Рішення
від 04.12.2017 по справі 905/2547/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

04.12.2017                     Справа № 905/2547/17                               

за позовною заявою: Публічного акціонерного товариства «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (Ідентифікаційний код 40075815, адреса: 03680, м. Київ, вул. Тверська, буд. 5) в особі структурного підрозділу «Лиманський центр з вантажної та комерційної роботи» філії «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» (Ідентифікаційний код 40150216, адреса: 84404, Донецька область, м. Лиман, пров. Бригадний, буд. 6)

до відповідача: Приватного акціонерного товариства «Бахмутський завод «БУДДЕТАЛЬ» (Ідентифікаційний код 05465519, адреса: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Трудова, буд. 20)

про: стягнення заборгованості у сумі 6 763,12 грн.

за участю представників

від позивача: не з'явились

від відповідача: не з'явились

                                                                                          

суддя Величко Н.В.

СУТЬ СПОРУ:

Публічне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» в особі структурного підрозділу «Лиманський центр з вантажної та комерційної роботи» філії «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» звернулось до господарського суду Донецької області з позовом про стягнення з Приватного акціонерного товариства «Бахмутський завод «БУДДЕТАЛЬ» заборгованості за договором № Д/КМЦ-15120-прибут від 04.03.2015р. про надання навантажувально-розвантажувальних послуг та експедитування вантажу у розмірі 6 763,12 грн., з яких: 3 480,56 грн. – заборгованість за навантажувально-розвантажувальні роботи в жовтні 2015 року, 1613,82 грн. – заборгованість за послуги з експедитування 13 (тринадцять) вагонів в жовтні 2015 року, 446,22 грн. – додаткових зборів за користування вагонами, 1222,32 грн. – пеня за період з 01.10.2015 по 01.04.2016р.

Позивач стверджує, що Публічне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту, оскільки дебіторська заборгованість перед ДП «Донецька залізниця» відноситься до категорії оборотних активів і закріплена на праві господарського відання за ПАТ «Укрзалізниця», тому позивач набув права звернення до суду за захистом своїх прав і законних інтересів.

На підтвердження позовних вимог надано суду: договір № Д/КМЦ-15120-прибут від 04.03.2015р. про надання послуг з додатками, лист від 04.03.2015р. № 4, акт звірки взаєморозрахунків станом на 01.01.2016р., акт виконаних робіт № 158 за жовтень 2015р., акт від 30.10.2015р. про відмову від підписання акту виконаних робіт, залізничні накладні з відомостями вагонів, відомости плати за користування вагонами, накопичувальні картки, претензію від 11.05.2016р. № 543 з доказами направлення, передавальний акт ДП «Донецька залізниця» від 05.08.2015р., витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05.12.2016р., копії яких долучено до матеріалів справи.

Відповідач в жодне судове засідання свого представника не направив, письмово правової позиції по суті спору не висловив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином у встановленому порядку.

Враховуючи, що ухвалами суду від 08.11.2017, від 21.11.2017 явка сторін не була визнана обов'язковою, сторони були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи належним чином і заздалегідь, тому мали можливість висловити правову позицію з приводу спору з наданням відповідних доказів, тому справа розглядається за наявними документами у відповідності до приписів статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог з огляду на наступне.

Предметом розгляду у цій справі є стягнення з Приватного акціонерного товариства «Бахмутський завод «БУДДЕТАЛЬ» на користь Публічного акціонерного товариства «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» в особі структурного підрозділу «Лиманський центр з вантажної та комерційної роботи» філії «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» заборгованості за договором № Д/КМЦ-15120-прибут від 04.03.2015р. про надання навантажувально-розвантажувальних послуг та експедитування вантажу у розмірі 6 763,12 грн., з яких: 3 480,56 грн. – заборгованість за навантажувально-розвантажувальні роботи в жовтні 2015 року, 1613,82 грн. – заборгованість за послуги з експедитування 13 (тринадцять) вагонів в жовтні 2015 року, 446,22 грн. – додаткових зборів за користування вагонами, 1222,32 грн. – пеня за період з 01.10.2015 по 01.04.2016р.

Матеріали справи містять лист Приватного акціонерного товариства «Артемівський завод «БУДДЕТАЛЬ» № 4 від 04.03.2015р. (а.с.8) з проханням до Краснолиманського центру по вантажній і комерційній роботі укласти з ним договір на виконання навантажувальних-розвантажувальних робіт, вантаж – щебінь по ст..Артемівськ ІІ, з березня 2015р., на надання транспортно-експедиційних послуг (надання залізничного коду для отримання/відправлення вантажу), вантаж – щебінь по ст.. Артемівськ ІІ, з березня 2015р., орієнтовний обсяг – 5 (п'ять) вагонів на місяць.

Як вбачається, між Державним підприємством «Донецька залізниця» як залізницею та Приватним акціонерним товариством «Артемівський завод «БУДДЕТАЛЬ» як вантажовласником укладено договір про надання послуг № Д/КМЦ-15120-прибут від 04.03.2015р. (а.с.5), предметом якого є надання залізницею вантажовласнику послуг відповідно до статей 9, 30, 55 Статуту Залізниць України, пов'язаних з прийомом, відправленням, перевезенням та переробкою вантажів, а саме: транспортно-експедиційне обслуговування, навантажувально-розвантажувальні роботи, надання майданчика у тимчасове користування для виконання вантажних операцій та розміщення вантажу, перевезення вантажів автотранспортом, очищення, промивання і дезінфекція вагонів або контейнерів, а також послуги по ремонту вантажних механізмів по станції Артемівськ ІІ згідно з Переліком видів послуг (Додаток №1), заявок вантажовласника (Додаток №2) та проведенням розрахунків за ці послуги.

Послуги від імені залізниці надає відокремлений структурний підрозділ Краснолиманський центр з вантажної та комерційної роботи.

Згідно пункту 2.2 договору, залізниця зобов'язалась своєчасно та у повному обсязі забезпечувати надання вантажовласнику послуг відповідно до умов п.1.1 договору на підставі попередніх заявок вантажовласника за формою (Додаток № 2); складати та надавати вантажовласнику наряди і акти на виконані роботи та інше. При виконанні навантажувально-розвантажувальних робіт залізниця зобов'язалась серед іншого й щодня планувати роботи з навантаження або виваження вагонів відповідно до інформації у довідках в АРМі ПРО-С, АСК ВП УЗ; проводити роботи по навантаженню та виваженню вантажу після повідомлення вантажовласника. При наданні транспортно-експедиційних послуг для перевезення вантажів залізничним транспортом залізниця зобов'язалась замовляти плануємі обсяги перевезень згідно заявки вантажовласника в АС «Месплан УЗ»; надавати письмове підтвердження ДС на плануємі обсяги перевезень; оформляти електронний перевізний документ або розкредитовувати вантаж з накладенням ЕЦП в АС «Клієнт УЗ».

У пункті 4.3 договору сторони погодили обов'язки вантажовласника при виконанні навантажувально-розвантажувальних робіт, у тому числі: повідомляти залізницю про майбутні вантажні роботи не пізніше, ніж за добу до початку робіт; надавати залізниці необхідні для навантаження і перевезення пристосування та матеріали за добу до початку виконання робіт; при навантаженні або виваженні вантажів надавати свого уповноваженого представника, відповідального за дотримання вимог збірника № 17 Правил перевезення вантажів, Технічних умов навантаження та кріплення вантажів; надавати залізниці схеми навантаження вантажів.

Пунктом 4.6 договору сторони погодили обов'язки вантажовласника при наданні транспортно-експедиційних послуг для перевезення вантажів залізничним транспортом, у тому числі: нести відповідальність перед залізницею за невиконання плану перевезень; сплачувати всі провізні платежі, пов'язані з прийняттям або відправленням вантажу вантажовласника, що стягує станція через СТехПД з особового рахунку КМЦ; у випадку оформлення перевізних документів з порушенням пред'явлених вимог, що викликало затримку при транспортуванні, відшкодовувати всі транспортні витрати, а також витрати пов'язані зі зберіганням вантажу , штрафи і інші видатки, встановлені залізницею; при формуванні основного місячного планування перевезення вантажів не пізніше 12 днів до початку наступного місяця надати залізниці письмову місячну заявку на наступний місяць в вагонах та тонах за встановленою номенклатурою вантажів; надати вантажовласнику до договору

Договір вступає в дію з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2015. Кожна сторона вправі розірвати договір до закінчення терміну його дії з попереднім повідомленням іншої сторони не менше ніж за десять днів (розділ 8 договору).

Договір підписаний обома сторонами без розбіжностей.

За приписами ст. ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач стверджує, що Публічне акціонерне товариство «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту, оскільки дебіторська заборгованість перед ДП «Донецька залізниця» відноситься до категорії оборотних активів і закріплена на праві господарського відання за ПАТ «Укрзалізниця», тому позивач набув права звернення до суду за захистом своїх прав і законних інтересів.

Частиною першою статті 56 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкт господарювання - господарська організація, яка може бути утворена за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.

Суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом. Відкриття суб'єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації. Відомості про відокремлені підрозділи суб'єктів господарювання залучаються до її реєстраційної справи та включаються до Єдиного державного реєстру в порядку, визначеному законом (стаття 58 Господарського кодексу України).

Частинами першою та п'ятою статті 91 названого Кодексу визначено, що припинення господарського товариства відбувається шляхом його ліквідації або реорганізації відповідно до статті 59 цього Кодексу. Ліквідація господарського товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинилося, з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України від 15.05.2003р. №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (з наступними змінами та доповненнями).

Законом України від 23 лютого 2012 року N 4442-VI «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» (надалі Закон № 4442-VI) визначено правові, економічні та організаційні особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 % акцій якого належать державі.

Утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 % акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту).

Статут Товариства затверджується Кабінетом Міністрів України. Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України.

Вищим органом Товариства є загальні збори. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України.

Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту.

Комісія з утворення Товариства у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту.

Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.

Пунктом 2 Перехідних та прикінцевих положень Закону № 4442-VI встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що спеціальним Законом № 4442-VI визначено пріоритет у застосуванні його норм, а саме: утворення товариства залізничного транспорту загального користування відбувається за рішенням Кабінету Міністрів України, який, крім іншого, виконує функції загальних зборів Товариства.

Відповідно до Закону № 4442-VI та на виконання його вимог Постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 утворено ПАТ «Українська залізниця» на базі Укрзалізниці, підприємств залізничного транспорту, які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1.

До переліку, наведеного у зазначеному додатку, включено й ДП «Донецька залізниця».

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 встановлено, що статутний капітал ПАТ «Українська залізниця» формується шляхом внесення до нього майна Укрзалізниці, підприємств, зазначених у додатку 1, крім майна, яке закріплюється за ПАТ «Українська залізниця» на праві господарського відання згідно із Законом № 4442-VI, та іншого майна, яке відповідно до законодавства не може бути включене до статутного капіталу.

За змістом п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 Міністерству інфраструктури доручено вжити заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1.

У межах своїх повноважень та на часткову зміну п. 5 Постанови № 200 Кабінет Міністрів України 12 листопада 2014 року прийняв Постанову № 604, згідно з якою майно (активи, власний капітал та зобов'язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції (далі - майно), не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, що затверджуються Міністерством інфраструктури відповідно до п. 5 зазначеної Постанови, а відображається в балансі (крім зобов'язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за ПАТ «Українська залізниця» на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до п. 2 цієї Постанови.

Згідно з п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 604 від 12.11.2014 комісії з утворення ПАТ «Українська залізниця» разом із Міністерством інфраструктури після завершення тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та завершення проведення антитерористичної операції доручено провести інвентаризацію та оцінку майна і за результатами подати пропозиції щодо зміни статутного капіталу ПАТ «Українська залізниця» згідно із законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 735 затверджено Статут ПАТ «Українська залізниця».

Згідно з п.п. 1, 2 Статуту Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" (далі - товариство) є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" (далі - Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 р. N 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (Офіційний вісник України, 2014 р., N 53, ст. 1402). Товариство утворене як публічне акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Укрзалізниці, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовано шляхом злиття, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 р. N 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - підприємства залізничного транспорту). Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту. Товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації (п. 12 Статуту).

Товариство має у власності майно, внесене до його статутного капіталу, та/або інше майно, набуте ним на підставах, що не заборонені законодавством. Товариство здійснює володіння, користування та розпорядження таким майном згідно з метою своєї діяльності з урахуванням вимог законодавства та цього Статуту. За Товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження цим майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом (п.п. 20, 21 Статуту).

Відповідно до п.п. 25, 26, 53, 54 Статуту засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно Товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу Товариства, здійснює Товариство. Єдиним акціонером Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Вищим органом є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України. Функції вищого органу, які передбачені законодавством, цим Статутом, а також внутрішніми документами Товариства, крім функцій, зазначених у п. 56 цього Статуту, здійснюються Кабінетом Міністрів України одноосібно.

Державну реєстрацію ПАТ «Українська залізниця» здійснено 21 жовтня 2015 року, про що свідчить відповідний запис у Реєстрі (Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 05.12.2016, а.с.25).

Відповідно до ст. 4 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон № 755-IV) у редакції, чинній на час здійснення державної реєстрації ПАТ «Українська залізниця», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Реєстру.

Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону № 755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Аналогічна норма закріплена у ч. 1 ст. 10 Закону № 755-IV в чинній редакції.

Судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 04.12.2017 міститься інформація про те, що Державне підприємство «Донецька залізниця» (Ідентифікаційний код 01074957) перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає.

Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАТ «Українська залізниця», серед яких зазначено ДП «Донецька залізниця». Водночас у цьому Реєстрі наведено інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою, зокрема відомості про те, що правонаступництво ПАТ «Українська залізниця» щодо ДП «Донецька залізниця» настає згідно з Постановою № 604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника.

Із комплексного аналізу зазначених норм права можна дійти висновку, що спеціальним Законом № 4442-VI визначено особливості утворення ПАТ «Українська залізниця», на виконання якого Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка на підставі цього Закону від імені держави здійснює функції вищого органу управління Товариством.

Зважаючи на викладене, питання правонаступництва ПАТ «Українська залізниця» стосовно ДП «Донецька залізниця» визначається спеціальним законом та прийнятими на його виконання постановами № 200 та № 604, які пов'язують перехід прав і обов'язків ДП «Донецька залізниця» до ПАТ «Українська залізниця» з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника.

Аналогічної правової позиції притримується Судова палата у господарських справах Верховного суду України у постанові від 21.06.2017 по справі № 905/1775/15.

Висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного суду України, має враховуватися іншими судами при застосуванні таких норм права в силу приписів статті 111-28 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи, що в матеріалах справи відсутні акти інвентаризації, передавальні акти та докази внесення майна ДП «Донецька залізниця» до статутного капіталу ПАТ «Українська залізниця» як правонаступника, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 04.12.2017 міститься інформація про те, що Державне підприємство «Донецька залізниця» (Ідентифікаційний код 01074957) перебуває у стані припинення, проте запису про припинення у Реєстрі немає, тому відсутні підстави вважати, що ПАТ «Українська залізниця» стало правонаступником прав та обов'язків ДП «Донецька залізниця».

Відповідно до положень статті 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

До складу учасників судового процесу входять: сторони, треті особи, прокурор, інші особи, які беруть участь у процесі у випадках, передбачених цим Кодексом (стаття 18 ГПК України). Згідно статті 21 Господарського процесуального кодексу України сторонами в судовому процесі є позивач і відповідач. Позивачами є підприємства та організації, зазначені у статті 1 цього Кодексу, що подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу. Відповідачами є юридичні особи та у випадках, передбачених цим Кодексом, - фізичні особи, яким пред'явлено позовну вимогу.

Виходячи з вищевикладеного, оскільки позивач не став правонаступником прав та обов'язків Державного підприємства «Донецька залізниця», тому не набув права звернення до господарського суду з цим позовом. Саме з цих підстав в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Згідно з приписами статей 42, 43 Господарського процесуального кодексу України правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Господарський суд створює сторонам та іншим особам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства.

Статтею 33 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Згідно з приписами статті 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Статтею 43 Господарського процесуального кодексу України унормовано, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Судові витрати покладаються на позивача відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись статтями 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд,-

В И Р I Ш И В :

Відмовити повністю в задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (Ідентифікаційний код 40075815, адреса: 03680, м. Київ, вул. Тверська, буд. 5) в особі структурного підрозділу «Лиманський центр з вантажної та комерційної роботи» філії «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» (Ідентифікаційний код 40150216, адреса: 84404, Донецька область, м. Лиман, пров. Бригадний, буд. 6) про стягнення з Приватного акціонерного товариства «Бахмутський завод «БУДДЕТАЛЬ» (Ідентифікаційний код 05465519, адреса: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Трудова, буд. 20) заборгованості за договором № Д/КМЦ-15120-прибут від 04.03.2015р. про надання навантажувально-розвантажувальних послуг та експедитування вантажу у розмірі 6 763,12 грн., з яких: 3 480,56 грн. – заборгованість за навантажувально-розвантажувальні роботи в жовтні 2015 року, 1613,82 грн. – заборгованість за послуги з експедитування 13 (тринадцять) вагонів в жовтні 2015 року, 446,22 грн. – додаткових зборів за користування вагонами, 1222,32 грн. – пеня.

Рішення господарського суду Донецької області набирає законної сили через десять днів з дня його підписання та може бути оскаржене до Донецького апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому розділом ХІІ Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення підписано 05.12.2017р.

Суддя                               Н.В. Величко

          

          

          

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено08.12.2017
Номер документу70714164
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2547/17

Рішення від 04.12.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

Ухвала від 21.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

Ухвала від 08.11.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

Н.В. Величко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні