Постанова
від 11.12.2017 по справі 821/1730/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1730/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до комунального дошкільного навчального закладу Дніпровського ясла-садку Білозерського району Херсонської області про вжиття заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що за результатами проведеної позапланової перевірки 26.10.2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки встановлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки. А також, визначено високий ступінь ризику суб'єкта господарювання з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки. Зафіксовані порушення, що становлять небезпеку та загрозу життю і здоров'ю людей.

Позивач просить суд застосувати до комунального дошкільного навчального закладу Дніпровського ясла-садка Білозерського району Херсонської області (код юридичної особи: 38188654) захід реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації будівель та споруд Дніпровського ясла-садка за місцем розташування: Херсонська область, Білозерський район, с. Дніпровське, вул. Спортивна, буд. 2А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки шляхом заборони комунальному дошкільному навчальному закладу Дніпровському ясла-садку Білозерського району Херсонської області використовувати будівлі та споруди (місце розташування: Херсонська область Білозерський район, с. Дніпровське, вул. Спортивна, буд. 2А), окрім робіт, пов'язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення порушень.

Відповідач письмових заперечень на позов не надав. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі направлена рекомендованим листом. Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення копію ухвали суду отримано 21.11.2017 року представником за довіреністю.

Таким чином, відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження, строк та порядок подання заперечення проти позову, а також наслідки неподання такого заперечення.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

26.09.2017 року Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області видано наказ № 12 "Про проведення планових та позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки".

Відповідно до наказу № 12 від 26.09.2017 року з 20 жовтня по 26 жовтня 2017 року здійснити позапланову перевірку додержання (виконання ) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Дніпровського ясла-садка, що знаходиться за адресою: Херсонська область, Білозерський район, с. Дніпровське, вул. Спортивна, 2А.

На проведення позапланової перевірки видане посвідчення провідному інспектору Білозерського районного сектору ГУ ДСНС України у Херсонській області майору служби цивільного захисту ОСОБА_1 від 20.10.2017 року № 68.

У період з 20.10.2017 року по 26.10.2017 року було проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. За результатами перевірки складено акт № 101.

Перевіркою встановлено порушення, передбачені Правилами пожежної безпеки в України, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.03.2015 року, а також іншими нормативними актами з питань пожежної і техногенної безпеки, а саме: не забезпечено садок зовнішнім протипожежним водопостачанням; не доукомплектовано пожежний щит згідно вимог норм належності, а також не розміщено інструкцію з правил пожежної безпеки, написи з телефонами пожежної охорони і прізвища посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку; не вказано на пожежному щиті номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів; з'єднання жил електропроводів проводиться не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не проведено розрахунку категорії за вибухопожежної та пожежною небезпекою всіх будівель і приміщень виробничого та складського призначення та позначити на вхідних дверях; не забезпечено приміщення та територію відповідними знаками безпеки; не розміщені вогнегасники на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги; не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки посадовими особами та працівниками; не проведено заміри опору ізоляції електромереж та контурів заземлення і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; не проведено перевірку і огляд пристроїв блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; не очищено територію садка від горючого сміття; допускається захаращення шляхів евакуації, а саме розташування у тамбурі меблів та сторонніх матеріалів; не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій будівлі; не встановлено на території садка протипожежний режим; не проведено вогневі випробування на горючі будівельні матеріали (вагонка, лінолеум, пінопласт, килимові покриття); не доукомплектовано усі будівлі первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, іншим пожежним інструментом; не проведено ремонт внутрішнього протипожежного водогону; не укомплектовані пожежні крани пожежними рукавами, стволами та з'єднувальними гайками однакового діаметру; не обладнано приміщення та будівлі садка автоматичною пожежною сигналізацією; не забезпечено всі приміщення радіотрансляційними точками; не забезпечено відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; не розроблені та не вивішені на видному місці відповідні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу у разі виникнення надзвичайної ситуації; не розроблено інструкцію для працівників охорони (сторожів, вахтерів або вартових), в якій вказується їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також вказується, хто з посадових осіб об'єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі; не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із ч. 1 ст. 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту врегульовано Кодексом цивільного захисту України (далі - КЦЗ України). Цей Кодекс також визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб (ст. 64 КЦЗ України).

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (ст. 66 КЦЗ України).

Відповідно до п. 12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Отже, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області та його територіальні підрозділи є територіальними органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Так, статтею 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено підстави для зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, виконання робіт, надання послуг та ін. Так, за положеннями вказаної статті, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємства є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Таким чином, у разі встановлення посадовими особами центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, порушення вимог законодавства у вказаній сфері, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, вказаний орган зобов'язаний застосовувати санкції, визначені законом, у тому числі звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств.

Судом встановлено, що відповідачем порушено вимоги Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05.03.2015 р. за № 252/26697 та інших нормативних актів з питань пожежної і техногенної безпеки.

Частиною 1 статті 71 КАС України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачем не подано до суду заперечення проти позову, а відтак, не надано належних та допустимих доказів на спростування твердження позивача про те, що порушення, які виявлені ДСНС під час проведення планової перевірки, усунені на час розгляду справи або не мали місце.

За таких обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 256 КАС України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Таким чином, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі, звернувши постанову суду до негайного виконання на підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України.

Керуючись ст. ст. 158, 161-163, 167, 183-2 , 256 КАС України, суд

постановив :

Позовні вимоги задовольнити.

Застосувати до комунального дошкільного навчального закладу Дніпровського ясла-садка Білозерського району Херсонської області (код юридичної особи: 38188654) захід реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації будівель та споруд Дніпровського ясла-садка за місцем розташування: Херсонська область, Білозерський район, с. Дніпровське, вул. Спортивна, буд. 2А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки шляхом заборони комунальному дошкільному навчальному закладу Дніпровському ясла-садку Білозерського району Херсонської області використовувати будівлі та споруди (місце розташування: Херсонська область Білозерський район, с. Дніпровське, вул. Спортивна, буд. 2А), окрім робіт, пов'язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення порушень.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Варняк С.О.

кат. 5.1.2

Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70891140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1730/17

Постанова від 11.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні