Постанова
від 01.12.2017 по справі 826/8541/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 грудня 2017 року № 826/8541/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Державної екологічної інспекції в м. Києві

до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-виробнича компанія Омі

про зупинення робіт

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція в м. Києві (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-виробнича компанія Омі (далі -Відповідач) якому просила тимчасово призупинити Відповідачу виконання робіт з експлуатації стаціонарних джерел викидів лінії переробки пластмас, термопластавтоматів без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на час звернення до суду Відповідачем не виконано вимог припису №05-111 п від 22.06.2017, як наслідок суб'єкт господарювання продовжує здійснювати свою господарську діяльність без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря тобто з порушенням вимог природоохоронного законодавства, зокрема ст.10 Закону України про охорону атмосферного повітря .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито скорочене провадження та запропоновано Відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень.

Відповідачу надіслана ухвала про відкриття скороченого провадження за адресою, яка зазначена в позовній заяві, однак поштова кореспонденція була повернута до суду з відміткою поштового відділення інші причини що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення .

Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав.

Таким чином, протягом встановленого п. 3 ст. 183-2 КАС України 10 (десяти) денного строку з дня одержання ухвали (відповідно до п.11 ст.35 КАС вважається належно одержаною) Відповідачем не надано письмових заперечень проти позову чи заяви про визнання позову.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на підставі наказу від 13.02.2017 № 27, направлення від 13.02.2017 № 20 в період з 15.02.2017 по 28.02.2017 проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ТОВ Торгова-виробнича компанія Омі , юридична адреса: 03191, м. Київ, Голосіївський район, вул. Дмитра Луценка,буд.5-б ,кв.40, фактична адреса: м. Київ, Солом'янський район, аул.Машинобудівна,39,ЄДРПОУ 30778613, за результатами якої складено акт №05/44а згідно якого виявлено, що ТОВ Торгова-виробнича компанія Омі , за адресою здійснення господарської діяльності бульвар Івана Лепсе,6 здійснює використання стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря (лінії переробки пластмас, термопластавтомати ) без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є наднормативними викидами, порушує правила ведення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами, а саме: не ведеться первинний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, зберігаються чи утилізуються за формою № 1-ВТ, не подається статистична звітність щодо поводження з відходами.

З метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення планової перевірки позивачем видано припис від 28.02.2017 №05/24п про усунення порушень:

1. Подати статистичну звітність щодо поводження з відходами.

2. Отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне стаціонарними джерелами.

3. Надати довідку щодо кількості роботи джерел стаціонарних джерел викидів.

Крім того, за результатами перевірки притягнуто винних посадових осіб до адміністративної відповідальності за здійснення господарської діяльності без дозвільного документу-дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, штраф сплачено в добровільному порядку.

В подальшому, позивачем на підставі наказу від 08.06.2017 № 217, направлення від 08.06.2017 № 204 з метою контролю вимог виданого раніше припису від 28.02.2017 проведено позапланову перевірку в період з 09.06.2017 по 22.06.2017, за результатами якої встановлено, що ТОВ ТВК Омі не виконано вимоги припису Державної екологічної інспекції у м. Києві № 05/24 п від 28.02.2017. а саме: не отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; не подано статистичну звітність щодо поводження з відходами; не подано довідку щодо кількості годин роботи стаціонарних джерел викидів.

За результатами перевірки було винесено припис №05/111п від 22.06.2017 та притягнуто винних посадових осіб до адміністративної відповідальності за невиконання законних розпоряджень чи приписів посадових осіб органів , які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, радіаційної безпеки або охорону природних ресурсів.

Оскільки відповідач продовжує здійснювати свою діяльність з порушеннями вимог природоохоронного законодавства та враховуючи, те що ТОВ ТВК Омі не виконує вимоги припису Інспекції, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V).

Відповідно до ст. 1 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч. 1 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, в тому числі про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженому Указом Президента України від 13.04.2011 №454/2011 (далі - Положення №454/2011).

Відповідно до п. 7 Положення №454/2011, Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Згідно з п.п. 4, 6 Положення №454/2011, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог, зокрема, законодавства про поводження з відходами; законодавства щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов, тощо.

Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право, зокрема: приймати рішення про обмеження чи зупинення (тимчасово) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин, за винятком суб'єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що провадять свою діяльність відповідно до законодавства про угоди щодо розподілу продукції.

Водночас, відповідно до ч.ч. 5, 9 ст. 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Згідно з ч. 7, 8 ст. 7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до ст. 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря затвердження Порядку проведення та оплати робіт, нов язаних з видачею дозволів на шкиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, бліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи визнач , для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ст.1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження. свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії .щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. У визначених законом випадках правонаступник суб'єкта господарювання має право провадити діяльність на підставі документів дозвільного характеру, виданих такому суб'єкту господарювання, у межах строку їх дії до оформлення документів дозвільного характеру на правонаступника такого суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч.1. гст 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання центральним органом виконавчої лади, їх територіальними (місцевими) органами встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до п. г ч. 1 ст. 17 Закону України Про відходи суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку.

Відповідно до ст. 26 Закону України Про відходи державному обліку та паспортизації підлягають в обов'язковому порядку всі відходи, що утворюються на території України і на які поширюється дія цього Закону.

Судом встановлено, що станом на час проведення перевірки у Відповідача був відсутній відповідний дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Крім того, суд звертає увагу, що заперечень з відповідними доказами на спростування позовних вимог Державної екологічної інспекції у місті Києві відповідачем не надано.

Відповідно до частини першої, шостої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Проаналізувавши правові норми чинного законодавства, враховуючи законність проведення позивачем позапланових заходів, невиконання відповідачем вимог припису щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавств, виявлених під час перевірки, що можуть створювати загрозу здоров'ю та життю людей, навколишньому природному середовищу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у місті Києві про тимчасове призупинення Товариству з обмеженою відповідальністю Торгово виробнича компанія Омі (юридична адреса: 03191, м. Київ, Голосіївський район, вул. Дмитра Луценка, буд.5-Б, кв.40 ,фактична адреса: м. Київ, вул. Машинобудівна, 39,ЄДРПОУ 30778613) виконання робіт з експлуатації стаціонарних джерел викидів лінії переробки пластмас, термопластавтоматів без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в порядку, встановленому ст. 183-2 КАС України.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись вимогами статтями 69-71, 94, 160-162, 183-2, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у м. Києві задовольнити.

2. Тимчасово заборонити (зупинити) Товариству з обмеженою відповідальністю Торгово-виробнича компанія Омі (юридична адреса: 03191, м. Київ, Голосіївський район, вул. Дмитра Луценка, буд. 5-Б, кв.40 ,фактична адреса: м. Київ, вул. Машинобудівна, 39, ЄДРП0У 30778613) виконання робіт з експлуатації стаціонарних джерел викидів лінії переробки пластмас, термопластавтоматів без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

3. Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова, відповідно до ч. 1 статті 254 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70891732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8541/17

Постанова від 01.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні