Справа № 481/1155/17
Провадж.№ 2-а/481/25/2017
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.11.2017 року Новобузький районний суд Миколаївської області в складі:
головуючої - судді Уманської О.В.,
за участю: секретаря - Кузьміної Н.П.,
позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2 та ОСОБА_3.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Новому Бузі, Миколаївської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, третя особа - ОСОБА_4, до голови Новобузької районної ради Миколаївської області ОСОБА_5 про визнання протиправним дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
20.09.2017 року ОСОБА_1 звернувся до Новобузького районного суду, як адміністративному суду, з позовом до відповідача голови Новобузької районної ради Миколаївської області ОСОБА_5, за яким просив визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не включення в порядок денний 18, 20, 21, 22 сесій Новобузької районної ради питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га. з земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства; визнати протиправними дій відповідача в зв'язку з порушенням порядку розгляду питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства; зобов'язати відповідача включити в порядок денний чергової сесії районної ради питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га. з земель державної власності сільскогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства та сприяти прийняттю відповідного рішення згідно з рекомендацією постійної комісії Новобузької районної ради від 04 травня 2017 року.
Свої випоги обгрунтував тим, що 21 лютого 2017 року Новобузьким районним судом було прийнято постанову яка зобов'язала Новобузьку районну раду розглянути в порядку передбаченим чинним законодавством України питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з земель державної власності сільськогосподарського призначення, ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства, в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області та за результатами розгляду, прийняти відповідне рішення.
Дане питання розглядалось профільною комісією Новобузької райради 05.02.2016 року та 04.05.2017 року та має схвальні рекомендації. Однак в наслідок порушень під час розгляду питання, воно до цього часу залишається не вирішеним. Під час 17-ї сесії Новобузької райради дане питання було включене в порядок денний сесії, але так як підготовлений проект рішення не містив вирішальної частини, він не був підтриманий. Під час 19-ї сесії депутатам було запропоновано той самий проект рішення без вирішальної частини, при цьому саме питання розглядалось двічі 26 та 28 квітня. 26 квітня замість голосування по сутті питання за основу головуючий Гаркавенко В.В. вніс пропозицію затвердити , при цьому особисто сам його не підтримав, після чого повідомив про перенесення пленарного засідання. 28 квітня 2017 року під час розгляду питання відповідач ОСОБА_5 запропонував ОСОБА_4 погодитися сплачувати орендну плату за землю на рівні 1880 грн. з 1 га, що перевищує розмір 8% від нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки. Також, відповідач ОСОБА_5 вніс пропозицію ОСОБА_4 віднайти можливість та відшкодувати районному бюджету кошти в сумі майже 18 тис. грн. на сплату виконавчого збору. Дані пропозиції відповідача ОСОБА_5 мали ультимативний характер, а умови їх виконання були умовами для затвердження нормативно грошової оцінки, при цьому для досягнення компромісу відповідач ОСОБА_5 пропонував закрити сесію.
В порядок денний 18, 20, 21, 22 сесій Новобузької районної ради дане питання відповідачем ОСОБА_5 не включалось, та під час сесійних засідань не розглядалось.
Таким чином, порушення ОСОБА_5 порядку розгляду питання і відмова вносити на розгляд сесії питання стосовно якого є постанова суду про необхідність його розгляду та прийняття рішення, порушують права позивача передбачені ст.20, 21, 22 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та не дають можливості Новобузькій районній раді виконати судове рішення.
Ухвалою суду від 25.10.2017 року до участі у справі було залучено в якості третьої особи ОСОБА_4, який має безпосередній юридичний інтерес при розгляді справи, оскільки рішення яке, як стверджує позивач, до цього часу не прийнято Новобузькою районною радою Миколаївської області, стосується саме його - ОСОБА_4
У судовому засідання позивач ОСОБА_1 свій позов підтримав у повному обсязі, пояснив, суду що до суду він звернувся як депутат Новобузької районної ради Миколаївської області, і порушення своїх прав він вважає в тому, що саме відповідач - голова Новобузької районної ради ОСОБА_5 своєю бездіяльність не створює умов для виконання постанови Новобузького районного суду Миколаївської області.
Представники відповідача ОСОБА_2 та ОСОБА_3 позов не визнали, просили відмовити в його задоволенні.
Третя особа ОСОБА_4 у судове засідання не з'явився, жодних заяв чи клопотань суду не надав, проте його неявка відповідно до ст. 128 КАС України не перешкоджає розгляду справи, оскількипро час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, на підтвердження чого в матеріалах справи мається поштове повідомлення.
Заслухавши пояснення позивача, представників відповідача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено такі факти і відповідні їм правовідносини.
Відповідно до наказу Головного Управління Держземагенства у Миколаївській області № 1079-Ч від 01.08.2014 року, ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства орієнтовною площею 48,0 га пасовищ із земель сільськогосподарського призначення із земель державної власності в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області.
На виконання цього наказу, за замовленням ОСОБА_4, Миколаївська регіональна філія ДП Центр ДЗК розробила проект землеустрою та технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
23.06.2016 року наказом Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області № 14-5863/14-16-сг проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки в оренду було затверджено; надано ОСОБА_4 в оренду земельну ділянку площею 48,0 га пасовищ (кадастровий № 4824510100:13:000:0049) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення фермерського господарства.
Згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки, площа земельної ділянки складає 48,0 га, вид земельного угіддя пасовище, грошова оцінка станом на 01.01.2015 року складає 65043,64 гривень.
Виготовлена ОСОБА_4 технічна документація із землеустрою щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки має позитивні висновки державної експертизи землевпорядної документації від 07.11.2014 року № 475-34/15 та від 09 серпня 2016 року № 784-50/15
05.02.2016 року питання затвердження нормативної грошової оцінки було розглянуто на спільному засіданні постійних комісій з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів та з питань регламенту, депутатської діяльності, законності та правопорядку, зв'язків із засобами масової інформації та за результатами розгляду прийняті рекомендації щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 48 га на загальну суму 65043,64 гривень з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь 1.2
Постановою Новобузького районного суду Миколаївської області від 21.02.2017 року вирішено визнати протиправною бездіяльність Новобузької районної ради Миколаївської області щодо неприйняття рішення по розгляду технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (за межами населеного пункту). Зобов'язати Новобузьку районну раду Миколаївської області розглянути на найближчій сесії в порядку передбаченому чинним законодавством України питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (за межами населеного пункту) та за результатами розгляду, прийняти відповідне рішення.
04.05.2017 року постійною комісією районної ради з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, земельних відносин, екології та раціонального використанні природних ресурсів було повторно прийнято рекомендацію затвердити технічну документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка планується до передачі в оренду ОСОБА_4 для ведення фермерського господарства площею 48 га (а.с.8).
Однак, як встановлено в судовому засіданні, до цього часу постанова Новобузького районного суду не виконана. Новобузькою районною радою Миколаївської області не прийнято рішення а ні про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а ні про відмову в такому затвердженні.
Статтею 45 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць ( ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування ).
Відповідно до ст. 3 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.
Статтею 15 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу у разі виявлення порушення прав та законних інтересів громадян або інших порушень законності має право вимагати припинення порушень, а в необхідних випадках звернутися до відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також до правоохоронних і контролюючих органів та їх керівників з вимогою вжити заходів щодо припинення порушень законності.
Серед обов'язків депутата місцевої ради є додержання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів( ст.18 Закону України Про статус депутатів місцевих рад )
Частина 4 статті 49 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлює, що депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
Частиною 5 ст. 124 Конституції України передбачено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно з ч. 1ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
В силу положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Голова районної, обласної, районної у місті ради, відповідно до ст. 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради; забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням.
Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач по даній справі ОСОБА_1 є депутатом Новобузької районної ради Миколаївської області сьомого скликання, повноваження якого на час розгляду справи не припинені та не закінченні ( а.с.46). Однак відповідач ОСОБА_5, як голова Новобузької районної ради Миколаївської області, з 21.02.2017 року не організував належним чином роботу ради в частині виконання рішення суду, що в свою чергу порушило і право позивача, саме як депутата даної ради на належне виконання рішення суду.
Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач, всупереч наведеним нормам права, не довів правомірність своєї бездіяльності щодо неприйняття рішення по розгляду технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з кадастровим № 4824510100:13:000:0049 із земель державної власності сільськогосподарського призначення для створення та ведення фермерського господарства в межах території Новобузької міської ради Миколаївської області (за межами населеного пункту), а тому позовна заява підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 11,76,79, 158-163 КАС Україхни, суд,
постановив:
Позов ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність голови Новобузької районної ради Миколаївської області ОСОБА_6 щодо не включення в порядок денний 18, 20, 21, 22 сесій Новобузької районної ради питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га. з земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства.
Визнати протиправними дій голови Новобузької районної ради Миколаївської області ОСОБА_6 в зв'язку з порушенням порядку розгляду питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га, з земель державної власності сільськогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства.
Зобов'язати голову Новобузької районної ради Миколаївської області ОСОБА_6 включити в порядок денний чергової сесії районної ради питання про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 48 га. з земель державної власності сільскогосподарського призначення ОСОБА_4 для створення та ведення фермерського господарства та сприяти прийняттю відповідного рішення згідно з рекомендацією постійної комісії Новобузької районної ради Миколаївської області
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Новобузький районний суд Миколаївської області шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
Суддя
Суд | Новобузький районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 12.12.2017 |
Номер документу | 70810068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новобузький районний суд Миколаївської області
Уманська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні