Постанова
від 07.12.2017 по справі 170/575/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2017 рокуЛьвів№ 876/10852/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Кухтея Р. В., Яворського І. О.;

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області на постанову Шацького районного суду Волинської області від 10 жовтня 2017 року в справі за позовом ОСОБА_1 до Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

08 вересня 2017 року Шацьким районним судом Волинської області зареєстровано позовну заяву ОСОБА_1 до Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області про визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення згідно п. 7-1 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ; зобов'язання відповідача зарахувати ОСОБА_1 до страхового стажу, який дає право на призначення грошової допомоги в розмірі десяти місячних премій, періоди роботи з 01 вересня 1976 року по 15 серпня 1977 року на посаді тренера-викладача ДСТ Колос , з 22 серпня 1977 року по 14 липня 1994 року на посадах тренера-викладача Любомльської дитячої юнацької спортивної школи, старшого тренера-викладача Любомльської ДЮСШ, старшого тренера-викладача Шацької ДЮСШ, директора і тренера-викладача Шацької ДЮСШ, з 11 серпня 1994 року по 01 січня 2001 року на посаді тренера-викладача з веслування на байдарках і каное комплексної ДЮСШ Волинської облради ФТС Колос , з 02 січня 2001 року по 31 серпня 2016 року на посаді тренера-викладача обласної спеціалізованої дитячої юнацької школи олімпійського резерву, а також зобов'язати нарахувати та виплатити грошову допомогу, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день призначення.

В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що дії Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області щодо відмови у призначенні та виплаті позивачу грошової допомоги є неправомірними, оскільки ОСОБА_1 має законне право на призначення і виплату грошової допомоги згідно п. 7-1 розділу XV Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , оскільки його страховий стаж на посадах, передбачених пунктами е - ж ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення складає понад тридцять років.

Постановою Шацького районного суду Волинської області від 10 жовтня 2017 року позов задоволено. Визнано відмову Шацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Волинській області в нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення згідно п. 7-1 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування протиправною. Зобов'язано Шацько-Любомльське об'єднане управління Пенсійного фонду України у Волинській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у розмірі десяти місячних пенсій, яка передбачена п.7-1 Перехідних положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , включивши період роботи з 01 вересня 1976 року по 15 серпня 1977 року на посаді тренера-викладача ДСТ Колос , з 22 серпня 1977 року по 14 липня 1994 року на посадах тренера-викладача Любомльської дитячої юнацької спортивної школи, старшого тренера-викладача Любомльської ДЮСШ, старшого тренера-викладача Шацької ДЮСШ, директора і тренера-викладача Шацької ДЮСШ, з 11 серпня 1994 року по 01 січня 2001 року на посаді тренера-викладача з веслування на байдарках і каное комплексної ДЮСШ Волинської облради ФТС Колос , з 02 січня 2001 року по 31 серпня 2016 року на посаді тренера-викладача обласної спеціалізованої дитячої юнацької школи олімпійського резерву Олімп , до страхового (спеціального) стажу. Постановлено стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 640,00 грн. (шістсот сорок гривень) судового збору.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - Шацько-Любомльським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Волинської області, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права. Також вказано, що посада тренера-викладача та старшого тренера викладача не входить до Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року № 909.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції здійснює розгляд справи в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Судом апеляційної інстанції заслухано суддю-доповідача, досліджено матеріали справи та проаналізовано доводи апеляційної скарги, внаслідок чого зроблено висновок, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково, а постанову суду першої інстанції змінити з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до Шацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Волинській області із заявою щодо виплати одноразової грошової у розмірі десяти місячних пенсій, передбаченої п.7-1 Перехідних положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

У відповіді від 29 серпня 2016 року № 23/Р-01 відповідач зазначив про відсутність підстав для зарахування до спеціального стажу, який дає право на пенсію за вислугу років, періоду роботи 01.09.1976 року по 15.08.1977 року на посаді тренера-викладача ДСТ "Колос", з 22.08.1977 року по 14.07.1994 року на посадах тренера-викладача Любомльської дитячої юнацької спортивної школи, старшого тренера-викладача Любомльської ДЮСШ, старшого тренера-викладача Шацької ДЮСШ, директора і тренера-викладача Шацької ДЮСШ, з 11.08.1994 року по 01.01.2001 року на посаді тренера-викладача з веслування на байдарках і каное комплексної ДЮСШ Волинської облради ФТС "Колос", з 02.01.2001 року по 31.08.2016 року на посаді тренера-викладача обласної спеціалізованої дитячої юнацької школи олімпійського резерву "Олімп", оскільки дані посади не передбачені Переліком закладів, установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909.

Згідно із ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з трудовою книжкою, ОСОБА_1 працював: з 01.09.1976 року по 15.08.1977 року на посаді тренера-викладача ДСТ "Колос", з 22.08.1977 року по 14.07.1994 року на посадах тренера-викладача Любомльської дитячої юнацької спортивної школи, старшого тренера-викладача Любомльської ДЮСШ, старшого тренера-викладача Шацької ДЮСШ, директора і тренера-викладача Шацької ДЮСШ, з 11.08.1994 року по 01.01.2001 року на посаді тренера-викладача з веслування на байдарках і каное комплексної ДЮСШ Волинської облради ФТС "Колос", з 02.01.2001 року по 31.08.2016 року на посаді тренера-викладача обласної спеціалізованої дитячої юнацької школи олімпійського резерву "Олімп". Тобто загальний стаж роботи відповідача складає понад 39 років 9 місяців і 6 днів (а.с. 12-17).

Відповідно до п. 7-1 розділу ХV Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09 липня 2003 року № 1058-ІV особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів е - ж статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення. Виплата зазначеної грошової допомоги здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Порядок обчислення стажу, який дає право на призначення грошової допомоги, та механізм виплати цієї допомоги встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 3 ч. 4 ст.21 Закону України Про позашкільну освіту № 1841-III від 22 червня 2000 року встановлено, що педагогічні працівники позашкільних навчальних закладів мають право на пенсію за вислугу років за наявності педагогічного стажу роботи не менше ніж 25 років.

Згідно із ст. 1 вищезазначеного Закону позашкільна освіта - це сукупність знань, умінь та навичок, що отримують вихованці, учні і слухачі в позашкільних навчальних закладах у час, вільний від навчання в загальноосвітніх та інших навчальних закладах .

Частиною 3 ст. 12 Закону України Про позашкільну освіту № 1841-III від 22 червня 2000 року передбачено, що позашкільні навчальні заклади можуть функціонувати у формі центрів, комплексів, палаців, будинків, клубів, станцій, кімнат, студій, шкіл мистецтв, початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання), спортивних шкіл, дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, фізкультурно-спортивних клубів за місцем проживання, фізкультурно-оздоровчих клубів інвалідів, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, дитячих стадіонів, дитячих бібліотек, дитячих флотилій, галерей, бюро, оздоровчих закладів, що здійснюють позашкільну освіту.

Постановою КМУ від 06 травня 2001 року № 433 Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад затверджено такі типи позашкільних навчальних закладів, як дитячо-юнацькі спортивні школи: комплексні дитячо-юнацькі спортивні школи, дитячо-юнацькі спортивні школи з видів спорту, клуби фізичної підготовки.

Переліком посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою КМУ від 14 червня 2000 р. № 963 (з наступними змінами), викладачі всіх спеціальностей віднесені до педагогічних працівників.

Положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу , що затверджене Постановою Кабінету Міністрів України № 993 від 05 листопада 2008 року, прямо передбачено такі посади працівників освіти вказаного виду позашкільного навчального закладу, як, зокрема, тренер-викладач, старший тренер-викладач.

Відповідно до п. 2 Порядку виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 року № 78, діяльність на посаді тренера-викладача, старшого тренера-викладача у спортивних школах всіх типів зараховується до стажу педагогічної роботи.

Тобто, згідно з вищевказаними нормативними актами тренер-викладач, старший тренер-викладач дитячо-юнацької спортивної школи є педагогічним працівником позашкільного навчального закладу і має право на пенсію за вислугу років при наявності відповідного педагогічного стажу роботи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04 листопада 1993 року № 909 затверджено Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, в якому посада тренера-викладача, старшого тренера-викладача дитячо-юнацької спортивної школи не була передбачена, однак листом від 16.02.1994 року № 01-3/96-02 Міністерство соціального захисту населення України повідомило, що назви посад працівників установ освіти у даному переліку не відповідають їх назвам, передбачених діючими нормативними документами по штатах та оплаті праці, що викликає труднощі при визначенні права на пенсію за вислугу років працівникам установ освіти. Так, діючим законодавством у дитячо-юнацьких спортивних школах передбачаються посади тренерів-викладачів, старших тренерів-викладачів, а не тренерів, викладачів.

Тому періоди роботи ОСОБА_1 з 01.09.1976 року по 15.08.1977 року на посаді тренера-викладача ДСТ "Колос", з 22.08.1977 року по 14.07.1994 року на посадах тренера-викладача Любомльської дитячої юнацької спортивної школи, старшого тренера-викладача Любомльської ДЮСШ, старшого тренера-викладача Шацької ДЮСШ, директора і тренера-викладача Шацької ДЮСШ, з 11.08.1994 року по 01.01.2001 року на посаді тренера-викладача з веслування на байдарках і каное комплексної ДЮСШ Волинської облради ФТС "Колос", з 02.01.2001 року по 31.08.2016 року на посаді тренера-викладача обласної спеціалізованої дитячої юнацької школи олімпійського резерву "Олімп" входять до спеціального стажу, який дає право на призначення пенсії за вислугу років, відтак позивач має право на нарахування та виплату допомоги відповідно до п.7-1 розділу ХV Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Частиною 1 статті 94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Разом з тим, судом першої інстанції не взято до уваги вищевказаної норми та помилково постановлено стягнути з Державного бюджету України на користь позивача понесені ним судові витрати, а саме судовий збір в розмірі 640,00 грн.

Враховуючи те, що відповідачем у справі є Шацько-Любомльське об'єднане управління Пенсійного фонду України Волинської області, судовий збір у розмірі 640,00 грн. належить стягнути з Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області на користь ОСОБА_1.

У відповідності до ст. 201 КАС України, підставами для зміни постанови або ухвали суду першої інстанції є:

1) правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права;

2) вирішення не всіх позовних вимог або питань.

З урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції правильно вирішено справу по суті, але з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права, а тому для забезпечення захисту прав позивача, четвертий абзац резолютивної частини даної постанови слід змінити.

Керуючись ст. ст. 158-163, 195, 197, п. 2 ч. 1 ст. 198, ст. 201, ч. 2 ст. 205, ст. ст. 207, 254, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області - задовольнити частково.

Змінити постанову Шацького районного суду Волинської області від 10 жовтня 2017 року в справі № 170/575/17, виклавши четвертий абзац резолютивної частини постанови в наступній редакції.

Стягнути з Шацько-Любомльського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень.

В решті постанову Шацького районного суду Волинської області від 10 жовтня 2017 року в справі № 170/575/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Постанова є остаточною та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий суддя ОСОБА_2 судді ОСОБА_3 ОСОБА_4

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70857418
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —170/575/17

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шацький районний суд Волинської області

Сушик Н. В.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Шацький районний суд Волинської області

Сушик Н. В.

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Шацький районний суд Волинської області

Сушик Н. В.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Шацький районний суд Волинської області

Сушик Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні