Постанова
від 05.12.2017 по справі 814/1950/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

05 грудня 2017 року Справа № 814/1950/17

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомдержавного підприємства "Радіотелевізійний передавальний центр Автономної Республіки Крим", пр. Центральний, 24-р, м. Миколаїв, 54029

доДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській обл., вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030 провизнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Радіотелевізійний передавальний центр Автономної Республіки Крим" звернулося з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неповернення надміру сплаченого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) у сумі 42762,37 грн., зобов'язання відповідача повернути надміру сплачений ЄСВ у сумі 42762,37 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що має переплату з ЄСВ і відповідач уже повертав підприємству частину коштів, однак остання заява не була задоволена. При цьому, лист відповідача не містить рішення по суті.

Відповідач надав письмові заперечення проти позову, в яких вказує на відсутність правових підстав для повернення позивачу надміру сплаченого ЄСВ, у зв'язку з відсутністю поданих звітів з ЄСВ.

За клопотанням представників сторін справу розглянуто в порядку письмового провадження.

З'ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд дійшов висновку, що позов належить задоволенню, виходячи з наступного:

До липня 2014 р. позивач був зареєстрований як юридична особа в Автономній Республіці Крим. З 11.07.2014 р. позивач зареєстрований у м. Херсоні, де став на облік як платник ЄСВ до Херсонської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області.

З 23.02.2017 р. позивач зареєструвався в м. Миколаєві та став на податковий облік до відповідача. З попереднього місця реєстрації на особовому рахунку позивача обліковується переплата з ЄСВ у сумі 535867,83 грн., що підтверджується довідками-розрахунками за травень-липень 2017 р., які затверджені керівником ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області.

01.08.2017 р. позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахування на його рахунок надміру сплаченого ЄСВ у сумі 42762,37 грн. До заяви додавалися копії платіжних доручень про сплату відповідної суми.

Листом від 17.08.2017 р. Головне управління ДФС у Миколаївській області повідомило, що відповідно бази даних ІС "Податковий блок" позивачем не подані звіти з ЄСВ за березень-липень 2014 р., жовтень-грудень 2014 р., квітень-грудень 2015 р., січень-серпень 2016 р.

Процедуру повернення надміру та/або помилково сплачених коштів ЄСВ визначає Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 р. № 6 (далі - Порядок № 6).

Згідно п. 3 Порядку № 6 надміру сплаченими сумами єдиного внеску є суми коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок 3719 понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").

Пунктами 5-6 Порядку № 6 передбачено, що повернення коштів здійснюється у випадках:

1) надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719;

2) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;

3) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;

4) помилкової сплати податкових зобов'язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719.

Повернення коштів здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення.

У випадках, передбачених підпунктами 1, 2 та 4 пункту 5 цього Порядку, заява подається до органу доходів і зборів, на рахунок якого сплачено кошти, за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку.

Згідно п. 7-8 Порядку № 6 у разі надходження заяви про повернення коштів з рахунку 3719 підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, у строк не більше ніж десять робочих днів з дати реєстрації заяви проводить перевірку наданої платником інформації.

Заява залишається без задоволення у таких випадках:

невідповідність заяви формі, визначеній у додатку 1 до цього Порядку;

недостовірність викладеної у заяві платника інформації;

подання заяви не за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску;

наявність у платника заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій.

У разі відмови в задоволенні заяви про повернення коштів з рахунку 3719 платнику єдиного внеску підрозділом органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, надається повідомлення за підписом посадової особи із зазначенням причин відмови.

У разі задоволення заяви про повернення коштів з рахунку 3719 підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, передає заяву з відміткою про підтвердження повернення коштів до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення обліку платежів та складання звітності.

Підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення обліку платежів та складання звітності, у строк не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви з відміткою про підтвердження повернення коштів, на підставі даних інформаційної системи готує висновок за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку (далі - Висновок) та два примірники Реєстру висновків про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску (далі - Реєстр висновків) за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Висновки реєструються в журналі обліку висновків про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку та протягом одного робочого дня від дати їх реєстрації разом з примірником Реєстру висновків передаються до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку.

На підставі Висновку та у строк не пізніше ніж три робочих дні з дня його реєстрації підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня оформлює розрахунковий документ на повернення коштів з рахунку 3719, на який їх було сплачено, та направляє його відповідному управлінню (відділенню) Державної казначейської служби України у районі, районі у місті, місті обласного, республіканського значення (далі - управління (відділення) Казначейства).

Управління (відділення) Казначейства на підставі розрахункового документа органу доходів і зборів нижчого рівня перераховує кошти за рахунок поточних надходжень за день з відповідного рахунку 3719 на рахунок платника, зазначений у заяві, відкритий у банку або органі Казначейства.

Можливість повернення платникам єдиного внеску надміру або помилково сплачених сум передбачена також п. 2 ч. 2 ст. 11 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Таким чином, згаданими вище нормами передбачено право позивача на повернення надміру сплачених сум ЄСВ. Позивач звернувся до відповідача з заявою за формою, визначеною в додатку 1 до Порядку № 6. Інформація щодо розміру надміру сплаченого ЄСВ, викладена в заяві, є достовірною, оскільки підтверджується довідками-розрахунками, які затверджені відповідачем. В листі від 30.08.2017 р. Головне управління ДФС у Миколаївській області підтвердило, що інтегрована картка позивача за видом платежу "Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати; винагороди за договорами ЦПХ; допомогою по тимчасовій непрацездатності" передано 25.03.2017 р. до відповідача. Тобто, заява про повернення надміру сплаченого ЄСВ подана до належного органу. Доказів наявності у позивача заборгованості по сплаті ЄСВ відповідач суду не надав.

З викладеного суд дійшов висновку, що у відповідача відсутні підстави для залишення заяви позивача про повернення надміру сплаченого ЄСВ без задоволення. Лист Головного управління ДФС у Миколаївській області від 17.08.2017 р. не є повідомленням із зазначенням причин відмови, як то передбачено п. 7 Порядку № 6. Посилання відповідача на неподання звітів з ЄСВ не впливає на обов'язок повернення надміру сплачених сум, оскільки така підстава не передбачена чинним законодавством України. Більше того, позивач надав докази того, що дві попередні заяви про повернення надміру сплачених сум ЄСВ були задоволені та кошти перераховані на рахунок позивача.

Таким чином, суд вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо неповернення позивачу надміру сплаченого ЄСВ у сумі 42762,37 грн.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не довів наявності підстав для відмови в поверненні позивачу надміру сплаченого ЄСВ у сумі 42762,37 грн., що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в сумі 1600,00 грн., що й підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, ч.3 ст. 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області щодо неповернення державному підприємству "Радіотелевізійний передавальний центр Автономної Республіки Крим" надміру сплаченого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 42762,37 грн.

3. Зобов'язати державну податкову інспекцію у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області повернути державному підприємству "Радіотелевізійний передавальний центр Автономної Республіки Крим" надміру сплачений єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 42762,37 грн.

4. Присудити державному підприємству "Радіотелевізійний передавальний центр Автономної Республіки Крим" (ідентифікаційний код 01190126) судовий збір у сумі 1600,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області.

Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Суддя Н. В. Лісовська

Дата ухвалення рішення05.12.2017
Оприлюднено12.12.2017
Номер документу70792396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1950/17

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 05.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні