КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/19963/16 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.
У Х В А Л А
Іменем України
05 грудня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуюча суддя: Шелест С.Б.
Судді: Глущенко Я.Б., Кузьмишина О.М.
Секретар судового засідання: Хаврат О.О.
За участі представників:
Відповідача-2: Субота О.В.;
Третьої особи-3: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного територіального управління юстиції у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.10.17р. у справі №826/19963/16 за позовом Комунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва до Державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві Коровайко Оксани Сергіївни, Головного територіального управління юстиції у м. Києві, Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Синьовид Ірини Олексіївни, треті особи: ОСОБА_6, Товариство з обмеженою відповідальністю ТОП НЕРУХОМІСТЬ , Оболонська районна в м. Києві державна адміністрація про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії
у с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з позовом про:
визнання протиправним та скасування рішення відповідача-1 про державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна від 29.03.16р., індексний номер: 29015739, на підставі якого проведено державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення № 38, № 41, загальною площею 204 кв. м., за ОСОБА_6;
визнання протиправним та скасування рішення відповідача-1 про державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна від 29.03.2016, індексний номер: 29011171, на підставі якого проведено державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення 52-61, загальною площею 487 кв. м., за ОСОБА_6;
зобов'язання відповідача-3 внести запис про скасування державної реєстрації права власності за ОСОБА_6 на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_2, приміщення № 38, № 41, загальною площею 204 кв. м. з реєстраційним номером 889288380000;
зобов'язання відповідача-3 внести запис про скасування державної реєстрації права власності за ОСОБА_6 на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1, приміщення 52-61, загальною площею 487 кв. м. з реєстраційним номером 889069080000;
визнання протиправним та скасування рішення відповідача-4 від 30.04.16р., індексний номер: 29487891 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення 41 від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ ;
визнання протиправним та скасування рішення відповідача-4 від 30.04.16р., індексний номер: 29487891 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення №№ 52-61, загальною площею 487 кв. м. від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ ;
зобов'язання відповідача-4 внести запис про скасування державної реєстрації переходу права власності на нежитлові приміщення на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення №№ 52-61, загальною площею 487 кв. м. від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ ;
зобов'язання відповідача-4 внести запис про скасування державної реєстрації переходу права власності на нежитлове приміщення з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення 41, загальною площею 140,1 кв. м. від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ .
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.10.17р. адміністративний позов задоволено частково:
визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві Коровайко Оксани Сергіївни про державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна від 29.03.16р., індексний номер: 29015739, на підставі якого проведено державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення № 38, № 41, загальною площею 204 кв. м., за ОСОБА_6;
визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві Коровайко Оксани Сергіївни про державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна від 29.03.16р., індексний номер: 29011171, на підставі якого проведено державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення 52-61, загальною площею 487 кв. м., за ОСОБА_6;
визнано протиправним та скасовано рішення Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Синьовид Ірини Олексіївни від 30.04.16р., індексний номер: 29487891 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення 41 від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ ;
визнано протиправним та скасовано рішення приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Синьовид Ірини Олексіївни від 30.04.16р., індексний номер: 29487891 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення №№ 52-61, загальною площею 487 кв. м. від ОСОБА_6 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ .
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вказаною постановою, відповідач-2 подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права і ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Свої вимоги апелянт мотивує тим, що державна реєстрація права власності на спірні нежитлові об'єкти за третіми особами була проведена у відповідності до вимог законодавства; Державна реєстрація права власності за ОСОБА_6 була проведена на підставі судового рішення, яке набрала законної сили; до реєстрації було подано вичерпний перелік документів встановлений Законом.
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу відповідача-2, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
З матеріалів справи убачається, що відповідно до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.09.12р. № 1605 Про безоплатне прийняття відомчого житлового фонду, службового житла, зовнішніх інженерних мереж ЛАТ ХК Київміськбуд до комунальної власності територіальної громади міста Києва , від 29.11.12р. № 2131 Про затвердження актів приймання-передачі відомчого житлового фонду ПАТ ХК Київміськбуд в комунальну власність територіальної громади міста Києва до сфери управління районних в місті Києві державних адміністрацій та розпорядження Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 09.10.12р. №524 Про прийняття на баланс комунальних підприємств житлово-комунального господарства Оболонського району міста Києва будинків ПАТ ХК Київміськбуд житлові будинки № 14-А по вул. Йорданській (Лайоша Гавро), у тому числі приміщення № 38, № 41 загальною площею 204,0 кв.м на першому поверсі та № 4 по вул. Маршала Малиновського, в місті Києві, у тому числі група нежитлових приміщень № № 52-61 загальною площею 487,60 кв.м на першому поверсі були передані в комунальну власність територіальної громади міста Києва, до сфери управління Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації та закріплені на праві господарського віддання за Комунальним підприємством Житлосервіс Приозерне Оболонського району у місті Києві.
Пунктом 1 розпорядження Оболонської районної в місті Києві державної ідміністрації від 31.01.15р. № 41 Про деякі питання комунального майна територіальної громади міста Києва, що віднесено до сфери управління Оболонської зайонної в місті Києві державної адміністрації (додаток 3 до розпорядження) житлові будинки № АДРЕСА_2, у тому числі нежитлові приміщення на першому юверсі та № АДРЕСА_1, у тому числі нежитлові іриміщення на першому поверсі будинку, закріплено на праві господарського відання за КП Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва .
Таким чином, зазначене майно є комунальною власністю територіальної громади м.Києва, а тому може бути відчужене виключно Київською міською радою в порядку приватизації або у інший спосіб, передбачений законом.
Як свідчать обставини справи, 29.03.16р. Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві зареєстровано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) за реєстраційним номером 16286977, що надійшла від ОСОБА_6 (т. 1, а.с. 72).
30.03.16р. державним реєстратором прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві Коровайко Оксаною Сергіївною було прийнято рішення № 29015739 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яким було проведено державну реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, що розташоване: м. Київ, вулиця Гавро Лайоша, будинок 14-А, приміщення 38,41, за суб'єктом: ОСОБА_6 (т. 1, а.с. 71).
29.03.2016 Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві зареєстровано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) за реєстраційним номером 16286838, що надійшла від ОСОБА_6 (т. 1, арк. 45).
30.03.16р. державним реєстратором прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві Коровайко Оксаною Сергіївною було прийнято рішення № 29011171 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яким було проведено державну реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, приміщення громадського призначення, вбудованих в житловий будинок, що розташоване: АДРЕСА_1, приміщення 52-61, за суб'єктом: ОСОБА_6 (т. 1, а.с. 44).
Підставою для прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень слугувало надана заявником (ОСОБА_6) копія рішення Дарницького районного суду м. Києва від 14.04.2000 по справі № НОМЕР_1 (т. 1, а.с. 58-59, 78-79).
У подальшому, як встановлено судом першої інстанції та вбачається з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта станом на 19.09.16р. за №68448664 (а.с.24-27, том І) приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Синьовид Іриною Олексіївною були прийняті наступні рішення: від 30.04.16р. № 29487891 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889288380000 за адресою: АДРЕСА_2, приміщення 41 до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ ; від 30.04.16р. № 29489652 про перехід права власності на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 889069080000 за адресою: АДРЕСА_1, приміщення №№ 52-61, загальною площею 487 кв. м. до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ .
Не погоджуючись з вказаними рішеннями реєстраторів та з покликанням на те, що Київською міською радою та/або її виконавчим органом (КМДА) жодних рішень про відчуження нежитлових приміщень загальною площею 204 кв.м. на першому поверсі будинку АДРЕСА_2 та нежитлових приміщень №№52-61 загальною площею 487,6 кв.м в будинку АДРЕСА_1 не приймалось, а також на те, що рішення суду сфальфіковане, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що право власності на нерухомі об'єкти по АДРЕСА_1 були зареєстровані за ОСОБА_6 на підставі сфальсифікованого судового рішення; рішеннями господарського суду, які набрали законної сили було витребувано з власності ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ нерухомі об'єкти на користь територіальної громади м. Києва; по факту незаконного заволодіння об'єктами нерухомості, які перебувають у комунальній власності проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42014100050000286 від 04.07.16р. за ознаками злочинів, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 1 ст. 358 КК України.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна визначені Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.04р. №1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин; надалі - Закон №1952-IV).
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 2 Закону №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до статті 4 Закону №1952-IV державній реєстрації прав підлягають: 1) право власності; 2) речові права, похідні від права власності: право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки; іпотека; право довірчої власності; інші речові права відповідно до закону; 3) право власності на об'єкт незавершеного будівництва; 4) заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 10 Закону № 1952-IV, державним реєстратором є, зокрема, нотаріус.
Згідно статті 18 Закону №1952-IV, державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Державні реєстратори зобов'язані надавати до відома заявників інформацію про перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав.
Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Заява про державну реєстрацію прав подається окремо щодо кожного об'єкта нерухомого майна.
Відповідно до пункту 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком. У разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду з одночасним набуттям речових прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, а також у разі державної реєстрації речових прав, що є похідними від права власності, одночасно з державною реєстрацією права власності на таке майно заявником подається одна заява.
Згідно з пунктом 8 Порядку, під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник встановлює особу заявника, що здійснюється за документом, що посвідчує таку особу.
Відповідно до пункту 9 Порядку, разом із заявою заявник подає оригінали документів , необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та / або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.
Згідно з пунктом 10 Порядку, з поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник виготовляє електронні копії таких документів шляхом їх сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв.
Пунктом 40 Порядку установлено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та цим Порядком.
Відповідно до пункту 9 частини першої статті 27 Закону №1952-IV державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться, зокрема, на підставі рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.
Згідно з пунктом 46 Порядку, для державної реєстрації права власності у зв'язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо) подаються: 1) документ, що посвідчує право власності особи на майно, що передається у власність юридичної особи (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна; 3) рішення органу або особи, уповноваженого установчими документами юридичної особи або законом (у разі, коли передача майна здійснюється іншою юридичною особою);4) письмова згода всіх співвласників (у разі, коли передача здійснюється щодо майна, що перебуває у спільній власності).
Відповідно до пункту 48 Порядку для державної реєстрації права власності у зв'язку з передачею майна у власність фізичним та юридичним особам, що вийшли із складу засновників (учасників) юридичної особи, подаються: 1) документ, що посвідчує право власності юридичної особи на майно, що передається у власність фізичним та юридичним особам (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) рішення органу або особи, уповноваженого установчими документами такої юридичної особи або законом, про передачу майна у власність фізичній або юридичній особі, що вийшла із складу засновників (учасників) юридичної особи.
Пунктом 18 Порядку встановлено, що за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону №1952-IV відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
Отже, наведеними правовими нормами передбачений певний алгоритм дій державного реєстратора/нотаріуса у разі надходження до нього заяви про реєстрацію права власності та їх обтяжень.
Як встановлено вище, підставою для прийняття оспорюваних рішень від 30.03.16р. № 29015739 та № 29011171 слугувало надане заявником ОСОБА_6 рішення Дарницького районного суду м. Києва від 14.04.2000 по справі № НОМЕР_1 (т. 1, арк. 58-59, 78-79), згідно з яким:
визнано факт належності права власності групи нежилих приміщень загальною площею 487,6 кв. м., яка складається з приміщень №52 - 61, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 та групи нежилих приміщень загальною площею 204 кв. м., яка складається з приміщень №№ 38, 41, розташованих за адресою: АДРЕСА_2 за ОСОБА_6;
зобов'язано державне комунальне підприємство Київське міське технічне інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєструвати право власності на групу приміщень загальною площею 487,6 кв. м., яка складається з приміщень № 52 - 61, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 та групу нежилих приміщень загальною площею 204 кв. м., яка складається з приміщень №№ 38, 41, розташованих за адресою: АДРЕСА_2 за ОСОБА_6.
Втім, свідчать обставини справи, таке рішення судом не приймалось
Згідно інформації Дарницького районного суду м. Києва (лист від 20.10.16р. № 5-1395/16 адресований КП Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва ) відповідно до алфавітних показників за період з 2000 - 2005 роки справа за позовом ОСОБА_6 не зареєстрована.
Рішенням Господарського суду м. Києва від 16.03.17р. у справі № 910/1468/17, яке набрало законної сили 07.04.17р., позов Київської місцевої прокуратури №5 в інтересах держави в особі Київської міської ради до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ , треті особи: Оболонська районна в м. Києві державна адміністрації, КП Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва задоволено: витребувано у ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ нерухоме майно, а саме: нежилі приміщення № 38 (площею 69,6 кв.м.) та № 41 (площею 134,4 кв.м.), загальною площею 204 кв.м., розташовані за адресою: АДРЕСА_2 у Оболонському районі м. Києва на користь територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 07.06.17р. у справі №910/1470/17, яка набрала законної сили, позов Київської місцевої прокуратури №5 в інтересах держави в особі Київської міської ради до ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ , треті особи: Оболонська районна в м. Києві державна адміністрації, КП Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва задоволено: витребувано у ТОВ ТОП Нерухомість (нерухоме майно - нежитлові приміщення № 52 (площею 207,3 кв. м.), № 53 (площею 34,4 кв. м.), № 54 (площею 31,1 кв. м.), № 55 (площею 23,0 кв. м.), № 56 (площею 32,1 кв. м.), № 57 (площею 78,5 кв. м.), № 58 (площею 11,2 кв. м.), № 59 (площею 17,0 кв. м.), № 60 (площею 41,4 кв. м.), № 61 (площею 11,6 кв. м.), загальною площею 487,6 кв. м., розташованих за адресою: АДРЕСА_1, на користь власника - територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.
В рамках вказаних справ судом установлено, що в ході досудового розслідування 01.08.16р. слідчим СВ Оболонського УП ГУ НП в м. Києві направлений запит голові Дарницького районного суду міста Києва у справі №2266222800.
Згідно листа голови Дарницького районного суду м. Києва від 02.08.16р. матеріали справи №226622280 в провадженні Дарницького районного суду м. Києва не перебувають.
Згідно листа Дарницького районного суду від 17.01.17р. відповідно до автоматизованої системи документообігу справа за позовом ОСОБА_6 про встановлення факту належності права власності групи нежитлових приміщень, не значиться.
Поряд з цим, Приватним нотаріусом Синьовид Іриною Олексіївною на підставі неіснуючого рішення суду, 27.04.16р. проведено реєстрацію об'єктів нерухомого майна на ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ шляхом передачі його до статутного капіталу.
Після внесення змін шляхом збільшення статутного капіталу ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ на підставі неіснуючого рішення Дарницького районного суду м. Києва від 14.04.00р. та збільшення статутного капіталу ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ за рахунок внесеного майна, ОСОБА_6 та іншими особами ініційовано звернення до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Синьовид Ірини Олексіївни, яким 27.04.2016 р. проведено реєстрацію нежитлових приміщень № 38, № 41 загальною площею 204 кв. м. по АДРЕСА_2 в Оболонському районі м. Києва за ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ .
За результатами виявлення прокуратурою вказаного факту в Оболонському УП ГУ НП в м. Києві було порушено кримінальне провадження № 42014100050000286 від 05.07.16р. за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. .
Отже, вказаними судовими рішеннями установлено, що об'єкти нерухомого майна: нежитлові приміщення за адресою: АДРЕСА_2, приміщення 38, 41 та за адресою: АДРЕСА_1, приміщення №№ 52-61, загальною площею 487 кв. м., перебувають у господарському віданні позивача, тоді як ОСОБА_6 незаконно, без відповідної правової підстави заволодів таким майном та передав його до статутного капіталу ТОВ ТОП НЕРУХОМІСТЬ .
Відповідно до ч. 1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже, дана норма визначає преюдиційні підстави звільнення осіб, які беруть участь у справі, від доказування обставин з метою досягнення процесуальної економії - за наявності цих підстав у суду не буде необхідності досліджувати докази для встановлення певних обставин.
Таким чином, реєстратором зареєстровано право на підставі копії рішення суду, яке судом не приймалось; рішеннями суду установлено, що набуття права власності ОСОБА_6 та ТОВ ТОП Нерухомість права власності на спірне майно є таким, що відбулося без правових підстав та не відповідає презумпції правомірності права власності, а тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправними та скасування оспорюваних у даній справі рішень про реєстрацію права власності.
Вищевикладеним спростовуються доводи апеляційної скарги відповідача-2.
Колегія суддів звертає увагу на те, що судом першої інстанції допущено описку у постанові суду у даті рішень приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Синьовид Ірини Олексіївни індексний номер: 29487891 та індексний номер: 29487891, а саме: замість 2016 року помилково зазначено 2014 рік, втім така описка не впливає на правильність висновків суду та підлягає виправленню у порядку ст. 169 КАС України.
У іншій частині - постанова суду першої інстанції судом апеляційної інстанції не переглядається, оскільки за правилами ч.1 ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги .
Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, підстави для задоволення апеляційної скарги - відсутні.
Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд
у х в а л и в:
апеляційну скаргу Головного територіального управління юстиції у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.10.17р. у справі №826/19963/16 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.10.17р. у справі №826/19963/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до вимог КАС України.
Головуюча суддя Шелест С.Б.
Судді : Глущенко Я.Б.
Кузьмишина О.М.
Повний текст ухвали складений: 06.12.2017
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2017 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70762772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шелест С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні