МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
27.11.2017 р. № 814/1951/17
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі колегії суддів: головуючого судді Лісовської Н.В., суддів Біоносенка В.В., Гордієнко Т.О., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "Електромонтаж-Техсервіс", пр. Центральний, 158-а, м. Миколаїв, 54003
доДержавної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 провизнання протиправним та скасування рішення від 21.07.2017 р. № 13501/38169385, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Електромонтаж-Техсервіс" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС), в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення ДФС від 21.07.2017 р. № 13501/38169385 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.06.2017 р. № 7, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача від 30.06.2017 р. № 7.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для відмови. Не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає. Надані відповідачу документи доводять реальність господарської операції, по якій проводилася реєстрація податкової накладної. Отже, рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню з зобов'язанням його прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідач не надав письмових заперечень проти позову. Витребуване судом рішення від 21.07.2017 р. № 13501/38169385 про відмову в реєстрації податкової накладної також не надане.
За клопотанням представника позивача справу розглянуто в порядку письмового провадження.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд дійшов висновку, що позов належить задоволенню, виходячи з наступного:
Відповідно до умов договору поставки від 27.09.2012 р. № 2, укладеного позивачем з ТОВ "Светолюкс-Электромонтаж", позивач зобов'язувався передати у власність покупцю товар (будівельні та електротехнічні матеріали). Товар видано покупцю та перевезено самим покупцем, на доказ чого надано видаткову накладну від 30.06.2017 р. № 12 і товарно-транспортну накладну від 30.06.2017 р. № Р12. Позивач виписав на адресу покупця податкову накладну від 30.06.2017 р. № 7.
Згідно квитанції від 12.07.2017 р. № 1 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 наказу МФУ від 13.06.2017 р. № 567, а саме: виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7214.
Зі змісту квитанції від 24.07.2017 р. № 1 суд встановив, що рішенням комісії ДФС від 21.07.2017 р. № 13501/38169385 відмовлено у реєстрації податкової накладної позивача від 30.06.2017 р. № 7.
У відповідності до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Так, згідно п. 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У відповідності до п.п. а п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, у відповідності до п. 187.1 ст. 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Відповідач не вказав які саме з первинних документів щодо поставки товару оформлені неналежним чином та не відповідають нормам ПК України чи Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність". За відсутності письмових заперечень відповідача, суд не може вважати доведеною правомірність оскаржуваного рішення.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів перед судом законність оскаржуваного рішення, що є підставою для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав квитанцію про сплату судового збору в сумі 3200,00 грн., що й підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2, 11, 71, 94, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21.07.2017 р. № 13501/38169385.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Електромонтаж-Техсервіс" від 30.06.2017 р. № 7.
4. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Електромонтаж-Техсервіс" (ідентифікаційний код 38169385) судовий збір у сумі 3200,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Головуючий суддя Н. В. Лісовська
Судді В.В. Біоносенко
Т.О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 12.12.2017 |
Номер документу | 70792411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні