ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2017 року справа № 813/3929/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про скасування рішення та вимоги про сплату боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі - Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів, позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач), в якому просить:
-скасувати рішення ГУ ДФС у Львівській області №0012671310 від 04.07.2017;
-скасувати вимогу ГУ ДФС у Львівській області про сплату боргу (недоїмки) №Ю-8078-17 від 03.08.2017.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржуване рішення та вимога ГУ ДФС у Львівській області, на переконання позивача, прийняті з порушенням чинного законодавства, за відсутності перевірки (наказу про проведення перевірки) та відповідно самого акту перевірки. Вважає, що інформація, викладено в рішенні ГУ ДФС у Львівській області №0012671310 від 04.07.2017 та вимозі про сплату боргу (недоїмки) №Ю-8078-17 від 03.08.2017, а також рішеннях про результати розгляду скарги від 22.08.2017 №18747/6/99-99-11-02-02-25 та від 27.09.2017 №21625/6/99-99-11-02-02-25 є такими, що суперечить фактичним обставинам справи та є прийнятими в результаті неправильного застосування норм чинного законодавства.
Відповідач в письмових запереченнях покликається на те, що позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, тому відповідно до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообо'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон) зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Стверджує, що всупереч ст.9 Закону, відділом освіти Залізничного районного управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради єдиний внесок за березень 2017 року фактично погашено 11.05.2017, хоча термін сплати 20.04.2017. У зв'язку з цим, у відповідно до вимог п.2 ч.11 ст.25 Закону, ГУ ДФС у Львівській області винесло рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 04.07.2017 №0012671310.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, викладених в позовній заяві. Просили позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечила з мотивів, наведених в письмових запереченнях та додаткових запереченнях, просила у позові відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив наступне.
Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 41321682) відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.11.2016 №1057 Про затвердження Положення про управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради , наказів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 07.12.2016 №492р Про реорганізацію відділу освіти Шевченківського району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та відділу освіти Залізничного району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради , від 10.01.2017 №16р Про здійснення заходів, пов'язаних з реорганізацією відділу освіти Шевченківського району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та відділу освіти Залізничного району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради є правонаступником відділу освіти Залізничного району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі - Відділ освіти Залізничного району) (код ЄДРПОУ 02144602).
10.07.2017 Відділ освіти Залізничного району отримав рішення ГУ ДФС у Львівській області №0012671310 від 04.07.2017, згідно з яким на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до відділу освіти застосовано штраф у розмірі 20891,46 грн. за період з 20.04.2017 по 11.05.2017 та нарахована пеня у розмірі 2298,06 грн.
18.08.2017 Відділ освіти Залізничного району отримав вимогу про сплату боргу(недоїмки) №Ю-8078-17 від 03.08.2017, згідно з якою ГУ ДФС у Львівській області відповідно до ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообо'язкове державне соціальне страхування вимагає сплатити суму боргу 123513,25 грн.(недоїмка - 100323, 73 грн., штрафи - 20891, 46 грн., пеня - 2298, 06 грн.).
20.07.2017 позивач звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою на рішення відповідача №0012671310 від 04.07.2017. Вказана скарга рішенням Державної фіскальної служби України від 22.08.2017 залишена без задоволення, а рішення відповідача - без змін.
28.08.2017 Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою на вимогу про сплату боргу(недоїмки) №Ю-8078-17 від 03.08.2017. Рішенням від 27.09.2017 Державної фіскальної служби України скарга залишена без задоволення, а рішення відповідача - без змін.
Не погоджуючись з рішенням відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне неперерахування) єдиного внеску та вимогою про сплату боргу (недоїмки), позивач звернувся до суду з позовом про їх скасування.
Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог та їх відповідність чинному законодавству, суд керувався наступним.
Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначаються правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Частиною 1 ст. 4 вказаного Закону визначено, що платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконуванні роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 цього ж Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця (п. 8 ст. 9 цього ж Закону).
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до ч. 4 ст. 25 вказаного Закону орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Порядок і умови направлення платнику вимоги про сплату боргу визначено Інструкцією про порядок нарахування і слати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України № 449 від 20.04.2015 року (далі - Інструкція).
Відповідно до п. 3 розділу VI Інструкції фіскальні органи надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки) в таких випадках: якщо дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску фіскальними органами; якщо платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску; якщо платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.
Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційної системи фіскального органу платника на суму боргу, що перевищує 10 гривень.
Згідно з п. 5 розділу VI Інструкції протягом десяти календарних днів з дня одержання вимоги про сплату боргу (недоїмки) платник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми недоїмки, штрафів та пені.
У разі незгоди з розрахунком фіскального органу суми боргу (недоїмки) платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання вимоги, узгоджує її з фіскальним органом шляхом оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) в адміністративному або судовому порядку.
У разі якщо згоди з фіскальним органом не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти календарних днів з дня надходження рішення відповідного фіскального органу або оскаржити вимогу до фіскального органу вищого рівня чи в судовому порядку.
Згідно з п. п. 6.3., 6.4. Інструкції у разі, якщо платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску та/або борги зі сплати фінансових санкцій органи доходів і зборів, протягом 5 робочих днів, наступних за календарним місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплата єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій) надсилають вимогу про її сплату. Вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників на суму боргу, що перевищує 10 грн.
Відповідно до ч.8 ст. 25 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообо'язкове державне соціальне страхування , у разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується.
У разі недостатності у платника єдиного внеску коштів та іншого майна для сплати недоїмки відповідальними за її сплату є: засновники або учасники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за її зобов'язаннями; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується; правонаступники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується.
У разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов'язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов'язки.
Так, судом з'ясовано, що відповідно до наказу Управління освіти Львівської міської ради №367 від 20.09.2016 припинено юридичну особу - Централізовану бухгалтерію установ освіти Залізничного управління освіти Львівської міської ради (далі - Централізована бухгалтерія) шляхом приєднання до відділу освіти Залізничного району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Згідно листа відділу освіти Залізничного району №3207/514 від 28.04.2017 сальдо на карточках особових рахунків Централізованої бухгалтерії перенесено на відділ освіти Залізничного району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
З облікової картки платника податків вбачається, що Централізована бухгалтерія подала розрахунок по єдиному внеску №1700035367 від 12.04.2017 по терміну сплати 20.04.2017 на загальну суму 2799 171, 75 грн., погашення самостійно узгодженого податкового зобов'язання відбулося частково, шляхом зарахування переплати по єдиному внеску на суму 2 694 714,47 грн., не сплачена сума становить 104 457,28 грн.
11.05.2017 заборгованість, яка числилась за Централізованою бухгалтерією перенесена в облікову картку правонаступника - Відділу освіту Залізничного району, збільшивши заборгованість по єдиному внеску на суму 104 457, 28 грн.
Судом встановлено та вбачається з облікової картки платника податків станом на 31.07.2017 податковий борг Відділу освіту Залізничного району по єдиному внеску становив 123 513, 25 грн. На підставі цих даних ГУ ДФС у Львівській області сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 03.08.2017 №Ю-8078-17. Інших належних та допустимих доказів, які б вказували на відсутність боргу, позивачем не надано, до матеріалів справи не долучено.
З огляду на наведене та з урахуванням вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, суд доходить переконання, що відповідач правомірно виніс рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне неперерахування) єдиного внеску №0012671310 від 04.07.2017 та виставив позивачу вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-8078-17 від 03.08.2017, а доводи позивача щодо відсутності підстав для винесення спірного рішення та вимоги ГУ ДФС Львівській області не знаходять свого правового обгрунтування.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що адміністративний позов Відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради не підлягає до задоволення.
Згідно з ст. 94 КАС України, судові витрати слід залишити за позивачем.
Керуючись ст.ст.2, 7-14, 18, 19, 69-71, 72, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складений і підписаний 11.12.2017.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2017 |
Оприлюднено | 14.12.2017 |
Номер документу | 70853563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні