Постанова
від 30.11.2017 по справі 524/5576/17
АВТОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Справа № 524/5576/17

Номер провадження 2-а/524/562/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.11.2017 року, Автозаводський районний суд м. Кременчука Полтавської області у складі:

головуючого - судді Рибалки Ю.В.,

при секретарі - Денисенко Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кременчуці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2017 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із вищевказаним адміністративним позовом.

В позові вказував, що він на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки та витягу з Державного реєстру речових прав є власником земельної ділянки площею 718 кв.м, що знаходиться по вул. Енергетиків, 41-а в м. Кременчуці.

Маючи намір здійснити забудову на вказаній ділянці, подав заяву та необхідні документи до ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради для отримання будівельного паспорту.

19.07.2017 року ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради листом № 28-05/1260/33 відмовлено у видачі будівельного паспорту, оскільки, належна позивачу земельна ділянка, відноситься до зони котеджної (садибної) забудови та зони зелених проходів та має містобудівні обмеження забудови.

Вважає відмову відповідача протиправною та безпідставною, просив суд визнати неправомірними дії ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області та зобов'язати видати будівельний паспорт забудови земельної ділянки площею 718 кв.м., кадастровий номер 5310436100:02:001:0381, для будівництва житлового будинку, що знаходиться по вулиці Енергетиків, 41-а в м. Кременчуці.

Позивач у судове засідання не прибув, подав суду заяву про розгляд справи без його участі, заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача ОСОБА_2 містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області у судове засідання не прибув, про дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином. Подав суду заяву про розгляд справи без його участі, заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд задовольнити позов.

Суд, дослідивши письмові матеріали справи в їх сукупності, давши аналіз та оцінку наданим по справі доказам, встановив наступне.

Позивач на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.03.2017, посвідченого приватним нотаріусом Кременчуцького міського нотаріального округу ОСОБА_3, Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.03.2017 є власником земельної ділянки площею 718 кв.м, кадастровий номер5310436100:02:001:0381, що знаходиться по вулиці Енергетиків, 41-а в м. Кременчуці.

Цільове призначення даної земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Маючи намір здійснити забудову належної позивачу ділянки, він замовив ескіз намірів забудови, який разом з відповідною заявою та іншими документами подала до ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, для отримання будівельного паспорту.

19.07.2017 року ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради листом № 28-05/1260/33 відмовлено у видачі будівельного паспорту, оскільки, належна позивачу земельна ділянка, відноситься до зони котеджної (садибної) забудови та частково до зони зелених проходів та має містобудівні обмеження забудови.

Належна позивачу земельна ділянка, спочатку проходила процедуру приватизації, яка передбачає обов'язкове погодження з відповідними органами містобудування та архітектури, органами земельних ресурсів, у подальшому право власності на неї переходило за цивільно-правовою угодою, і враховуючи те, що земельна ділянка знаходиться у приватній власності і призначена для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), її цільове призначення не змінювалось, суд приходить до висновку, що наміри забудови позивача відповідають містобудівній документації.

Як видно з ескізу намірів забудови земельної ділянки для будівництва індивідуального житлового будинку по вул. Енергетиків, 41-А в м. Кременчуці, житловий будинок, який позивач має намір побудувати, складає: площа приміщень будинку 171,90 кв.м, площа забудови 150,00 кв.м., поверховість двоповерховий. Тобто, усі норми, необхідні для видачі будівельного паспорту, позивачем витримані.

За приписами ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності дає такі визначення: генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Відповідно до ч. 1, 9 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.

В силу ч. 1, 2, 8 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Ч. 1, 4 ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 р. № 103затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

З приписами п. 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.03.2017 офіційні відомості про земельну ділянку: кадастровий номер 5310436100:02:001:0381, в тому числі - цільове призначення: для будівництва житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 373 ЦК України, власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.

В силу ч. ч. 1, 2, 3 ст. 375 ЦК України, власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам. Власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно. Право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.

Власник земельної ділянки або землекористувач має право вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків згідно з ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки і складається з текстових та графічних матеріалів.

Розроблення будівельного паспорта здійснюється на підставі плану зонування території. Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіції; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову відповідно до з п. 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 05.07.2011 року № 103, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 року за № 902/19640.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Відповідно до ст. 24, 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності також встановлені особливості регулювання земельних відносин при здійснені містобудівної діяльності, а саме - зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, та зазначено, що:

- режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій;

- режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язків для врахування під час розроблення землевпорядної документації;

- встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських, приватних інтересів.

Генеральний план міста Кременчука затверджений 25.12.2007 року рішенням Кременчуцької міської ради. Право власності позивача на земельну ділянку виникло пізніше 28.03.2017. Земельна ділянка придбана у власність з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка).

Отже, позивач у законний спосіб отримав земельну ділянку у власність з таким цільовим призначенням.

У зв'язку з відмовою відповідачем видати будівельний паспорт позивачу, порушено право останньої на забудову земельної ділянки в межах її цільового призначення, яке органом місцевого самоврядування щодо даної земельної ділянки, яка знаходиться у приватній власності, у спосіб передбачений законом, не змінювалось.

Частина 2 ст. 2 КАС України встановлює, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлений інший порядок судового провадження.

Статтею 6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушенні її права, свободи чи інтереси.

Згідно ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд має право прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Крім того, ч. 2 ст. 162 КАС України визначено, що суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи вищевикладені обставини і підстави, беручи до уваги неподання представником відповідача доказів щодо правомірності дій відповідача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 6-14, 17, 69-71, 158-163, 171 КАС України, ст. 17, 24, 25, 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, які полягають у відмові листом від 19.07.2017 року за № 28-05/1260/33 у видачі ОСОБА_1 будівельного паспорту забудови земельної ділянки, площею 718 кв.м, кадастровий номер 5310436100:02:001:0381, для будівництва індивідуального житлового будинку садибного типу, господарських будівель, що знаходиться по вулиці Енергетиків, 41-а в м. Кременчуці.

Зобов'язати ОСОБА_2 містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області виготовити та видати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки площею 718 кв.м, кадастровий номер 5310436100:02:001:0381, на будівництво індивідуального житлового будинку садибного типу, господарських будівель, що знаходиться по вулиці Енергетиків, 41-а в м. Кременчуці.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Автозаводський районний суд міста Кременчука протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу подано не було. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Ю.В. Рибалка

СудАвтозаводський районний суд м.Кременчука
Дата ухвалення рішення30.11.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70873189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —524/5576/17

Постанова від 30.11.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Рибалка Ю. В.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Рибалка Ю. В.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Рибалка Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні