Ухвала
від 04.12.2017 по справі 569/18368/17
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/18368/17

УХВАЛА

04 грудня 2017 року м. Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області

в особі слідчого судді ОСОБА_1

з участю секретаря - ОСОБА_2

прокурора - ОСОБА_3

слідчого ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5

захисників підозрюваного ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні заступника начальника відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Рівненської області старшого радника юстиції ОСОБА_3 , про продовження строку запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Красилів Хмельницької області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , працюючому на посаді начальника Волинської митниці ДФС, громадянину України, поляку у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 359, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Старший прокурор групи прокурорів у кримінальному провадженні заступник начальника відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Рівненської області старший радник юстиції ОСОБА_3 , звернувся в суд із клопотанням про продовження строку запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання підозрюваного ОСОБА_5 .

З клопотання вбачається, що Слідчим відділом прокуратури Рівненської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.04.2016 за № 42016031110000015, за підозрою начальника Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 359 КК України, державного інспектора відділу митного оформлення № 4 митного поста «Краковець» Львівської митниці ДФС ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, головного державного інспектора ВМО 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, державного інспектора ВМО 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

В ході досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, зокрема, встановлено, що відповідно до п. 7 Переліку видів майна, що не може перебувати у власності громадян, громадських об`єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України, затвердженого Постановою ВРУ від 17.06.1992 № 2471, згідно якого спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації не можуть перебувати у власності громадян.

Згідно ст.ст. 2, 3 Положення про порядок розроблення, виготовлення, реалізації та придбання спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв`язку, інших засобів негласного отримання інформації, затвердженого Постановою КМУ від 27.10.2001 № 1450, фізичні особи не можуть бути замовниками розроблення, виготовлення та придбання спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації.

Пунктом 23 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розроблення, виготовлення спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв`язку, інших засобів негласного отримання інформації, торгівлі спеціальними технічними засобами для зняття інформації з каналів зв`язку, іншими засобами негласного отримання інформації, затверджених Наказом СБУ від 31.01.2011 № 35, передбачено, що діяльність, пов`язана з розробленням, виготовленням, постачанням спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв`язку та інших технічних засобів негласного отримання інформації (критерії належності та перелік технічних засобів негласного отримання інформації визначаються Кабінетом Міністрів України за поданням Служби безпеки України) підлягає ліцензуванню.

Так, всупереч вимог вищезазначеного законодавства ОСОБА_5 , діючи умисно, переслідуючи злочинну мету, спрямовану на незаконне збирання, зберігання, використання, поширення конфіденційної інформації про осіб, з використанням незаконно придбаних за кордоном та переміщених до України спеціальних засобів негласного отримання інформації, за відсутності відповідної ліцензії Служби безпеки України, вчинив у невстановленому на даний час в ході досудового розслідування місці та час, незаконне придбання спеціального технічного засобу негласного отримання інформації з метою його подальшого використання.

В ході проведення 17.08.2017 обшуку службового кабінету начальника Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_3 , виявлено та вилучено пакет із пристроєм, схожим на авторучку із USB-з`єднанням та відповідним шнуром без будь-яких маркувань.

Згідно висновку експертизи спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації №115 від 19.08.2017 технічний пристрій чорного кольору, зовні схожий на авторучку, обладнаний відеокамерою та роз`ємами для з`єднання з комп`ютером, відноситься до спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації. На вбудованому технічному пристрої носієві інформації об`ємом 29,1 Гб, містяться відеофайли, файл конфігурації пристрою та програма для редагування конфігурації пристрою.

В ході огляду вищезазначеного диска встановлено, що на ньому містяться аудіо- та відеофайли за результатами негласного спостереження за невстановленими на даний час в ході досудового розслідування особами.

Таким чином, своїми умисними діями, що виразились у незаконному придбанні спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, їх незаконному використанні ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 359 КК України.

Крім того встановлено, що наказом ДФС України №3951-о від 14.12.2016 ОСОБА_5 призначений на посаду начальника Волинської митниці ДФС.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, ОСОБА_5 є особою, на яку покладено обов`язок діяти лише в межах повноважень та способом, які передбачені Конституцією України і Законами України.

Зокрема ОСОБА_5 , працюючи на посаді начальника Волинської митниці ДФС, яка відповідно до ст. 6 Закону України «Про державну службу» віднесена до категорії «Б» посад державних службовців, тобто будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, а також згідно з

ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», будучи працівником правоохоронного органу, виконуючи функції представника влади, будучи зобов`язаним, відповідно до

ст. 8 Закону України «Про державну службу» дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Статтею 8 Закону України «Про державну службу» передбачено, що державний службовець повинен дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбаченихКонституцією та законами України, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;

Статтею 54 Митного кодексу України визначено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Згідно ст. 318 Митного кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України, митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів.

Відповідно до вимог ст. 334 МК України органи доходів і зборів вимагають від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на органи доходів і зборів, тільки ті документи та відомості, які необхідні для здійснення митного контролю та встановлені цим Кодексом. Особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов`язані надавати органам доходів і зборів документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю, в усній, письмовій та/або електронній формі.

Статтею 337 МК України передбачено, що перевірка документів та відомостей, які відповідно достатті 335цього Кодексу подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом. Контроль із застосуванням системи управління ризиками - це оцінка ризику шляхом аналізу (у тому числі з використанням інформаційних технологій) поданих документів у конкретному випадку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з метою обрання форм та обсягу митного контролю, достатніх для забезпечення додержання вимог законодавства України з питань державної митної справи.

В той же час, відповідно до Положення про Волинську митницю ДФС та наказу Волинської митниці ДФС № 70 від 23.02.2017 за начальником Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 закріплені обов`язки щодо: управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності Волинської митниці ДФС, відділу роботи з персоналом Волинської митниці ДФС, сектору охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації Волинської митниці ДФС, юридичного відділу Волинської митниці ДФС, управління адміністрування митних платежів Волинської митниці ДФС, управління матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури Волинської митниці ДФС, відділу інформаційних технологій Волинської митниці ДФС тощо.

Згідно ст.ст. 85, 86 Митного кодексу України, реекспорт це митний режим, відповідно до якого товари, що були раніше ввезені на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивозяться за межі митної території України без сплати вивізного мита та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Митний режим реекспорту може бути застосований до товарів, які при ввезенні на митну територію України мали статус іноземних та після ввезення на митну територію України перебували під митним контролем та не були поміщені у митний режим (у тому числі у зв`язку з обмеженнями чи заборонами щодо ввезення таких товарів на митну територію України).

Однак ОСОБА_5 , перебуваючи на вищевказаній посаді, надавав незаконні вказівки та розпорядження начальнику відділу провадження у справах ПМП УПМП Волинської митниці ДФС ОСОБА_10 , виконувачу обов`язків начальника митного поста «Луцьк» Волинської митниці ДФС

ОСОБА_11 , старшому державному інспектору митного поста "Луцьк" Волинської митниці ДФС ОСОБА_12 , а також, будучи у злочинній змові з іншими посадовими особами митного поста «Краковець» Львівської митниці ДФС, усвідомлюючи протиправність своїх дій, вирішив умисно використати своє службове становище та надані йому владні повноваження керівника, з метою отримання неправомірної вигоди, всупереч інтересам служби та діючи в незаконних інтересах приватного підприємства «Спецтрансавтогруп» (код ЄДРПОУ 39916852, місцезнаходження юридичної особи: Харківська область, Вовчанський район, м. Вовчанськ, вул. Пушкінська, 2, далі ПП «Спецтрансавтогруп»), з метою отримання останнім неправомірної вигоди у виді ухилення від сплати митних платежів при здійсненні митного оформлення асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_1 .

Зокрема встановлено, що посадовими особами ПП«Спецтрансавтогруп»черезмитний пост «Краковець» Львівської митниці ДФС на митну територію України в режимі «імпорт» ввезено асфальтоукладчик марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_2 , який під митним контролем для здійснення всіх митних формальностей прослідував на митний пост «Луцьк» Волинської митниці ДФС.

Також встановлено, що ОСОБА_5 , обіймаючи посаду начальника Волинської митниці ДФС, будучи службовою особою та керівником органу виконавчої влади, виконуючи функції працівника правоохоронного органу, 18.05.2017, зловживаючи своїм службовим становищем та наданою йому владою, з метою отримання неправомірної вигоди, надав завідомо незаконну вказівку виконувачу обов`язків начальника митного поста «Луцьк» Волинської митниці ДФС ОСОБА_11 , який, в свою чергу, надав її безпосередньо старшому державному інспектору митного поста «Луцьк» Волинської митниці ДФС ОСОБА_12 , скласти картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, щодо митного оформлення асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_1 .

Зокрема, ОСОБА_12 при наявності ризиків з системи «АСАУР» щодо фіктивності підприємства декларанта і будучи проінформованим про наявність листів-орієнтувань з приводу цього (лист від міжрегіонального оперативного управління офісу великих платників податків ДФС України за № 15311/7/28-10-21-15 від 25.04.2017 та № 3393/8/28-10-21-15 від 13.05.2017) на виконання вказівок та розпоряджень ОСОБА_5 та ОСОБА_11 не скерував матеріали до управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Волинської митниці ДФС для складення протоколу про порушення митних правил, відповідно до вимог ст. 483 Митного кодексу України та здійснив митні формальності вказаного асфальтоукладчика в режимі реекспорт, що призвело до випуску автомобіля у вільний обіг на митну територію України та не вивезення його за її межі.

В подальшому ОСОБА_5 , усвідомлюючи протиправність своїх дій та аналогічним чином будучи проінформованим про наявність вищевказаних листів орієнтувань з приводу фіктивності вищевказаного підприємства, оскільки зазначенні листи скеровувались у його адресу, діючи умисно в інтересах ПП "Спецтрансавтогруп" та використовуючи владні повноваження, з метою отримання неправомірної вигоди, у невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі надав незаконну вказівку начальнику відділу провадження у справах про ПМП УПМП Волинської митниці ДФС ОСОБА_10 підготувати лист-довідку за № 1188/03-70-20-03-17 від 16.05.2017, в якому вказати, що документи, які подані ПП «Спецтрансавтогруп» до митного оформлення асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_1 , згідно ст. 483 Митного кодексу України не дають підстав вважати їх підробленими, а ввезення даного товару в режимі реекспорту можливе за умов дотримання вимог ст. ст. 86-87 Митного кодексу України.

Після цього, старший державний інспектор митного поста «Луцьк» Волинської митниці ДФС ОСОБА_12 , на виконання незаконної вказівки ОСОБА_5 та ОСОБА_11 , в порушення вищезазначених вимог, провів митне оформлення асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_1 згідно митної декларації за № UA205090/2017/014110 в режимі реекспорту, при цьому посилаючись на лист-довідку начальника відділу провадження у справах про ПМП УПМП Волинської митниці ДФС ОСОБА_10 за № 1188/03-70-20-03-17 від 16.05.2017.

Таким чином, невстановлені на даний час службові особи ПП «Спецтрансавтогруп» провели фіктивний вивіз асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800» номер шасі НОМЕР_1 із зони митної діяльності м/п «Луцьк», для подальшого вивезення за межі митної території України, однак в дійсності вказаний товар не був вивезений за межі митної території України та випущений у вільний обіг.

Вищезазначені назаконні дії зазначених службових осіб Волинської митниці ДФС дали можливість ухилитися службовим особам ПП «Спецтрансавтогруп» від сплати необхідних митних платежів, чим заподіяно державним інтересам шкоду у вигляді ненадходження до бюджету митних платежів і зборів в розмірі 307 350,92 грн., згідно листа Головного управління ДФС у Волинській області за № 5915/10/03-20-21-07-03 від 18.07.2017, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.

Своїми умисними діями, що виразились у зловживанні владою та службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою влади та службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України.

Крім того, ОСОБА_5 , працюючи на посаді начальника Волинської митниці ДФС, яка відповідно до ст. 6 Закону України «Про державну службу» віднесена до категорії «Б» посад державних службовців, тобто будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, а також згідно з

ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», являючись працівником правоохоронного органу, виконуючи функції представника влади, будучи зобов`язаним, відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну службу» дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки, додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції, діючи умисно, всупереч вищезазначеним вимогам надав підлеглим працівникам незаконну вказівку про вимагання та отримання ними від осіб, які здійснюють перетин державного кордону України та проходять митні формальності на митних постах Волинської митниці ДФС, за безперешкодний перетин державного кордону України неправомірну вигоду у розмірі від 300 гривень та вище з особи, частину з яких слід передати ОСОБА_5 .

В подальшому, головний державний інспектор ВМО № 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_8 , діючи всупереч вищевказаних норм та грубо порушуючи свої службові обов`язки, використовуючи надану йому владу та службове становище всупереч інтересам служби, діючи умисно, на виконання незаконної вказівки начальника Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 , в корисливих цілях, з метою його особистого незаконного збагачення та збагачення ОСОБА_5 , 10.08.2017, перебуваючи на митному посту «Ягодин» Волинської митниці ДФС, який знаходиться за адресою: Волинська область, Любомльський район, с. Старовойтове, вул. Прикордонників, 2, у період часу з 08 год. 20 хв. по 09год.10 хв., під час виконання своїх службових обов`язків, поєднаного із вимаганням неправомірної вигоди, під час проведення митних формальностей, одержав від громадянина України ОСОБА_13 , який здійснював в`їзд на територію України з Республіки Польща, грошові кошти в якості неправомірної вигоди в розмірі 50 доларів США: одна купюра номіналом 20 доларів США серії МВ № 15482013А, дві купюри номіналом 10 доларів США

серії JB № 43782757А та серії MG № 55900198А, дві купюри номіналом 5 доларів США серії JL 25099310В та серії MJ № 05371975В, що за офіційним курсом Національного Банку України, станом на 10.08.2017, складало 1286,23 грн., за безперешкодне проведення митних формальностей.

Крім того, державний інспектор ВМО № 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_9 , діючи всупереч вищевказаних норм та грубо порушуючи свої службові обов`язки, використовуючи надану їй владу та службове становище всупереч інтересам служби, діючи умисно, на виконання незаконної вказівки начальника Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 , в корисливих цілях, з метою її особистого незаконного збагачення та збагачення ОСОБА_5 , 10.08.2017, перебуваючи на митному посту «Ягодин» Волинської митниці ДФС, який знаходиться за адресою: Волинська область, Любомльський район, с. Старовойтове, вул. Прикордонників, 2, у період часу з 10 год. 00 хв. по 11год.50 хв., під час виконання своїх службових обов`язків, поєднаного із вимаганням неправомірної вигоди, під час проведення митних формальностей, одержала від громадянина України ОСОБА_14 , який здійснював в`їзд на територію України з Республіки Польща, грошові кошти в якості неправомірної вигоди в розмірі 50 Євро: одна купюра номіналом 20 Євро серії RA № 0915605826, дві купюри номіналом по 10 Євро серії ТА№ 1965100945 та серії ХА 0907949817, дві купюри номіналом по 5 Євро серії UF № 5014868866 та серії VB № 5358963673, що за офіційним курсом Національного Банку України, станом на 10.08.2017, складало 1508,87 грн., за безперешкодне проведення митних формальностей.

В подальшому, на виконання вищезазначеного незаконного наказу вказані грошові кошти в сумі 50 доларів США та 50 Євро службові особи митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_8 та ОСОБА_9 передали у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці начальнику Волинської митниці ДФС України ОСОБА_5 .

У ході проведення 17.08.2017 обшуку приміщення за місцем проживання ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_4 , в кухні на шафі, з поміж інших, виявлено грошові коштиврозмірі50 доларів США: одна купюра номіналом 20 доларів США серії МВ № 15482013А, дві купюри номіналом 10 доларів США серії JB № 43782757А та серії MG № 55900198А, дві купюри номіналом 5 доларів США серії JL № 25099310В та серії MJ № 05371975В, та 50 Євро: одна купюра номіналом 20 Євро серії RA № 0915605826, дві купюри номіналом по 10 Євро серії ТА № 1965100945 та серії ХА № 0907949817, дві купюри номіналом по 5 Євро серії UF № 5014868866 та серії VB № 5358963673, серії та номери яких збігаються із грошовими коштами, зазначеними в протоколах огляду та ідентифікації та вручення грошових коштів від 08.08.2017.

Таким чином, своїми умисними діями, які виразилися в одержанні службовою особою, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, повторно, поєднаному з вимаганням неправомірної вигоди, ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 368 КК України.

17.08.2017 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України.

У подальшому, 19.08.2017 ОСОБА_5 вручено повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та про підозру у вчиненні, при вказаних фактичних обставинах, кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 359, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України, тобто у вчиненні ним, як службовою особою та керівником правоохоронного органу умисних службових злочинів з використанням наданого йому службового становища.

Вказані обставини, що дають підстави обґрунтовано підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні даних кримінальних правопорушень, повністю підтверджуються матеріалами досудового розслідування у кримінальному провадженні.

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні, з використанням наданого йому службового становища, умисних службових злочинів, за вчинення яких може бути призначене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

Ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання і строком на два місяці на нього покладено наступні обов`язки, передбачені п. 1 ч. 5 ст. 194 КПК України: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон.

В зв`язку із неможливістю завершення досудового розслідування в межах передбаченого КПК України двомісячного строку, 02.10.2017 прокурором, уповноваженим на розгляд питання про продовження строку досудового розслідування заступником прокурора Рівненської області ОСОБА_15 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до чотирьох місяців, тобто до 04.12.2017.

20.10.2017 ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду строк застосованого до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання продовжено до 04.12.2017, в межах строку досудового розслідування, при цьому на підозрюваного, відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 194 КПК України, покладено наступні обов`язки: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи.

Строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні закінчується 04.12.2017, однак закінчити досудове розслідування до вказаного строку не виявляється можливим, оскільки необхідно:

додатково допитати як свідків ОСОБА_13 та ОСОБА_14 ;

отримати від компетентних органів Республіки Польща відповідь на запит про надання міжнародно-правової допомоги у кримінальному провадженні, стосовно ввезення 22.05.2017 на територію Республіки Польща із території України асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800», номер кузова НОМЕР_3 ;

встановити місцезнаходження асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800», номер кузова НОМЕР_3 ;

допитати як свідків колишніх та нинішніх керівників ПП «Спецтрансавтогруп»;

встановити та допитати осіб, які організували ввезення асфальтоукладчика марки «VOGELE Super 800», номер кузова НОМЕР_3 ;

виконати ряд інших слідчих та процесуальних дій, направлених на встановлення важливих обставин вчинених кримінальних правопорушень;

повідомити стороні захисту про закінчення досудового розслідування та надати доступ до його матеріалів;

надати можливість стороні захисту ознайомитися із матеріалами досудового розслідування у кримінальному провадженні у порядку, визначеному ст. 290 КПК України;

скласти обвинувальний акт;

скласти реєстр матеріалів досудового розслідування;

виконати інші необхідні процесуальні дії, пов`язані із завершенням досудового розслідування;

вручити копії обвинувального акту та реєстру матеріалів досудового розслідування підозрюваним та їх захисникам.

Отже, з метою забезпечення виконання підозрюваним ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків, враховуючи, що останній може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, незаконно впливати на інших підозрюваних та свідків, якими, у тому числі, є і підлеглі йому співробітники Волинської митниці ДФС, чим перешкодить проведенню об`єктивного досудового розслідування у кримінальному провадженні, необхідним є продовження строку застосованого до нього запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та покладених обов`язків.

Вивченням особи ОСОБА_5 встановлено, що він працездатний, має постійне місце проживання та роботи, раніше несудимий, має на утриманні малолітню дитину.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, покликаючись на викладені у ньому обставини. Просив продовжити строк запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання ОСОБА_5 .

Підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник в судовому засіданні не заперечили щодо задоволення клопотання,

Заслухавши думку учасників процессу в судовому засіданні, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що слідчим відділом прокуратури Рівненської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.04.2016 за № 42016031110000015, за підозрою начальника Волинської митниці ДФС ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368, ч. 1 ст. 359 КК України, державного інспектора відділу митного оформлення № 4 митного поста «Краковець» Львівської митниці ДФС ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, головного державного інспектора ВМО 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, державного інспектора ВМО 1 митного поста «Ягодин» Волинської митниці ДФС ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

17.08.2017 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України.

У подальшому, 19.08.2017 ОСОБА_5 вручено повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та про підозру у вчиненні, при вказаних фактичних обставинах, кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 359, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368 КК України, тобто у вчиненні ним, як службовою особою та керівником правоохоронного органу умисних службових злочинів з використанням наданого йому службового становища.

Ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду до підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання і строком на два місяці на нього покладено наступні обов`язки, передбачені п. 1 ч. 5 ст. 194 КПК України: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон.

20.10.2017 ухвалою слідчого судді Рівненського міського суду строк застосованого до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання продовжено до 04.12.2017, в межах строку досудового розслідування, при цьому на підозрюваного, відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 194 КПК України, покладено наступні обов`язки: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи.

Відповідно дост. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов"язків, а також запобігання спробам:1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Продовжити строк особистого зобов"язання ОСОБА_5 необхідно, оскільки завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, необхідно провести ряд слідчих дій, результати яких та експертиз мають істотне значення для кримінального провадження.

Постановою заступника прокурора Рівненської області ОСОБА_15 від 27.11.2017 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42016031110000015 від 06.04.2016 року за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.359, ч. 2 ст.364, ч. 3 ст.368 КК Українипродовжено до чотирьох місяців, а саме до 04 лютого 2018 року.

Відповідно до ч. 1ст. 179 КПК Україниособисте зобовязання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобовязання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обовязки, передбаченіст. 194 цього Кодексу.

Прокурор, звертаючись з клопотанням про продовження строку запобіжного заходу у вигляді особистого зобовязання, довів про наявність достатніх даних, що заявлений ризик вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення не зменшився, наявні підстави, які перешкоджають завершенню досудового розслідування.

Слідчий суддя з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обовязків, запобігання спробам переховуватись від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків, а також вчинити інше кримінальне правопорушення, з врахуванням обставин, що враховуються при обранні запобіжного заходу, передбаченихст. 174 КПК України, а саме особи підозрюваного, тяжкості покарання дійшов висновку про наявність достатніх підстав для продовження строку запобіжного заходу у вигляді особистого зобовязання відносно ОСОБА_5 .

При цьому із врахуванням ч. 2ст. 179 КПК Українислідчий суддя покладає на ОСОБА_5 обовязки: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.176-178,179,184,186,193,194,196,395 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Продовжити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Красилів Хмельницької області, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , працюючому на посаді начальника Волинської митниці ДФС, громадянину України, поляку, підозрюваному у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 359, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 368КК України, строк запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені п. 1 ч. 5ст. 194 КПК України: прибувати на виклики до слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться кримінальне провадження № 42016031110000015 від 06.04.2016, або до суду за першою вимогою; повідомляти слідчого, прокурора, в провадженні яких знаходиться вказане кримінальне провадження, або суд про зміну свого місця проживання, роботи.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених на нього обовязків до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути покладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.

Строк виконання обов`язків ОСОБА_5 встановити до 04 лютого 2018 року, тобто в межах строку досудового розслідування.

Контроль за виконанням особистого зобовязання покласти на слідчого чи прокурора у провадженні якого перебуває кримінальне провадження.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду Рівненської області протягом пяти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення04.12.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу70841037
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —569/18368/17

Ухвала від 04.12.2017

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ореховська К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні