Постанова
від 12.12.2017 по справі 818/1815/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2017 р. Справа № 818/1815/17

Сумський окружний адміністративний суд в особі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про застосування заходів реагування, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі для утримання свиней до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 22-28 Акту № 151 від 21.11.2017 р. Свої вимоги мотивує тим, що в період з 20 по 21 листопада 2017 року представником управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області проведено перевірку будівель, приміщень та територій комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, що знаходиться за адресою: Сумська область, Шосткинський район, смт. Вороніж, вул. В.Ф. Кайдаша, буд. 25. За результатами проведеної перевірки виявлено низку порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки. Позивач звернувся до суду для захисту прав та законних інтересів громадян та недопущення настання тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки через застосування до відповідача заходів реагування відповідно до Кодексу цивільного захисту України.

Відповідач копію ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі отримав 04.12.2017 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, 11.12.2017 р. надав суду заяву, відповідно до якої позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області визнає та зазначає, що виявлені порушення з питань пожежної безпеки будинком-інтернатом будуть усунені до 29.12.2017 р. (а.с.32).

Суд, на підставі ч. 4, п. 1 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дійшов висновку про можливість ухвалення рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що в період з 20 по 21 листопада 2017 року відповідно до наказу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області від 20.10.2017 р. № 37 позивачем проведено позапланову перевірку будівель, приміщень та територій Комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт від 21.11.2017 р. № 151 (а.с.14-18).

Проведеною перевіркою виявлені порушення вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки.

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

За приписами ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначені підстави для зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

Так, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 70 цього Кодексу підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

З матеріалів справи вбачається, що під час проведення позапланової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та в подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки, що, у свою чергу, є підставою для застосування санкцій до власників та керівників суб'єкта господарювання.

Позивач просить суд застосувати захід реагування, яким зобов'язати відповідача зупинити експлуатацію будівлі для утримання свиней до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки.

При цьому, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (ч. 5 ст. 4 Закону).

Відповідно до ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, суд вважає, що вимоги управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про застосування заходів реагування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати захід реагування до комунальної установи Сумської обласної ради Воронізький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, зареєстрованої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, код ЄДРПОУ 05400069, у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі для утримання свиней до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 22-28 Акту № 151 від 21.11.2017 р.

Встановити спосіб виконання судового рішення - опечатування, опломбування, знеструмлення.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70891310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1815/17

Постанова від 12.12.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні