ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" грудня 2017 р. Справа № 925/1200/17
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Спаських Н.М. з секретарем судового засідання Волна С.В., за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2 - за довіреністю;
від відповідача: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива Консалтинг" до Черкаської районної державної адміністрації про визнання додаткової угоди до договору оренди укладеною
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про визнання додаткової угоди до договору оренди землі від 21.03.2016 укладеною в редакції позивача, яка додана до позову.
Заявою від 06.12.2017 позивач уточнив формулювання деяких пунктів додаткової угоди до договору оренди землі, яку просить визнати укладеною (а.с. 128). Суд прийняв ці уточнення до розгляду, як подані в порядку ст. 22 ГПК України як такі, що не впливають на зміну предмета та підстави позову.
В судовому засіданні представники позивача уточнені позовні вимоги підтримали повністю та просять суд їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не завився, направленим суду відзивом на позов просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог через їх необґрунтованість, про що було надано відзив на позов № 4092/01-39 від 06.11.2017 ( а.с. 46-50).
Суд вважає за можливе розгляд справи провести за відсутності представника відповідача на підставі ст. 75 ГПК України.
У відповідності до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Заслухавши доводи та пояснення представників позивача, оцінивши наявні у справі докази, суд вважає, що позов слід задовольнити частково, виходячи з такого:
З матеріалів справи вбачається наступне:
21.03.2016 між Черкаською районною державною адміністрацією в особі голови адміністрації ОСОБА_3 Сапартаєвича, який діє на підставі Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (далі - Орендодавець, відповідач по справі) та товариством з обмеженою відповідальністю "Перспектива Консалтинг" в особі директора ОСОБА_4, що діє на підставі Статуту (далі - Орендар, позивач по справі) було укладено договір оренди землі (далі - Договір, а.с. 15-19).
У відповідності до умов даного договору Орендодавець на підставі розпорядження Черкаської районної державної адміністрації від 27 квітня 2015 року № 106 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки (земельні частки (паї) сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адмінмежах Яснозірської сільської ради, за межами населеного пункту ( п. 1 договору).
В оренду передаються нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки (земельні частки (паї) загальною площею 130,2934 га (рілля), кадастрові номера: 7124989500:01:003:0870, 7124989500:01:003:0871, 7124989500:01:003:0872, 7124989500:01:003:0873, 7124989500:01:003:0874, 7124989500:01:003:0875, 7124989500:01:003:0876, 7124989500:01:003:0870, 7124989500:01:003:0878 (п. 2 договору).
Відповідно до п. 8 Договору річна орендна плата за земельні ділянки загальною площею 130,2934 ( 8 земельних ділянок) встановлюється в розмірі 4,5% (чотири цілих і п'ять десятих) та складає 181108,47 (сто вісімдесят одна тисяча сто вісім) гривень 47 копійок.
Частиною першою статті 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Згідно із частиною першою статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків.
Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (частина перша статті 627 ЦК України).
За змістом частини другої статті 792 ЦК України майнові відносини, що виникають з договору найму (оренди) земельної ділянки, є цивільно-правовими, ґрунтуються на засадах рівності, вільного волевиявлення та майнової самостійності сторін договору та, крім загальних норм цивільного законодавства, щодо договору, договору найму регулюються актами земельного законодавства - ЗК України, Законом України «Про оренду землі» .
Законом України «Про оренду землі» визначаються умови укладення, зміни, припинення і поновлення договору оренди землі.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» під договором оренди землі розуміється договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Об'єктом оренди є земельна ділянка. За змістом статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до п. 7 Договору договір укладено на 10 (десять) років (до моменту отримання власниками земельних ділянок (паїв) документів на право власності на земельні ділянки. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк.
У відповідності до п.31 договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
У відповідності до ст. 13 Конституції України земля .... та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України ..... є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Згідно ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Ст. 627 ЦК України визначає, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відносини сторін врегульовані положеннями ЗУ "Про оренду землі", статтею 30 якого передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
07.07.2017 позивачем на адресу відповідача було направлено листа (а.с.31) з пропозицією підписати додаткову угоду до договору оренди землі про зміну його умов, на яку позивачу не надано відповіді.
22.08.2017 позивачем на адресу відповідача повторно направлено запит № 92 ( а.с 32-33) про надання публічної інформації щодо розгляду пропозиції про внесення змін до договору оренди землі.
30.08.2017 відповідачем надано відповідь № 98 ( а.с.34-35) з відмовою в укладенні додаткової угоди та роз'ясненням права позивачу на поновлення договору оренди землі на новий строк.
Згідно пропозиції позивача про зміну умов договору оренди та змісту позовних вимог, заявлених у даному спорі, позивач не ставить питання про поновлення договору оренди землі, укладеного між сторонами.
Відповідно до частин 4, 5 ст. 188 Господарського кодексу України у разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
При цьому досудове врегулювання спору шляхом направлення відповідної пропозиції другій стороні є правом, а не обов'язком зацікавленої особи (п. 1, 2 інформаційного листа ВГСУ від 06.08.2008 року № 01-8/471 та від 13.08.2008 № 01-8/482).
Визнання укладеною в судовому порядку угоди до договору за своєю правовою природою фактично є вимогою позивача про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, що в силу приписів п. 2.18 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 травня 2011 року № 6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» є належним способом захисту порушеного права.
Проаналізувавши запропоновані до внесення змін пункти договору оренди землі від 21.03.2016, судом встановлено наступне:
Договір оренди землі від 21.03.2016 року між сторонами укладено на 10 років (п. 7) на підставі розпорядження Черкаської райдержадміністрації від 27.04.2015 № 106.
Ч.1 ст. 19 ЗУ "Про оренду землі" визначено, що строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін, але не може перевищувати 50 років.
Отже, строк дії договору може бути змінений за згодою сторін, або за рішенням суду, оскільки на вирішення суду згідно Конституції України може передано будь-який юридичний спір (ст. 124).
При цьому прийняття рішення Черкаською райдержадміністрацією про передачу позивачу в оренду земельної ділянки лише на 10 років, не є перешкодою за згодою сторін чи у судовому порядку в період дії договору оренди між сторонами вирішувати питання про зміну цього строку у бік збільшення.
Позивач обґрунтовує, що договір між сторонами було укладено для виконання статутної діяльності позивача і в оренду прийнято 130,2934 га ріллі, як земельних ділянок для ведення сільськогосподарського виробництва.
В той же час близько 55 га із орендованих земель покриті залишками старого саду, чагарниками та дрібноліссям і позивачу треба багато зусиль для приведення земельних ділянок до стану придатності їх для використання у сільськогосподарському виробництві. Про стан земельних ділянок позивач надав фотознімки (а.с. 107-123). Щодо таких доводів позивача відповідач заперечень суду не надав.
За умовами п. 26 договору між сторонами, Орендодавець повинен передати земельні ділянки Орендарю у стані, придатному для використання їх за цільовим призначенням по умовах договору.
Зі свого боку, у відповідності до п. 16, 28 договору Позивач, як Орендар, повинен здійснити раціональну організацію території, поліпшення корисних властивостей землі, захист земельних ділянок від водної та вітрової ерозії, підтоплення, забруднення відходами виробництва, хімічними і радіоактивними речовинами, ефективно використовувати земельні ділянки та застосовувати природоохоронні технології виробництва.
Постановою КМУ від 2 листопада 2011 р. N 1134 затверджено Порядок розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Цей Порядок визначає механізм розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Проект землеустрою розробляється з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, забезпечення раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращення природних ландшафтів. Замовником проекту землеустрою може бути сільська, селищна, міська рада або районна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, землевласник, землекористувач (далі - замовник).
У відповідності до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Позивач на обґрунтування того, чому саме він потребує збільшення тривалості договірних відносин на 49 років, не надав розробленого та затвердженого ним проекту землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь з обґрунтуванням такого строку оренди.
Суд вважає, що саме цей доказ може бути належним і допустимим для внесення змін до п. 7 та 18 договору оренди між сторонами.
Без такого доказу подача позову в частині збільшення терміну дії договору до 49 років з боку позивача є передчасною.
Також позивач просить погодити внесення зміни до п. 18 договору оренди про право позивача на передачу земельної ділянки в суборенду.
Згідно ст. 8 ЗУ "Про оренду землі" -- орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду.
Умови чинного між сторонами договору оренди землі не передбачають права позивача на передачу ділянок в суборенду.
Позивач не обґрунтував потреби у такій зміні умов договору, не довів реальність своїх намірів на передачу ділянок в суборенду та не обґрунтував, чому це буде вигідно для відповідача у справі, особливо з точки зору, хто буде суборендарем ділянок, що має істотне значення для Орендодавця.
Вказана ст. 8 ЗУ "Про оренду землі" дає можливість Орендарю вирішувати питання про суборенду у робочому режимі - за згодою Орендодавця, якщо така у мова прямо договором не передбачена.
Тому відмова суду у погодженні до внесення змін до п. 18 договору не порушує права позивача.
Отже, в частині внесення змін до п. 7 та 18 договору оренди землі про укладення договору на 49 років та про право передачі ділянок у суборенду позивачу слід відмовити.
Позивач пропонує внести зміни до п. 8 договору оренди між сторонами і викласти його в такій редакції:
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок загальною площею 130,2934 га відповідно витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки, виданих Міськрайонним управлінням Держгеокадастру у Черкаському районі та м. Черкаси Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №№ 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329 від 04.07.2017 з урахуванням коефіцієнту індексації за 2016 рік для сільськогосподарських угідь станом на 01.01.2016 та 01.01.2017 становить 2065260,88 грн. (два мільйони чотириста шістдесят п'ять тисяч двісті шістдесят гривень 88 коп.), з розрахунку за 1 га 15850,85 грн. (п'ятнадцять тисяч вісімсот п'ятдесят гривень 85 коп.).
Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Річна орендна плата за земельні ділянки загальною площею 130,2934 га (8 земельних ділянок) встановлюється у розмірі 4,5 % (чотири цілих і п'ять десятих процентів) від нормативної грошової оцінки та станом на 01.01.2016 та 01.01.2017 складає 92936,74 грн. (дев'яносто дві тисячі дев'ятсот тридцять шість гривень 74 коп.) на рік .
Позовні вимоги в цій частині підлягають до задоволення, виходячи з такого:
Згідно ч. 2, 4 ст. 179 ГК України, Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Постановою КМУ від 13 грудня 2006 р. N 1724 про "Деякі питання оренди земель" внесено зміни до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. N 220 та затверджено форми розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких не проведена, і за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, згідно з додатками 1 і 2.
У додатку № 2 визначено, що розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, здійснюється з урахуванням категорії і площі земель, нормативної грошової оцінки, коефіцієнтів індексації, ставки земельного податку.
Так, визначено, що п. 9 типового договору оренди землі повинен містити умови про розмір орендної плати і способи її внесення. При цьому за земельні ділянки державної або комунальної власності слід зазначити відсоток від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Закон України Про оцінку земель визначає, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення поділяється на два типи: нормативну та експертну. За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту складається технічна документація, яка затверджується сільською, селищною, міською радою. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Умови договору оренди землі від 21.03.2016 між сторонами не містять зазначення розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 130,2934 га.
З цих підстав не зрозуміло, як було вираховано для відповідача розмір річної орендної плати в сумі 181 108,47 грн.
З аналізу вищевикладеного законодавтсва вбачається, що орендна плата у договорі між сторонами не є договірною категорією, а вираховується у процентному розмірі від номативної грошової оцінки земельної ділянки.
Тому позивач, отримавши такі відомості із витягів з технічної документації від 04.07.2017 про нормативну грошову оцінку земельних ділянок державної власності в адмінмежах Яснозірської сільської ради по кожній з 8 ділянок, які є предметом оренди (а.с. 21-28), просить внести відповідні зміни до п. 8 договору та правильно визначити річний розмір орендної плати.
Так, з витягів вбачається, що загальний розмір нормативної грошової оцінки всіх земельних ділянок, які орендує позивач, складає 2 065 260,88 грн. з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2016 рік 4,796, що за 1 га становить 15 850,85 грн. (2 065 260,88 грн. : 130,2934 га).
З урахуванням цього річна орендна плата для позивача становить лише 92 936,74 грн. (2065260,88 х 4,5%).
Отже, пропозиція позивача про внесення змін до договору оренди між сторонами в частині вказівки про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідає вимогам чинного законодавства та інтересам обох сторін на приведення договору у відповідність до вимог чинного законодавства.
Відповідач не надав доказів, що вказана позивачем нормативна грошова оцінка земельних ділянок не відповідає дійсності. Те, що така нормативна грошова оцінки може змінюватися в подальшому (не рідше 1 разу на 5-7 років) не може бути перешкодою позивачу у внесенні її розмірів до договору між сторонами з вказівкою, що на момент зміни вона визначена на 2016,2017 роки, а в подальшому сторони також не позбавлені можливості вносити відповідні зміни до договору при зміні нормативної грошової оцінки орендованої землі.
В частині п. 32 договору оренди позивач просить конкретизувати , що дія договору припиняється у разі закінчення строку, на який його було укладено, у разі неподання заяви про наміри його поновлення. Решту пунктів у відповідності до уточнення, наданого суду у засіданні 06.12.17, просить залишити у первинній редакції.
Така умова не суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема, п. 7 договору між сторонами та ст. 33 ЗУ "Про оренду землі".
Пункт 34. позивач просить викласти в редакції, що розірвання договору в односторонньому порядку не допускається.
Пункт 39 типового договору оренди землі, затвердженого постановою КМУ від 3 березня 2004 р. N 220 визначає, що розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається (не допускається) і сторонам необхідно обрати необхідну їм умову. Для першого варіанту також слід передбачити і умови розірвання договору в односторонньому порядку.
Сторонами у чинній редакції п. 34 передбачено право на одностороннє розірвання договору у випадках нецільового використання землі, систематичного порушення термінів внесення орендної плати, примусового викупу (вилучення) земельних ділянок у разі суспільної необхідності.
Представники позивача в засіданні пояснили, що такі умови договору не враховують підстав, які Орендар міг би застосувати зі свого боку для одностороннього розірвання договору оренди у випадку порушення його умов з боку Орендодавця. Тому вважають такі умови односторонніми. Крім того, позивач вважає, що всі передбачені підстави для одностороннього розірвання договору відповідачем є спірними і потребують доведення в офіційному порядку і позивач вважатиме себе більш захищеним, якщо таке доведення буде здійснено в суді при вирішенні спору про примусове розірвання договору оренди.
При цьому умова про заборону одностороннього розірвання договору оренди безсумнівно урівняє позиції обох сторін та не порушить їх права.
З урахуванням викладеного, та зважаючи на те, що згідно умов типового договору оренди землі питання про одностороннє розірвання (чи заборону розірвання) договору може вирішуватися на розсуд сторін, суд вважає позицію позивача обґрунтовано і такою, що підлягає до задоволення.
Пунктом 35 договору оренди у чинній редакції передбачено, що перехід права власності на орендовані земельні ділянки до другої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря є підставою для зміни умов або розірвання договору.
Позивач вважає, що належним формулюванням у даному випадку буде те, що такі обставини не є підставою для зміни саме істотних умов договору, оскільки ці обставини можуть призвести лише до зміни реквізитів сторони договору оренди у його преамбулі щодо назви сторін.
У відповідності до перехідних положень ЗУ "Про оренду землі", після виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) договір оренди землі переукладається відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку на тих самих умовах, що і раніше укладений, і може бути змінений лише за згодою сторін. Припинення дії договору оренди допускається лише у випадках, визначених цим Законом.
Суд вважає доводи позивача обґрунтованими, а запропоновані зміни до п. 35 такими, що підлягають до задоволення.
Частину 2 п. 35 з договору оренди землі між сторонами позивач просить виключити, оскільки вона стосується лише фізичної-особи орендаря, якою позивач не є.
Дана зміна відповідає фактичним обставинам взаємовідносин та статусу сторін, а тому також підлягає до задоволення.
Відповідач у запереченнях проти позову (а.с. 46) вказав, зокрема. на те, що у позивача відсутнє порушене право, яке потребує судового захисту. Також відсутня поведінка суб'єкта, що підлягала б перетворенню із протиправної на правомірну. Такі доводи не позбавляють права позивача наполягати на внесенні змін до договору оренди землі, особливо, якщо такі зміни приводять договір у відповідність до вимог чинного законодавства і не порушують прав сторін.
Суд вважає, що запропоновані позивачем зміни, за виключенням збільшення строку дії договору до 49 років та встановлення права позивачу на суборенду земельних ділянок, відповідають вимогам закону, приводять умови договору оренди між сторонами до вимог чинного законодавства, збалансовують права та обов'язки сторін по договору і не порушують права відповідача.
На підставі викладеного, вимога позивача про визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі від 21.03.2016, у запропонованій позивачем редакції є такою, що підлягає до часткового задоволення.
Зобов"язання за додатковою угодою про внесення змін до договору оренди землі між сторонами від 21.03.2016 змінюється з моменту набрання законної сили судовим рішенням у даній справі, відповідно до ч. 3 ст. 653 ЦК України.
Керуючись ст. 49, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати укладеною додаткову угоду до договору оренди землі від 21.03.2016 року між Черкаською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю "Консалтинг" у наступній редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
про внесення змін до договору оренди землі
від 21 березня 2016 року, зареєстрованого у
Державному реєстрі прав власності на
нерухоме майно 06.04.2016 за №№ 14040747,
14044653, 14042168, 14046333, 14046670,
14045568, 14044900, 14045163
м.Черкаси
Черкаська районна державна адміністрація (код ЄДРПОУ 04061317), в особі голови Черкаської районної державної адміністрації ОСОБА_5, що діє на підставі Закону України Про місцеві державні адміністрації , надалі Орендодавець , з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю Перспектива Консалтинг код ЄДРПОУ 39398075), в особі директора ОСОБА_4, що діє на підставі Статуту зареєстрованого 17.09.2014 за № 10261020000015124 надалі Орендар , з другої сторони, згідно зі ст. ст. 30, 33 Закону Про оренду землі та уклали цю додаткову угоду про наступне: "
1. Внести зміни до договору оренди землі від 21 березня 2016 року, зареєстрованого у Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно 06.04.2016 за №№ 14040747, 14044653, 14042168, 14046333, 14046670, 14045568, 14044900, 14045163 виклавши пункти цього договору в наступній редакції:
- п.8 Нормативна грошова оцінка земельних ділянок загальною площею 130,2934 га відповідно витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки, виданих Міськрайонним управлінням Держгеокадастру у Черкаському районі та м. Черкаси Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №№ 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329 від 04.07.2017 з урахуванням коефіцієнту індексації за 2016 рік для сільськогосподарських угідь станом на 01.01.2016 та 01.01.2017 становить 2065260,88 грн. (два мільйони чотириста шістдесят п'ять тисяч двісті шістдесят гривень 88 коп.), з розрахунку за 1 га 15850,85 грн. (п'ятнадцять тисяч вісімсот п'ятдесят гривень 85 коп.).
Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Річна орендна плата за земельні ділянки загальною площею 130,2934 га (8 земельних ділянок) встановлюється у розмірі 4,5 % (чотири цілих і п'ять десятих процентів) від нормативної грошової оцінки та станом на 01.01.2016 та 01.01.2017 складає 92936,74 грн. (дев'яносто дві тисячі дев'ятсот тридцять шість гривень 74 коп.) на рік .
- п.32 Дія договору припиняється у разі:
- закінчення строку, на який його було укладено у разі неподання заяви про наміри його поновлення;
- отримання власниками земельних ділянок (паїв) державних актів на право власності на земельні ділянки;
- придбання орендарем земельних ділянок у власність;
- ліквідації юридичної особи-орендаря;
- викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом.
Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
- п.34 Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.
- п.35 Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до другої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни істотних умов або розірвання договору .
2. Всі інші умови вищевказаного договору, не зачеплені даною угодою, залишаються незмінними.
Ця додаткова угода про внесення змін до договору є невід'ємною частиною договору оренди землі від 21 березня 2016 року, зареєстрованого у Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно 06.04.2016 за №№ 14040747, 14044653, 14042168, 14046333, 14046670, 14045568, 14044900, 14045163.
Копію цієї додаткової угоди, про внесення змін до договору, протягом 5 (п'яти) днів з моменту її реєстрації орендар зобов'язується подати відповідному органу державної фіскальної служби.
3. Ця додаткова угода про внесення змін до договору оренди землі укладена та підписана сторонами у 3 примірниках, які мають однакову юридичну силу. Перший примірник зберігається у орендодавця, другий - у орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію права оренди.
3. Реквізити сторін
Орендодавець Орендар
Черкаська районна державна Товариство з обмеженою
адміністрація, відповідальністю "Перспектива
в особі голови Консалтінг" в особі директора
ОСОБА_5, ОСОБА_4, що діє на підставі Закону України що діє на підставі Статуту
"Про місцеві державні адміністрації"
Місцезнаходження: Місцезнаходження:
18003, м. Черкаси, 18000, Черкаська область,
вул. В. Чорновола, 157 м. Черкаси, вул. Вер Голова
(Фрунзе), 52, кв. 7
Код ЄДРПОУ: Код ЄДРПОУ:
Підписи сторін
Орендодавець Орендар
3. В решті вимог у позові відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного господарського суду потягом 10 днів
Повне рішення складено 10 грудня 2017 року
Суддя Н.М. Спаських
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70893402 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Спаських Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні