Постанова
від 11.12.2017 по справі 819/1925/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1925/17

11 грудня 2017 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі судді Дерех Н.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Управління Держпраці у Тернопільській області до Комунального підприємства Великобірківської сільської ради "Добробут" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Управління Держпраці у Тернопільській області з адміністративним позовом до Комунального підприємства Великобірківської сільської ради "Добробут" , в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме зупинити роботи в колодязях, експлуатацію та капітальний ремонт свердловин.

Ухвалою від 10 листопада 2017 року відкрито скорочене провадження по справі та надіслано відповідачу ухвалу про відкриття скороченого провадження по справі.

Ухвала отримана представником відповідача особисто 28 листопада 2017 року, що підтверджується інформацією з реєстру поштових відправлень. Заяв та заперечень від відповідача до суду не надходило.

Відповідно до п.2 ч.5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 1 Положення про Управління Держпраці у Тернопільській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 р. № 8, передбачено, що Управління є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-У (надалі Закон №877), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. В силу ч. 1 ст. 4 Закону 877-У, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до наказу Управління Держпраці у Тернопільській області від 19 жовтня 2017 року № 560, направлення на проведення перевірки від 19 жовтня 2017 року № 322, головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, енергетиці машиннобудуванні, котлонагляді та на виробництвах і об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_1, з 23 жовтня 2017 року по 27 жовтня 2017 року було проведено планову/позапланову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр , їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини, про зайнятість, загальнообов'язкове державне соціальне страхування та використання праці інвалідів у діяльності Комунального підприємства Великобірківської селищної ради „Добробут".

У відповідності до п.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Судом встановлено, що у зв'язку із виявленням порушень нормативно-правових актів з охорони праці, головним державним інспектором Сивим В.Я. складено акт перевірки від 27.10.2017 № 30/10 Комунального підприємства Великобірківської селищної ради „Добробут", який підписано в.о. директора ОСОБА_2 а також отримано примірник цього акта, про що свідчить його підпис.

За результатами проведеної перевірки Комунального підприємства Великобірківської селищної ради „Добробут" , виявлено порушення вимог законодавчих чи інших нормативно - правових актів з охорони праці, яке (які) створюють (несуть) загрозу життю та здоров'ю працюючих (розділ 5 актів перевірки від 27.10.2017 № 30/10 , а саме: на Великобірківському водозаборі підземних вод не проведено роботи по геологічному вивченню надр, чим порушено ст.24 Кодексу України про надра; на підприємстві не розроблена технологічна схема розробки родовища, чим порушено ст. 51 Кодексу України про надра; не розроблений проект зон санітарного водозабору, чим порушено ст. 93 Водного кодексу України; на підприємстві не проведено державну звітність по обліку і руху запасів корисних копалин за 2016 рік, чим порушено ст. 53 Кодексу України про надра; не переглянуті, не перезатверджені інструкції по охороні праці, чим порушено п. 6.1 Положення про розробку інструкцій з охорони праці; інструкції з охорони праці не розроблені безпосереднім керівником виконання робіт , п.4.3.4 Положення про розробку інструкцій з охорони праці; не розроблено перелік відповідних інструкцій з охорони праці на підприємстві, 4.3.2 Положення про розробку інструкцій з охорони праці; не ведеться журнал обліку видачі інструкцій з охорони праці, п.5.3 Положення про розробку інструкцій з охорони праці; з деякими працівниками не проведено первинний інструктаж по охороні праці, чим порушено п. 6.4. Типового положення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці; після проведення інструктажу по охороні праці не проводиться перевірка знань і допуск до роботи, п. 6.10. Типового положення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці; підприємством не отримано дозвіл Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, чим порушено с. 21 Закону України „Про охорону праці", Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ №1107 від 26.10.2011 року; підприємство не забезпечено газоаналізаторами, лампами ЛБВК (роботи в колодязях), Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовід ведення населених місць.

У відповідності до ст. 4 Закону України „Про охорону праці" визначено, що державна політика у галузі охорони праці базується у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Згідно з ч.5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Згідно з ст.4 Закону України «Про охорону праці» державна політика у галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

При вирішенні даного спору, суд враховує, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідачем їх наявність не спростована, не надано доказів усунення виявлених порушень. При цьому метою адміністративного позову є превентивна міра, усунення умов, які несуть ризик спричинення шкоди людям.

З урахування наведеного, беручи до уваги наявність загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зупинення роботи в колодязях, експлуатацію та капітальний ремонт свердловин.

Суд також роз'яснює відповідачу його право на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Крім того суд повідомляє відповідачу його обов'язок, в силу п.8 ч.6 ст.183-2 КАС України, виконати постанову негайно.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства Великобірківської селищної ради "Добробут" (вул.Грушевського, 53, с.Великі Бірки, Тернопільський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 37601414) шляхом зупинення роботи в колодязях, експлуатацію та капітальний ремонт свердловин.

Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження виконується відповідачем негайно.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 КАС України. Строк для оскарження обчислюється з дня отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Копію постанови надіслати сторонам у справі.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70853517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1925/17

Постанова від 11.12.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні