Постанова
від 04.12.2017 по справі 823/1724/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2017 року справа № 823/1724/17

                                                                      м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Гайдаш В.А.,          

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Галукс» до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання нечинним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Галукс» (далі – позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області (далі – відповідач), в якому просить визнати нечинним та скасувати рішення №0000481300 від 17 жовтня 2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем протиправно винесено оскаржуване рішення №0000481300 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, оскільки за період з 22.07.2013 по 26.09.2013 згідно рішення контролюючого органу від 08.09.2014 №3654/17025 позивачем вже сплачено штраф 503 грн. 26 коп. та пеню в розмірі 205 грн. 15 коп. Крім того, позивач також добровільно сплатив самостійно обчислені штрафні санкції і пеню в сумі 10199 грн. 66 коп., що підтверджується платіжним документом.

Відповідач позов не визнав, надав до суду заперечення проти адміністративного позову, в яких зазначив, що суми єдиного внеску за період з 23.07.2013 по 28.09.2016 є узгодженими, а тому підлягали сплаті позивачем у встановлені строки, тоді як оплата проводилась не у повному розмірі та несвоєчасно за що позивача і було притягнуто до відповідальності.

Розгляд справи розпочато у відкритому судовому засіданні, однак, у зв'язку з не прибуттям у судове засідання 23.11.2017 всіх осіб, які беруть участь у справі, суд виніс ухвалу згідно якої вирішив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювати фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Галукс» зареєстроване як юридична особа 25.07.2005, ідентифікаційний код 33663901, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на обліку в органах державної фіскальної служби як платник податків та зборів.

Головним управлінням ДФС у Черкаській області прийнято рішення №0000481300 від 17 жовтня 2017 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, за яким вирішено застосувати до ТОВ «Галукс» штраф у розмірі 9377 грн. 03 коп. (10 %) за період з 23.07.2013 до 01.01.2015, штраф у розмірі 1624 грн. 74 коп. за період з 01.01.2015 до 28.09.2016 (20 %) та нарахувати пеню у розмірі 4474 грн. 96 коп. (0,1% суми недоїмки), всього на загальну суму 15476 грн. 73 коп.

Вирішуючи спір по суті суд враховує, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.10 №2464-VI, зі змінами та доповненнями (далі - Закон №2464).

Відповідно до статті 1 Закону №2464, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - не консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

З огляду на вищезазначене, товариство з обмеженою відповідальністю «Галукс» є страхувальником в розумінні Закону №2464 та платником єдиного внеску.

Відповідно до пунктів 5, 8 статті 9 Закону №2464, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки фіскальних органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Згідно до пункту 7 статті 9 Закону №2464, єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Відповідно до пункту 2 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.04.15 №449 і зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.05.15 за №508/26953) (далі - Інструкція №449). сплата єдиного внеску здійснюється за місцем: обліку платника у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки фіскальних органів, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується, в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.

Згідно з ч. 10 ст. 9 Закону №2464 днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; 3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до пунктів 1, 2 розділу VII Інструкції №449, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Відповідно до частини 11 статті 25 Закону №2464 до платників, визначених підпунктами 1-4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції у таких розмірах: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01.01.2015, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

У зв'язку з набранням чинності 01 січня 2015 року Законом України від 28 грудня 2014 року №77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (далі - Закон №77), яким внесено зміни, зокрема, до частини одинадцятої статті 25 Закону №2464.

Законом №77 внесено зміни, зокрема, до пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464. Відповідно до внесених змін за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, починаючи з 01.01.15 накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.

Враховуючи викладене, за порушення, вчинені до 01.01.2015 до платників застосовуються фінансові санкції передбачені пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464, у розмірі 10 відсотків своєчасно несплачених сум єдиного внеску незалежно від дати фактичної сплати. За порушення, що виникли з 01.01.2015, до платника застосовується штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум єдиного внеску.

Рішення про застосування штрафних санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску складається згідно з додатком 12 до Інструкції №449. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки, незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.

Відповідно до пункту 10 статті 25 Закону №2464, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Із матеріалів справи судом встановлено, що розрахунок фінансових санкцій згідно оскаржуваного рішення №0000481300 від 17 жовтня 2017 року здійснено на підставі даних інформаційної системи фіскального органу.

Так, судом встановлено, що за даними інформаційної системи Державної фіскальної служби України ТОВ «Галукс» у період з 23.07.2013 по 28.09.2016 несвоєчасно перераховувало єдиний внесок (не заперечується позивачем в адміністративному позову), що і стало підставою прийняття оскаржуваного рішення №0000481300 від 17 жовтня 2017 року.

Разом з цим, судом із матеріалів справи встановлено, що рішенням Кам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області рішенням від 08.09.2014 №3654/17025 застосовано штрафні санкції в сумі 503 грн. 26 коп. та нараховано пеню в розмірі 205 грн. 15 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску період з 22.07.2013 по 26.09.2013, всього на загальну суму 708 грн. 41 коп.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що контролюючим органом оскаржуваним рішенням №0000481300 від 17 жовтня 2017 року протиправно двічі притягнуто позивача до відповідальності за період з 23.07.2013 по 26.09.2013, у зв'язку з чим, рішення Головного управління ДФС у Черкаській області №0000481300 від 17 жовтня 2017 року підлягає скасуванню в частині нарахування позивачу штрафних санкцій в сумі 503 грн. 26 коп. та нарахування пені в розмірі 205 грн. 15 коп. за вищевказаний період.

Необґрунтованим є твердження позивача щодо добровільної сплати ним самостійно обчисленої штрафної санкції і пеню за вищевказаний період в сумі 10199 грн. 66 коп., оскільки в матеріалах адміністративної справи міститься платіжне доручення від 24.07.2017 №154 на суму 10199 грн. 66 коп., однак вказане платіжне доручення містить призначення платежу – «*;101;33663901; сплата ЄСВ за липень 2014 р.», тобто позивачем вказаним платежем сплачено єдиний соціальний внесок за липень 2014 року.

У зв'язку із вищевикладеним, суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову.

Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому в силу положень частини 2 статті 71 вказаного кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Керуючись статтями 86, 94, 159-163, 167, 185-187, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області №0000481300 від 17 жовтня 2017 року в частині нарахування товариству з обмеженою відповідальністю штрафних санкцій в сумі 503 грн. 26 коп. (10%) та нарахування пені в розмірі 205 грн. 15 коп. (0,1% суми недоїмки) за період з 23.07.2013 по 26.09.2013.

В задоволенні решти позовних вимог – відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Черкаській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Галукс» сплачений судовий збір у розмірі 10 (десять) грн. 63 коп.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.А. Гайдаш

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено08.12.2017
Номер документу70712121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1724/17

Постанова від 04.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні