10.2.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
06 грудня 2017 року СєвєродонецькСправа № 2а/1270/9957/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/9957/2012 за позовом Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5103,22 грн,
ВСТАНОВИВ:
27 листопада 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/9957/2012 за позовом Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5103,22 грн.
В обґрунтування заяви зазначено, що відповідно до наказу Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 22.05.2017 № 252-ос юридична особа Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинена шляхом реорганізації - приєднання до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області. Правонаступником всього майна, майнових, немайнових прав та обов'язків відповідно до пункту 4 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області. Згідно з пунктом 1.4 Положення про Кремінське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 31.07.2017 № 77-ОС, завданням Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області є реалізація повноважень Фонду соціального страхування України на території м. Кремінна та Кремінського району. У зв'язку з чим просив замінити сторону виконавчого провадження з Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.
Заявник у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, в заяві про заміну сторони виконавчого провадження просив розглянути справу без участі уповноваженого представника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.
Представник відповідача про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся, явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2012 у справі № 2а/1270/9957/2012 позовні вимоги Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності задоволено повністю. Стягнуту з Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» на користь Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5103,22 грн. (арк.спр. 28-29).
Постановою головного державного виконавця Кремінського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області від 04 березня 2013 року відкрито виконавче провадження № 41425255 з примусового виконання виконавчого листа № 2а/1270/9957/2012, виданого Луганським окружним адміністративний судом 21 лютого 2013 року, про стягнення з Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» заборгованості в сумі 5103,22 грн (арк. спр. 62).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2017 року відновлено втрачене судове провадження в адміністративній справі № 2а/1270/9957/2012 (арк. спр. 49-50).
Пунктом 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105):
- утворено Фонд соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
- припинено виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності шляхом приєднання до Фонду соціального страхування України;
- припинено управління та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та виконавчі дирекції відділень цього Фонду, що є юридичними особами, шляхом приєднання до робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України;
- припинено всі відокремлені підрозділи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та/або їх робочих органів та відділень протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 6 грудня 2016 року № 1774-VIII, забезпечивши повне правонаступництво таких відокремлених підрозділів юридичними особами, які їх створили, а за їх відсутності - Фондом соціального страхування України, у тому числі щодо всіх прав, обов'язків та майна.
- припинення управлінь та відділень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та виконавчих дирекцій відділень цього Фонду, а також їх відокремлених підрозділів, що знаходяться на тимчасово окупованій території, території проведення антитерористичної операції, здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, після прийняття ним відповідного рішення.
Пунктом 5 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1105 регламентовано, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.
Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 22.05.2017 № 252-ос припинено Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності шляхом - до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (арк. спр. 64).
Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Отже, з огляду на викладене, правонаступником реорганізованого Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, про що також свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Згідно з положеннями частин першої, другої статті 15 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 1404) сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
За рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, що приймаються судами у справах, які розглядаються в порядку цивільного, адміністративного та господарського судочинства, стягувачем виступає державний орган, за позовом якого судом прийнято відповідне рішення (частина третя статті 15 Закону № 1404).
Відповідно до частини третьої статті 8 Закону № 1105 робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
З викладеного слідує, що належним стягувачем у спірному виконавчому провадженні є робочий орган виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України - управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, а не відокремлений підрозділ робочого органу - Кремінське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.
Заміна сторони виконавчого провадження не спричиняє для боржника виникнення нових обов'язків і буде сприяти контролю за виконанням рішення суду щодо стягнення заборгованості перед Фондом.
Відповідно до частини першої статті 264 КАС України суд у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною п'ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганської області.
Керуючись статтями 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Заяву управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/9957/2012 за адміністративним позовом Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5103,22 грн задовольнити частково.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні № 41425255 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а/1270/9957/2012, виданого Луганським окружним адміністративним судом 21 лютого 2013 року, про стягнення з Кремінського комунального виробничого підприємства сільського комунального господарства «Кремінський сількомунгосп» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5103,22 грн з Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ідентифікаційний код 41313100, місцезнаходження: 93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Центральний, будинок 17).
У задоволенні решти заявлених вимог відмовити.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
СуддяОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70759179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні