Постанова
від 30.11.2017 по справі 820/4407/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

30 листопада 2017 р. № 820/4407/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Панова М.М.,

суддів - Волошина Д.А., Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Андрієць М.О.,

представника позивача - Баранова Т.О.,

представника відповідача - Лисенко М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Хімресурси", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №1510/32676108 від 14.07.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 21.06.2017 (складеної ТОВ "Хімресурси") в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 21.06.2017 складену ТОВ "Хімресурси".

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що рішенням комісії Державної фіскальної служби України було відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 21.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає дії відповідача неправомірними, у зв'язку з чим позовні вимоги просить задовольнити.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив в задоволенні позовних вимог відмовити. В обґрунтування заперечень зазначив, що оскаржуване рішення винесено з дотриманням вимог законодавства, а тому є правомірним.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення проти позову, проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, дійшов висновку виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ХІМРЕСУРСИ відповідно до ст. 63, 64 Податкового кодексу України перебуває на обліку у Центральній об'єднаній державній Податковій інспекції м. Харкова Управління ДФС у Харківській області та відповідно до ст. 45 Податкового кодексу України зареєстроване за юридичною/податковою адресою: вул.23-го Серпня, буд.20 - А, офіс 6, м. Харків, 61072.

19.01.2016 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ХІМРЕСУРСИ та Державним Науково - виробничим підприємством "ОБ'ЄДНАННЯ КОМУНАР" було укладено договір поставки №19, предметом якого було постачання хімічної продукції.

На виконання згаданого договору Позивачем було поставлено Державному Науково - виробничому підприємству "ОБ'ЄДНАННЯ КОМУНАР" хімічну продукцію (Склотканина термостійка марки ТАФ) на загальну суму у розмірі 702000 грн. із ПДВ (сімсот дві тисячі гривень), що підтверджується видатковими накладними №208 від 27.07.2017 та №214 від 16.08.2017.

Оплата поставленого товару була здійснена Державним Науково - виробничим підприємством "ОБ'ЄДНАННЯ КОМУНАР" 21.06.2017 на підставі рахунку №265 від 20.06.2017, що підтверджується банківською випискою по рахунку ТОВ Хімресурси в АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ".

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

На виконання наведених приписів податкового законодавства, з огляду на одержання 21.06.2017 грошових коштів в якості оплати товару, що підлягав постачанню, Позивач склав податкову накладну №15 від 21.06.2017, в якій відобразив постачання на адресу Державного Науково - виробничого підприємства "ОБ'ЄДНАННЯ КОМУНАР" 3000 пог.м термостійкої склотканини загальною вартістю 585000,00 грн. (без врахування ПДВ).

Згідно з п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

З урахуванням вищевказаних вимог п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Позивач 04.07.207 подав для реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 21.06.2017.

Проте, згідно з інформацією, зазначеною в Квитанції №1, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.13 на адресу Позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. При цьому, Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" було направлено відповідачу документи про підтвердження реальності здійснення відповідної операції, а саме, згідно повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК №1768284545 від 07.07.2017, договір, рахунок на оплату та доказ оплати.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято Рішення № 1510/32676108 від 14.07.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 21.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції №1 по податковій накладній від 21.06.2017 №15, контролюючим органом зроблено висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН (далі по тексту - Критерії), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Формально в квитанції міститься посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв, але зазначене посилання є загальним.

Так, п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних містить два різних критерії: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за установленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , які в свою чергу є різними для різних критеріїв. Тому узагальнення та формальний підхід у визначенні критеріїв унеможливлює об'єктивний підхід при визначенні переліку документів, які платник податків має подати контролюючому органу.

Отже, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу . Слід зазначити, що в квитанції № 1 також вказано лише один критерій - невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах з УКТ ЗЕД 3808 , який взагалі відсутній в п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Суд зазначає, що ТОВ Хімресурси подано документи, які є достатніми для реєстрації податкової накладної.

Прийняте рішення не відповідає вимогам постанови КМУ №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Абз. 1 Постанови №190 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій ' накладній/розрахунку коригування.

Як витікає з абз. 2 Постанови №190, існує 3 (три) окремі підстави для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Рішення комісії ДФС України від 14.07.2017 №1510/32676108 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 21.06.2017 не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

В рішеннях не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, формулювання та/або само по собі містить в собі дві підстави, які в певних випадках є взаємовиключними, а таким чином, зазначене рішення комісії ДФС України не містить чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси".

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №1510/32676108 від 14.07.2017 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 21.06.2017 (складеної ТОВ "Хімресурси") в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 21.06.2017 складену ТОВ "Хімресурси".

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімресурси" (ЄДРПОУ 32676108) сплачену суму судового збору в розмірі 3200 (три тисячі двісті) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 05 грудня 2017 року.

Головуючий суддя М.М.Панов

Судді Д.А.Волошин

А.С.Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2017
Оприлюднено06.12.2017
Номер документу70712180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4407/17

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 30.11.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні