Постанова
від 12.12.2017 по справі 805/4120/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2017 р.                                                   Справа № 805/4120/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України

до Колективного малого підприємства «Руслан»

про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 17 грудня 2007 року № 4564

ВСТАНОВИВ:

Державною службою геологію та надр України заявлено позов до Колективного малого підприємства «Руслан» про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 17 грудня 2007 року № 4564.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 та відповідач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин, але в порушення вимог угоди про умови користування надрами та статті 24 кодексу України про надра відповідач не подав до Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014 та 2015 роки. Просив позовні вимоги задовольнити та припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 17 грудня 2007 року № 4564. Представник позивача 11 грудня 2017 року до суду надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання 12 грудня 2017 року не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання відповідач був повідомлений належним чином, жодних заяв, клопотань, заперечень, тощо до суду не надав.

Відповідно до частини 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Таким чином, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду даної справи у письмовому провадженні на підставі наявних у матеріалах справи доказів.

Дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Колективне мале підприємство «Руслан» зареєстроване як юридична особа, включено до ЄДРПОУ за номером 22035743, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване за юридичною адресою: 86124, Донецька область, м. Макіївка, вул. Бойкая, буд. 18.

Судом встановлено, що 17 грудня 2007 року Колективному малому підприємству «Руслан» наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 4564.

Як вбачається з Угоди про умови користування надрами від 17 грудня 2007 року, Колективне мале підприємство «Руслан» зобов'язане у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Згідно листа Державного науково-виробничого підприємства “Державний інформаційний геологічний фонд України» від 7 квітня 2015 року № 02/302-0972, Колективне мале підприємство «Руслан» не надало до ДНВП «Геоінформ України» щорічну статистичну звітність за формами 6-гр, 7-гр за 2014 рік.

Як вбачається з листа ДНВП «Державний інформаційний геологічний фонд України» від 26 квітня 2016 року № 02/302-1493, інформація щодо руху запасів Колективного малого підприємства «Руслан» за формою ф. 5-гр за 2015 рік до ДНВП «Геоінформ України» не надходила.

19 травня 2015 року Державна служба геології та надр України зупинила дії спеціального дозволу Колективного малого підприємства «Руслан» на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра – 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні «Урядовий кур'єр», про що прийнятий наказ від 19 травня 2015 року № 122.

16 серпня 2016 року Державна служба геології та надр України, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме, щорічного звітування перед ДНВП «Геоінформ України» щодо руху запасів за формами № 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, встановила Колективному малому підприємству «Руслан» термін для усунення порушень законодавства про надра на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра – 10 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні «Урядовий кур'єр», про що прийнятий наказ № 257. Проте відповідачем порушення не були усунені.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами, наданий Колективному малому підприємству «Руслан».

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до статі 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року за № 1174.

Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року за № 615.

Згідно пунктом 23 Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Відповідно до пункту 25 Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Згідно з частиною 1 статті 26 Кодексу України про надра підстави припинення права користування надрами визначенні статтею 26 Кодексу України про надра, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі якщо відпала потреба в користуванні надрами, закінчення встановленого строку користування надрами, припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування, користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення, використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами, вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Відповідно до частини 2 статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин № 5569 від 5 червня 2012 року надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП «Геоінформ України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр. Таким чином, подання до ДНВП «Геоінформ України» щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр – обов'язкова умова спеціального користування надрами, яка прямо визначена дозволом та Угодою. Як встановлено судом, відповідач відповідні звіти протягом 2014, 2015 років не надавав.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд вважає, що позивачем надані належні докази порушення відповідачем норм чинного законодавства в сфері надрокористування. Оскільки відповідачем не надавалась звітність, передбачена Угодою, що є порушенням вимог, передбачених чинним законодавством та спеціальним дозволом, вжиті позивачем заходи щодо усунення порушень норм чинного законодавства до такого усунення не привели, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної служби геології та надр України до Колективного малого підприємства «Руслан» про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 17 грудня 2007 року № 4564 наданого Колективному малому підприємству «Руслан» задовольнити повністю.

Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 17 грудня 2007 року № 4564, наданого Колективному малому підприємству «Руслан» (код ЄДРПОУ 22035743, зареєстроване за юридичною адресою: 86124, Донецька область, м. Макіївка, вул. Бойкая, буд. 18).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті 12 грудня 2017 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          

Суддя                                                             Смагар С.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70890156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4120/17-а

Постанова від 12.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні