УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
11 грудня 2017 року Справа № 803/1687/17
Суддя Волинського окружного адміністративного суду Валюх В.М., вивчивши позовну заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Ворона Ковельського району Волинської області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області звернулося з адміністративним позовом до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Ворона Ковельського району Волинської області про застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації загальноосвітнього навчального закладу за адресою: Волинська область, Ковельський район, с.Ворона, вул.Незалежності, 20б, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Позовна заява подана без додержання вимог, встановлених статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), та містить такі недоліки.
Відповідно до частини третьої статті 106 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Згідно з частиною першою статті 3 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI (з наступними змінами та доповненнями, далі – Закон № 3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою – підприємцем – 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 № 1801-VIII з 01.01.2017 встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1600,00 грн.
Таким чином, оскільки позивачем як суб'єктом владних повноважень подано позовну заяву, що має немайновий характер, тому вона повинна бути оплачена судовим збором у розмірі 1600,00 грн. (тобто, 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Проте, в порушення вимог частини третьої статті 106 КАС України, частини другої статті 4 Закону №3674-VI, до позовної заяви не долучено документ про сплату судового збору. При цьому, позивач згідно із статтею 5 Закону №3674-VI не звільнений від сплати судового збору.
Відтак, позивачу необхідно сплатити судовий збір в розмірі 1600,00 грн.
Крім того, до позовної заяви позивачем подано клопотання від 08.12.2017 №01.07/4670 про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення в даній справі у зв'язку з відсутністю грошових коштів на сплату судового збору.
Клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до задоволення не підлягає, з огляду на таке.
Згідно із частиною першою статті 88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 22.05.2015 №484-VIII, який набрав чинності 01.09.2015, передбачено, що Кабінету Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Отже, суб'єкти владних повноважень, які з 01.09.2015 позбавлені пільг щодо сплати судового збору, повинні бути забезпечені відповідним фінансуванням.
Крім того, як вбачається із постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23.01.2015 №2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір», якою доведено до відома суддів апеляційних, окружних адміністративних судів та місцевих загальних судів довідку про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Закону України «Про судовий збір», якщо бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
Необхідно також звернути увагу, що до вказаного клопотання про відстрочення сплати судового збору не надано будь-яких доказів, які підтверджують неможливість сплати судового збору.
З урахуванням наведеного, відсутні підстави для відстрочення слати судового збору.
Відповідно до частини першої статті 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Отже, оскільки позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтею 106 КАС України, її належить залишити без руху, надавши позивачу строк, достатній для усунення недоліків, – до 22.12.2017. Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом сплати судового збору в розмірі 1600,00грн. та подання до суду доказів його сплати.
Керуючись статтями 108, 165 КАС України, суддя
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору відмовити.
Позовну заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Ворона Ковельського району Волинської області про застосування заходів реагування залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 22 грудня 2017 року.
Роз'яснити позивачеві, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачеві.
Копію ухвали надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання її копії.
Суддя В.М.Валюх
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70889738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні