Постанова
від 05.12.2017 по справі 461/7526/17
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/7526/17

Провадження №2-а/461/611/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.12.2017 року м.Львів

Галицький районний суд м.Львова у складі:

головуючого судді Зубачик Н.Б.,

секретаря судових засідань ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агенція Європростір до Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради про зобов'язання до вчинення дій -

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю Агенція Європростір звернулося з адміністративним позовом до Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради в якому, з урахуванням учточнень до позовних вимог, просить визнати протиправною бездіяльність та зобов'язати вчинити дії.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що є орендарем земельних ділянок, які знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, з кадастровим номером 4610136900:09:009:0068, площею 1,1170 га, кадастровим номером 4610136900:09:009:0069, площею 1,3348 га та кадастровим номером 4610136900:09:009:0070, площею 0,2121 га у відповідності до укладених 30.08.2007 р. з Львівською міською радою договорів оренди землі. На виконання взятих на себе за договором зобов'язань, та у зв'язку із тим, що строк дії вказаних договорів спливав, ТзОВ Агенція Європростір були подані заяви до Львівської міської ради (орендодавець) від 30.05.2017 року № 2-13862/АП-2403, від 30.05.2017 року № 2-13863/АП-2403, від 30.05.2017 року № 2-13864/АП-2403, про намір продовжити дію вищезазначених договорів оренди на той самий строк. Проте, відповідачем не вчинено жодних дій, спрямованих на переукладення вказаних договорів чим, на думку позивача, порушено його законні права у сфері земельних відносин.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позовні вимоги задоволити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явилася, подала клопотання про розгляд справи без її участі. Щодо вирішення позовних вимог поклалася на розсуд суду.

Всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Агенція Європростір є орендарем земельних ділянок, які знаходяться на вул. Стрийській - вул. Науковій у м. Львові.

Вказані земельні ділянки перебувають в оренді згідно з договорами оренди землі, а саме: договір від 30.08.2007 р. (реєстровий № в ДЗК 04:07:438:02227 кн 04-2 від 01.11.2007 р., в ЛМР - № Ф-690 від 30.08.2007 року) - земельна ділянка з кадастровим номером 4610136900:09:009:0068, площею 1,1170 га, для розміщення спортивно-рекреаційного комплексу, цільове призначення (категорія земель) - землі рекреаційного призначення, категорія земель за функціональним призначенням - землі комерційного використання, за даними публічної кадастрової карти - цільове призначення - 07.02 (для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту); договір від 30.08.2007 р. (реєстровий № в ДЗК 04:07:438:02226 кн 04-2 від 01.11.2007 р., в ЛМР - № Ф-691 від 30.08.2007 р.) - земельна ділянка з кадастровим номером 4610136900:09:009:0069, площею 1,3348 га, для розміщення готелю, цільове призначення (категорія земель) - землі житлової та громадської забудови, категорія земель за функціональним призначенням - землі комерційного використання, за даними публічної кадастрової карти - цільове призначення - 03.08 (для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування); договір від 30.08.2007 р. (реєстровий № в ДЗК 04:07:438:02226 кн 04-2 від 01.11.2007 р., в ЛМР - № Ф-691 від 30.08.2007 р.) - земельна ділянка з кадастровим номером 4610136900:09:009:0070, площею 0,2121 га, для розміщення ресторанно-відпочинкового комплексу, цільове призначення (категорія земель) - землі житлової та громадської забудови, категорія земель за функціональним призначенням - землі комерційного використання, за даними публічної кадастрової карти - цільове призначення - 03.08 (для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування).

Згідно з вказаними договорами, Львівська міська рада, в особі директора департаменту містобудування ОСОБА_2, що діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ухвали Львівської міської ради від 19.10.2006 року №219 Про розмежування повноважень між виконавчим органом Львівської міської ради , з одного боку та орендарем - ТзОВ Агенція Європростір , з другого, уклали ці договори про те, що орендодавець на підставі ухвали Львівської міської ради №899 від 07.06.2007р. Про затвердження положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові та ухвали Львівської міської ради №1060 від 05.07.2007 р. Про затвердження змін та доповнень до ухвали міської ради від 01.03.2007 року №613, затвердження товариству з обмеженою відповідальністю Агенція Європростір проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок і надання земельних ділянок на розі вул. Наукової-вул. Стрийської у м. Львові , надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку - для розміщення ресторанно відпочинкового комплексу кадастровий №4610136900:09:009:0070, загальною площею 0,2121 га; для розміщення спортивно-рекреаційного комплексу - кадастровий №4610136900:09:009:0068, загальною площею 1,1170 га; для розміщення готелю - кадастровий №4610136900:09:009:0069, площею 1,3348 га.

У відповідності до п. 8 перелічених вище договорів встановлено, що такі укладені строком на 10 років до 05 липня 2017 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше, ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Згідно ст.33 Закону України Про оренду землі (надалі - Закон) по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця до спливу строку дії договору оренди землі орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це спадкоємця земельної ділянки протягом місяця з дня, коли йому стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку.

Маючи намір продовжити вказані договори оренди земельних ділянок, позивач звернувся письмово до Львівської міської ради (орендодавець) із заявами від 30.05.2017 року № 2-13862/АП-2403, від 30.05.2017 року № 2-13863/АП-2403, від 30.05.2017 року № 2-13864/АП-2403, якими повідомив про намір продовжити дію вищезазначених договорів оренди на той самий строк, додавши проекти додаткових угод про продовження строку дії договорів.

Проте, у відповідь на згадані заяви відповідачем отримано листи-відповіді від Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.06.2017 року № 2403-2985; від 01.06.2017 року № 2403-2985 та від 01.06.2017 року № 2403-2986, в яких наведено перелік додаткових документів, необхідних для надання адміністративної послуги продовження терміну оренди земельної ділянки.

На виконання вимог, викладених у таких листах-відповідях, позивачем було повторно скеровано звернення від 14.07.2017 року № 14/07/2017-2вих, від 14.07.2017 року № 14/07/2017-1вих, від 11.07.2017 року № 11/07/2017-1вих, якими додано документи, згідно вимог та повторно висловлено намір продовжити дію договорів оренди землі.

За результатами розгляду вищевказаних листів, відповідачем скеровано відповідь від 02.11.2017 року №2403-5528, в якій вказується про те, що оскільки термін договорів оренди землі закінчився 05.07.2017 року, а звернення про продовження терміну дії надійшли після закінчення терміну оренди землі, питання, порушені у них не можуть бути вирішені.

Зігдно з ст.1 Закону, оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 2, того ж Закону встановлено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Частиною 2 статті 4 Закону, визначено, що орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

Договором оренди землі, згідно ст.13 Закону, є договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Водночас, ст.33 Закону встановлює, що орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення. У разі, якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі, такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Позивач, скориставшись правом, наданим ч.13 ст.33 Закону, у відповідності до якого відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді, звернувся до суду для захисту свого порушеного права.

У відповідності до Положення про управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому від 28.11.2016 №1101 (надалі - Положення), основними завданнями управління, посеред іншого, є здійснення у межах діючого законодавства України організаційно-функціональних повноважень з метою задоволення потреб та інтересів територіальної громади у сфері земельних відносин (п. 2.1.1 Положення).

Згідно з р. 4 Положення, до компетенції управління належать повноваження, щодо: підготовки проектів ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови, візування проектів актів відповідно до компетенції; організації та проведення у встановленому порядку аукціонів, конкурсів, тендерів, укладання договорів з підприємствами, установами та організаціями, іншими суб'єктами господарювання; розгляду звернень громадян, підприємств, установ та організацій, забезпечення належного розгляду звернень підпорядкованими структурними підрозділами; реєстрації у міській раді договорів оренди та суборенди земельних ділянок, договорів суперфіція, договорів про встановлення земельних сервітутів, договорів (угод) про відшкодування втрат від недоотримання коштів за фактичне землекористування, інших цивільно-правових угод, змін та доповнень до договорів, розірвання договорів, щодо яких у встановленому законом порядку прийняті відповідні ухвали міської ради.

Отже, як вбачається із наведеного, саме на відповідача покладено обов'язки щодо управління у сфері земельних відносин.

Частиною 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Аналізуючи чинне законодавство та обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятого ним рішення.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог.

Окрім того, відповідно до ст.94 КАС України судові витрати у формі судового збору належить стягнути з відповідача на користь позивача.

Керуючись ЗУ Про оренду землі , ст.19 Конституції України, ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, що полягає у не розгляді по суті заяв ТзОВ Агенція Європростір від 14.07.2017 року № 14/07/2017-2вих, від 14.07.2017 року № 14/07/2017-1вих, від 11.07.2017 року№ 11/07/2017-1вих, про намір продовжити дію договорів оренди земельних ділянок з кадастровим номером 4610136900:09:009:0068, площею 1,1170 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, з кадастровим номером 4610136900:09:009:0069, площею 1,3348 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, з кадастровим номером 4610136900:09:009:0070, площею 0,2121 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові.

Зобов'язати Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради повторно розглянути звернення ТзОВ Агенція Європростір від 14.07.2017 року № 14/07/2017-2вих, від 14.07.2017 року № 14/07/2017-1вих, від 11.07.2017 року№ 11/07/2017-1вих, про намір продовжити дію договорів оренди земельних ділянок з кадастровим номером 4610136900:09:009:0068, площею 1,1170 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, з кадастровим номером 4610136900:09:009:0069, площею 1,3348 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, з кадастровим номером 4610136900:09:009:0070, площею 0,2121 га, яка знаходиться на вул. Стрийська - вул. Наукова у м. Львові, та які перебувають в оренді ТзОВ Агенція Європростір , з вирішенням питання про можливість включення до порядку денного сесійного засідання Львівської міської ради про продовження строку оренди та укладення відповідних договорів.

Стягнути з Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агенція Європростір судовий збір в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Галицький районний суд м. Львова шляхом подачі протягом десяти днів з дня її проголошення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення05.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70907156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —461/7526/17

Постанова від 05.12.2017

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні