Постанова
від 04.12.2017 по справі 814/1804/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 грудня 2017 р. Справа № 814/1804/17

м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Біоносенка В.В., суддів: Гордієнко Т.О. та Лісовської Н.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Лидер Строй", доДержавна фіскальна служба України, треті особиТовариство з обмеженою відповідальністю "Морбудпроект", проскасування рішення від 16.08.2017р. , зобов'язання вчинити певні дії, В С Т А Н О В И В:

ТОВ Лидер Строй звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа ТОВ "Морбудпроект", з вимогами про скасування рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.08.2017 №87893/37698220 та зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну №558 від 28.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнати її прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли вона була надіслана платником податку ТОВ "Лидер Строй".

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що за липень 2017 року на підставі договору №02/01/2017 від 01.02.17, укладеного з ТОВ "Морбудпроект", позивачем здійснено послуги з перевезення вантажу на загальну суму 131800,00 грн. (рахунок №СФ-0000142 від 28.07.17р.). Товариством була складена податкова накладна №558 від 28.07.17 на загальну суму 131800,00 гривень. Але, відповідачем спочатку реєстрацію податкової накладної №558 було зупинено, а потім взагалі відмовлено у її реєстрації.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію ДФС України обґрунтувало тим, що у відповідності до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрів податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям. Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо: видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора, кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податків. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної №558 від 28.07.17 слугувало те, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної . З врахуванням викладеного, позивачем не надано обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідача та неправомірності дій останнього.

Представником позивача заявлено клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Представник відповідача проти заявленого клопотання про розгляд справи не заперечував, в судове засідання не з'явився.

Тому, враховуючи неприбуття у судове засідання представників відповідачів, та керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України, суд розглянув справу в порядку письмового провадження.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмежною відповідальністю "Лидер Строй" зареєстровано юридичною особою державним реєстратором, про що 20.06.2011 в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис. Основним видом діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт код КВЕД 49.41.

02.02.17 ТОВ Лидер Строй уклало договір перевезення вантажів №02/01/2017 з ТОВ Морбудпроект .

В порядку та на умовах вказаного договору в липні 2017 року ТОВ Лидер Строй" здійснювало перевезення вантажів, за результатами чого позивачем було виставлено на адресу ТОВ "Морбудпроект" рахунок №СФ-000142 від 28.07.2017 р. на оплату послуг за липень 2017 на загальну суму 131800,00 грн.

28.07.17 ТОВ Лидер Строй було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №558 на загальну суму 131800,00 гривень.

03.08.17 ДФС України було прийнято зазначену податкову накладну, але у її реєстрації зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 49.41.1. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

10.08.17 ТОВ Лидер Строй направлено на адресу Державної фіскальної служби України повідомлення № 11 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, зокрема договору перевезення від 01.02.17 №02/01/2017, товарно-транспортні накладні №МС 00118, № МС 00117 від 28.07.17, № МС 00116 від 237.07.17, № МС 00115 від 26.07.17, № МС 00114 від 25.07.17, № МС 00113 від 20.07.17, № МС 00112 від 18.07.17, № МС 00111 від 17.07.17, № МС 00110 від 14.07.17, № МС 00109 від 13.07.17, № МС 00108 від 12.07.17, № МС 00107 від 11.07.17, № МС 00106 від 10.07.17, № МС 00105 від 07.07.17, № МС 00104 від 04.07.17, акт надання послуг № МБ-6 від 28.07.17 та додаток до нього, рахунок-фактура на оплату № СФ_0000142 від 28.07.17, виписки банку про оплату від 03.08.17.

16.08.17 Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення №87893/37698220, відповідно до якого, у реєстрації податкової накладної ТОВ Лидер Строй від 28.07.17 №558 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Вирішуючи по суті зазначений спір, колегія суддів виходить з того, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної є виявлена невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарам УКТЗЕД 49.41.1.

У податковій накладній №558 від 28.07.17 надані послуги відносяться до зазначеного коду: перевезення вантажів дорожніми транспортними засобами.

Саме по цим товаром ТОВ Лидер Строй надав ДФС України всі первинні документи, щодо здійнення послуг з перевезення вантажів ТОВ "Морбудпроект" : договір, товаро-транспортні накладні, рахунки, виписки з банківського рахунку про здійсненну оплату товару, акти надання послуг, тощо.

Надані ТОВ Лидер Строй документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогами, викладеному у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, мотиви ухвалення відповідачем рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №558 від 28.07.17 є незрозумілими та непоясненними.

З самого Рішення №87893/37698220 від 16.08.17 вбачається, що воно прийнято з підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Але, суд звертає увагу, що зазначена підстава є лише цитатою з постанови КМУ №190 від 29.03.17.

У самому Рішення відсутня будь-яка конкретизація, які саме документи, надані ТОВ Лидер Строй складені з порушенням законодавства, яких документів не вистачило для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної №558 від 28.07.17.

Не надано такої конкретизації претензій до первинних документів і в запереченнях відповідача.

Так, законодавством дійсно надано право ДФС України на відмову у реєстрації податкових накладних, підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, але це не є безумовним повноваженням яке не потребує доказування або будь-якої аргументації.

У Рішенні від 16.08.17, відповідачем зазначена лише юридична оцінка (кваліфікація), але не викладено жодної фактичної обставини, стосовно якої така оцінка (кваліфікація) надана.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, саме відповідачі повинні надати суду докази про те, що первинні документи ТОВ Лидер Строй складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми.

При цьому, відповідачі повинні конкретизувати зазначені помилки, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Посилання на те, що формою Рішення, яка затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.06.17 №566 Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не передбачено більш детального визначення підстав відмови у реєстрації, судом не приймається, як належне та таке, що суперечить принципу належного урядування.

У судовому засіданні, відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України, відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної №558 від 28.07.17.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Судові витрати стягнути з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Лидер Строй" з податку на додану вартість №558 від 28.07.2017.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладне ТОВ "Лидер Строй" з податку на додану вартість №558 від 28.07.2017 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

4. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Лидер Строй" (код ЄДРПОУ 37698220) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір в сумі 3200,00 гривень (три тисячі двісті грн.).

5. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.

Головуючий суддя В. В. Біоносенко

Судді Т.О.Гордієнко

Н.В.Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено12.12.2017
Номер документу70792441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1804/17

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 04.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні