили суд, що ОСББ Пальміра отримала лист від Компанії WELLTECH, яка займається обслуговуванням ліфтів, в якому повідомляється, що підключення необхідного обладнання буде здійснене до 05.12.2017 року, тим самим порушення, які зазначені в приписі будуть усунуті в найближчий час.

Вислухавши думку сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та перевіривши їх доказами, суд робить наступний висновок.

Наказом ГУ Держпраці в Одеській області № 1036 від 18.08.2017 року затверджено графік проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) відділу нагляду в будівництві та котлонагляді за вересень 2017 року.

У відповідності до зазначеного графіку, ГУ Держпраці в Одеській області 18.08.2017 року складено повідомлення № 15/01-28-0898, яким повідомлено керівника ОСББ Пальміра про проведення з 08 вересня по 14 вересня 2017 року перевірки стану охорони праці та промислової безпеки ОСББ Пальміра .

Зазначене повідомлення відповідач отримав 28.08.2017 року.

14.09.2017 року, за результатами проведеної перевірки, посадовими особами ГУ Держпраці в Одеській області складено акт № 15/14.3/06-980, згідно з яким позивачем виявлено всього 50 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 9 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, у тому числі:

П.9.7.1 - НПАОП 0.00-1.02-08 - Не забезпечено справний стан ліфтів, а саме: допущена робота ліфта облік № 8019, у якого відсутній фартух під порогом кабіни;

П. 6.4.13 - НПАОП 0.00-1.02-08 - У спільних шахтах пасажирських ліфтів облік. № 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032 не встановлені перегородки з матеріалу, який допускається для огорожі шахти і відповідає вимогам Правил. Установча схема не відповідає дійсності;

П.9.7.1, п.9.7.15 - НПАОП 0.00-1.02-08 - Не забезпечено справний стан ліфтів, а саме: допущена робота ліфтів облік №№ 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032, у яких не функціонує захист від перевантаження кабіни;

П. 9.7.1 - НПАОП 0.00-1.02-08 - Диспетчера не забезпечені інструкціями з охорони праці, які розроблені та затверджені відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.15-98;

П.9.7.6 - НПАОП 0.00-1.02-08 - Особа відповідальна за організацію робіт з технічного обслуговування та ремонту ліфтів не має 4 групи з електробезпеки.

Згідно ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно пп. 16 п. 4 Положення Про Державну службу України з питань праці, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраця відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про охорону праці , Державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Відповідно до п.2.26 зазначено Положення, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути бмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до п. 6.4.13 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190, зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року № 937/15628, у разі розміщення декількох ліфтів в одній загальній шахті, між ними повинна бути встановлена перегородка з матеріалу, який дозволяється для огородження шахти. У разі використання для перегородки сітки з дроту діаметр його повинен бути не менше ніж 1,2 мм, а розмір вічка сітки повинен бути не більше ніж 60 х 60 мм. Ця перегородка повинна бути встановлена від найнижчої точки пересування кабіни, противаги або балансувального вантажу до висоти 2500 мм вище підлоги нижньої поверхової площадки. Якщо горизонтальна відстань між краєм даху кабіни і рухомими частинами (кабіни, противаги або балансувального вантажу) суміжного ліфта менша ніж 500 мм, повинні бути встановлені перегородки на всю висоту шахти. Ширина перегородки повинна бути більше ширини рухомого компонента або його частини на 100 мм на кожну зі сторін.

Відповідно до п. 9.7.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190, зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року № 937/15628, суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 ( 1631-2003-п ) і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан;- призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є).

Відповідно до п. 9.7.6 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190, зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року № 937/15628, особи, зазначені в цьому розділі, повинні мати групи з електробезпеки не нижче: - IV - особа, відповідальна за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфта; - III - електромеханік, який здійснює технічне обслуговування і ремонт ліфта, а також електромеханік I-II кваліфікаційних розрядів, який здійснює огляд ліфтів;- II - ліфтер і оператор.

Відповідно до п. 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190, зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року № 937/15628, робота ліфта не дозволяється, якщо: - відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта;- не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів;- відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); - не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; - знос канатів перевищує встановлені норми; - є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; - несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.

Отже, з огляду на вказані норми законодавства, зазначені в акті перевірки порушення, є такими, що несуть загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд зазначає, що під час судового розгляду справи представники відповідача не заперечували щодо існування зазначених порушень вимог НПАОП 0.00-1.02-08, а лише вказували на те, що позивачем було встановлено строк для усунення недоліків - 3 місяці та вони вчиняють заходи щодо усунення виявлених порушень.

При цьому суд зазначає, що не приймає до уваги посилання представників відповідача на припис від 14.09.2017 року № 15/14.3/06-980-1553, в якому вказано, що терміни усунення недоліків визначаються посадовою особою Держпраці України за погодженням із суб'єктом господарювання, які не повинні перевищувати трьох місяців, з огляду на наступне.

Суд зазначає, що в цьому абзаці припису визначено верхню межу строку, який встановлюється порушнику для усунення недоліків, при цьому в графі термін усунення недоліків** у зазначеному приписі визначено строки усунення порушень із зазначенням точної календарної дати, яка є меншою ніж трьохмісячний строк.

Крім того, суд зазначає, що вказаний припис не стосується порушень, пов'язаних з експлуатацією ліфтів, які позивач просить зупинити.

Відповідно до припису № 15/14.1/06-980-1555, який отримано відповідачем, про що свідчить підпис ОСОБА_3 без зазначення дати отримання, перелічені вище судом порушення п.9.7.1, п. 6.4.13, п.9.7.15, п.9.7.6 НПАОП 0.00-1.02-08 повинні бути усунені відповідачем до початку експлуатації.

Під час судового розгляду справи, представники відповідача зазначили, що ліфти облік №№ 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032 на даний час експлуатуються, тоді як порушення НПАОП 0.00-1.02-08 відповідачем не усунуто.

Крім того, суд зазначає, що в акті перевірки, який отриманий відповідачем 14.09.2017 року, зазначено попередження відповідача про необхідність негайного зупинення експлуатації вказаних вище ліфтів у зв'язку із виявленими під час перевірки порушеннями.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Також, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 14, 70, 71, 86, 159-164, 183-2, 254, п.10 ч.1 ст. 256 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра (код ЄДРПОУ 36612308, адреса: вул. Генуезька, буд. 5, м. Одеса, 65009), шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Пальміра повністю зупинити виконання робіт з експлуатації ліфтів облікові №№ 8019, 8020, 8022, 8023, 8025, 8026, 8028, 8029, 8031, 8032, розташованих за адресою: вул. Генуезька, буд. 5, м. Одеса, 65009, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Звернути постанову до негайного виконання.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено06.12.2017
Номер документу70711921
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5145/17

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Постанова від 04.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні