Ухвала
від 07.12.2017 по справі 916/2844/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"07" грудня 2017 р. Справа № 916/2844/17

Господарський суд Одеської області у складі:

судді В.С. Петрова

при секретарі Г.С. Граматик

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_1,

від відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Елітстройпроект» до Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди землі, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Елітстройпроект» звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Одеської міської ради про внесення змін до укладеного між сторонами договору оренди землі від 24.11.2008 р., посвідченого приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3 за реєстр. № 5346, зареєстрованого в Одеському міському відділі ОРФ ДП „Центр ДЗК» 16.06.2009 р. за № 040950500045, шляхом викладення в наступній редакції:

- п. 2.3 договору: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року становить: 1067582 (один мільйон шістдесят сім тисяч п'ятсот вісімдесят дві) гривні 58 копійок, з урахуванням індексації за 2016 рік, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 159/86-17 від 19.01.2017 року, складеної Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області» ;

- п. 4.1 договору: „Орендна плата за земельну ділянку площею 1327 кв.м розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 53379,13 грн. на рік, з урахуванням індексації за 2016 рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі .

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

24 листопада 2008 р. між ТОВ „Елітстройпроект» (орендар) та Одеською міською радою (орендодавець) укладено договір оренди землі, за яким Товариство прийняло у строкове платне користування земельну ділянку площею 1327 кв.м за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 33, для подальшого проектування, реконструкції (до IV кварталу 2009 р.) з розширенням нежитлових приміщень під офісно-торгову будівлю та її подальшої експлуатації й благоустрою прилеглої території, строком на 25 років. Вказаний договір посвідчено приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3 та зареєстровано в реєстрі за № 5346, а також зареєстровано в Одеському міському відділі ОРФ ДП Центр ДЗК 16.06.2009 р. за № 040950500045.

Пунктом 4.1 договору визначено, що орендна плата за земельну ділянку площею 1327 кв.м розрахована у розмірі 6% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 8457,24 грн. на рік (на період реконструкції) та 52202,85 грн. на рік (на період експлуатації). Орендна плата сплачується орендарем у грошовій безготівковій формі.

Як вказує позивач, рішенням господарського суду Одеської області від 12.04.2013 р. по справі № 916/273/13-г були внесені зміни до вказаного договору оренди землі від 24.11.2008 р. та викладено його пункти 2.3 і 4.1 у наступній редакції:

- п. 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1327 кв.м. становить 2 955653,64 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2011 р. № 186/К, складених управлінням Держкомзему у м. Одесі ;

- п.4.1. Орендна плата за земельну ділянку загальною площею 1327 кв.м. розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 147782,68 грн. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі .

Наразі позивач зазначає, що відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статей 12 та 201 Земельного кодексу України, статті 271 Податкового кодексу України, статей 11, 15, 18 та 23 Закону України Про оцінку земель , статей 15 та 21 Закону України Про державний земельний кадастр , статей 9 та 35 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації , враховуючи рішення Одеської міської ради від 10.06.2015 р. за № 6761-VI Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса , розглянувши технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя, та висновок Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 23.05.2016 р. за № 410-16 рішенням 576-VII від 29.06.2016 р., Одеська міська рада вирішила затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя станом на 01.01.2016 р., при цьому встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 рішення Одеської міської ради № 576-VII від 29.06.2016 р., застосовується з 1 січня 2017 р.

Так, позивач зазначає, що листом Департаменту комунальної власності Одеської міської ради № 01-13/6643 від 27.12.2016 р. ТОВ „Елітстройпроект» було проінформовано про введення в дію з 01.01.2017 р. нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеси та необхідності отримання витягу про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Між тим згідно отриманого ТОВ „Елітстройпроект» витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 159/86-17 від 19.01.2017 р., нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 5110136900:21:016:0046, оренда якої є предметом укладеного між ТОВ сторонами договору оренди землі від 24.11.2008 р., складає 1067582,58 грн.

За ствердженнями позивача, що ТОВ „Елітстройпроект» листом № 07/02-1 від 07.02.2017 р. звернувся до Одеського міського голови з пропозицією про внесення змін до договору оренди землі від 24.11.2008 р. (вх.№ 02.2-10/118 від 09.02.2017 р.), а саме до п. 2.3 і п. 4.1 договору шляхом викладення їх в наступній редакції:

- 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року становить: 1067582 (один мільйон шістдесят сім тисяч п'ятсот вісімдесят дві) гривні 58 копійок, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 159/86-17 від 19.01.2017 року, складеної Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області Головного управління Держгеокадастру в Одеській області. ;

- 4.1. Орендна плата за земельну ділянку площею 1327 кв.м. розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 53379,13 грн. на рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій безготівковій формі. .

В свою чергу листом Департаменту комунальної власності Одеської міської ради № 01-18/209-09-01 від 02.03.2017 р. ТОВ „Елітстройпроект» було проінформоване про те, що вказаним Департаментом буде підготовлено проект рішення про внесення змін до договору оренди землі для подальшого розгляду на сесії Одеської міської ради.

Проте, як зазначає позивач, станом на момент подання позову Одеською міською радою рішення про внесення змін до спірного договору оренди землі не прийнято, дата можливого прийняття такого рішення ТОВ „Елітстройпроект» невідома.

Таким чином, позивач зазначає, що Товариство позбавлене можливості привести положення договору в частині визначення розміру орендної плати до вимог чинного законодавства, інакше як за рішенням суду про внесення змін до договору оренди землі.

Наразі позивач посилається на п. 12.1 договору, яким визначено, що зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін, яка підлягає обов'язковому нотаріальному посвідченню. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.11.2017 р. позовну заяву ТОВ „Елітстройпроект» прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 916/2844/17, при цьому справу призначено до розгляду в засіданні суду на 07.12.2017 р.

Наразі 27.11.2017 р. до господарського суду Одеської області надійшла заява ТОВ „Елітстройпроект» про залучення Департаменту комунальної власності Одеської міської ради до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, з огляду на те, що саме Департамент комунальної власності Одеської міської ради готує розрахунок орендної плати за договором, а також проект рішення Одеської міської ради про внесення змін до спірного договору оренди.

Крім того, 05.12.2017 р. до господарського суду Одеської області надійшло від Одеської міської ради клопотання про залучення Департаменту комунальної власності Одеської міської ради до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача. Так, заявник вказує, що відповідно до п. 1.2 Положення про департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.02.2013 р. № 2752-VI, департамент наділяється міською радою повноваженнями щодо управління комунальною власністю територіальної громади міста та щодо реалізації повноважень Одеської міської ради у галузі земельних відносин відповідно до чинного законодавства. Відповідно до п. 2.2.2 Положення департамент забезпечує реалізацію повноважень Одеської міської ради у галузі земельних відносин відповідно до чинного законодавства України, зокрема, відповідно до п. а, і, п.п. 2.2.2.14 здійснює підготовку проектів договорів оренди землі на розгляд міської ради. Таким чином, заявник вказує, що Департамент у межах своєї компетенції вживає заходи щодо підготовки проектів договорів оренди земельних ділянок, внесення змін до даних договорів шляхом підготовки додаткових угод та відповідно справляння орендної плати. Крім того заявник зазначає, що рішенням Одеської міської ради від 07.12.2016 р. № 1323-VII Про бюджет міста Одеси на 2017 рік визначено перелік виконавчих органів Одеської міської ради та комунальних підприємств, утворених Одеською міською радою, які здійснюють контроль за виконанням планових показників з надходжень доходів до бюджету міста Одеси, та зокрема визначено, що на Департамент комунальної власності Одеської міської ради покладено контроль за виконанням планових показників з надходжень доходів за плату за землю до бюджету міста Одеси (додаток № 11 до даного рішення).

Згідно ст. 27 Господарського процесуального кодексу України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до прийняття рішення господарським судом, якщо рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за клопотанням сторін, прокурора. Якщо господарський суд при прийнятті позовної заяви, вчиненні дій по підготовці справи до розгляду або під час розгляду справи встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права і обов'язки осіб, що не є стороною у справі, господарський суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Враховуючи вищенаведені клопотання сторін та з огляду на викладені обставини в позовній заяві, на думку суду, рішення суду по даній справі може вплинути на права та обов'язки Департамент комунальної власності Одеської міської ради.

За таких обставин, господарський суд вважає за доцільне залучити до участі у справі Департамент комунальної власності Одеської міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, що сприятиме з'ясуванню всіх обставин справи, прийняттю законного і обґрунтованого рішення.

Приймаючи до уваги залучення до участі у справі третьої особи, суд вважає за необхідне розгляд справи відкласти.

Керуючись ст.ст. 27, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1; код ЄДРПОУ 26302595).

2. Відкласти розгляд справи на 19 грудня 2017 р. о 11 год. 00 хв . Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Одеської області (м. Одеса, пр. Шевченка, 29), зал № 404.

3. Зобов'язати:

позивача - направити третій особі копію позову з доданими до нього документами;

третю особу - надати письмові пояснення по суті спору.

4. Явка представників сторін та третьої особи обов'язкова.

Суддя В.С. Петров

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено12.12.2017
Номер документу70820637
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2844/17

Постанова від 26.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Ухвала від 15.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Постанова від 19.04.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 19.03.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Рішення від 29.01.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 19.12.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 07.12.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні