Ухвала
від 05.12.2017 по справі 815/4572/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2017 р. Справа № 815/4572/17

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н. В.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Бітова А.І.

- ОСОБА_1

при секретарі - Татарин Б.Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року по справі за адміністративним позовом приватного підприємства Макс-Агро до Державної фіскальної служби України, третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю Злата-Трейд , про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Приватне підприємство Макс-Агро звернулось до суду з адміністративним позовом до ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 28 серпня 2017 року №120659/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної №79 від 09 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну №79 від 09 серпня 2017 року, складену ПП Макс-Агро в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 28 серпня 2017 року №120658/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної №80 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну №80 від 10 серпня 2017року, складену ПП Макс-Агро в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року задоволено адміністративний позов ПП Макс-Агро . Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ДФС України від 28 серпня 2017 року №120659/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної №79 від 09 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Зобов'язано ДФС України зареєструвати податкову накладну №79 від 09 серпня 2017року, складену ПП Макс-Агро в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ДФС України від 28 серпня 2017 року №120658/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної № 80 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Зобов'язано ДФС України зареєструвати податкову накладну №80 від 10 серпня 2017 року, складену ПП Макс-Агро в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В апеляційній скарзі Державної фіскальної служби України ставиться питання про скасування судового рішення, в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Державної фіскальної служби України, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 08 серпня 2017 року між позивачем та ТОВ Злата-Трейд укладено договір поставки №К1708-0801, згідно з яким постачальник зобов'язується поставити і передати у власність, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити ячмінь, врожаю 2017 року насипом відповідно до умов даного договору.

Відповідно до рахунків на оплату товару №57 від 09 серпня 2017 року, №58 від 10 серпня 2017 року, платіжних доручень №5636 від 11 серпня 2017 року, №5689 від 14 серпня 2017 року, третя особа сплатила позивачу за поставлений товар 708117,50 грн. та 496 387,50 грн.

Згідно з витягом №1615274500035 від 19 лютого 2016 року ТОВ Злата-Трейд зареєстроване у якості платника податку на додану вартість 03 березня 2008 року.

Згідно з витягом №1715154500026 від 17 березня 2017 року ПП Макс-Агро зареєстроване у якості платника податку на додану вартість 18 жовтня 2005 року.

09 серпня 2017 року позивач склав податкову накладну №79 про поставку ТОВ Злата-Трейд ячменю врожаю 2017 року на загальну суму 849741,00 грн., у тому числі ПДВ - 141 623,50 грн. та 11 серпня 2017 року направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

10 серпня 2017 року позивач склав податкову накладну №80 про поставку ТОВ Злата-Трейд ячменю врожаю 2017 року на загальну суму 595665,00 грн., у тому числі ПДВ - 99277,50 грн. та 11 серпня 2017 року направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

11 серпня 2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.15.2 надійшла квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якою податкова накладна №79 від 09 серпня 2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.

Виявлені помилки: Відповідно до п.201.6 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1003. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

11 серпня 2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.15.2 надійшла квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якою податкова накладна №80 від 10 серпня 2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.

Виявлені помилки: Відповідно до п.201.6 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1003. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

22 серпня 2017 року позивач надіслав на розгляд Комісії ДФС України два повідомлення з поясненнями та сканкопіями первинних документів на поставку ячменю ТОВ Злата-Трейд , які надійшли до ДФС України, що підтверджується квитанціями №1 від 22 серпня 2017 року.

Позивачем до повідомлення №2 були додані: копія акту списання насіння №12 від 10 березня 2017 року, копія договору поставки №183/16/28 від 11 січня 2016 року, укладеного з фірмою Ерідон , копія додатку до договору №183/16/28 від 11 січня 2016 року, копія рахунку на оплату №54 від 11 січня 2016 року, копія видаткової накладної №69 від 11 січня 2016 року, копія додатку №183/16/28/9-МД/О від 13 травня 2016 року в якості додатку до договору, копія видаткової накладної №50937 від 14 червня 2016 року, копія договору поставки нафтопродуктів №У-9469/1308, укладеного з ПП Міро , копія видаткової накладної №362 від 28 жовтня 2016 року, копія специфікації №002-МА до договору поставки нафтопродуктів від 20 червня 2013 року, копія рахунку на оплату №357 від 31 жовтня 2016 року, копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів від 28 жовтня 2016 року, копія договору поставки №237, укладеного з TOB Торговий дім Укросхим , копія специфікації №2, копія рахунку на оплату №3399 від 09 серпня 2016 року, копія видаткової накладної від 10 серпня 2016 року №3694, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2016 року, копія договору поставки від 16 березня 2017 року, укладеного з TOB Агрітех Україна , копія рахунку-фактури від 16 березня 2017 року №АХТ-569, копія видаткової накладної №АХТ-916 від 21 березня 2017 року, копія договору №К1708-0801 від 08 серпня 2017 року, укладеного з покупцем TOB Злата-Трейд , копію рахунку на оплату №58 від 10 серпня 2017 року, копія видаткової накладної №90 від 10 серпня 2017 року, копія довіреності №1182 від 19 серпня 2017 року, копію товарно-транспортної накладної №9 від 10 серпня 2017 року, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2017 року №10, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2016 року №11, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2017 року №12, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2017 року №8, копія пояснень ПП Макс-Агро стосовно визначеної суми за виписаною податковою накладною, копія довідки, наданої Кирничанською сільською радою №27 від 31 січня 2012 року, копія довідки №151 від 31 січня 2017 року, копія листа №52 від 17 серпня 2017 року щодо наявності власних виробничих потужностей, складських приміщень, копія звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року, копія звіту про збирання врожаю на 01 серпня 2017 року.

До повідомлення №3 позивач надав: копію договору поставки №183/16/28 від 11 січня 2016 року, укладеного з фірмою Ерідон , копія акту списання насіння №12 від 10 березня 2017 року, копія додатку до договору №183/16/28 від 11 січня 2016 року, копія рахунку на оплату №54 від 11 січня 2016 року, копія видаткової накладної №69 від 11 січня 2016 року, копія додатку №183/16/28/9-МД/О від 13 травня 2016 року в якості додатку до договору, копія видаткової накладної №50937 від 14 червня 2016 року, копія договору поставки нафтопродуктів №У-9469/1308, укладеного з ПП Міро , копія видаткової накладної №362 від 28 жовтня 2016 року, копія специфікації №002-МА до договору поставки нафтопродуктів від 20 червня 2013 року, копія рахунку на оплату №357 від 31 жовтня 2016 року, копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів від 28 жовтня 2016 року, копія договору поставки №237, укладеного з TOB Торговий дім Укросхим , копія специфікації №2, копія рахунку на оплату №3399 від 09 серпня 2016 року, копія видаткової накладної від 10 серпня 2016 року №3694, копія товарно-транспортної накладної від 10 серпня 2016 року, копія договору поставки від 16 березня 2017 року, укладеного з TOB Агрітех Україна , копія рахунку-фактури від 16 березня 2017 року №АХТ-569, копія видаткової накладної №АХТ-916 від 21 березня 2017 року, копія договору №К1708-0801 від 08 серпня 2017 року, укладеного з покупцем TOB Злата-Трейд , копію рахунку на оплату №57 від 09 серпня 2017 року, копія видаткової накладної №89 від 09 серпня 2017 року, копія довіреності №1182 від 19 серпня 2017 року, копію товарно-транспортної накладної №1 від 09 серпня 2017 року, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №2, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №3, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №4, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №5, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №6, копія товарно-транспортної накладної від 09 серпня 2017 року №7, копія пояснень ПП Макс-Агро стосовно визначеної суми за виписаною податковою накладною, копія довідки, наданої Кирничанською сільською радою №27 від 31 січня 2012 року, копія довідки №151 від 31 січня 2017 року, копія листа №52 від 17 серпня 2017 року щодо наявності власних виробничих потужностей, складських приміщень, копія звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року, копія звіту про збирання врожаю на 01 серпня 2017 року.

28 серпня 2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №120659/33555794 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (податкова накладна №79 від 09 серпня 2017 року).

28 серпня 2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №120658/33555794 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (податкова накладна №80 від 10 серпня 2017 року).

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач виконав свій обов'язок щодо надіслання до ДФС України первинних документів та пояснень щодо наданих документів на підтвердження факту реальності вирощування ПП Макс-Агро у 2017 році ярового ячменю та в подальшому реалізації зібраного врожаю ТОВ Злата-Трейд за договором поставки від 08 серпня 2017 року №К1708-0801, а тому оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних складені із порушенням норм чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Згідно п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України - датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п.74.2, п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України - в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29 грудня 2010 року податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.5 вказаного Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених п.192.1 ст. 192, п.200-1.3, п.200-1.9 ст. 200-1 та п.201.1, п.201.10 і п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно п.12, п.13, п.14, п.17 Порядку №1246 - після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст. 192 та п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 і п.200-1.9 ст. 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу УКраїни; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Разом з цим, відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України - реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у п.п. в п.п.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п.201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.1, п.2, п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року №567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними п.п.215.3.1 та п.п.215.3.2 п.215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п.201.16 ст. 201 розділу V Податкового кодексу України.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п.201.16 ст. 201 розділу V Податкового кодексу України.

Згідно з п.1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, в квитанціях від 11 серпня 2017 року вказано те, що податкові накладні №79 від 09 серпня 2017 року та №80 від 10 серпня 2017 року відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1003.

Проте, з наведених норм Критеріїв вбачається, що пункт 6 містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, що в свою чергу також наведено апелянтом в апеляційній скарзі, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно того, що в квитанціях не визначено конкретного підпункту пункту 6 Критеріїв, якому відповідають податкові накладні №79 та №80, що є підставою вважати зазначені квитанції такими, що складені із порушенням норм законодавства.

Разом з цим, колегія суддів зауважує на тому, що саме в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у підпункті 1 чи підпункті 2 пункту 6 Критеріїв відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів, оскільки переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків передбачених підпунктом 1 та підпунктом 2 пункту 6 Критеріїв.

Отже, враховуючи те, що податковим органом не зазначено конкретного підпункту пункту 6 Критеріїв, якому відповідають податкові накладні №79 та №80, колегія суддів вважає необгрунтованими доводи апелянта стосовно того, що позивачем не надано копій первинних документів щодо придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) та інших істотних документів, передбачених укладеними договорами.

Разом з цим, відповідно до п.1, п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29 березня 2017 року №190, комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до п.п. в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст. 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до п.п. в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно оскаржуваних рішень від 28 серпня 2017року №120659/33555794 та від 28 серпня 2017 року №120658/33555794 про відмову у реєстрації податкових накладних, у якості підстав для їх не прийняття вказано: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування , тобто податковим органом не вказано, що саме порушено ПП Макс-Агро , зокрема, чи надано копії документів, що складені з порушенням законодавства, чи документи є недостатніми, або документи надано у недостатній кількості та складені з порушенням законодавства.

При цьому, апелянтом в апеляційній скарзі також не наведено жодних доводів, які б вказували, які саме порушення були вчинені ПП Макс-Агро при поданні документів.

Поряд з цим, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що ПП Макс-Агро виконав свій обов'язок щодо надіслання до ДФС України первинних документів та пояснень щодо наданих документів на підтвердження факту реальності вирощування ПП Макс-Агро у 2017 році ярового ячменю та в подальшому реалізації зібраного врожаю ТОВ Злата-Трейд за договором поставки від 08 серпня 2017 року №К1708-0801, а відтак рішення комісії ДФС України від 28 серпня 2017 року №120659/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної №79 від 09 серпня 2017року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних та рішення від 28 серпня 2017 року №120658/33555794 про відмову у реєстрації податкової накладної № 80 від 10 серпня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних підлягають скасуванню.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2017 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 05 грудня 2017 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

ОСОБА_1

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2017
Оприлюднено11.12.2017
Номер документу70763724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4572/17

Ухвала від 30.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Гончарова І.А.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні