Постанова
від 07.12.2017 по справі 803/1481/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2017 року Справа № 803/1481/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Валюха В.М.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Ківерцівська спеціалізована пересувна механізована колона-ЛТД про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ, позивач) звернулося з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Ківерцівська спеціалізована пересувна механізована колона-ЛТД (далі - ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД , відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 62738,28 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, взятий на податковий облік, зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). За відповідачем обліковується податковий борг в загальному розмірі 62738,28 грн., в тому числі: з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у розмірі 1085,25 грн., орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 61653,03 грн.

Позивач надіслав відповідачу податкову вимогу № 556-25 від 24.11.2015, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позивач, з урахуванням клопотання про уточнення позовних вимог, просить стягнути із банківських рахунків ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД податковий борг з ПДВ в сумі 1085,25 грн. на користь Державного бюджету України та з орендної плати в сумі 61653,03 грн. на користь місцевого бюджету Ківерцівської міської ради (а. с. 84).

До судового засідання, призначеного на 15:30 07.12.2017, представник позивача подала до суду письмове клопотання про розгляд справи за її відсутності (а. с. 84).

Представник відповідача у судове засідання не прибув повторно, при цьому повістки, які надіслані рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, не були вручені відповідачу з незалежних від суду причин (а. с. 75, 81), а тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) необхідно вважати, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, при цьому, від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 05.10.2017 (а. с. 5-7), має відкриті рахунки в банківських установах (а. с. 8).

За відповідачем обліковується податковий борг в загальному розмірі 62738,28 грн., в тому числі: з ПДВ - 1085,25 грн., орендної плати за землю з юридичних осіб - 61653,03 грн., про що зазначено ГУ ДФС у Волинській області в довідці про наявність заборгованості по платежах до бюджету, розрахунку податкового боргу по платежах до бюджетів ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника по вказаних платежах (а. с. 8-12, 37-51).

Податковий борг з ПДВ виник внаслідок нарахування контролюючим органом штрафних санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями від 29.09.2015 № НОМЕР_2 на суму 170,00 грн., від 06.11.2016 № НОМЕР_3 на суму 43,40 грн. (а. с. 13, 15) та самостійного нарахування платником грошового зобов'язання згідно з податковими деклараціями від 03.11.2015 № НОМЕР_4 у розмірі 304,00 грн., від 12.11.2015 № НОМЕР_5 у розмірі 757,00 грн. (а. с. 16-21), а також нарахуванням пені в сумі 0,46 грн. Податковий борг ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД з ПДВ становить 1085,25 грн., що підтверджується довідкою про наявність заборгованості по платежах до бюджету, розрахунком сум податкового боргу та даних зворотного боку облікової картки платника (а. с. 8-9, 37-38).

Податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб виник внаслідок самостійного нарахування відповідачем зобов'язань згідно з податковими деклараціями з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_6 від 05.02.2015, № НОМЕР_7 від 26.03.2015, № НОМЕР_8 від 17.02.2016, № НОМЕР_9 від 14.02.2017, якими визначені суми податкових зобов'язань, які підлягають сплаті до бюджету (а. с. 22-33), а також внаслідок донарахування штрафних санкцій, визначених податковим повідомленням-рішенням № 000551305 від 27.07.2016 у сумі 1878,95 грн. (а. с. 34), яке відповідачем в адміністративному чи судовому порядку оскаржене не було. Крім того, ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД нараховане податкове зобов'язання в сумі 19299,58 грн. відповідно до рішення № 8 від 25.09.2015 про розстрочення податкового боргу (а. с. 55).

Як вбачається із довідки про наявність заборгованості по платежах до бюджету, розрахунком сум податкового боргу та даних зворотного боку облікової картки платника ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД з орендної плати за землю з юридичних осіб, податковий борг відповідача з цього платежу становить 61653,03 грн. (а. с. 9-12, 39-51).

Відповідно до статті 59 ПК України позивач надіслав відповідачу податкову вимогу № 556-25 від 24.11.2015 (а. с. 36).

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг, щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду письмових заперечень, не надано доказів його сплати, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом прийняття постанови про стягнення податкового боргу з банківських рахунків ТзОВ Ківерцівська СПМК-ЛТД .

Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Ківерцівська спеціалізована пересувна механізована колона-ЛТД (45200, Волинська область, місто Ківерці, вулиця Жукова, будинок 6, ідентифікаційний код 04541193) у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь Державного бюджету України податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 1085 гривень 25 копійок (одна тисяча вісімдесят п'ять гривень двадцять п'ять копійок).

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Ківерцівська спеціалізована пересувна механізована колона-ЛТД (45200, Волинська область, місто Ківерці, вулиця Жукова, будинок 6, ідентифікаційний код 04541193) у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь місцевого бюджету Ківерцівської міської ради Волинської області податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб в розмірі 61653 гривні 03 копійки (шістдесят одна тисяча шістсот п'ятдесят три гривні три копійки).

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено13.12.2017
Номер документу70828185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1481/17

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні