Іванківський районний суд Київської області
смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2010 року суддя Іванківського районного суду Київської області Грищенко Т.М.. розглянувши у письмовому провадженні в смт. Іванків Київської області справу з адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області про визнання дій відповідача протиправними та спонукання до виплати пенсії,
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася до відповідача з позовом про визнання дій відповідача незаконними та в'язання перерахувати та виплатити їй основну пенсію та додаткову пенсію з 31. 10.2006 року та зобов'язання відповідача нараховувати їй пенсію відповідно до норм Закону, Позивачка посилається на те, що вона є інвалідом 2 групи, потерпіла 1 категорії внаслідок захворювання, пов'язаного з ЛНА на ЧАЕС.
Вони звернулася до відповідача із заявою про перерахування їй пенсії, як інваліду 2 групи, що і стала внаслідок ОСОБА_2 катастрофи та перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров*ю особам, віднесеним до категорії 1 ( інвалід 2 групи), оскільки відповідно до ч.4 ст. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з ОСОБА_2 катастрофою, не можуть бути нижчими для 2 групи - 8 мінімальних пенсії за віком. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'я особам, віднесеним до категорії і ( інвалідам 2 групи) відповідно до ст. 50 цього ж закону складає 75% мінімальної пенсії за віком.
Позивачка вважає відмову відповідача у перерахуванні та виплаті недоотриманих сум відповідно до визначених Законом розмірів незаконними, просить визнати такі дії протиправним, зобов'язати відповідача провести перерахунок та виплатити недотриману пенсію та додаткову пенсію відповідно до вимог ч.4 ст. 54 та ст. 50 зазначеного Закону з 31 .10.2006 року та зобов'язання відповідача нараховувати йому пенсію відповідно до ст. 49, 50. 54 п.4 Закону України ти Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи .
У судове засідання сторони не з*явились, про день і час слухання справи повідомлені вчасно. Позивач у своєму позові просить справу розглядати без його на
підставі наявних доказів
Відповідач у судове засідання не з*явився. позовних вимог не визнав, написали письмове заперечення, і просять справу розглядати без їх участі.
Відповідно до ст.122 ч.3 КАС України суд розглядає справу у письмовому провадженні на піде: зі наявних у справі доказів.
Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_3 є у часником ЛНА на ЧАЕС 1986 року, є потерпілою І категорії, інвалідом 2 трупи, що підтверджено відповідним посвідченням, ДОВІДКОЮ МСЕК ( а.с. ).
Позов пред'явлений 21.01 .2010 року.
Позовні вимоги до УПФУ в [Банківському районі Київської області за період з 31.10.2006 рок о 21.0і.2009 року пред'явлені за межами встановленого ст. 99 КАС
України строку позовної давності. Закон, на який посилається позивачка прийнятий та опублікований ще у і 991 році, і вона мої і дізнатися про порушення свого права з моменту першого отримання пенсії відповідно до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи . Відповідач наполягає на застосуванні встановленого Законом річного строку позовної давності, у зв'язку з чим суд вирішує справу в межах строку позовної давності - за період з 21.01.2009 року по день розгляду справи судом.
Як вбачається з матеріалів справи та заперечення, відповідача відповідно до
пенсійної справи позивачки вона з 09.09.2009 року отримує пенсію по віку відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
( до цього вона отримувала пенсію відповідно до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи . Згідно ст. 10 цього Закону особі, яка мас одночасно право на різні види пенсії, призначається один із цих видів пенсії за її вибором. Особі, яка має право на довічну пенсію, призначається один з видів довічної пенсії за її вибором.
Оскільки позовні вимоги позивачки зводяться до визнання дій відповідача протиправними ,зобов'язання нарахування пенсії за минулий час та нарахування пенсії у подальшому саме відповідно до вимог ст. 49, 50. 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи , у задоволенні позову в частині періоду з 09 .09.2009 року по день розгляду справи судом має бути відмовлено, оскільки позивачці за її ж
нараховується та виплачується пенсія за віком відповідно до норм Закону України Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Задоволенню підлягають позовні вимоги щодо визнання протиправними дій відповідача та
зобов'язання нарахування і виплати її пенсії за період з 21.01.2009 року по 08.09.2009 року, з
наступних підстав:
Статтею 49 Закону № 796-ХІІ передбачено, що пенсії особам, віднесеним до категорій 1,2, 3,4 - встановлюються у вигляді: а) державної пенсії: б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Відповідно до ч. 4 ст. 54 цього Закону (у редакції, чинній на-час виникнення спірних правовідносин), якою визначено підстави та умови призначення державних пенсій віднесеним до категорії 1, та у зв'язку із втратою годувальника, в усіх випадках по у ш пенсій для інвалідів II
групи, щодо яких установлено зв'язок із ОСОБА_2 катастрофою, не можуть бути
нижчими восьми мінімальних пенсій за віком.
Згідна зі статтею 50 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, зокрема
Інвалідам ІІ групи - у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком. Як передбачено ст. 53 того самого Закону, виплата додаткової пенсії здійснюється повністю незалежно від заробітку пенсії чи іншого доходу.
Таким чином, вихідним критерієм розрахунку державної та додаткової пенсій виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно зі ст. 28 Закону України від 9 липня 2003 р. № 1058-ІV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі
- Закон № 1058-ІV) встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Як установлено судом, ОСОБА_1 є інвалідом II групи, учасником ліквідації наслідків аварії на ОСОБА_2Е.С. віднесений до категорії 1 осіб, що постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи, одержував до 09.09.2009 року пенсію по інвалідності на підставі ст. і 54 Закону № 796-ХІІ та додаткову пенсію за шкоду, заподіну з до: - в'ю, на підставі ст. 50 цього Закону.
Розрахунок пенсій позивачу У ГІФ провело виходячи з розміру 19 грн. 91 кой., установленого чинною на той час постановою Кабінет) Міністрів України від 3 січня 2010 р. Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категорія пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету"
(далі - постанова КМУ від 3 січня 2002 р. № 1).
Задовольняючи частково позов, суд приходить до висновку, що при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених сталями 50, 54 Закону № 796- ХІІ. знехтуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатності підлягає розмір установлений у законі про Державний бюджет України на відповідний рік виходячи з якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.
Посилання відповідача у своєму запереченні на ст.. 54 Закону № 796-ХІІ, згідно з якою порядок обчислення пенсії по інвалідності що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку із втратою годувальника внаслідок ОСОБА_2 катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України, а також нате, що можливість застосування щодо спірних правовідносин ст. 28 Закону № 1058-ІV. суперечить вимогам частини 3 згідно з якою мінімальний розмір пенсії за віком, установлений абзацом 1 ч. 1 тієї у мої статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно із цим Законом, не можна визнати обґрунтованими.
Так. Порядок обчислення пенсій до інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок ОСОБА_2 катастрофи затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 1997 p. №523
Ця постанова є чинною. її положення стосовно критеріїв обчислення розмірів пенсій відповідають змісту статей 50. 54 Закову № 796-ХІІ. А в п. 2 постанови від 3 січня 2002 р № 1 Кабінету Міністрів України установив розміри сум. з яких проводиться розрахунок пенсій усупереч положенням зазначених статей закону, причому ці суми не відповідають розмірам мінімальної пенсії за віком.
При вирішенні спору суд, виходячи із загальних засад пріоритету законів над підзаконними актами обґрунтовано визнає, що при розрахунку державної та додаткової пенсії , передбачених статтями 50, 54 Закону № 796-ХІІ, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений у законі про ДЕРЖАВНИЙ бюджет України на відповідний рік, з урахуванням якого ВИЗНАЧАЄТЬСЯ МІНІМАЛЬНИЙ розмір пенсії за віком.
Положення ч. З ст. 28 Закону № 1058-1V. не є перешкодою для застосування ЗАЗНАЧЕНОЇ величини (мінімального розміру пенсії за віком) для розрахунку інших ПОВЯЗАНИХ із нею пенсій чи доплат, оскільки чинним законодавством не ВСТАНОВЛЕНО мінімального розміру пенсії за віком, крім передбаченого ч. 1 цієї СТАТТІ.
Щодо вимоги позивачки про зобов'язання відповідача нараховувати в ПОДАЛЬШОМУ ЇЙ відповідно до норм ст. 50, 54 Закону України Про статус і соціальний ГРОМАДЯН, які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи , то в цій ЧАСТИНІ ПОЗОВ ЗАДОВОЛЕНЮ не підлягає, оскільки наданий час позивачка отримує пенсію (за її ж заявою) відповідно до іншого Закону.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 99, 100. 122. 161- і 63 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 4 п. 18, 5 Декрету Кабінету Міністрів України Про Державне мито , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати дії посадових осіб відповідача - Управління Пенсійного фонду України
Іванківському районі Київської області щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 пенсії та додаткової пенсії, доплати за проживання в радіоактивно забрудненій зоні ЧАЕС у розмірах, передбачених ст. 39, 50, 54 Закону України ..Про статус і соціальний захист громадян які постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи" за період з 21.01.2009 року по 09.09.2009 року неправомірними.
Зобов'язати відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст.54 ч.4 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком щомісяця з урахуванням проведених виплат за період з 21 січня 2009 року по 8 вересня 2009 року та стягнути перераховані кошті.
Зобов'язати відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Іванківського району Київської області провести перерахунок додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю ОСОБА_1 Анатоліївні відповідно до ст. 50 Закону України Про статус і соціальний захист громадян що постраждали внаслідок ОСОБА_2 катастрофи" у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком щомісяця рахуванням проведених виплат за період з 21 січня 2009 року по 8 вересня 2009 року.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного адміністративного суду через Іваківсчький районний суд шляхом подачі протягом 10 днів з дня її проголошення заяви про апеляційне оскарження та протягом 20 днів з дня подачі такої заяви апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо вона подається у строк, встановлений для подання заяви апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заява була подана, але апеляційна скарга не була подана в строк 20 днів після її подання, постанова набирає законної сили після закінчена цього строку.
У разі подання апеляційної скарги пеканова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.
Суддя:
Суд | Іванківський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2010 |
Оприлюднено | 11.12.2017 |
Номер документу | 70768722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Іванківський районний суд Київської області
Грищенко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні