ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2017 р. Справа № 804/6283/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.,
при секретарі Виноградовій Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добра справа - 2003", третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області, про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Добра справа-2003 (далі - ТОВ Добра справа-2003 , відповідач), третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області, про стягнення податкового боргу з відповідача в сумі 33372,01 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має податковий борг, який у добровільному порядку не сплачує, що завдає збитків державі.
Представники сторін та третьої особи в судове засідання не з'явились.
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представники відповідача та третьої особи про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України неявка представників відповідача та третьої особи в судове засідання не перешкоджає розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Добра справа-2003 (код ЄДРПОУ 32560672) зареєстровано 05.08.2003 року та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області як платник податків за №12165, як платник окремих видів податків перебуває на обліку в Кам`янській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Судом встановлено, що податковий борг ТОВ Добра справа-2003 в сумі 33372,01 грн. виник внаслідок несплати у встановлені терміни самостійно визначених грошових зобов'язань, нарахованих згідно податкової декларації з плати за землю від 24.02.2016 року №1600001866, поданої підприємством до Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, із самостійно нарахованою сумою до сплати за 2016 рік у загальному розмірі 38273,56 грн., з розбивкою суми на місяці в розмірі 3189,46 грн. за період січень-листопад 2016 року та в розмірі 3189,50 грн. за грудень 2016 року.
Згідно з довідкою про суми податкового боргу станом на 23.06.2017 року по ТОВ Добра справа-2003 загальна заборгованість відповідача по орендній платі складає 33372,01 грн., нарахування здійснювалось по декларації №1600001866 від 24.02.2016 року, з 30.03.2016 року, з урахуванням наявної переплати, по 30.01.2017 року в сумі 3189,46 грн. за кожний місяць.
Суд зазначає про підтвердження матеріалами справи наявності у відповідача заявленого до стягнення податкового боргу перед бюджетом, а саме: податкової декларації з плати за землю із самостійно задекларованою вищевказаною сумою, облікової картки по операціям з нарахування та погашення податкових зобов'язань позивача, довідки про наявність боргу.
Вирішуючи заявлений спір по суті, суд виходить із того, що відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Стаття 36 Податкового кодексу України закріплює, що податковим обов'язком платника податку визнається його обов'язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Такий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором, він є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
Проте, відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе сам платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Відповідно пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно положень пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області сформовано та направлено ТОВ Добра справа-2003 податкову вимогу від 31.10.2016 року №175009-04 на суму податкового боргу 20614,13 грн., яку вручено уповноваженій особі підприємства, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог про стягнення з ТОВ Добра справа-2003 загальну суму боргу у розмірі 33372,01 грн. з плати за землю, та їх задоволення, оскільки доказів добровільного погашення сум податкового боргу відповідач не надав.
Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Добра справа-2003 , третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області, про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути податковий борг по орендній платі за землю з Товариства з обмеженою відповідальністю Добра справа-2003 (код ЄДРПОУ 32560672) в сумі 33372 (тридцять три тисячі триста сімдесят дві) гривні 01 копійка шляхом стягнення коштів з відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Добра справа-2003 у банках, обслуговуючих вказаного платника податків.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, визначені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 04 грудня 2017 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2017 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70758618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні